ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه در آموزش و تدریس خصوصی موفق باشیم و خوب پول در بیاوریم؟

چگونه در آموزش و تدریس خصوصی موفق باشیم و خوب پول در بیاوریم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در تدریس خصوصی موفق باشید و درآمد خوبی بدست آورید .... اگر می خواهید با فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل پول خوبی در بیاورید .... اگر قصد دارید شاگردهای زیادی جذب کنید و به سرعت به عنوان یک مدرس موفق پیشرفت کنید .... در هر صورت ادامه این مطلب را بخوانید. برای موفق شدن در تدریس خصوصی و کسب درامد بالا از تدریس موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و خوب شاگرد جذب نمائید: برای شروع کار تدریس و تدریس خصوصی مهمترین بخش کار این است که خوب شاگرد جذب کنید. تا شاگردی نباشد تمامی توصیه های دیگر هم بی معنی خواهد بود. پس در مرحله اول سعی کنید تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید. برای مطالعه در این زمینه این مقاله را بخوانید. روشهای زیادی برای جذب شاگرد خصوصی وجود دارد و اگر شما تا به حال شاگرد جذب نکرده اید و یا تعداد شاگردهای کمی دارید باید روشهایی را که امتحان نکرده اید انجام دهید. یک راهکار عالی این است که آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) که بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است و تا سال 98 بیش از 19000 مدرس ثبت نامی دارد ثبت نمائید. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید، ثبت نام نمائید و پس از ورود به کنترل پنل آگهی تدریس خودتان را درج کنید.



مطالعه کنید: چگونه شاگرد خصوصی جذب کنیم (15 راهکار جذب شاگرد)

2- به کار تدریس خصوصی متعهد باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان را در اولویت قرار دهید: اگر می خواهید در بلند مدت مدرس خصوصی موفقی باشید و واقعا درامدی داشته باشید که واقعا رضایت بخش باشد، نتیجه گرفتن شاگردهایتان را در اولویت اول قرار دهید. همانطور که می دانید در هر کار و تجارتی گفته می شود که حق با مشتری است. در کار تدریس خصوصی مشتریان شما همان شاگردهایتان هستند. اگر می خواهید در تدریس خصوصی موفق باشید باید شاگردهای راضی داشته باشید. برای هر کدام از شاگردهایتان برنامه ریزی خاص خودش را داشته باشید و به گونه ای درس و کلاس را پیش ببرید که شاگرد شما نتیجه بگیرد. اگر شاگرهای شما در امتحان و کنکور و ... موفق باشند، ترمهای بعد هم برای درسهای دیگرشان بر می گردند و حتی شاگردهای جدیدی به شما معرفی می کنند. به این ترتیب تعداد شاگردهای شما بیشتر و بیشتر خواهد شد و درآمد شما هم به سرعت افزایش می یابد.

3- قیمت مناسبی برای کلاسهای تدریس خصوصی خودتان انتخاب کنید: اگر می خواهید تعداد شاگردهای مناسبی داشته باشید و از طرفی از کار تدریس درآمد خوبی هم بدست آورید، قیمت کلاسهای خصوصی خودتان را باید مناسب انتخاب نمائید. می توانید لیست مدرسین همین سایت را ببینید (بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید) و با توجه به قیمتهای تعیین شده توسط مدرسین، شما هم قیمت خودتان را ارائه دهید. می توانید در بخش هزینه تدریس عبارت توافقی را بنویسید.. قیمت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را به گونه ای انتخاب کنید که خیلی بالا نباشد و با شما تماس گرفته شود و از طرفی خیلی پایین هم نباشد به نحوی که با وجود برگزاری کلاسهای خصوصی متعدد درآمد قابل توجهی نداشته باشید. قیمت کلاسهای خصوصی را مناسب انتخاب کنید  و به تدریج که مسلط تر شدید و به تعداد کافی شاگرد داشتید، قیمتها را افزایش دهید. اگر به صورت تضمینی کار کنید، قیمتهای بالاتری می توانید در نظر بگیرید.

4- با افزایش کیفیت کلاسها و افزایش سابقه کار خودتان به تدریج قیمتها را افزایش دهید: همانطور که گفته شد در هر کاری تعیین و ارائه قیمتهای مناسب یکی از عوامل موثر بر موفقیت در آن کار است. در بسیاری از کارها و خدمات برای جذب مشتری ارائه قیمت رقابتی لازم و ضروری است. اگر می خواهید به تعداد کافی شاگرد جذب کنید قیمت ارائه شده توسط شما باید مناسب باشد. از طرفی می توانید به روشهای دیگری ارزش آفرینی کنید و با توجه به رزومه خودتان قیمت بدهید. اگر سابقه کاری بالایی در کار تدریس خصوصی داشته باشید، اگر شاگردهای قبلی شما نتایج بسیار خوبی گرفته باشند و به صورت مستند بتوانید در متن آگهی تدریس خودتان به آنها ارجاع دهید، اگر خودتان در درسی که تدریس می کنید نمره بسیار خوبی گرفته اید و یا در کنکور رتبه خوبی کسب نموده اید، اگر روش تدریس خاص و منحصر به فردی دارید و به صورت تضمینی تدریس می کنید و .... در اینصورت می توانید قیمتهای بالاتری ارائه کرده و باز هم جذب شاگرد خوبی داشته باشید. پس در اوایل کار در تدریس خصوصی قیمت های پایین یا متوسطی ارائه کنید و به تدریج که قوی تر شدید قیمتهای بالاتری درخواست نمائید.





مطالعه مقاله چگونه از کار تدریس خصوصی خوب پول دربیاوریم و درآمد بالایی کسب کنیم؟ را هم پیشنهاد می کنیم.

5- کلاسهایی که به خودتان نزدیکتر هستند را قبول کنید: در کار تدریس خصوصی عاملی که باعث می شود وقت شما زیاد گرفته شود و شاید بتوان گفت یک عیب این کار همین نکته است این است که در مسیر رسیدن به کلاس و منزل شاگردهایتان وقتی زیادی تلف می شود. خصوصا در شهرهای بزرگ مانند تهران و کرج که ترافیک سنگینی وجود دارد این عامل می تواند خیلی تعیین کننده و برای مدرسین تدریس خصوصی خسته کننده باشد. در اوایل کار ممکن است شما هر کلاسی که پیشنهاد داده شود را قبول کنید و حتی مسیرهای دور را هم بروید. در ادامه وقتی تعداد شاگردهای شما زیاد شد سعی کنید فقط مواردی را قبول کنید که به لحاظ فاصله به شما نزدیکتر باشند. به این ترتیب هم در مسیر انرژی شما گرفته نشده و خیلی خسته نخواهید شد و هم وقت شما در مسیر رسیدن به کلاسهای مختلف کمتر تلف خواهد شد. فرض کنید در یک روز 4 کلاس داشته باشید اگر این کلاسها خیلی از هم دور باشند در مسیر وقت زیادی از شما گرفته خواهد شد. اگر کلاسها به هم نزدیک باشند در همان زمان می توانید 5 کلاس برگزار کرده و درامد بیشتری کسب کنید.

6- دروس تدریسی خودتان را با دقت انتخاب نمائید: خیلی مهم است که شما در زمینه آموزش و تدریس و همچنین تدریس خصوصی دروسی فعالیت کنید که به ان دروس علاقه دارید. اگر در دوران تحصیل خود شما در یک درس نمره خوبی گرفته اید احتمالا در تدریس ان درس هم موفق تر خواهید بود. به عنوان مثال اگر به درس فیزیک بیشتر از ریاضی علاقه دارید بهتر است به جای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی در زمینه تدریس خصوصی فیزیک فعالیت کنید. در بین دروس ریاضی هم مثلا اگر به درس حسابان علاقه بیشتری دارید در زمینه تدریس خصوصی حسابان فعالیت کنید. در کنار بحث علاقه به دروس مختلف،نکته دیگری که باید در نظر بگیرید میزان تقاضا برای تدریس خصوصی دروس مختلف است. به عنوان مثال تدریس خصوصی زبان متقاضی بالایی دارد ولی تدریس خصوصی ادبیات شاید تعداد متقاضی کمتری داشته باشد. پس دروسی را انتخاب نمائید که هم تقاضا برای تدریس آنها وجود دارد و هم خودتان به آن دروس علاقه دارید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: آیا با فعالیت در زمینه تدریس خصوصی می توان از شغلهای کارمندی درآمد بالاتری کسب کرد؟

7- گاها به صورت تضمینی تدریس خصوصی کنید: اگر به کار خودتان مطمئن هستید و کمی هم اهل ریسک کردن می باشید می توانید در زمینه تدریس خصوصی به صورت تضمینی کار کنید. البته نکته ای را در نظر داشته باشید، اگر می خواهید در بلند مدت در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق باشید و خوب پول دربیاورید، حتی اگر به شاگردهایتان و یا به والدین آنها قول تضمینی بودن کلاسها را نداده اید، پیش خودتان فرض کنید که کلاسها تضمینی است و به صورت متعهدانه و عالی تدریس کنید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان را در اولویت اول قرار دهید. به هر حال، می توانید در متن و عنوان آگهی تدریس خودتان در همین سایت (ایران مدرس) عبارت تضمینی را هم ذکر کنید و به صورت واقعی تضمینی کار کنید. شما می توانید کیفیت تدریس خودتان را تضمین کنید و یا نتیجه گرفتن حتمی شاگردهایتان را. مورد دوم بیشتر مد نظر شاگردهایتان و والدین آنهاست. اگر به صورت تضمینی کار کنید می توانید درآمد بالاتری داشته باشید ولی در عوض باید کاری کنید که شاگردهایتان حتما نتیجه بگیرند.

8- آگهی تدریس خصوصی خودتان را در ایران مدرس ویژه کنید: همانطور که گفته شد، در همین سایت (ایران مدرس) می توانید تبلیغات تدریس خودتان را ثبت کنید و از این طریق شاگرد جذب نمائید. ثبت آگهی تدریس خصوصی در ایران مدرس کاملا رایگان است و تنها در صورت تمایل می توانید برای حصول بازدهی بیشتر و جذب شاگردهای بیشتر آگهی خودتان را ویژه کنید. برای اطلاع از نحوه ثبت آگهی تدریس ویژه و هزینه ثبت آگهی تدریس خصوصی ویژه بر روی عبارت هزینه آگهی تدریس خصوصی کلیک کنید. آگهی های تدریس ویژه بازدهی بالاتری دارند و در صفحه اصلی سایت ایران مدرس و صفحات داخلی آن بالاتر از آگهی های تدریس رایگان نمایش داده خواهند شد. در ضمن در ایران مدرس بیش از 10000 جزوه، سوال امتحانی، تست کنکور، مقاله آموزشی و .... ثبت شده است و آگهی های تدریس ویژه در کنار این مطالب آموزشی هم نمایش داده خواهند شد. آگهی های تدریس خصوصی ویژه در بخش کنکور ایران مدرس هم نمایش داده می شوند.

9- کلاسهای تدریس نیمه خصوصی قبول کنید: راهکار دیگری که برای افزایش درامد شما از تدریس خصوصی وجود دارد این است که در کنار کلاسهای خصوصی ای که دارید، کلاسهای نیمه خصوصی را هم قبول کنید. کلاسهای نیمه خصوصی هم برای شما درآمد بالاتری دارد و هم برای شاگردهایتان به صرفه تر است. البته بهتر است افرادی که در کلاسهای تدریس نیمه خصوصی شرکت می کنند سطح تحصیلی مشابه هم داشته باشند. فرض کنید شما برای هر جلسه کلاس خصوصی مبلغ 60 هزار تومان را دریافت کنید. اگر کلاس نیمه خصوصی برگزار کنید و از هر کدام از شاگردهایتان مبلغ 40 هزار تومان دریافت کنید، در کل 80 هزار تومان دریافت کرده اید. به این ترتیب هم برای شما بهتر است و درامد بیشتری خواهید داشت و هم شاگردهایتان به نسبت کلاس خصوصی مبلغ کمتری پرداخت می کنند. اگر در همین سایت آگهی تدریس خودتان را درج می کنید در متن آگهی بنویسید که کلاسهای نیمه خصوصی هم برگزار می کنید و مبلغ کلاسهای دو و سه نفره را هم مشخص نمائید.



مطالعه مقاله بهترین روش برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی و آموزش در منزل را هم پیشنهاد می کنیم.

10- دو جلسه را یکی کنید: همانطور که گفته شد، راهکاری که برای استفاده بهتر و بهنیه تر از وقتتان برای کسب درامد بالاتر از تدریس خصوصی وجود دارد این است که کلاسهای نزدیک به خودتان را قبول کنید تا در مسیر وقت شما خیلی تلف نشود. نکته دیگر این است که کلاسهایی را که برگزار می کنید به گونه ای برنامه ریزی کنید که کلاسهای نزدیک به هم را در زمانهای نزدیک به هم همانهگ نمائید. مثلا اگر در محدوده ونک در تهران دو کلاس دارید هر دوی این کلاسها را در صبح شنبه (8 تا 10 برای یکی و 10 تا 12 برای دیگری) برگزار کنید. به این ترتیب وقت شما در مسیر کمتر تلف می شود. در نهایت روش دیگر این است که اگر شاگردهای شما مشکلی نداشتند می توانید مثلا در همان صبح شنبه برای یکی از شاگردهایتان دو جلسه کلاس خصوصی برگزار کنید. البته در بین کلاسها باید استراحت کافی در نظر بگیرید. در ایام امتحانات که معمولا حجم درسها زیاد است حتی ممکن است در یک روز برای یکی از شاگردهایتان 4 جلسه هم برگزار کنید. البته این کار تا جایی خوب است که بازدهی کلاسها کم نشود.

با توجه به مطالب ارائه شده برای موفقیت در تدریس خصوصی و خوب پول درآوردن از کار تدریس در مرحله اول باید خوب شاگرد جذب کنید و متعهدانه تدریس کنید. روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و برای کلاسهای خودتان قیمت مناسبی در نظر بگیرید. در نهایت با ارائه تدریس با کیفیت و بدست اوردن نتایج خوب برای شاگردهایتان مراحل موفقیت در کار تدریس را به سرعت طی کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 913 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image