ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه در کلاسهای تدریس خصوصی عملکرد بهتری داشته باشیم؟

چگونه در کلاسهای تدریس خصوصی عملکرد بهتری داشته باشیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در کلاسهای تدریس خصوصی عملکرد بهتری داشته باشید، در تدریس خصوصی موفق تر باشید و درآمد خودتان را از کار تدریس افزایش دهید ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید و موثر باشد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

1- در کلاسهای تدریس خصوصی با تسلط کامل حاضر شوید: هر درسی را که تدریس می کنید و در زمینه تدریس خصوصی هر درسی که فعالیت دارید سعی کنید بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید. هر چه میزان تسلط شما بر دروس تدریسی خودتان بیشتر باشد هم در زمان کمتری حجم بیشتری از مطالب را تدریس می کنید و هم مفهومتر و روانتر تدریس می کنید. هر چه مسلط تر باشید، فن بیان شما هم بهتر و بهتر خواهد شد و مطالب را از جایگاه بالاتری ارائه می کنید. اگر خودتان بر دروس تدریسی مسلط باشید، بازدهی کلاسهای شما هم بهتر خواهد بود و شاگردهای شما هم بهتر نتیجه می گیرند. در ضمن، هر سوالی که از شما پرسیده می شود را هم می توانید پاسخ دهید. در کلاسهای تدریس خصوصی کافی است که شاگرد شما یک سوال از شما بپرسد و شما نتوانید به آن پاسخ دهید. از آن به بعد ممکن است کلاسهای شما ادامه پیدا نکند. تسلط بالای شما بر درس باعث می شود حتی نحوه ارائه شما هم متفاوت باشد و کلاسهای پربارتری داشته باشید. از بین عوامل مختلفی که می تواند نحوه تدریس شما را تحت تاثیر قرار دهد، تسلط شما بر دورس تدریسی جزوه مهمترین موارد است و می تواند در بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی شما مفید و موثر باشد.

2- در کلاسهای تدریس خصوصی جدی باشید: کلاسهای خصوصی را با جدیت پیش ببرید. در کلاسهای تدریس خصوصی به صورت مداوم روند پیشرفت شاگردهایتان را مورد ارزیابی قرار دهید و اگر مشاهده کردید که شاگرد شما درس نمی خواند و کلاسها را جدی نمی گیرد از اهرمهای مختلفی که در اختیار دارید برای وادار کردن ایشان به مطالعه و درس خواندن استفاده کنید. به شارگدهایتان تمرین بدهید و انجام آنها را بخواهید. اگر تمرین حل نشد به صورت جدی با این قضیه برخورد کنید. می توانید تهدید به ادامه پیدا نکردن کلاسها کنید (اگر کارتان خوب باشد و شاگرد شما، شما را قبول داشته باشد این مورد موثر است). به صورت دیگر می توانید با والدین شاگرد خودتان حرف بزنید و از این اهرم برای وادار کردن ایشان به درس خواندن استفاده نمائید. کلاسهای تدریس خصوصی وقتی مفید و موثر خواهد بود که شاگردهای شما هم همکاری کنند و درس بخوانند. باید به صورت جدی از آنها کار بکشید و کاری کنید که کلاسهای خصوصی را از کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم جدی تر بگیرند. شما علاوه بر تدریس باید شاگردهایتان را هدایت کنید. باید عواملی که باعث درس نخواندن انها می شود را تشخیص داده و برطرف کنید. جدیت در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی می تواند به نتیجه گرفتن شما و شاگردهایتان کمک کند.

3- هم تدریس کنید، هم مشاوره بدهید و هم پیگیر باشید: در کلاسهای تدریس خصوصی باید علاوه بر مدرس خصوصی، نقش مشاور و پشتیبان را هم بازی کنید. در کلاسها و جلسات تدریس خصوصی به شاگردانتان مشاوره هم بدهید. در رابطه با نحوه موفقیت در تحصیل، چگونگی درس خواندن، نحوه موفقیت در کنکور و امتحانات و یا هر مطلب دیگری که مرتبط با تحصیل است و یا حتی موارد غیر مرتبط با تحصیل و .... به شاگردانتان مشاوره بدهید. به گونه ای عمل کنید که به عنوان یک مشاور و پشتیبان روی شما حساب کنند و هر سوالی را بتوانند از شما بپرسند. شماره تماس خودتان را در اختیار شاگردانتان قرار دهید تا در هر زمانی بتوانند با شما در تماس باشند. نگران نباشید ممکن است یکی دوبار بیشتر چنین تماسهایی گرفته نشود. ولی همینکه به عنوان یک پشتیبان می توانند روی شما حساب کنند با شما راحت تر خواهند بود و مطالبی را که ارائه می کنید و مشاوره هایی که می دهید را راحت تر می پذیرند. هر چه در کلاسهای تدریس خصوصی و خارج از کلاسها ارتباط نزدیکتری با شاگردانتان داشته باشید و به صورت صادقانه بتوانید به آنها در موفقیت تحصیلی کمک کنید، خودتان هم در کار تدریس موفق تر خواهید بود و نتایج بهتری خواهید گرفت.

حتما بخوانید: چگونه یک تدریس حرفه ای و موفق داشته باشیم؟


4-در کلاسهای تدریس خصوصی بسته به هدف موثر عمل کنید: این مورد هم یکی از موارد مهم بوده و اتفاقا وجه تمایز کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی و کلاسهای مدرسه و دانشگاه است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه استاد و مدرس خصوصی سرفصل های مشخصی را باید تدریس کند و در انتخاب مطالب تدریسی آزادی عمل چندانی ندارد. در این کلاسها چون تعداد دانشجویان و دانش اموزان زیاد است مدرس نمی تواند تک تک اشکالات شاگردانش را برطرف کند. در کلاسهای تدریس خصوصی مدرس می تواند در مرحله اول و در یکی دو جلسه اول حین تدریس با پرسیدن سوالاتی اشکالات شاگرد یا شاگردانش را تشخیص دهد و در ادامه حین تدریس سعی کند این اشکالات را برطرف نماید. ممکن است یکی از شاگردان شما اشکالاتش به پایه های قبل برگردد. در این مورد می توانید حین تدریس مطالب جدید هر از چند گاهی گریزی به مطالب پایه های قبل زده و اشکالات را برطرف نمائید. یا به شکل دیگر می توانید یکی دو جلسه به صورت مستقل برای برطرف کردن اشکالات پایه های قبلی در نظر بگیرید. هدفمند تدریس کردن به این معنی است که در مراحل اولیه کار برای هر کدام از شاگردانتان اشکال را تشخیص دهید و در ادامه سعی کنید اشکالات را برطرف نمائید.





5- برای زمانهای بین کلاسهای تدریس برنامه بدهید و تمرین بخواهید: این مورد هم دوباره به یکی از موارد قبل که در زمینه هدایت شاگردهایتان بود بر می گردد. همانطور که می دانید برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی به تنهایی نمی تواند موثر باشد. حتی اگر شاگردهای شما در 1000 جلسه کلاس خصوصی شرکت کنند ولی خودشان تلاش و پشتکاری از خودشان نشان ندهند و درس نخوانند اتفاق خوبی نمی افتد. شما به عنوان مدرس خصوصی باید در برنامه ریزی تحصیلی و درسی شاگردانتان به آنها کمک کنید. باید برای زمانهای بین کلاسهای تدریس خصوصی به شاگردهایتان تمرین بدهید (خصوصا در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک) و برای آنها برنامه ریزی کنید. اگر بتوانید علاوه بر ارائه درس حمایت و پشتیبان خودتان را هم داشته باشید در موفقیت شما در کار تدریس و موفقیت شاگردانتان در امتحانات و کنکور بسیار موثر خواهد بود. می توانید بخش از درسی که قرار است جلسه آینده تدریس شود را برای شاگردتان معین کنید و از ایشان بخواهید که جلسه بعد خودش ان بخش را به شما درس دهد. از طریق تمریناتی که به شاگرتان می دهید علاوه بر وادار کردن ایشان به درس خواندن می توانید ارزیابی خوبی از میزان یادگیری شاکردتان هم داشته باشید و در صورت مفید نبودن کلاسها روند را تغییر دهید.

6- کلاسهای تدریس متنوع و جذابی داشته باشید: اگر می خواهید در کلاسهای تدریس خصوصی عملکرد بهتری داشته باشید و کلاسهای پرطرفدارتری داشته باشید، سعی کنید کلاسهای خودتان را جذابتر و متنوع تر برگذار نمائید. البته تمامی کارهایی که در کلاسهای تدریس خصوصی انجام می شود باید در راستای همان هدف کلی که نتیجه گرفتن شاگردتان است، باشد. در کلاس تدریس خصوصی می توانید بخشی از کلاس را تدریس کنید و درس را پیش ببرید. قسمتی از زمان کلاس را می توانید به حل تمرین و مسئله اختصاص دهید. در بخشی از کلاس می توانید مباحثی که در جلسات قبل مطرح شده است را مرور نمائید و در بخش دیگری از کلاس خود شاگردتان می تواند در حد 10 دقیقه خلاصه ای از مطالب جزوات گذشته را ارائه کند. خلاصه اینکه ایجاد تنوع در کلاس تدریس خصوصی و در کلاسهای تدریس گروهی هم می تواند به فهم بهتر درس کمک کند. اگر بخواهید از اول تا انتهای کلاس فقط درس بدهید از نصف کلاس به آن طرف شاگرد شما دیگر گوش نمی دهد. یک راه دیگر برای ایجاد تنوع در کلاس های تدریس خصوصی این است که خود شاگردتان را با درس درگیر کنید و از او بخواهید در برگزاری کلاس شرکت کند و یا به سوالات و تمرینات پاسخ دهد.



مطالعه مقاله چگونه تدریس خصوصی داشته باشیم را هم پیشنهاد می کنیم.

7- مسئولیت نتایج کلاسهای تدریس خصوصی را بپذیرید: وجه تمایز کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی و کلاسهای مدرسه و دانشگاه این است که وقتی شخصی قصد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را دارد و تصمیم می گیرد در این کلاسها شرکت کند، قبلا از نتیجه گرفتن از کلاسهای مدرسه و دانشگاه نا امید شده است. بنابراین شاید به عنوان آخرین امید به کلاسهای تدریس خصوصی نگاه می کند. شما به عنوان یک مدرس تدریس خصوصی که قصد دارید در کار تدریس موفق باشید، شاگردان بسیاری داشته باشید و از کار تدریس درآمد بالایی داشه باشید، باید در نتیجه گرفتن شاگردهایتان نقش موثری داشته باشید و به آنها در نتیجه گرفتن کمک کنید. اگر می خواهید به بالاترین حد موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی برسید، مسئولیت کامل نتیجه گرفتن شاگردهایتان را قبول کنید. طوری برخودر کنید که انگار اگر شاگردهای شما نتیجه نگیرند پولی به شما پرداخت نخواهد شد. اگر به کار تدریس خصوصی و کار تدریس در حالت کلی متعهد باشید و تلاش کنید شاگردهای شما به هر ترتیبی که شده نتیجه مورد نظرشان را بگیرند، به تدریج پله های ترقی را طی خواهید کرد و درآمد شما از تدریس خصوصی روز به روز بیشتر خواهد شد.

برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نمائید (بر روی عبارت عضویت در سایت در بالای همین صفحه کلیک کنید). مطالعه مقاله 20 عامل موثر و کلیدی برای ثبت آگهی تدریس خصوصی پربازده هم در این زمینه مفید و موثر است. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است و بیش از 19000 مدرس ثبت نامی تا سال 98 دارد و بازدید روزانه ان در ایام امتحانات از 28000 بازدید در روز هم بیشتر شده است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 568 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image