ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی ویژگیهای برتر یک مدرس تدریس خصوصی خوب و موفق

ویژگیهای برتر یک مدرس تدریس خصوصی خوب و موفق

به اشتراک گذاری

یک مدرس خوب کاملا بر درس مسلط است و مبحث تدریسی مورد نظرش را به صورت کامل بلد است. اگر می خواهید در تدریس و تدریس خصوصی موفق باشید در مرحله اول بر درس تدریس خودتان مسلط باشید. یک مدرس خوب چون کاملا بر درس مسلط است و تمامی زوایای آن را می بیند، فن بیان خوبی دارد. اگر می خواهید مدرس خوبی باشید در مرحله اول خودتان یادگیری را فراموش نکنید. سعی کنید روز به روز مباحث را بهتر بلد باشید. بهتر است چند درس محدود را تدریس کنید و بر انها مسلط باشید. شاید حتی فقط تدریس یک درس کافی باشد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی



اگر می خواهید در تدریس موفق باشید باید کلاسهای تدریس خوب و بلکه عالی ای داشته باشید. کلاس تدریس شما برای دانشجو یا دانش آموز باید واقعا مفید باشد. مدرسی که بر مبحث تدریسی مورد نظرش کاملا مسلط است در کمترین زمان ممکن بهترین مطالب را ارائه می دهد. خوب درس را جمع بندی می کند و مثالهایی کامل و جامع حل می نماید. اگر می خواهید در کار تدریس کاملا موفق باشید باید شاگردهای شما کاملا راضی باشند. برای موفقیت در تدریس هوای شاگردهایتان را داشته باشید. در طول جلسات تدریس پشتیبان انها باشید. در ایام امتحانات هم حامی انها بوده و بهترین برنامه ریزی را برای آنها در نظر بگیرید. توصیه می شود که حتما یک روز قبل از امتحان یک جلسه تدریس رفع اشکالی در نظر بگیرید. تنها این یک جلسه در بسیاری از اوقات تعیین کننده است. در جلسه آخر تدریس می توانید مباحث را به صورت کامل جمع بندی کنید. اگر می خواهید مدرس موفقی باشید و از کار تدریس درآمد بالایی کسب کنید نباید به صورت رفع تکلیفی تدریس کنید. حمایت روحی در کنار جلسات تدریس واقعا مفید و کارساز است.



پیشنهاد می شود مقاله 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی را هم بخوانید.



علاوه بر موارد ذکر شده نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که در جلسات تدریس خصوصی باید اشکال اساسی دانشجو یا دانش آموز را تشخیص دهید. مثلا اگر درس ریاضی را تدریس می کنید و در حال برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی هستید، ممکن است دانشجو یا دانش آموز شما اشکالی که دارد مربوط به پایه های قبلی او باشد. فقط با توجه به دیدی که خودتان دارید شروع به تدریس نکنید. ممکن است مطالبی که در جلسه تدریس ارائه می کنید را خیلی خوب هم تدریس کنید ولی اگر مطالبی نباشد که مشکل شاگرد شما را حل کند، در نهایت او راضی نبود و کلاسهای تدریس خصوصی ادامه پیدا نخواهد کرد. در جلسه اول خیلی خوب تدریس کنید تا شاگرد شما دید خوبی نسبت به شما پیدا کند. در کنار این، مرتب سوال بپرسید. ببینید اشکال شاگرد شما کجاست. آیا اصلا مباحثی را که توضیح می دهید می فهم؟. آیا کلاس با این روندی که شما پیش گرفته اید برای شاگرد شما مفید است؟



مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه در کلاس تدریس کنیم





بنابراین فقط تدریس خوب مهم نیست. باید خوب و به جا تدریس کنید. باید مطالبی را ارائه کنید که اشکال شاگرد شما را بر طرف کند و او را به نتیجه مطلوب برساند. مطلب دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که نتیجه گرفتن شاگرد یا شاگردانتان برایتان مهم باشد. تا سر جلسه امتحان به لحاظ روحی او را همراهی کنید. حتی پیگیر نمره ای که کسب می کند باشید. مرتب از خودتان بپرسید که آیا با این روندی که کلاسها پیش می رود، به نتیجه مطلوب می رسیم؟ اگر اینطور نیست، روندی اتخاذ کنید که مطمئن شوید شاگرد شما نتیجه می گیرد. به او تمرین و مسئله بدهید و حل آنها را از شاگردتان بخواهید. به صورت مداوم پیگیر میزان پیشرفت شاگردتان بوده و خودتان را به نسبت نتیجه گرفتن او متعهد بدانید.



پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمایی ثبت نام برای تدریس خصوصی و جذب شاگرد را هم مطالعه کنید.



اگر در زمینه تدریس، تدریس خصوصی و نیمه خصوصی و ... فعالیت دارید و می خواهید با درج تبلیغات تدریس در وب سایت اختصاصی تدریس خصوصی تعداد شاگردانتان را بیشتر کنید و درآمدتان را افزایش دهید، آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) درج نمائید. برای درج آگهی تدریس در سایت ایران مدرس، در بالای همین صفحه بر روی فرم عضویت در سایت کلیک نموده و بعد از ثبت نام و ورود به کنترل پنل، آگهی تدریس خصوصی خودتان را ثبت کنید.



رایگان دانلود کنید  دانلود فایلی با عنوان "معلم موفق کیست؟"


آمار بازدید: 3895 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image