ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

در این بخش 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی ارائه می گردد. اگر می خواهید در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق شوید، شاگردهای زیادی داشته باشید و درآمد بالایی کسب کنید ادامه این مطلب را بخوانید.

دروس تدریسی

1- دروس تدریسی خودتان را مناسب انتخاب کنید. دروسی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی در نظر بگیرید که هم تقاضای بالایی برای تدریس خصوصی داشته باشند و هم خودتان به آن دروس علاقه داشته باشید.

2- برای دروسی که ارائه می دهید خلاصه جزواتی تهیه کنید. این خلاصه جزوات را می توانید به اسم خودتان در همین سایت (ایران مدرس) آپلود کنید تا شاگردهایتان استفاده کنند و بیشتر شناخته شوید و یا در کلاسهای خصوصی به شاگردهایتان بدهید.

3- حین ثبت آگهی در همین سایت (ایران مدرس) اسم تمامی دروس تدریسی خودتان را در متن آگهی ذکر کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه آموزش دروس ریاضی فعالیت دارید به صورت کلی تدریس خصوصی ریاضی ننویسید. اسم تک تک درسها (هندسه، جبر و احتمال، ریاضیات گسسته، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه تحلیلی و ....) را درمتن آگهی ارائه کنید.

4- دروسی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید که خودتان در دوره متوسطه و یا در دانشگاه در آن درسها نمره خوبی گرفته اید. در این حالت کار شما برای آمادگی برای حضور در کلاسهای خصوصی راحت تر خواهد شد.


5- دروسی را که درس می دهید به صورت مداوم مرور کنید. ممکن است این درسها برای شما خیلی راحت باشد ولی به هر حال حضور ذهن نداشتن در کلاسهای تدریس خصوصی و تعلل در پاسخ دادن به یک سوال می تواند به قیمت از دست دادن کلاس تمام شود.

6- برای ارائه درس و دروسی که تدریس می کنید به صورت مداوم در حال مطالعه باشید و روشهای جدیدی که برای تدریس موفق وجود دارد را یاد بگیرید. در سایت روش تدریس (در گوگل کلمه "روش تدریس" را جستجو کنید) توضیحات کاملی در زمینه تدریس موثر و موفق ارائه شده است.

7- سعی کنید روی درسهای محدودی که متقاضی بالایی برای تدریس دارند متمرکز شوید. اگر درسهای زیادی را تدریس کنید تسلط پیدا کردن بر آنها و موفق عمل کردن در کلاس برای همه ی آنها سخت خواهد شد.

8- اگر در سایت ایران مدرس تبلیغات تدریس ثبت کرده اید، اسم مهمترین دروسی که تدریس می کنید را در عنوان آگهی ارائه نمائید. عنوان آگهی قبل از متن آگهی دیده می شود و اگر اسم دروس مورد نظر متقاضیان در آن نباشد شاید بر روی تبلیغ شما کلیک نشود.

9- در زمینه تدریس دروسی که خیلی در آن تبحر دارید کاملا حرفه ای شوید. برای ان دروس جزوه داشته باشید و روشهای کوتاه و میانبر که بر پایه فرمولهای علمی درست است را برای حل مسائل ارائه دهید.

10- اگر تحصیلات دانشگاهی دارید و رشته ای که خوانده اید برای کلاس خصوصی پرطرفدار است فعالیت در زمینه آموزش دروس تخصصی رشته خودتان می تواند کاملا پردرآمد باشد. می توانید یک شاگرد که رشته ایشان همان رشته تحصیلی خودتان است را داشته باشید و در طول 4 سال تحصیلات ایشان تمام دروسی که لازم دارد را ساپورت کنید.



پیشنهاد می شود مقاله روش تدریس خصوصی - نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی را هم بخوانید.



تدریس موفق

نحوه تدریس

11- سعی کنید در کلاسهای تدریس خصوصی با کیفیت بالا تدریس کنید. در کمترین زمان بیشترین حجم مطلب را با کیفیت بالا ارائه کنید.

12- بسیار از شاگردها شنیده شده است که فلان مدرس می خواهد کلاسها را طولانی تر کند تا بیشتر پول بگیرد. متاسفانه در کلاسهای تدریس خصوصی این ذهنیت می تواند شکل بگیرد و باید خوب تدریس کنید تا ذهنیت شاگردهای شما مثبت باشد.

13- نحوه تدریس شما خیلی به این بستگی دارد که چقدر بر مطلب مسلط باشید. برای ارائه تدریس عالی روز به روز بر تسلط خودتان بیفزائید.

14- کلاسهای متنوعی را برگزار کنید. به صورت خشک و بی روح و خسته کننده درس ندهید.

15- در کلاسهای خودتان به تناسب تمرین و مسئله حل کنید و بعضا از شاگردهای خودتان بخواهید این کار را انجام دهند. این که شاگرد شما در کلاس خودش تمریناتی را حل کند با مطلب بیشتر درگیر می شود و بهتر یاد می گیرد.

16- در کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی و جلسات آموزش در منزل متکلم وحده نباشید. میزان یادگیری شاگرد یا شاگردهای شما متناسب است با اینکه چقدر کلاس دو طرفه است و شاگردهای شما به چه میزان در برگزار آن نقش دارند.

17- وقتی در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارید بیشتر از کلاسهای گروهی باید حواستان به جلسه اول کلاس باشد. اگر خودتان در کار تدریس عالی هستید، در جلسه اول کلاسها باید بسیار بسیار عالی عمل کنید. جلسه اول بسیار مهم است و مشخص می کند که کلاسها ادامه می یابد یا نه.

18- برای اینکه از خیل عظیم مدرسین متوسط جدا شوید و در کار خودتان عالی و منحصر به فرد باشید، سعی کنید علاوه بر ارائه تدریس بی نظیر نکات متمایز و منحصر به فردی را هم به کلاسهای خودتان اضافه کنید. کتابی هدیه بدهید، نمونه سوال امتحانی ارائه کنید، خلاصه جزوه بدهید، صدای خودتان را ضبط کنید و برای شاگردهایتان بفرستید، کمی بیشتر از زمان کلاس درس دهید، مشاوره بدهید و برنامه ریزی کنید و ....

19- در یک سطح باقی نمانید. در زمینه روشهای ارائه درس و نحوه تدریس موفق مطالعه کنید. هم بر دروس تدریسی خودتان به صورت مداوم مسلط شوید و هم در طول زمان روشهای بهتری برای تدریس را یاد بگیرید.

20- در کلاسهای خصوصی باید کاملا هوشمندانه عمل کنید. مشکل درسی هر کدام از شاگردهای شما ممکن است متفاوت از بقیه باشد. باید علاوه بر اینکه خوب تدریس می کنید با پرسیدن سوالاتی از هر کدام از شاگردهایتان هدف ایشان از برگزاری کلاس و اشکالات اساسی ایشان را تشخیص داده و کلاسها و مطالب ارائه شده را به گونه ای در نظر بگیرید که برای ایشان کاملا مفید باشد. اگر فقط با ذهنیتی که خودتان دارید درس ارائه بدهید و بازخورد نگیرید کلاسها ممکن است برای شاگردهای شما مفید نباشد و در نتیجه شاگردتان را از دست بدهید.



مطالعه کنید: چگونه بالاترین درآمد را از تدریس خصوصی کسب کنیم و موفق باشیم؟



موفقیت در تدریس خصوصی

ارزیابی

21- حین برگزاری کلاسهای خصوصی در طول ترم ارزیابی را فراموش نکنید. حین تدریس با پرسیدن سوالاتی میزان یادگیری شاگردهایتان را مورد بررسی قرار دهید و اگر مناسب نیست روش ارائه درس و یا تعداد تمریناتی که به شاگردهایتان می دهید را تغییر دهید.

22- همینکه حین تدریس سوالاتی بپرسید و به جوابی که شاگرد شما می دهد دقت کنید خودش یک نوع ارزیابی است. در نهایت شاگردهای شما باید نتیجه بگیرند و از نحوه جواب دادن آنها به این سوالات متوجه خواهید شد در حال یادگیری و پیشرفت هستند یا نه.

23- به شاگردهایتان تمرین بدهید و حل تمرینات و سوالات را با جدیت از انها بخواهید. از پاسخی که به تمرینات می دهند می تواند فهمید که آیا درس را خوب یاد گرفته اند یا نه.

24- هر از چند گاهی در کلاس کوئیزی بگیرید. کوئیزها امتحانات کوچک یک سوالی هستند. با این روش باز هم می توانید متوجه شوید که آیا برگزاری کلاسها و روندی که در پیش گرفته اید مفید بوده است یا نه. در کلاسهای خصوصی اگر روش تدریس شما مفید نبوده باشد با برگزاری این کوئیزها مشخص خواهد شد. در این کلاسها باید هم روی میزان درس خواندن شاگرد خودتان و هم روی نحوه ارائه درس کار کنید تا در نهایت نتیجه بهتری حاصل شود.

25- به هیچ وجه بدون ارزیابی و بررسی مداوم میزان یادگیری شاگرهایتان کلاسها را ادامه ندهید. ارزیابی یکی از مهمترین مراحل کار است و نشان می دهد روش تدریس شما مفید بوده است یا نه. اگر نشانه مثبتی نمی بینید و پیشرفت خوب نیست نحوه ارائه درس را تغییر دهید.

26- برای ارزیابی از سوالات و تمرینات استانداردی که در کتاب درسی یا جزوه کلاسی موجود است استفاده کنید. سوالات خیلی سخت که قابل حل نباشد منجر به این می شود که اعتماد به نفس شاگردهایتان کاهش یابد.

27- برای زمانهای بین جلسات تدریس هم می توانید امتحانات کوچکی را طرح کنید و به شاگردهایتان بدهید. حتی اگر تقلب کنند و بخواهند جزوه را هم نگاه کنند باز هم چون با درس درگیر می شوند مفید خواهد بود.

28- در ارائه تمرین و ارزیابی های خودتان حد اعتدال را نگاه دارید. دانش آموزان و دانشجویان درسهای زیادی برای مطالعه و حل تمرین دارند و باید تمریناتی که ارائه می دهید به گونه ای باشد که قابل انجام باشد و فشار خیلی زیادی به شاگردهای شما اعمال نشود.

29- می توانید ارزیابی های که انجام می دهید را با والدین در میان بگذارید تا آنها هم در جریان میزان پیشرفت فرزندشان قرار بگیرند. اگر شاگرد شما درس نمی خواند در این حالت هم از والدین برای اعمال فشار و انجام تمرینها کمک بگیرید.

30- برگه ارزیابی تهیه کنید و میزان پیشرفت شاگردتان را مرحله به مرحله در آن ثبت نمائید تا خودشان هم انگیزه بیشتری پیدا کنند و بهتر درس بخوانند.



مطالعه این مقاله هم مفید است: فعالیت موثر و مفید در زمینه تدریس خصوصی و موفقیت در این زمینه



معلم موفق

افزایش تعداد شاگردها

31- برای موفقیت در کار تدریس خصوصی یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید. از روشهای مختلفی که در ادامه می آید برای افزایش تعداد شاگردهایتان استفاده کنید.

32- در همین سایت (ایران مدرس) که بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است و برای عبارتهایی مانند تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی زبان انگلیسی و .... در نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول قرار دارد آگهی خودتان را ثبت کنید. بهترین روش برای جذب شاگرد همین است.

33- در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام تبلیغات تدریس خودتان را درج نمائید. برای خوب نتیجه گرفتن از این روش، تبلیغات اینترنتی برای جذب شاگرد را جدی بگیرید و برای نوشتن آگهی خودتان وقت بگذارید.

34- اسم مهمترین دروس تدریسی را در عنوان آگهی ارائه کنید. اگر می خواهید اگهی تدریس شما دیده شود باید عنوان آن جذاب و خوب نوشته شده باشد.

35- اگر مدرس دانشگاه هستید، در کنکور رتبه خوبی کسب کرده اید، دبیر رسمی آموزش و پرورش هستید، سالها سابقه تدریس دارید و یا هر ویژگی مثبت و جذاب دیگری که دارید را در عنوان آگهی ارائه دهید. عنوان آگهی دروازه ورود به تبلیغ شما است. خوب نوشته شود بازدید آگهی شما افزایش می یابد.

36- عنوان آگهی تدریس مانند ویترین یک مغازه است. وقتی شما در یک پاساژ قدم می زنید اگر ویترین یک مغازه خوب چیده شده باشد وارد آن خواهید شد. عنوان آگهی را باید جذاب و خوب بنویسید تا شاگردهای زیاد جذب کنید.

37- مهمترین پارامتر در موثر بودن تبلیغات تدریس در ایران مدرس برای شما این است که چقدر آن را جدی گرفته اید. به هر میزان بیشتر برای ان وقت بذارید و روی تبلیغ خودتان کار کنید موثرتر خواهد بود.

38- برای تبلیغ تدریس خودتان عکس خوبی در نظر بگیرید. یک عکس پرسنلی شیک و مرتب از خودتان بهترین گزینه است. در این حالت متقاضیان تدریس بیشتر می توانند با شما ارتباط برقرار کنند و بهتر اعتماد خواهند کرد.

39- روی متن آگهی تدریس بسیار زیاد کار کنید و به مرور زمان آن را کامل و کامل تر کنید. در متن آگهی تدریس رزومه کاری خیلی خوبی از خودتان ارائه دهید.

40- در چه مدارسی تدریس کرده اید، چه تعداد شاگرد موفق داشته اید، مدرک تحصیلی خودتان چی است و چه افتخاراتی کسب نموده اید، در کنکور رتبه خوبی بدست آورده اید؟ .... خلاصه اینکه بهترین موارد را در رابطه با رزومه کاری خودتان در متن آگهی ارائه کنید. بعضی از مدرسین کلا یک خط بیشتر متن نمی نویسند و انتظار دارند شاگردی هم جذب کنند.



حتما بخوانید: 20 راهکار برای کسب موفقیت های بیشتر در کار و شغل تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا

41- ممکن است به نظر برسد اگر متن آگهی طولانی باشد کاربران حوصله مطالعه آن را ندارند. ولی اصلا اینطور نیست. خودتان را جای پدر یا مادری بگذارید که می خواهد بهترین معلم را برای فرزندش هماهنگ کنند و با حساسیت بالا متن آگهی های تدریس را می خواند هر چه بهتر نوشته باشید احتمال تماس گرفتن با شما بیشتر می شود. مهمترین موارد را در پاراگراف اول ذکر کنید.

42- قیمت کلاسهای خصوصی خودتان را نه خیلی بالا در نظر بگیرید که جذب شاگرد سخت شود و نه خیلی پایین که درآمد شما زیاد نباشد. البته هر چه رزومه بهتری در متن تبلیغ ارائه کنید می توانید قیمت بالاتری برای کلاسهای خودتان درخواست کنید و جذب شاگرد هم خواهید داشت.



مطالعه کنید: قیمت تدریس خصوصی ، هزینه کلاس خصوصی

43- جذب شاگرد زیاد خیلی خوب است ولی به حفظ شاگردهایتان هم فکر کنید. با ارائه تدریس عالی و با کیفیت و تعهد به کار تدریس شاگردهای خودتان را حفظ کنید.

44- برای افزایش بازدهی آگهی تدریس خودتان در همین سایت برای آن کلمات کلیدی تعیین کنید و از سایتها، وبلاگها، شبکه های اجتماعی، فرومها و .... به صفحه شخصی خودتان در ایران مدرس لینک بدهید.

45- اگر در زمینه تدریس ریاضی فعالیت دارید ثبت آگهی تدریس در سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com که به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات آموزش و تدریس ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه فعالیت دارد را هم از دست ندهید. درج اگهی در این سایت هم رایگان است و در صورت تمایل می توانید تبلیغ خودتان را با پرداخت هزینه مناسب ویژه کنید و بازدهی آن را افزایش دهید.

46- برای فعالیت در زمینه تدریس دروس کنکوری در سایت ایران کنکور www.IranKonkur.com هم ثبت نام کنید و تبلیغات تدریس خودتان را درج نمائید. ایران کنکور در زمینه تدریس دروس کنکوری، انتخاب رشته، مشاوره کنکور و ... فعالیت دارد.

47- اگر دروس برق و مهندسی برق را تدریس می کنید در سایت ایستگاه برق www.Istgahebargh.com هم یک بخش تخصصی برای تبلیغات تدریس خصوصی برق و مهندسی برق در نظر گرفته شده است. از این امکان هم استفاده کنید.

48- سایت سودایران www.soodiran.com هم یک بخش تخصصی برای تبلیغات تدریس دارد و برای ثبت تبلیغ در این زمینه مناسب می باشد. سودایران یکی از بهترین سایتهای تبلیغات اینترنتی ایران است.

49- برای جذب شاگرد در سایتهایی که معرفی شد آگهی های متفاوتی را قرار دهید. آگهی تکراری و کپی شده فایده ای ندارد. سعی کنید متن آگهی های شما حداقل 300 کلمه باشد تا از نظر گوگل دارای اهمیت خوبی باشد.

50- در همین سایت (ایران مدرس) می توانید تبلیغ خودتان را ویژه کنید تا همواره در صفحه اصلی سایت نمایش داده شود و بیشتر در معرض دید کاربران قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر یک کاربر عبارت تدریس خصوصی عربی را در گوگل جستجو کند (یا هر درس دیگری را) با ورود به ایران مدرس ابتدا آگهی های ویژه را خواهد دید.

51- برای اینکه بیشتر شناخته شوید و شاگردهای بیشتری جذب کنید در همین سایت برای دروس تدریسی خودتان می توانید جزوه و خلاصه جزوه ثبت کنید. در جزواتی که ثبت می کنید مشخصات خودتان و شماره تماس را هم ذکر نمائید. جزوات باعث می شود بازدید صفحه آگهی شما هم افزایش پیدا کند.





52- از شاگردهای خودتان بخواهید در همین سایت و در صفحه شخصی خودتان برای شما نظرات مثبت خودشان را ثبت کنند. نظرات مثبت شاگردهای قبلی در جذب شاگردهای جدید کاملا موثر است.

53- اگر در مدرسه و دانشگاه کلاس گروهی دارید از شاگردهایتان در رابطه با نحوه تدریس و کلاسهای خودتان نظر سنجی کنید و نظرات انها را در متن آگهی ثبت کنید. این نظرات مثبت هم در جذب شاگردهای جدید بسیار موثر است به شرطی که واقعی باشد و اگر انتقادی هم وجود دارد آن را هم ثبت کرده باشید.

54- در ایران مدرس (همین سایت) وقتی وارد کنترل پنل می شوید در گزینه های سمت راست عبارت وبلاگ را خواهید دید. می توانید وبلاگی داشته باشید و برای خودتان مطلب ثبت کنید. به این ترتیب باز هم بازدید صفحه آگهی شما افزایش می یابد.

55- به صورت مداوم آگهی های تدریس خودتان را در ایران مدرس و یا سایتهای دیگر به روز کنید و موارد جدیدی را به آن اضافه نمائید. همانطور که گفته شد اگر رزومه خیلی خوبی ارائه کرده باشید شاگردهای زیاد آن هم با قیمت خوب می توانید جذب کنید.

56- برای افزایش شاگرد روشهای دیگری را هم امتحان کنید. با آموزشگاههای تدریس خصوصی در ارتباط باشید. رزومه بسیار خوبی را هم به آنها ارائه کنید تا به شما شاگرد معرفی کنند. وقتی شاگردی به شما معرفی می شود آنقدر خوب عمل کنید تا اگر آموزشگاه نظر آنها را پرسید از شما تعریف کنند.

57- در نظر داشته باشید جذب شاگرد از طریق تبلیغات در ایران مدرس و سایر سایتهای معرفی شده حالت مستقیم دارد ولی وقتی از آموزشگاه شاگرد جذب می کنید هر جلسه باید 30 تا 40 درصد مبلغ حق التدریس را به انها بدهید. پس روش اول برای کسب درآمد بالا مناسبتر است.

58- یکی از راهکارهای دیگر برای جذب شاگرد و موفقیت در تدریس خصوصی ثبت تبلیغات در روزنامه و بخش نیازمندیهای روزنامه است. البته این روش هزینه دارد و بیشتر در شهرهای بزرگ مانند تهران و کرج جواب می دهد. در شهرهای کوچک تماس با آموزشگاهها، تبلیغات اینترنتی و شاید تراکت بهتر جواب می دهد.

59- تبلیغات اینترنتی برای جذب شاگرد مزیت دیگری که دارد این است که با استفاده از آن می توانید به صورت آنلاین هم شاگرد جذب کنید. تدریس خصوصی به صورت آنلاین برای کسب درامد بالا می تواند بسیار مفید باشد.

60- برای خودتان سایت یا وبلاگی بزنید و با ارائه مطالب آموزشی در کنار ان برای خدمات تدریس خصوصی تبلیغ کنید. در صورتیکه تبلیغ خودتان را در این سایت ویژه کنید می توانید به سایت و وبلاگ خودتان هم لینک بدهید، آن را معرفی کنید و اعتبار ان را نزد گوگل افزایش دهید.



این مقاله عالی را از دست ندهید: نمونه آگهی تدریس خصوصی ، متن تبلیغاتی برای تدریس، جذب شاگرد



درآمد تدریس خصوصی

ایجاد تمایزهای مثبت

61- اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق باشید و درآمد خوبی کسب کنید باید به نسبت مدرسین متوسط کارهای متمایزی را انجام دهید. باید از تعداد زیاد مدرسینی که درامد متوسطی دارند جدا شوید. تعدادی از تمایزهای مثبت که می توانید ایجاد کنید در ادامه ارائه شده است.

62- در کلاسهای خصوصی کمی بیشتر بمانید. اگر زمان کلاسها را 1 ساعت و نیم هماهنگ کرده اید یک ساعت و 40 دقیقه درس بدهید. این تمایز کوچک به یاد شاگردهای شما خواهد ماند.

63- کتاب کمک آموزشی مناسبی را به شاگردهایتان هدیه بدهید و آن را امضا کنید. کتابی باشد که واقعا استفاده داشته باشد خیلی عالی است.

64- در زمانهای خارج از کلاس در دسترس باشید و به شاگردهایتان شماره تماس را بدهید و به آنها بگوئید اگر در درس، برنامه ریزی و ... اشکالی داشتند می توانند با شما در تماس باشند.

65- در کلاسها مطالب را ضبط کنید و بعدا به تلگرام شاگردتان ارسال کنید و یا برای ایشان ایمیل نمائید.

66- مهمترین نکات درس را در برگه هایی که اسم و مشخصات خودتان از قبل در آن چاپ شده است به شاگردتان بدهید. این خلاصه جزوات در ایام امتحانات برای مرور بسیار مفید است.

67- به عنوان مثال، اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی نهم فعالیت دارید، برای هر فصل یک جزوه خلاصه تهیه کنید و به شاگردهایتان بدهید. این جزوات خلاصه را می توانید به اسم خودتان در همین سایت (ایران مدرس) هم ثبت کنید.

68- پشتیبانی کامل از شاگردهایتان به عمل آورید و حمایتگر باشید. در برنامه ریزی و روش درس خواندن به انها کمک کنید.

69- ممکن است در طول ترم شاگردهای شما مثلا امتحان میان ترم را در کلاسهای اصلی خودشان خوب ندهند. باید به انها انگیزه بدهید و آنها را در مسیر صحیح نگه دارید.

70- گزارش هفتگی و ماهانه پیشرفت را به والدین ارائه دهید تا خیال آنها هم راحت شود که شما پیگیر پیشرفت تحصیلی فرزندشان هستید و بدانند که برای شما نتیجه گرفتن شاگردهایتان مهم است.



نحوه موفقیت در تدریس

کارهای متفاوت برای افزایش درآمد

71- در مدارس کلاسهایی را به صورت رایگان برگزار نمائید و در ادامه کارت خودتان را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی توزیع کنید. اگر در کلاسهای رایگانی که برگزار کرده اید خوب عمل کرده باشید برای کلاس خصوصی با شما تماس گرفته خواهد شد.

72- کانال تلگرامی برای خودتا ایجاد کنید و مثلا اگر در زمینه تدریس ریاضی فعالیت دارید مطالب آموزشی قرار دهید و برای تدریس تبلیغ کنید.

73- استفاده از سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک و .... را برای جذب شاگرد در نظر داشته باشید. بسیاری از مدرسین از این طریق شاگرد جذب می کنند.

74- با سایر مدرسین تدریس خصوصی در ارتباط باشید و به انها شاگرد معرفی کنید و از انها شاگرد بگیرید. مثلا اگر شما مدرس زبان انگلیسی هستید با مدرسین ریاضی، فیزیک، شیمی و ... در ارتباط باشید. اگر شاگر شما به مدرس ریاضی نیاز داشت به آنها معرفی کنید و مطمئنا اگر شاگردهای آنها به معلم زبان نیاز داشته باشد به شما معرفی خواهند کرد. روش بسیار خوبی است.

75- اگر بتوانید در زمینه تدریس خصوصی یکی از دروس کنکور (مثلا تدریس ریاضی کنکور) فعالیت کنید و در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشید می توانید امیدوار باشید که درآمدهای خوبی در انتظار شما خواهد بود.

76- در سایت ایران مدرس امکان ثبت جزوه در فروشگاه هم وجود دارد. جزوات خوب خودتان را برای فروش در فروشگاه ارائه دهید و با استفاده از درآمد حاصله آگهی تدریس خودتان را ویژه کنید تا جذب شاگرد بیشتری داشته باشید.

77- برای خودتان کارت چاپ کنید و به شاگردهایتان بدهید تا در کلاس خودشان در مدرسه یا دانشگاه توزیع کنند. البته اگر خوب تدریس کنید خودشان شما را معرفی خواهند کرد. ولی به هر حال با این کار احتمال جذب شاگرد بیشتری خواهید داشت.

78- می توانید از تبلیغات ایمیل مارکتینگ و یا تبلیغات پیامکی برای جذب شاگردهای بیشتر استفاده کنید.

79- کلاسهای نیمه خصوصی تشکیل دهید. در کلاسهای نیمه خصوصی می توانید درآمد بالاتری کسب کنید و در ضمن قیمت کلاسها برای شاگردهای شما هم مناسبتر خواهد بود. فرض کنی شما برای هر جلسه کلاس خصوصی مبلغ 70 هزار تومان می گیرید. اگر دو نفر در کلاس حضور داشته باشند می توانید از هر نفر 50 هزار تومان بگیرید. هم برای انها به صرفه تر است و هم درآمد شما بیشتر خواهد شد.

80- از روشهای مختلف برای جذب شاگرد به صورت همزمان استفاده کنید. باید همواره بخشی از درآمد خودتان را برای تبلیغات کنار بگذارید. اگر می خواهید همواره تعداد شاگردهای کافی داشته باشید تبلیغات را قطع نکنید.



مطالعه کنید: چگونه شاگرد خصوصی جذب کنیم (15 راهکار جذب شاگرد)

81- به کار تدریس خصوصی متعهد باشید. به هر میزان در رفتار شما، نحوه تدریس شما و ... این تعهد به کار بیشتر خودش را نشان دهد شاگردهای شما بیشتر اعتماد می کنند و در نتیجه وفادارتر خواهند بود. نتیجه گرفتن شاگردهایتان برایتان مهم باشد.

82- به گونه ای تدریس کنید که انگار کلاسهای شما تضمینی است. حتی اگر به شاگردهایتان قول تضمینی بودن کلاسها را نداده اید پیش خودتان فرض کنید کلاسها تضمینی است و اگر شاگرد شما نتیجه نگیرد پولی به شما داده نخواهد شد. این روند و این دیدگاه باعث موفقیت شما خواهد شد.


83- برای هر کدام از شاگردهایتان به تناسب وضعیتی که دارد و به نسبت سطح تحصیلی و مقدار دانسته هایش برنامه مخصوصی در نظر بگیرید. در کلاسهای خصوصی ماموریت شما هدایت شاگردهایتان به سمت موفقیت است. ارائه تدریس با کیفیت فقط بخشی از کار می باشد.

84- روشهای مختلف تبلیغات برای جذب شاگرد را در نظر داشته باشید. فقط به یکی دو روش اکتفا نکنید. انواع روشها را امتحان کنید تا بهترین روش که برای شما بهتر جواب می دهد را پیدا کنید.

85- از هزینه کردن برای ثبت تبلیغات تدریس ویژه نترسید. یا باید خودتان هزینه کنید و اگر شاگرد جذب کردید کل مبلغ کلاسها را برای خودتان بردارید و یا باید آموزشگاه برای شما شاگرد جذب کند و هر جلسه 30 یا 40 درصد مبلغ کلاسها را برای خودش بردارد. روش اول به نفع شما است. اگر در ابتدای کار کمی پول از دست بدهید هم ایرادی ندارد بالاخره روش خوب و مناسب را پیدا خواهید کرد.

86- با چند نفر از مدرسین دیگر یک گروه آموزشی تشکیل دهید و هزینه تبلیغات برای تدریس خصوصی و ... را بین خودتان تقسیم کنید. این روش هم برای جذب شاگرد می تواند بازدهی خوبی داشته باشد.

87- فعالیت خودتان را در اینترنت و سایتهای تبلیغات اینترنتی و سایت و وبلاگ خودتان افزایش دهید. به هر میزان حضور شما پر رنگ تر باشد شناخته شده تر خواهید بود و درامد بیشتری خواهید داشت.

88- برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی و موفقیت در تدریس برای خودتان هدف گذاری سالانه داشته باشید و هر ترم و یا هر سال سعی کنید درامدتان را 10 تا 15 درصد افزایش دهید.

89- نتیجه گرفتن شاگردهایتان را در اولویت اول قرار دهید. به هر میزان شاگردهای شما موفق تر باشند در نهایت شما نیز موفق تر خواهید بود. شاگردهای شما می توانند شاگردهای دیگری به شما معرفی کنند و این کم هزینه ترین روش برای جذب شاگرد جدید است.

90- در برنامه ریزی درسی و تحصیلی و نحوه درس خواندن و خوب نتیجه گرفتن و .... به شاگردهایتان کمک کنید. افرادی که از کلاسهای خصوصی استفاده می کنند معمولا در این موارد هم مشکل دارند.
20 عامل موثر و کلیدی برای ثبت آگهی تدریس خصوصی پربازده

91- همواره با لباس شیک و ظاهر مرتب در کلاسهای خصوصی حاضر شوید. کلاسهای خصوصی معمولا در منزل برگزار می گردد و داشتن ظاهر آراسته بسیار مهم است.

92- بیشتر روی دروسی متمرکز شوید که به آن دروس علاقه دارید و خودتان هم همیشه نمرات خوبی در آن درسها گرفته اید. اگر بتوانید برای یک درس شناخته شوید و معروف شوید بسیار عالی است.

93- بعد از امتحان هم پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید و عملا نشان دهید برای شما مهم است که شاگردهایتان نتیجه بگیرند.

94- در ایام امتحانات و خصوصا یکی دو روز قبل از امتحان حتما کلاسهای رفع اشکال برگزار کنید. بعضا یک جلسه قبل از امتحان می تواند نتیجه را کاملا در جهت مثبت تغییر دهد.

95- در کلاسهای تدریس خصوصی جزوه درسی و کتاب اصلی را به عنوان منبع تدریس در نظر بگیرد. جزوه ای که خود شاگرد شما در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه یادداشت کرده است بهترین منبع برای جلسات تدریس خصوصی است.

96- برای زمانهای بین کلاسها به شاگردهایتان تمرین و مسئله بدهید برنامه مشخصی برای انها در نظر بگیرد. همانطور که گفته شد وظیفه شما راهنمایی شاگردهایتان به سمت موفقیت در درس و تحصیل است.

97- از شاگردهایتان در رابطه با نحوه ارائه درس و کیفیت کلاسها سوال بپرسید و نظرات آنها را اعمال کنید. به هر حال کلاس برای نتیجه گرفتن آنها است. ببینید چه حالتی را بیشتر دوست دارند و چه پیشنهاداتی دارند.

98- کلاسهای تدریس خصوصی را خیلی طولانی برگزار نکنید تا کیفیت ان کم نشود. اگر به ناچار این کار را انجام دادید به اندازه کافی استراحت بدهید.

99- آخر هر جلسه برای شاگردهایتان مبحثی را مشخص کنید تا مطالعه کند و سعی کند آن را بفهمد و جلسه بعد برای شما توضیح دهد. این کار باعث می شود شاگرد شما جلسه بعد همان بحث را وقتی خودتان درس می دهید بهتر متوجه شود.

100- همواره برای ارتقای کیفیت کلاسهایتان تلاش کنید. روی خودتان کار کنید و اشکالاتی که دارید را برطرف نمائید.

در این بخش 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی ارائه شد. با در نظر گرفتن و عمل کردن به موارد ذکر شده می توانید در کار تدریس موفق تر باشید و درآمد بهتری را بدست آورید. برای ثبت تبلیغات تدریس در ایران مدرس (همین سایت) بر روی عبارت عضویت در سایت در بالای همین صفحه کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 3644 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image