ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی توصیه های مفید برای انتخاب رشته بهتر

توصیه های مفید برای انتخاب رشته بهتر

به اشتراک گذاری

توصیه های مفید برای انتخاب رشته بهتر در این بخش ارائه شده است. انتخاب رشته گام حساسی برای تعیین سرنوشت داوطلبان کنکور است. توصیه‌های زیر به آنها کمک می‌کند که با آگاهی بیشتری برای انتخاب رشته خودشان تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مجاز بودن همه داوطلبان شرکت کننده در کنکور 92 برای انتخاب رشته خبر خوبی بود که رئیس سازمان سنجش در نشست خبری قبل از اعلام نتایج اولیه به آن اشاره کرد. با این حال مجاز بودن به انتخاب رشته پایان راه نیست و خود انتخاب رشته است که سرنوشت نهایی داوطلبان را برای ورود به دانشگاه تعیین می‌کند.

توصیه‌های زیر به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کمک می‌‌کند تا از فرصت انتخاب رشته بهترین استفاده را کنند.

*برای تعیین سرنوشت خود احساساتی نباشید

به انتخاب رشته تنها به عنوان راهی که درهای دانشگاه را به رویتان باز می‌کند نگاه نکنید. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب رشته، انتخاب سرنوشت و آینده شماست. این انتخاب؛ شغل، درآمد و مسیر حقیقی زندگی‌تان را مشخص می‌کند. پس مراقب باشید که برای این انتخاب حساس عجولانه و احساسی تصمیم‌گیری نکنید.

انتخاب رشته‌ای که با روحیات شما سازگار نیست می‌تواند ضربه سنگینی به شما وارد کند. حداقل 40 انتخاب را به رشته‌هایی اختصاص دهید که در آنها احتمال قبولی شما خیلی کم است. 40 رشته را از رشته هایی انتخاب کنید که احتمال قبولی شما در آنها وجود دارد و بالاخره 20 رشته را از رشته هایی انتخاب کنید که حتما در آنها پذیرفته می‌شوید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دوعامل بسیار مهم در انتخاب رشته کنکور



*کارنامه خود را بشناسید

بدون آگاهی از جزئیات کارنامه خود تصمیم به انتخاب رشته نگیرید. برای انتخاب رشته‌های مورد نظرتان شرایط و ضوابطی که با توجه به رتبه و ترازتان در کارنامه اولیه، قبولی را در رشته موردنظرتان آسان‌ می‌کند در نظر بگیرید. پس سعی کنید پنجره‌های انتخابتان را با رشته‌هایی که شانسی برای قبولی در آن‌ها ندارید، نسوزانید.

*تحقیق و بررسی کنید

در مورد جزئیات، شرایط و ضوابط انتخاب رشته تحقیق کنید. از سایت رسمی سازمان سنجش گرفته تا کتاب‌ها و ویژه‌نامه‌ها را با دقت مطالعه و سعی کنید هیچ پایگاه اطلاع رسانی در زمینه کنکور و انتخاب رشته را از دست ندهید. در این زمینه توجه کنید که حتما اطلاعیه‌های سازمان سنجش را رصد کنید تا از اصلاحیه‌هایی که در دفترچه انتخاب رشته انجام می‌شود، مطلع شوید.

پیشنهاد می شود مقاله
پارامترهای تاثیر گذار در انتخاب رشته دبیرستان و کنکور را هم بخوانید.

*بهترین رشته، اولین انتخاب

به این نکته توجه داشته باشید که بهترین رشته، انتخاب اول شما باشد و بعد از آن انتخاب‌های بعدی به ترتیب قرار گیرد. یادتان باشد که اگر شما رتبه لازم برای قبولی در رشته‌ای را داشته باشید، اینکه انتخاب اول یا صدم شما باشد، هیچ تفاوتی ندارد. بنابراین اگر داوطلبی در رشته 67 قبول شود، به این معنی است که شرایط لازم برای پذیرش 66 انتخاب 1 تا 66 را نداشته باشد. داوطلب بایستی به رشته 67 خود، بیشتر از رشته های 68 تا 100 علاقه داشته باشد.

*به هر کسی اعتماد نکنید

این روزها پلاکاردها و تراکت‌های تبلیغاتی مربوط به انتخاب رشته در سراسر کشور توجهات را به خودشان جلب می‌کنند. اما به این نکته توجه کنید که خیلی از این مؤسسات و مشاوران معتبر نیستند. سعی کنید برای انتخاب رشته از مشاوران مدارس، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان مشورت و راهنمایی بگیرید.

مطالعه مقاله
دانلود رایگان یک جزوه مفید با عنوان "یک روش مطمئن و عملی برای انتخاب رشته" هم مفید است.

* فرصت سوزی نکنید

شاید خیلی از شما ندانید که قبول شدن در یک رشته روزانه و حاضر نشدن در دانشگاه برای تحصیل در آن رشته، شما را یک سال از حضور در کنکور محروم می‌کند. بنابراین رشته‌ و دانشگاهی را انتخاب کنید که برای حضور در آن محدودیتی نداشته باشید.

*به دانشگاه‌های فرهنگیان، غیرانتفاعی و پیام‌نور اهمیت دهید

حتما به دنبال قبولی در رشته‌های روزانه نباشید. در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته‌های روزانه حتما کد رشته‌های دانشگاه فرهنگیان را هم انتخاب کنید اما اگر در رشته مورد علاقه‌ خود در دانشگاه روزانه قبول نمی شوید اما در دانشگاه های غیر انتفاعی در همان رشته قبول خواهید شد، حتما آن را انتخاب کنید. به کد رشته‌های دانشگاه پیام نور هم توجه داشته باشید و این دانشگاه را نیز راهی برای ورود به دانشگاه بدانید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم مطالعه نمائید:
اشتباهات در زمان انتخاب رشته

کلمات کلیدی: انتخاب رشته بهتر، انتخاب رشته صحیح، انتخاب رشته اصولی، نکات طلایی انتخاب رشته، نکات سرنوشت ساز انتخاب رشته، چگونه انتخاب رشته کنیم، اصولی ترین نوع انتخاب رشته، انتخاب رشته کنکور


آمار بازدید: 2012 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image