ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب علمی 20 بهترین جزوه و فیلم آموزش صفر تا صد شیمی دهم 100 درصد رایگان

20 بهترین جزوه و فیلم آموزش صفر تا صد شیمی دهم 100 درصد رایگان

به اشتراک گذاری


اگر در جستجوی بهترین جزوات آموزشی شیمی پایه 10 هستید .... اگر می خواهید بهترین فیلم های آموزش و تدریس شیمی دهم را رایگان ببینید .... در هر صورت، در این بخش 20 بهترین جزوه و فیلم آموزش صفر تا صد شیمی دهم 100 درصد رایگان ارائه شده است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بهترین معلم شیمی کنکور، لیست 16 استاد خوب و فوق العاده تدریس خصوصی شیمی کنکور


توضیحات کلی در  رابطه با مباحث مهم و سرفصل های شیمی دهم


در این بخش در رابطه با سرفصل های شیمی دهم مطالبی ارائه می گردد. عنوان فصل اول شیمی پایه 10 (کیهان زادگاه الفبای هستی) است. در این فصل مباحث مهمی تدریس می شود که در فیلم ها و جزوه های زیر هم به آنها پرداخته شده است. از مباحث مهم ارائه شده در فصل 1 شیمی دهم می توان به طبقه بندی عنصرها، کشف ساختار اتم، آرایش الکترونی اتم، ساختار اتم و رفتار آن و ... اشاره نمود. در فیلم ها و جزوه های زیر این مباحث مورد بررسی قرار گرفته است. اگر در این درس اشکال دارید از بهترین مدرسین شیمی حاضر در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com کمک بگیرید. فیلم زیر از مبحث پیوند یونی شیمی دهم را مشاهده کنید.



در فصل دوم شیمی دهم با عنوان ردِّپای گازها در زندگی هم مطالب مهمی توضیح داده شده است. از قسمت های اصلی و مهم فصل دوم شیمی دهم می توان به هواکره، ترکیب اکسیژن با فلزها و نافلزها و ساختار لوویس، خواص اکسیدهای فلزی و نافلزی، واکنش‌های شیمیایی و قانون پایستگی جرم و ... اشاره نمود. البته مباحث دیگری مانند خواص و رفتار گازها و استوکیومتری واکنش‌ها هم در شیمی دهم - فصل دوم بررسی می شود. فیلم های ارائه شده در این مقاله بسیار مفید هستند و توسط مدرسین برتر شیمی ارائه شده اند.


عنوان فصل سوم شیمی دهم آب، آهنگ زندگی است. این فصل هم در امتحان و کنکور زیاد مورد سوال قرار می گیرد و مباحث مهمی دارد. از مطالب و قسمت های مهم مورد بررسی در شیمی دهم - فصل سوم می توان به محلول و مقدار حل شونده‌ها، رفتار آب و دیگر مولکول‌ها در میدان الکتریکی، نیروهای بین مولکولی آب، آب و دیگر حلال‌ها و انحلال پذیری گازها و ... اشاره نمود. فیلم زیر از مبحث ساختار لوویس که توسط استاد کیمیاقلم ارائه شده است را ببینید.



برای دانلود رایگان کتاب شیمی دهم اینجا کلیک کنید.



پیشنهاد می شود حتما بخوانید: شماره تماس 9 بهترین استاد شیمی کنکور برای تدریس خصوصی شیمی کنکور تضمینی


20 بهترین فیلم آموزشی و تدریس شیمی دهم کاملا رایگان


در این بخش ویدئوهای بسیار مفید شیمی پایه دهم و 20 بهترین فیلم آموزشی و تدریس شیمی دهم کاملا رایگان ارائه شده است.


1- فیلم تدریس مفهوم جرم اتمی میانگین | فصل ۱ شیمی دهم


در این بخش فیلم تدریس مفهوم جرم اتمی میانگین | فصل ۱ شیمی دهم ارائه شده است. جرم اتمی میانگین که یکی از اولین مباحث اصلی در اندازه گیری جرم عناصر و اتم هاست. در این ویدیو به بررسی و واکاوی این مفهوم پرداخته شده و سپس دو عدد تست برای درک بهتر بررسی و حل می‌شود. به میانگین جرم های اتمی ایزوتوپ های پایدار یک عنصر، جرم اتمی میانگین می گویند که مقدار آن به درصدهای فراوانی ایزتوپ ها بستگی دارد. به عبارت دیگر، «جرم اتمی میانگین»، میانگین جرم اتمی ایزوتوپ‌های پایدار یک عنصر است که اندازه آن به درصد فراوانی ایزوتوپ بستگی دارد و واحد آن amu است.


کلیک کنید: فیلم تدریس مفهوم جرم اتمی میانگین | فصل ۱ شیمی دهم


2- نمونه فیلم تدریس خصوصی شیمی دهم فصل اول توسط استاد مجرب - عدد اتمی و عدد جرمی


در این بخش نمونه فیلم تدریس خصوصی شیمی دهم فصل اول توسط استاد مجرب - عدد اتمی و عدد جرمی ارائه شده است. در این ویدئو به بررسی مفهوم عدد اتمی و عدد جرمی مربوط به شیمی دهم فصل اول پرداخته می‌شود سپس سه نمونه سوال برای درک بهتر دانش‌آموزان حل می‌شود تا دانش آموزان بتوانند عینا از مثال‌های آن برا تفهیم بهتر استفاده کنند. عدد اتمی اصطلاحی است که در شیمی و فیزیک برای بیان تعداد پروتون‌های موجود در هسته اتم به کار می‌رود. در معادلات عدد اتمی را با پروتون برابر در نظر می‌گیریم. عدد جرمی یک اتم برابر با تعداد نوکلئون‌‌ها؛ (مجموع تعداد پروتون‌ها و نوترون‌های درون هستهٔ یک اتم) است. عدد جرمی یک عنصر تقریباً برابر با جرم اتمی آن است.


کلیک کنید: نمونه فیلم تدریس خصوصی شیمی دهم فصل اول توسط استاد مجرب - عدد اتمی (A) و عدد جرمی (Z)


3- فیلم نمونه تدریس شیمی پایه 10 و ویدئوی حل نمونه سؤال امتحانی از ذرات زیر اتمی شیمی دهم


در این ویدئو چندین نمونه سؤال امتحانی مهم از مبحث ذرات زیر اتمی صفحات 5 و 6 شیمی دهم بطور کامل حل شده و بطور کامل توضیح داده شده است. مبحث پروتون، نوترون و الکترون مهمترین مبحث ساختار اتم می باشد که در شیمی دهم مطرح شده و بعنوان ذرات زیر اتمی معروف است.


کلیک کنید: فیلم نمونه تدریس شیمی پایه 10 و ویدئوی حل نمونه سؤال امتحانی از ذرات زیر اتمی شیمی دهم


مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود: بهترین مدرسین شیمی، لیست 12 استاد برتر شیمی


4- ویدئوی تدریس خصوصی رسم آرایش الکترونی و تعیین دوره و گروه عناصر از شیمی دهم


در این ویدئو طریقه رسم صحیح آرایش الکترونی عناصر و تعیین دوره و گروه فصل اول شیمی دهم مورد بررسی قرار گرفته است. مبحث رسم آرایش الکترونی از فصل اول شیمی دهم از جمله مباحث بسیار مهم و تست خیز کنکور میباشد و در امتحان نهایی هم بسیار مورد سوال قرار گرفته است. دانستن تعداد لایه ها و نحوه چینش اوربیتال ها و نحوه توزیع الکترونها در لایه های اتمی و همچنین تسلط به دوره و گروه عناصر از جمله مباحث بسیار مهم رسم آرایش الکترونی فصل اول شیمی دهم می باشد.


کلیک کنید: ویدئوی تدریس خصوصی رسم آرایش الکترونی و تعیین دوره و گروه عناصر از شیمی دهم


5- ویدئوی آموزشی شیمی دهم توسط مدرس مجرب - فرمول تستی عدد اتمی


در این ویدئوی تدریس خصوصی شیمی دهم فرمول تستی محاسبه عدد اتمی توضیح داده شده است. برای محاسبه فرمول تستی عدد اتمی از روش کسری و بسیار آسانی استفاده شده که به شما کنکوری های عزیز و دهمی ها که برای کنکور آماده می شید یک روش بسیار خوب و محاسباتی سریع ارائه می دهد. در فصل اول شیمی دهم صفحه 5 و 6 کتاب درسی در مورد عدد اتمی و جرمی مطالبی آورده شده که صفحات بسیار مهمی برای طرح تست کنکور محسوب می شوند.


کلیک کنید: ویدئوی آموزشی و نمونه فیلم تدریس خصوصی شیمی دهم توسط مدرس مجرب - فرمول تستی عدد اتمی


6- فیلم نمونه تدریس شیمی کنکور با توضیحات کامل - تحلیل تست 84 کنکور تجربی 1402


در این بخش فیلم نمونه تدریس شیمی کنکور با توضیحات کامل - تحلیل تست 84 کنکور تجربی 1402 ارائه شده است. تست مورد بررسی از مبحث غلظت محلول ها یا ppm است که در کنکور و امتحان شیمی بسیار زیاد مورد سوال قرار می گیرد. تو این ویدیو براتون تست 84 کنکور تجربی 1402 رو با سریع ترین تکنیک حل کردم که این تست از تست های پر تکرار کنکوره و مربوط به فصل سوم شیمی دهم بخش غلظت محلول ها یا ppm هست که راحت زیر 30 ثانیه میتونی تستو بزنی. مفهوم 3ppm، یعنی 3 میلی‌گرم از یک مادهٔ حل شونده در ۱ لیتر از محلول حل شده است یا 3 سانتی‌متر مکعب از یک گاز معین در ۱ متر مکعب از هوا وجود دارد.


کلیک کنید: فیلم نمونه تدریس شیمی کنکور با توضیحات کامل - تحلیل تست 84 کنکور تجربی 1402


برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی شیمی دهم و سایر مقاطع بر روی عبارت معلم خصوصی شیمی کلیک کنید.



7- فیلم آموزشی شیمی پایه دهم و شیمی کنکور - تست مربوط به اعداد کوانتومی


اعداد کوانتومی از مهمترین مباحث شیمی در دهم بخش ساختار اتم است که تست های متنوعی از آن در کنکور طرح می شود با یه تکنیک ساده تستی مربوط به اعداد کوانتومی رو براتون تحلیل کردم ببینید و استفاده کنید. عدد کوانتومی الکترون‌های مداری یک اتم، یا اتم‌ها در یک مولکول، بر حسب نوع، چرخش، ارتعاش، اسپین، انرژی‌های مختلفی دارند. بر اساس نظریهٔ کوانتومی، مقدار انرژی چنین ذراتی کوانتیده‌است، یعنی تنها می‌تواند مقادیر معین و مشخصی داشته باشد. هر یک از چنین مقادیری برای فرم معین از انرژی به صورت ضریبی از یک کوانتوم هستند که مشخص‌کنندهٔ فرم انرژی مورد بررسی است. این ضریب عدد کوانتومی نامیده می‌شود. با توجه به مدل اتمی بور و نظریه اتمی شرودینگر فرض شد الکترون ها در مدارهایی که از نظر انرژی کوانتیده است، در حال حرکت هستند. عدد کوانتومی اصلی که با نماد اختصاری n نشان داده می‌شود، نخستین عدد کوانتومی در یک اوربیتال اتمی است. این عدد که همیشه عددی صحیح و مثبت است، بیانگر لایه‌ای است که الکترون در آن قرار دارد.


کلیک کنید: فیلم آموزشی و نمونه ویدئوی معلم خصوصی شیمی پایه دهم و شیمی کنکور - تست مربوط به اعداد کوانتومی


8- فیلم آموزشی و نمونه ویدئوی تدریس شیمی دهم - تحلیل کنکوری تست ساختار اتم


تحلیل کنکوری تست ساختار اتم با تکنیک سرعتی و بسیار ساده و روان مبحث ساختار اتم یکی از مباحث مهم و مربوط به شیمی دهم می باشد که تست های متنوعی دارد و تست های این بخش با فرمول و تکنیک های حرفه ایی به سرعت قابل حل هستند. الکترون‌ها، پروتون‌ها و نوترون‌ها ذرات تشکیل دهندهٔ اتم هستند. البته یون هیدروژن بدون الکترون و نیز بدون نوترون؛ هیدروژن +۱ است. به کوچکترین واحد تشکیل‌دهنده عنصر شیمیایی که هویت آن عنصر را مشخص می‌کند، اتم می‌گوییم. برای مثال عنصر نقره حاوی اتم‌های نقره است که متفاوت از اتم‌های عناصر دیگر است.


کلیک کنید: فیلم آموزشی و نمونه ویدئوی تدریس شیمی دهم - تحلیل کنکوری تست ساختار اتم


9- نمونه ویدئوی آموزشی و فیلم تدریس شیمی دهم به زبان ساده و مفهومی


در این بخش نمونه ویدئوی آموزشی و فیلم تدریس شیمی دهم توسط استاد مجرب و حرفه ای شیمی به زبان ساده و مفهومی ارائه شده است. تدریس شیمی دهم جهت آشنایی دانش‌آموزان با نحوه‌ی تدریس. چگونگی روند تدریس. کمک به دانش‌آموزان برای تصمیم‌گیری بهتر جهت انتخاب آن‌ها در معلم خود. در این ویدئو بخشی از فصل یکم شیمی دهم را تدریس کرده‌ام و تا حدودی روش تدریسم را نشان‌داده‌ام. جزوه‌ی این دروس هم در قسمت جزوات موجود است. می‌توانید به آن قسمت مراجعه کنید.


کلیک کنید: نمونه ویدئوی آموزشی و فیلم تدریس شیمی دهم توسط استاد مجرب و حرفه ای شیمی به زبان ساده و مفهومی


مطالعه کنید: بهترین دبیران شیمی کنکور و 12 معلم حرفه ای تدریس خصوصی شیمی کنکور


10- نمونه فیلم تدریس خصوصی و آموزش شیمی دهم - فصل 1 شیمی دهم - ایزوتوپ ها


تدریس ویدئویی کامل از فصل 1 شیمی دهم از مبحث ایزوتوپ ها - شباهت ها و تفاوت های ایزوتوپ ها - بررسی ایزوتوپ های منیزیم و ایزوتوپ های هیدروژن و لیتیم - درصد گیری فراوانی ایزوتوپ ها - به همراه نکات کامل تستی - در ادامه تعریف مختصری از ایزوتوپ ارائه می کنیم. ایزوتوپ، اتم‌های یک عنصر مشخص هستند که عدد اتمی یکسان و عدد جرمی متفاوتی دارند. عدد اتمی بیانگر تعداد پروتون‌های هسته اتم است؛ بنابراین ایزوتوپ‌های یک عنصر، تعداد پروتون‌های مساوی دارند.


کلیک کنید: نمونه فیلم تدریس خصوصی و آموزش شیمی دهم - فصل 1 شیمی دهم - ایزوتوپ ها


11- نمونه فیلم آموزشی و ویدئوی تدریس ساختار لوویس از شیمی دهم


توضیح چگونگی کاربرد و همچنین نحوه رسم آرایش الکترون نقطه ای اتم ها و رسم ساختار لوویس گونه های مختلف مطرح شده در کتاب درسی و محدوده کنکور سراسری و رسم ساختار لوویس اسیدهای اکسیژن دار مطرح شده در کتاب شیمی دوازدهم. ساختار لوویس ساختاری برای نمایش مولکول یا یون در شیمی است که در آن عناصر را با نماد شیمیایی، الکترون‌های ظرفیتی ناپیوندی را با نقطه و پیوندها را با خط نمایش می‌دهند.


کلیک کنید: نمونه فیلم آموزشی و ویدئوی تدریس ساختار لوویس از شیمی دهم


12- فیلم نمونه تدریس متن کتاب درسی از فصل ۳ شیمی دهم


در این ویدیو سعی شده به صورت خیلی ساده صفحات ۱۰۳ تا ۱۰۸ کتاب درسی شیمی دهم تدریس و مرور شوند. و کیفیت تدریس آنلاین به شما دانش آموز عزیز نشان داده شود. برای تست زنی حل مسئله و یادگیری باقی مباحث به شماره درج شده در سایت پیام دهید یا تماس بگیرید. شیمیدانها به مولکول هایی مانند آب که در میدان الکتریکی جهت گیری می کنند، مولکول های دوقطبی یا قطبی می گویند. مولکول‌ها را می‌توان به دو دسته اصلی مولکول قطبی و ناقطبی تقسیم کرد. برخی از مولکول‌ها به طور مشخص قطبی و برخی دیگر ناقطبی هستند و برخی دیگر نیز در بین این دو دسته قرار می‌گیرند. به عنوان مثال در مولکول CH4 ، کربن در گروه چهارم و با ظرفیت 4 است. بنابراین، این مولکول ناقطبی است. «نقطه جوش نرمال»، دمایی است که در آن، فشار بخار مایع با فشار استاندارد برابر است. هر ماده ای که نقطه جوش بالایی دارد = فراریت پایینی دارد = زودتر به مایع تبدیل می شود.


کلیک کنید: فیلم نمونه تدریس متن کتاب درسی از فصل ۳ شیمی دهم


حتما بخوانید: مهمترین فرمول های شیمی همراه با اثبات به زبان ساده


13- فیلم آموزش شیمی دهم - تدریس مولکول‌ها توسط استاد جشانی ترکیب یونی و مولکولی


ترکیب یونی گونه‌ای ترکیب شیمیایی است که ذره‌های سازندهٔ آن یون‌های مثبت و منفی هستند. شکل متداول ترکیبات یونی از یک فلز به‌عنوان کاتیون و یک نافلز به‌عنوان آنیون تشکیل می‌شود. در این ترکیب جاذبه‌ الکترواستاتیک قوی، یون های منفی ـ مثبت را در ساختار بلور در کنار یکدیگر نگه داشته است. ترکیبات یونی از نظر بار الکتریکی خنثی هستند یعنی مقدار کل بارهای مثبت و منفی در آن ها برابر است. براي نام گذاري فرمول هاي مولکولي ترکيبات يوني ابتدا نام کاتيون را ذکر کرده و سپس نام آنيون را مي آوريم.


کلیک کنید: فیلم آموزش شیمی دهم - تدریس مولکول‌ها توسط استاد جشانی ترکیب یونی و مولکولی


14- فیلم تدریس خصوصی فصل دوم شیمی دهم آموزش مبحث ساختار لوویس بخش اول


در این ویدیوی آموزشی نحوه رسم ساختار لوویس ترکیب های کوالانسی بررسی شده که ساختار لوویس مربوط به فصل دوم شیمی دهم است البته مقدمه ی آن در کتاب درسی شیمی دهم انتهای فصل اول مطرح شده است که تست هایی از بخش ساختار لوویس در کنکور مطرح می شود. ساختار لوویس ساختاری برای نمایش مولکول یا یون در شیمی است که در آن عناصر را با نماد شیمیایی، الکترون‌های ظرفیتی ناپیوندی را با نقطه و پیوندها را با خط نمایش می‌دهند. در واقع این ساختار نموداری است كه آرايش الكترون های والانس را در اطراف اتم های يك مولكول نمایش می دهد. برای نمایش پیوندهای کووالانسی می‌توان از یک شکل ساده موسوم به «ساختار لوویس» استفاده کنیم. این ساختار را با نام‌های دیگری همچون «دیاگرام لوویس» یا «ساختار الکترون‌نقطه‌ای لوویس» هم می‌شناسند. علت اولویت انتخاب اتم مرکزی در رسم ساختار لوویس ترکیب ها چیست؟ علت این انتخاب به دو دلیل می باشد. یکی به دلیل تعداد کمتر و دومی به علت ظرفیت بیشتر اتم مرکزی می باشد.


کلیک کنید: فیلم تدریس خصوصی فصل دوم شیمی دهم آموزش مبحث ساختار لوویس بخش اول


15- فیلم تدریس و آموزش بخش دوم پیوندهای یونی مربوط به فصل اول و سوم شیمی دهم


 ادامه تحلیل و بررسی انواع ترکیب های یونی و نامگذاری و فرمول نویسی آنها که مربوط به فصل اول و سوم شیمی دهم می باشد و تست های کنکوری مهمی را شامل می شود این بخش تکمیلی ترکیب های یونی است. پیوند یونی یا پیوند الکترووالانسی نوعی پیوند شیمیایی بر پایهٔ جذب متقابل نیروی الکترواستاتیک، بین یون‌های ناهمنام است. پیوند یونی پایهٔ اولیهٔ تعامل در ترکیبات یونی است. این پیوند از انتقال الکترون بین اتم های درگیر در پیوند ایجاد می شود و در آن، اتم ها به صورت یون های منفی و مثبت در می آیند. يون اتم يا مجموعه اي از اتمهاي پيوسته بهم است كه توازن الكتريكي ندارد، به عبارتي مجموع تعداد الكترونهايش با مجموع تعداد پروتونهایش برابر نيست. در پیوند یونی، الکترون‌ها از یک اتم به اتم دیگر منتقل می‌شوند که در نتیجه این فرآیند، یون‌های مثبت و منفی تشکیل می‌شوند.


کلیک کنید: فیلم تدریس و آموزش بخش دوم پیوندهای یونی مربوط به فصل اول و سوم شیمی دهم


این مقاله هم بسیار مفید است: بهترین فیلم های آموزش و تدریس شیمی کنکور 100 درصد رایگان


16- فیلم تدریس خصوصی و آموزش بخش اول پیوندهای یونی مربوط به فصل اول و سوم شیمی دهم


 فیلم تدریس خصوصی و آموزش بخش اول پیوندهای یونی مربوط به فصل اول و سوم شیمی دهم - نمونه تدریس و تحلیل پیوندهای یونی که مربوط به فصل اول و سوم شیمی دهم است که مباحثی از قبیل پیوند یونی و نحوه تشکیل آن و فرمول نویسی و نامگذاری ترکیب های یونی و یون های سازنده آنها را شامل می شود که در کنکور تست هایی از ترکیب های یونی مطرح می شود. ترکیب یونی گونه‌ای ترکیب شیمیایی است که ذره‌های سازندهٔ آن یون‌های مثبت و منفی هستند. شکل متداول ترکیبات یونی از یک فلز به‌عنوان کاتیون و یک نافلز به‌عنوان آنیون تشکیل می‌شود؛ فلزها تمایل به ازدست‌دادن الکترون و تبدیل‌شدن به یون مثبت را دارند، و نافلزها تمایل به گرفتن الکترون و تبدیل‌شدن به یون منفی را دارند. ترکیب یونی به ترکیبی شیمیایی می‌گویند که از یون‌هایی در کنار هم تشکیل شده باشد و این امر توسط پیوند یونی امکان‌پذیر خواهد بود. در این ترکیب جاذبه‌ الکترواستاتیک قوی، یون های منفی ـ مثبت را در ساختار بلور در کنار یکدیگر نگه داشته است.


کلیک کنید: فیلم تدریس خصوصی و آموزش بخش اول پیوندهای یونی مربوط به فصل اول و سوم شیمی دهم


17- نمونه ویدئوی تدریس و فیلم آموزش شیمی بخش ساختار اتم مربوط به شیمی دهم


دریس ساختار اتم به شکلی کاملا مفهومی و کاربردی که بخش مهمی از شیمی دهم است و تست های مهمی از این قسمت یعنی ساختار اتم شامل انواع ذرات زیر اتمی و ر وابط آنها در کنکور مطرح می شود. نکات گازهای نجیب: 1. در طبیعت به شكل تك اتمی یافت می شوند. 2. واكنش ناپذیر بوده یا واكنش پذیری بسیار كمی دارند، از این رو پایدارند. اتم از یک هسته مرکزی با بار مثبت محاطه شده با ابر الکترونی با بار منفی تشکیل شده‌است. تعریف دیگری آن را به عنوان کوچکترین واحدی در نظر می‌گیرد که ماده را می‌توان به آن تقسیم کرد بدون اینکه اجزاء بارداری از آن خارج شود. اتم‌ها به قدری کوچک هستند که دیده نمی‌شوند. بنابراین، برای پی بردن به ساختار و رفتار آن‌ها، آزمایش‌های مختلفی با تعداد زیادی از اتم‌ها، طراحی و انجام شده‌اند. پروتون ها و نوترون های تشکیل دهنده هسته تقریباً جرم یکسانی دارند (پروتون کمی کمتر است) و حرکت زاویه ای یا چرخش یکسان دارند.


کلیک کنید: نمونه ویدئوی تدریس و فیلم آموزش شیمی بخش ساختار اتم مربوط به شیمی دهم


18- ویدئوی تدریس خصوصی شیمی دهم و شیمی کنکور - مفهوم جرم اتمی با مثال و توضیحات کامل


در این ویدئو به مفهوم جرم اتمی، تعریف اصلی و کاربردی آن برای حل مسائل این بخش، تفاوت جرم اتمی و عدد جرمی، سنجه مناسب برای جرم اتم‌ها و دقت اندازه‌ گیری پرداخته شد. همچنین از آنجایی که درک کامل معیار اندازه گیری برای جرم اتم ها به داوطلب کمک می‌کند تا در حل مسائل و‌ استفاده از مفاهیم این بخش به مشکل نخورد سعی شد تا با مثال‌های بیشتر و توضیحات کامل بستر مناسب برای ادامه مباحث فراهم شود. جرم اتمی یا جرم نسبی، جرم یک ذرهٔ اتمی، زیراتمی یا یک مولکول است. یکای جرم اتمی، یک‌دوازدهم جرم ایزوتوپ کربن-۱۲ است. این یکا تقریباً با جرم یک نوترون یا یک پروتون برابر است و این تفاوت مقدار نیز به‌دلیل تفاوت جرمی است که به انرژی بستگی هسته‌ای تبدیل می‌شود. نخستین تلاش ها برای تعیین جرم اتمی نسبی در دهه های آغازین قرن نوزدهم توسط جان دالتون، توماس تامسون و یاکوب برسلیوس انجام شد.


کلیک کنید: نمونه ویدئوی تدریس خصوصی شیمی دهم و شیمی کنکور - مفهوم جرم اتمی با مثال و توضیحات کامل


19- نمونه فیلم تدریس خصوصی شیمی دهم - حل سوال از مبحث جرم اتمی میانگین با روش تستی


در این ویدئو به جرم اتمی میانگین و حل سوالات آن با ر‌وش تستی برای سوالاتی که اعداد رندی به ما نمیدهند و انجام محاسبات پیچیده خواهد بود پرداخته شد. بسیاری از داوطلبان با دیدن سوالات این بخش از انجام محاسبات آن هراس دارند و یا با روش‌های تشریحی زمان زیادی برای حل سوال هدر میدهند که با توجه به زمان کم آزمون، نتیجه به دست آمده مطلوب ما نخواهد بود. در اینجا روش محاسباتی بسیار مهمی را آموزش دادیم تا با بهره‌گیری از آن در کمترین زمان ممکن این سوالات را حل کنید. «جرم اتمی میانگین»، میانگین جرم اتمی ایزوتوپ‌های پایدار یک عنصر است که اندازه آن به درصد فراوانی ایزوتوپ بستگی دارد و واحد آن amu است. اتم‌هایی با عدد اتمی مشخص ولی با جرم‌های متفاوت را ایزوتوپ می‌نامند. جرم اتمی میانگین سوال قطعی و صد در صد کنکور سراسری هست که هر سال توی یکی از رشته های ریاضی یا تجربی و یا هر دو رشته سوال میاد! برای کسب اطلاعات بیشتر فیلم را ببینید.


کلیک کنید: نمونه فیلم تدریس خصوصی شیمی دهم - حل سوال از مبحث جرم اتمی میانگین با روش تستی


پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: بهترین تدریس شیمی دهم فصل اول


20- فیلم تدریس خصوصی شیمی بخش دوم ساختار اتم شیمی دهم فصل اول


 فیلم تدریس خصوصی شیمی بخش دوم ساختار اتم شیمی دهم فصل اول در این بخش ارائه شده است. ساختار اتم از بخش های پایه ایی شیمی می باشد که این بخش مربوط به فصل اول شیمی دهم است و نکته های کنکوری آن در این ویدیو آموزشی گفته شده همچنین در این ویدیوی آموزشی حل تست های کنکوری مربوط به مبحث ساختار اتم را مشاهده می کنید که ضمن حل تست های کنکوری این بخش نیز تحلیل شده است دوستان گرامی توجه کنید که تیپ بندی تست های شیمی کنکور به همراه نکته های بسیار مهم آن در این ویدیوهای آموزشی گذاشته شده است همان طور که می دانید ذرات سازنده مواد شامل اتم ، یون و مولکول هستند که خود اتم ها از ذرات ریز تری به نام الکترون ، پروتون و نوترون تشکیل شده اند که پروتون و نوترون درون هسته اتم و الکترون بیرون هسته قرار دارد. هسته دارای نوترون و پروتون است. پروتون دارای بار مثبت (+) و نوترون بدون بار است؛ و در خارج از هسته الکترون وجود دارد که بار آن منفی (-) است. پروتون ها و نوترون ها هسته را تشکیل می دهند که جرم هر اتم به هسته آن بر می گردد و فضای اطراف هسته را الکترون ها احاطه کرده اند.


کلیک کنید: فیلم تدریس خصوصی شیمی بخش دوم ساختار اتم شیمی دهم فصل اول



20 جزوه آموزشی عالی شیمی دهم با کیفیت بالا 100 درصد رایگان


اگر در جستجوی جزوه های بسیار خوب شیمی دهم هستید، در این بخش 20 جزوه عالی شیمی پایه 10 به صورت کاملا رایگان ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوه های عالی شیمی دهم بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


خلاصه درس ۱ شیمی دهم


خلاصه درس ۲ شیمی دهم


جزوه خوب فصل اول شیمی دهم همراه با مثال


دانلود رایگان تست کنکور شیمی 1 پایه دهم فصل اول با پاسخ کلیدی


دانلود رایگان تست های کنکور فصل دوم شیمی 1 شیمی دهم با کلید پاسخ


حتما بخوانید: بهترین دبیر شیمی انجمن کنکور


جزوه دست نویس عالی شیمی دهم (نخعی) فصل اول و دوم


خلاصه جزوه شیمی دهم - آموزش رسم ساختار لوئیس


دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و مفید شیمی کنکور دهم همراه با تست و پاسخ


دانلود رایگان جزوه مفید شیمی دهم - خلاصه ارایش الکترونی


دانلود رایگان جزوه عالی فصل یک شیمی دهم اسماعیل پور


مطالعه نمائید: 16 بهترین معلم شیمی کنکور ایران ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳


دانلود رایگان نمونه جزوه شیمی دهم بسیار مفید و کاربردی


دانلود رایگان جزوه دست نویس عالی فصل اول شیمی دهم - کیهان زادگاه الفبای هستی


دانلود رایگان جزوه بسیار عالی فصل ۱ شیمی دهم با مثال های فراوان


دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و مفید شیمی پایه 10 - شیمی تکمیلی دهم


دانلود رایگان جزوه عالی شیمی دهم - رفتار و قوانین گازها همراه با مسائل و مثال های متعدد


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی شیمی کنکور


دانلود رایگان جزوه بسیار عالی شیمی پایه 10 - جزوه درس شیمی سال دهم


دانلود رایگان جزوه عالی نکته و تست فصل ۱ شیمی دهم


دانلود رایگان جزوه عالی شیمی کنکور - جزوه فشرده کامل همه ی واکنش های شیمی برای کنکور


دانلود رایگان کامل ترین جزوه تستی صفر تا صد شیمی دهم


دانلود رایگان جزوه تست های شیمی کنکور ۱۵ سال - فصل سوم شیمی دهم


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل فیلم های تدریس و آموزش شیمی دهم


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1881 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image