ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب علمی انواع اتحاد های ریاضی دبیرستان همراه با جزوه و فیلم رایگان

انواع اتحاد های ریاضی دبیرستان همراه با جزوه و فیلم رایگان

به اشتراک گذاری


اگر در مقطع دبیرستان یا متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستید و می خواهید با انواع اتحادهای مهم و پرکاربرد آشنا شوید، در این بخش انواع اتحاد های ریاضی دبیرستان همراه با جزوه و فیلم رایگان ارائه شده است.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: فرمول اتحاد ها در ریاضی و مهمترین فرمول های اتحاد با مثال


در ادامه انواع اتحادهای مهم ریاضی دبیرستان و متوسطه را معرفی نموده ایم. در ضمن، جزوه و فیلم های آموزشی بسیار خوبی در زمینه آموزش اتحادها هم معرفی شده است. اتحاد از مهمترین مباحث ریاضی دبیرستان و سایر مقاطع است. این مبحث هم خودش به صورت مستقیم مورد سوال قرار می گیرد و هم اینکه تسلط بر آن برای حل بسیاری از سوالات ریاضی مطرح شده از سایر مباحث لازم است.


اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های ریاضی کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید تا مدرسین ریاضی خانم و آقا را ببینید.


از مهمترین اتحادهای ریاضی دبیرستان می توان به اتحاد مربع دو جمله ای، اتحاد مزدوج، اتحاد جمله مشترک، اتحاد فیل و فنجان یا چاق و لاغر، اتحاد مکعب دو جمله ای و اتحاد مربع 3 جمله ای اشاره نمود. در ادامه فرمول های تمامی اتحادهای ذکر شده ارائه می گردد و مقالات آموزشی، جزوه و فیلم های آموزشی مرتبط را هم معرفی می نمائیم.


1. اتحاد مربع مجموع دو جمله‌ای: در شکل زیر فرمول و رابطه اتحاد مربع مجموع دو جمله‌ای را می توانید مشاهده نمائید. در سمت راست رابطه جمله اول داخل پرانتز را به توان دو رسانده ایم و در ادامه با دو برابر جمله اول در جمله دوم جمع شده است و در نهایت حاصل را با توان دوم جمله دوم جمع نموده ایم.






مطالعه نمائید: فرمول اتحاد مربع کامل چیست همراه با نمونه سوال و فیلم رایگان


2. اتحاد مربع تفاضل دو جمله‌ای: رابطه مربوط به این اتحاد هم مثل فرمول بالا است فقط در یک منفی تفاوت دارد. دقت کنید که وقتی داخل پرانتز منفی می شود در سمت راست فقط علامت جمله دوم منفی خواهد شد.




پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: نمونه سوال ریاضی دهم با جواب اتحادهای جبری و تجزیه ی چند جمله ای ها


3. اتحاد مزدوج: این اتحاد، از اتحادهای مهم و پرکاربرد ریاضی دبیرستان است. فرمول آن در ادامه ارائه شده است. برای اینکه اتحاد مزدوج را برای خودتان اثبات نمائید می توانید پرانتزهای سمت چپ را در هم ضرب کنید. دقت کنید که این اتحاد یکی از پر استفاده ترین اتحادها است.




مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود: دانلود رایگان جزوه تکمیلی فصل 5 ریاضی نهم (عبارتهای جبری و مفهوم اتحاد)


4. اتحاد جمله مشترک: اگر می خواهید به سوالات ریاضی دبیرستان به راحتی پاسخ دهید بهتر است این اتحاد را هم بسیار خوب بلد باشید. نکته مهمی که وجود دارد این است که در بسیاری از موارد برای بدست آوردن ریشه معادله درجه دوم از این اتحاد استفاده می شود. در واقع یکی از روش های حل معادله درجه دوم استفاده از اتحاد جمله مشترک است.




حتما بخوانید: فرمول اتحاد جمله مشترک همراه با مثال و فیلم آموزشی رایگان


5. اتحاد فیل و فنجان (تفاضل و مجموع مکعب دو جمله‌ای): فرمول این اتحاد که کاربرد زیادی دارد را هم در ادامه می توانید مشاهده نمائید. به این اتحاد، اتحاد چاق و لاغر هم گفته می شود. به علامت به اضافه و منها توجه کنید.




مطالعه نمائید: فرمول اتحاد چاق و لاغر همراه با مثال و فیلم آموزشی رایگان


6. اتحاد مکعب دو جمله‌ای: این اتحاد هم اهمیت زیادی دارد و در کنکور و امتحان بسیار زیاد مورد سوال قرار می گیرد. توجه کنید در حالتیکه در سمت چپ رابطه داخل پرانتز منفی است، در سمت راست، علامت به اضافه و منها یکی در میان تغییر می کند.




مطالعه نمائید: فرمول اتحاد مکعب دو جمله ای با مثال تشریحی و فیلم آموزشی رایگان


7. مربع سه جمله ای: آخرین اتحادی که مهم است و در ریاضی دبیرستان معرفی می شود را در ادامه می توانید ببینید.اگر کمی به سمت راست رابطه زیر دقت کنید به خاطر سپردن و حفظ کردن این اتحاد هم بسیار راحت است.




این جزوه هم بسیار مفید است: دانلود اتحادهای مهم در ریاضی


در همین سایت ایران مدرس مطالب آموزشی بسیار خوب دیگری برای یادگیری اتحاد ارائه شده است. به عنوان مثال بر روی لینک زیر کلیک کنید.


کلیک کنید: 20 بهترین فیلم آموزش ریاضی مبحث اتحاد و انواع اتحادها 100 درصد رایگان


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1240 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image