ارتباط مستقیم با 30627 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی فرمول اتحاد مکعب دو جمله ای با مثال تشریحی و فیلم آموزشی رایگان

فرمول اتحاد مکعب دو جمله ای با مثال تشریحی و فیلم آموزشی رایگان

به اشتراک گذاری

در این بخش روابط مهم و فرمول اتحاد مکعب دو جمله ای با مثال تشریحی و فیلم آموزشی رایگان ارائه شده است. اتحاد مکعب دو جمله ای از مهمترین و پرکاربردترین اتحادها می باشند.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس، حتما بخوانید: دانلود جزوه خلاصه ریاضی - اتحادهای جبری با فرمت pdf


فرمول اتحاد مکعب دو جمله ای با توضیحات کامل


در شکل زیر می توانید فرمول اتحاد مکعب دو جمله ای را مشاهده نمائید. به این دلیل به این اتحاد، اتحاد مکعب دو جمله ای گفته می شود که اولا در سمت چپ رابطه دو جمله داریم و دوما چون سمت راستا رابطه به توان 3 رسیده است به آن مکعب دو جمله ای گفته می شود. اگر به فرمول زیر دقت کنید دو حالت می تواند اتفاق بیافتد. یکی این که بین دو جمله سمت چپ رابطه علامت مثبت داشته باشیم و دیگری اینکه بین همان دو جمله سمت چپ علامت منفی وجود داشته باشد. اگر بین دو جمله از اتحاد علامت مثبت داشته باشیم، سمت راست رابطه هم تمام علامت ها مثبت خواهند بود. اما اگر در سمت چپ اتحاد مکعب دو جمله ای بین x و z در شکل زیر علامت منفی داشته باشیم، در سمت راست فرمول هم علامت ها یکی در میان منفی و مثبت خواهند شد. یعنی جمله اول علامت مثبت دارد، جمله دوم منفی، جمله سوم مثبت و جمله چهارم منفی است. این توضیحات ارائه شد تا بتوانید فرمول اتحاد مهم مکعب دو جمله ای را راحت تر به خاطر بسپارید. این اتحاد در سوالات امتحانی ریاضی که توسط اساتید و مدرسین ریاضی ارائه می شود بسیار مورد توجه قرار می گیرد و برای حل معادلات و همچنین برای مبحث تجزیه استفاده فراوانی دارد. بسیار خوب است که این اتحاد بسیار مهم را به خاطر بسپارید و برای آن تمرینات متعددی را حل نمائید.


حتما بخوانید: فرمول اتحاد ها در ریاضی و مهمترین فرمول های اتحاد با مثال



مشاهده کنید: نمونه فیلم تدریس خصوصی ریاضی - آموزش اتحاد و مهمترین اتحادها در ریاضی



مثال مهم از فرمول اتحاد مکعب دو جمله ای


در شکل زیر مثال هایی از اتحاد مکعب دو جمله ای ارائه شده است. در تصویر زیر اولین مثال از حالتی است که علامت بین دو جمله سمت راست فرمول مثبت می باشد و مثال دوم هم برای حالتی می باشد که علامت بین دو جمله سمت چپ منفی است. دقت کنید که حل مثال از این اتحاد کاری ندارد و فقط کافی است نظیر به نظیر جاگذاری را انجام دهید. به عنوان مثال در اولین سطر شکل زیر به جای x عدد 1 را جاگذاری نموده ایم و به جای z هم عدد 2 را قرار داده ایم. در سمت چپ فرمول هر عددی به جای x و z قرار داده شد، در سمت راست رابطه هم همان عددها باید جاگذاری گردد. البته مثال های زیر برای این است که شما به صورت عددی متوجه شوید کاربرد این اتحاد به چه شکلی است و در سوالات امتحانی معمولا در مبحث حل معادلات و تجزیه استفاده از این اتحاد را لازم خواهید داشت. در هر صورت، تسلط بر فرمول آن و حل مثال های متعدد می تواند شما را به نتیجه خوبی در حل سوالات امتحانی برساند.



حتما ببینید: فیلم آموزشی ریاضی انسانی فصل اول - حل تمرین از اتحاد مکعب دو جمله ای


منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 45802 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image