ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب علمی فرمول اتحاد چاق و لاغر همراه با مثال و فیلم آموزشی رایگان

فرمول اتحاد چاق و لاغر همراه با مثال و فیلم آموزشی رایگان

به اشتراک گذاری

در این بخش فرمول اتحاد چاق و لاغر همراه با مثال و فیلم آموزشی رایگان ارائه شده است. از مهمترین اتحادها در درس ریاضی اتحاد چاق و لاغر است و بسیار پرکاربرد می باشد.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: فرمول اتحاد ها در ریاضی و مهمترین فرمول های اتحاد با مثال


فرمول های اصلی و مهم اتحاد چاق و لاغر


قبل از اینکه بخواهیم مثال هایی از اتحاد چاق و لاغر بیان کنیم، فرمول آن را ارائه می نمائیم. در شکل زیر فرمول های اصلی اتحاد چاق و لاغر قابل مشاهده است. اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های ریاضی کمک بگیرید. به این دلیل به اتحاد ارائه شده در این بخش چاق و لاغر گفته می شود که در سمت راست فرمول آن یک پرانتز کوچک و یک پرانتز بزرگ در هم ضرب می شوند. به پرانتز کوچک لاغر و به پرانتز بزرگ چاق گفته می شود.



در فرمول های ارائه شده در بالا باید خوب به علامت ها توجه نمائید. در سمت چپ رابطه اگر علامت مثبت بود، در سمت راست هم علامت داخل پرانتز کوچک (لاغر) مثبت است. در ضمن، در پرانتز بزرگ (چاق) اولین علامت همیشه مخالف علامت سمت چپ رابطه است و علامت دوم در پرانتز بزرگ همیشه مثبت است. بنابراین باید سعی کنید علامت ها را درست به خاطر بسپارید که اشتباه نشود. در فرمول بالا که فرمول اصلی و مهم اتحاد چاق و لاغر است، در سطر پایین که علامت سمت چپ رابطه منفی شده است، در سمت راست هم علامت داخل پرانتز کوچک منفی شده است و اولین علامت داخل پرانتز بزرگ سمت راست هم تغییر کرده است. هدف از ارائه این توضیحات آن است که شما به فرمول های بالا دقت کنید و علامت ها را درست به خاطر بسپارید.


این فیلم را مشاهده نمائید: فیلم آموزش و تدریس خصوصی ریاضی 9 پایه نهم - اتحادهای مهم در ریاضی



3 مثال از اتحاد مهم و پرکاربرد چاق و لاغر


در شکل زیر هم 3 مثال از اتحاد چاق و لاغر ارائه شده است. در اولین مثال در فرمول اصلی به جای a عدد 2 و به جای b عدد 3 را قرار داده ایم. دقت کنید که در سمت راست رابطه هم باید این جایگزینی ها انجام شود. بنابراین خودتان سعی کنید مثال های زیر را بررسی نمائید و از حفظ جواب را بنویسید تا بر مطلب مسلط گردید. اتحاد چاق و لاغر بسیار مهم است و در ریاضی بسیار کاربرد دارد و در بسیاری از مواقع مثال ها و تمرینات مبحث تجزیه را با این اتحاد می توانید حل نمائید. سعی کنید فرمول های اصلی این اتحاد که ارائه شد را حفظ نمائید و با حل تمرین و مثال بر آن مسلط شوید. مثال های زیر را یک بار برای خودتان مورد بررسی قرار دهید و در ادامه سعی کنید مثال هایی که در کتاب درسی ارائه شده است را بررسی کنید. حتما بخوانید: دانلود اتحادهای مهم در ریاضی



حتما ببینید: فیلم آموزشی ریاضی انسانی فصل اول قسمت 20 - اتحاد چاق و لاغر


منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 89763 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image