ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب علمی طراحی خستگی اجزا و قطعات مکانیکی و عوامل موثر بر عمر خستگی

طراحی خستگی اجزا و قطعات مکانیکی و عوامل موثر بر عمر خستگی

به اشتراک گذاری

در این مقاله به صورت خلاصه در رابطه با طراحی خستگی اجزا و قطعات مکانیکی و عوامل موثر بر عمر خستگی از درس طراحی اجزا مهندسی مکانیک توضیح داده می شود. طراحی خستگی به نسبت طراحی استاتیکی اهمیت بالاتری دارد، تست های خستگی پرهزینه تر است و واماندگی بر اثر خستگی خطرناکتر بوده و از قبل خبر نمی کند.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: آموزش مبحث خستگی از درس طراحی اجزا رشته مهندسی مکانیک

اگر در زمینه طراحی خستگی و یا سایر مباحث طراحی اجزاء مهندسی مکانیک سوال یا اشکالی دارید از مدرسین و اساتید طراحی اجزا کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی طراحی اجزا کلیک کنید تا این اساتید را ببینید. در حالتی که بارگذاری اعمالی به قطعه بر حسب زمان متغیر باشد و ثابت باقی نماند بارگذاری از نوع خستگی است. این نوع بارگذاری، حتی اگر اندازه تنش های اعمالی از تنش تسلیم و تنش نهایی ماده کمتر باشد هم می تواند منجر به شکست و گسیختگی گردد. بنابراین بسیار خطرناک بوده و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. معمولا در بحث خستگی مبحث تخمین عمر مطرح است که از دیدگاه کلاسیک، مکانیک شکست و ... می تواند عمر خستگی را تخمین زد.

مطالعه نمائید:
دانلود مقاله بررسي عوامل خستگي و انواع شكست در چرخدنده ها





عوامل مختلفی بر عمر خستگی قطعات تاثیر می گذارد. عامل اول صافی سطح است. به هر میزان سطح قطعه صاف تر باشد احتمال جوانه زنی ترک کمتر شده و عمر خستگی بیشتر می شود. به همین دلیل سطوح بدنه هواپیما را به صورت دوره ای سمباده می زنند. عامل دیگری که می تواند بر عمر خستگی تاثیر بگذارد دما است. دمای بالا برای اکثر مواد باعث کاهش عمر خستگی آنها می شود. اندازه قطعه هم بر روی عمر خستگی موثر است و قطعات با اندازه بزرگتر کمتر عمر می کنند. تمرکز تنش هم می تواند بر روی عمر خستگی تاثیر بگذارد. البته همه ی مواد به یک اندازه به تمرکز تنش حساس نیستند. عوامل دیگری هم مانند رطوبت، خوردگی و .... می توانند بر عمر خستگی تاثیر بگذارند و در محاسبه عمر خستگی قطعات باید این موارد هم در نظر گرفته شوند. تنش های پسماند هم می تواند بر عمر خستگی اثر بگذارد. به عنوان مثال تاثیر ساچمه زنی بر عمر خستگی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. برای انجام یک طراحی درست از دیدگاه خستگی علاوه بر خود درس طراحی اجزا دانشجو باید درس های استاتیک و مقاومت مصالح را هم به خوبی بلد باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی خستگی مطالعه مقالات زیر هم مفید است.

دانلود مقاله تاثير دماي ساچمه زني بر عمر خستگي فولاد فنر


دانلود گسیختگی خستگی

دانلود خستگی چند محوره


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3289 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image