ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی بهترین جزوات آموزشی مرتبط با حد و پیوستگی، آموزش حد و رفع ابهام در حد

بهترین جزوات آموزشی مرتبط با حد و پیوستگی، آموزش حد و رفع ابهام در حد

به اشتراک گذاری

بهترین جزوات آموزشی مرتبط با حد و پیوستگی، آموزش حد و رفع ابهام در حد در این بخش ارائه شده است. در رابطه با مبحث حد و پیوستگی توضیح داده می شود و در ادامه جزوات آموزشی معرفی می گردد.

برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی که می توانند در آموزش حد و پیوستگی، آموزش حد و رفع ابهام در حد و ... به شما کمک کنند بر روی عبارت
تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

یکی از مباحث بسیار مهم در درس ریاضی مبحث حد و پیوستگی است. مبحث حد و پیوستگی از همان دوره متوسطه شروع شده و در ریاضی دانشگاهی و دروسی مانند فیزیک و درسهای رشته های فنی مهندسی هم بسیار مورد نیاز است. در واقع وقتی مبحث حد مطرح می شود که متغیر به عددی نزدیک شود و بخواهیم ببینیم که تابع در این حالت به چه عددی نزدیک خواهد شد. برای محاسبه حد توابع در حقیقت کافی است به جای متغیر تابع عددی که متغیر در حال نزدیک شدن به آن است را جاگذاری کنیم. اما در بسیاری از موارد با جاگذاری عدد مورد نظر به جای متغیر تابع مقدار مشخصی بدست نمی آید و یا جواب حالت مبهم خواهد داشت. در این حالت باید از روش هایی که برای رفع ابهام وجود دارد استفاده نمائیم. محاسبه حد در بدست آوردن پاسخ بسیاری از مسائل فیزیکی لازم است. به عنوان مثال اگر بخواهیم بدانیم با گذشت زمان زیاد پاسخ یک سیستم به چه عددی میل می کند باید حد آن را وقتی زمان به سمت بی نهایت میل می کند بدست آوریم. در درس کنترل که مهندسین مکانیک و برق و ... با آن سر و کار دارند این حالت زیاد لازم می شود. در محاسبه بعضی از انتگرال ها هم که محدوده آن بی نهایت باشد استفاده از حد لازم است. در بررسی پیوستگی یک تابع هم استفاده از تعریف حد کاملا لازم است. نکته دیگر اینکه خود مبحث مشتق هم با استفاده از حد تعریف می شود و اگر به تعریف اولیه مشتق مراجعه نمائید خواهید دید که تعریف با استفاده از مفهوم حد انجام شده است. در همین سایت ایران مدرس جزوات و خلاصه جزوه های زیادی برای آموزش حد ارائه شده است. برای دانلود رایگان این جزوه های آموزشی بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


دانلود جزوه خلاصه شده رفع ابهام در حد



دانلود خلاصه جزوه حد و پیوستگی



دانلود خلاصه فرمولها و روابط حد



دانلود حد و پیوستگی



دانلود رایگان جزوه آموزشی ریاضی با عنوان محاسبه ی حد توابع



حد و پیوستگی



دانلود رایگان فرمولهای مهم حد و مشتق و قواعد محاسبه حد در ریاضی

عبارتهای کلیدی: حد و پیوستگی، نحوه محاسبه حد، رفع ابهام در حد، بهترین جزوه های آموزش حد در ریاضی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 9930 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image