ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی رابطه نیمکره چپ مغز با خواندن و نوشتن زبان انگلیسی

رابطه نیمکره چپ مغز با خواندن و نوشتن زبان انگلیسی

به اشتراک گذاری

رابطه نیمکره چپ مغز با خواندن و نوشتن زبان انگلیسی  در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. دنیای شتابزده امروز، با دنیای مادران و پدران ما متفاوت است- که مانند سریال های ترکی اگر چندین قسمت آن را هم نبینی، چیزی از دست نداده ای- آن زمان که روند کند ولاک پشتی اتفاقات به تدریج راه خود را پیدا می کرد و می پویید؛ اما در دنیای امروز همه چیز به سرعت نور اتفاق می افتد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: سایت معلم های تدریس خصوصی زبان انگلیسی – شماره تماس اساتید زبان



شبکه ایران - مینا نبئی / دنیای امروز، دنیای ثانیه ها است. دنیای سرعت است. دنیای شتابزده امروز، با دنیای مادران و پدران ما متفاوت است- که مانند سریال های ترکی اگر چندین قسمت آن را هم نبینی، چیزی از دست نداده ای- آن زمان که روند کند ولاک پشتی اتفاقات به تدریج راه خود را پیدا می کرد و می پویید؛ اما در دنیای امروز همه چیز به سرعت نور اتفاق می افتد. پس باید با سرعت نور بدوی تا از قافله رشد و روزآمدی عقب نمانی و جای تردید نیست که آموختن در زندگی این عصر حرف اول را می زند.

بچه های امروزنیز این را آموخته اند که برای این که از قافله همسالان عقب نمانند و تمسخر نشوند، باید بسیار بیاموزند. در چنین روزگاری اگر فرزندان ما خوب تغذیه علمی و مهارتی نشوند، بی تردید دچار افت و سرخوردگی خواهند شد. به نظر می رسد که زبان انگلیسی از مهم ترین و اساسی ترین کلید های گشاینده و موثر در آموزش های امروزی است و از نیازهای مهم و اساسی این عصر به شمار می رود.از این رو خانواده ها با درک این نیاز ، در صدد برمی آیند که فرزندانشان را در بهترین سال های آموختن -که به تعبیر پیامبر اسلام (ص) آنچه در این دوران آموخته می شود؛ چون نقشی است که بر سنگ حک شده باشد و از بین نخواهد رفت- در این کلاس ها ثبت نام می کنند.

اما مشکل اینجا است که خانواده ها فکر می کنند که راه چند ساله آموزش زبان دوم را می توان یک شبه رفت . از این رو و در چشم و همچشمی اقوام و دوستان و آشنایان به کودک خود فشار می آورند .

گفتگوی شبکه ایران را با ویدا تهجدی، مربی زبان انگلیسی که خود می گوید: من تنها به کودکان مهد کودکی آموزش می دهم چون دنیای زلال کودکان را دوست دارم، در پی بخوانید:


مطالعه مقاله چگونه زبان انگلیسی را صحیح یاد بگیریم؟ هم می تواند مفید باشد.

سن مناسب آموزش زبان دوم چه سنی است؟

مغز از دو نیمکره تشکیل شده است هر کدام از این نیمکره ها وظیفه انجام کار خاصی را دارند و فرمان های مخصوص به آن را صادر می کنند. دیدن و شنیدن مخصوص نیمکره راست است ولی خواندن و نوشتن به نیمکره چپ باز می گردد.به همین سبب هم هست که نیمکره راست از بدو تولد تشکیل شده است؛ یعنی از دوره جنینی.

نیمکره چپ از چند سالگی کامل می شود؟

نیمکره چپ از 7سالگی کامل می شود . یعنی تا 7 سالگی بچه توانایی خواندن و نوشتن ندارد.من به بچه های نابغه کار ندارم . راجع به عموم صحبت می کنم. و از والدین می خواهم کودک زیر 7 سال را به خاطر چشم و همچشمی زیر فشار خواندن و نوشتن قرار ندهید.ب ه بچه ها فشار نیاورید که به زور یاد بگیرند.مثلا چون دخترخاله اش می نویسد، این هم باید بنویسد. شما از دل دختر خاله که خبر ندارید! با این کار نه تنها لذت و تفریح آموزش را از کودک می گیرید، او را برای همیشه از زبان منزجر می کنید. اگر این طور بود، مدرسه از 4 سالگی شروع می شد. من تعجب می کنم از این والدین تحصیلکرده امروزی! به راستی چگونه توقع دارند بچه ای که از 7سالگی می تواند فارسی را بنویسد، چرا باید انگلیسی را از 4 سالگی بنویسد؟

پس شما تا 7سالگی به کودکان خواندن و نوشتن یاد نمی دهید؟

چرا. متاسفانه به سبب فشاری که والدین می آورند، ما الفبا را از 5 سالگی شروع می کنیم. حتی من به یک بچه ای که هنوز پیش دبستانی هم نرفته بود، به اصرار مادرش، دیکته هم گفتم؛ اما متاسفانه بازخورد و پاسخ خوبی نگرفتم؛ به طوری که آن کودک داشت زبان را کنار می گذاشت ؛ چون ما خسته اش کرده بودیم.توجه داشته باشید که مهم ترین فاکتور در یادگیری همان سن است. سن در یادگیری حرف اول را می زند.اصلا بچه های کلاس من وقتی 6 ماه به سنشان افزوده می شود، یک جور دیگر توانا می شوند. به خدا من یاد ندارم که کسی از ما در 4 سالگی توقع خواندن و نوشتن داشته باشد.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه زبان انگلیسی را خوب یاد بگیریم را هم بخوانید.

اگر ممکن است درباره مراحل آموزش زبان به کودکان و ترتیب این مراحل توضیح دهید.

1. نخستین مرحله همان طور که بازگو شد، شنیدن است که از بدو تولد و حتی از دوران جنینی اتفاق می افتد. یعنی همان listening.

2. دومین مرحله درک است . درک مفاهیم. کودک تا رسیدن به 5 سالگی مفاهیم را آن گونه که باید درک نمی کند و بیشتر در وضعیت تقلید به سر می برد. یعنی همان understanding .

3. عکس و تصویر. پ‍ژوهشگران می گویند کودک تا سن 6 سالگی با عکس و تصویر و رنگها ارتباط برقرار می کند و زبان را به این شکل می آموزد.. یعنی video and pictur . کتاب ها در این گروه سنی جمله یا متن زیادی ندارد.بچه فقط ورق می زند و تصاویر را نگاه می کند و لذت می برد.

4. تکرار لغت. زبان فرار است. با این که ذهن کودک آماده و پاک است؛ اما در صورتی که واژه ها تکرار نشوند، کودکان آن ها را فراموش می کنند؛ یعنی repeating the word .

5. صحبت کردن. کودک در این مرحله تازه صحبت کردن را فرا می گیرد؛ یعنی speaking .

6. ساختن جملات کوتاه. در این مرحله پس از این که کودک صحبت کردن را آموخت ، تازه با ید بتواند جملات کوتاه بسازد؛ یعنی making your

sentences. مثل "be quaiet" ، "don’t touch" ، "yes . I do ".

7. خواندن و نوشتن. که از 7 سالگی به بالا باید صورت گیرد؛ یعنی reading and wrtting. خواندن و نوشتن زیر 7سال برای کودک عذاب آور است. حتی صحبت کردن هم باید به زبان ساده و تفریحی باشد؛ یعنی: simple and fun for their ages speaking less than7 years old

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم مطالعه نمائید:
دانلود کامل ترین و مفیدترین خلاصه گرامر زبان انگلیسی

شما چه مشکلاتی در آموزش به کودکان دارید که در آموزش بزرگسالان وجود ندارد؟

1. اول این که کودک یک سری مفاهیم اولیه را به درستی نمی شناسد؛ مثلا یکی از بیشترین مشکلات را ما در درس وعده های غذایی با کودکان داریم . برای کودکان شام وناهار هردو غذا است . برای مثال ممکن است شام را بگویند lunch و ناهار را بگویند dinner.

2. دوم این که خانواده ها به کودک تک فرزندشان می گویند: دخترخاله یا دختر عمه ات ، خواهر توست. یا پسر دایی یا پسر عمویت برادر توست. وقتی من از کودکی که می دانم تک فرزند است، می پرسم که خواهر و برادر داری ؟ می گوید:بله و وقتی که کند و کاو می کنم، معلوم می شود که همان دختر خاله ، پسر خاله ها مد نظر بچه بوده است.

3. سوم استرس کودکان که به سه بخش قابل تقسیم است. این قسمت بیشتر مشکلی است که ما با والدین داریم تا با کودکان.

الف.چون والدین کودکان زیر 7 سال ، آموزش نوشتاری نمی بینند و از آنجا که ما انسان ها بیشتر دیداری هستیم و به دیده هایمان اعتماد می کنیم و از طرفی کودکان هم به هنگامی که والدین از آن ها سئوال و جواب می پرسند، از پاسخ دادن و سین جین شدن شانه خالی می کنند، والدین تصور می کنند که کودک چیزی نیاموخته و مدام به او استرس وارد می کنند. در حالیکه نگفتن دلیلی بر نیاموختن نیست و کودک، آن واژه ها یا عبارات انگلیسی را به موقع و در جای خود به کار می برد؛ اما آن موقع که پدر و مادر می پرسند، از سر شیطنت یا نداشتن حضور ذهن است که دم به تله نمی دهد.

ب. استرسی که خانواده ها در مقایسه دو کودک به فرزندشان وارد می کنند. توجه داشته باشید حتی دو قلو های همگن هم با هم متفاوت هستند. من دو قلویی در یکی از کلاس هایم دارم که یکی از آن ها شنیدن و گفتنش قوی است و دیگری خواندن و نوشتنش.پس لطفا مقایسه نکنید.

ج. تاکید و حساسیت بیش از اندازه والدین به کودک برای یادگیری نیز سبب ایجاد استرس در کودک می شود و یادگیری را مختل می کند.

ولی اگر می خواهید مطمئن شوید که کودک یاد گرفته است،مثلا در مورد میوه ها می توانید عکس میوه یا میوه واقعی را به او نشان دهید و اسمش را بپرسید.در سایر موارد نیز با روش های مشابه.

برای مشاهده لیست مدرسین زبان انگلیسی کلیک کنید:
تدریس خصوصی زبان انگلیسی

چند جلسه کلاس آموزش زبان در هفته به سرعت پیشرفت کودک کمک می کند؟

ببینید یا باید محیط کودک 100 درصد انگلیسی باشد یا اگر نیست، در این گروه سنی 2 روز در هفته و 3روز در هفته خیلی تفاوت ندارد . مادامی که کلاس برای بچه مفرح و جالب و سرگرم کننده و اشتیاق برانگیز باشد، کافی است. در غیر این صورت از یادگیری زبان دلزده و خسته می شود.

چه سی دی فیلم سینمایی یا کارتونی را توصییه می کنید که کودکان برای تقویت زبان ببینند؟ درباره شعر انگلیسی چه نظری دارید؟

تفاوت نمی کند چه فیلم یا کارتونی باشد.مهم دیدن و شنیدن است.اما برای این گروه سنی کارتون بهتر است چون کلمات در آن شمرده تر است و نیز ارتباط بیشتری از نظر تصاویر ، فضا و رنگ ها با کودک برقرار می کند. شعر انگلیسی هم خوبه ولی چون کودک معمولا معنی آن را نمی فهمد،فقط حفظ می کند.

آیا از بچه های این گروه سنی امتحان هم می گیرید؟

بله . من امتحان می گیرم تا مطمئن شوم که همه کودکان آماده اند؛ اما امتحان را طوری می گیرم که به بچه استرس وارد نشود و به شرایط و شخصیت هر کودک توجه کامل دارم. مثلا از کودکی که استرس دارد، سئوالی را می پرسم که مطمئن هستم بلد است. لغتی نمی پرسم که گریه کند و روز امتحان بگوید دلم درد می کند و اصلا مهد نیاید .

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونه انگلیسی را به سرعت یاد بگیریم

آیا نکته گفتنی دیگری هم هست؟

بله. می خواهم به والدین عزیز بگویم به کودکان خود توجه کنید و شخصیت بدهید و به آنها بفهمانید که مهم هستند و با آن ها صحبت کنید و علت مسائل را توضیح دهید. خواسته کودکی را که کوچک تر است و درک کمتری دارد را زود تر برآورده کنید.


آمار بازدید: 6547 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image