ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه زبان انگلیسی را خوب یاد بگیریم

چگونه زبان انگلیسی را خوب یاد بگیریم

به اشتراک گذاری

برای یادگیری خوب زبان انگلیسی یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنید این است که زبان را به صورت پیوسته و در طول زمان بخوانید. یکی از موانعی که باعث می شود اکثر افراد در یادگیری زبان موفق نباشند این است که به صورت مقطعی گاها بسیار زیاد برای یادگیری آن وقت می گذارند و در مواقع دیگری کلا آموزش زبان را کنار می گذارند. زبان را در طول زمان و باید به صورت پیوسته خواند و به صورت مداوم برای یادگیری آن وقت گذاشت. هر روز اگر نیم ساعت برای یادگیری زبان وقت در نظر بگیرید به نسبت اینکه یک ماه روزی 3 ساعت مطالعه کنید و بعدا برای دو یا سه ماه یادگیری آن را کنار بگذارید بهتر است. پس به عنوان اولین پارامتر مهم خواندن زبان به صورت پیوسته و مداوم را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد ایران مدرس: راهکارهایی برای آموزش سریعتر زبان انگلیسی در زمان کم

علاوه بر موردی که در بالا به ان اشاره شد، درست خواندن زبان انگلیسی هم اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال اگر می خواهید مکالمه زبان انگلیسی را آموزش ببینید باید بررسی کنید و ببینید چه راهکارهایی وجود دارد که می تواند مکالمه شما را تقویت کند. سپس برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید و هر روز روز آن کار کنید. به عنوان مثال گوش دادن به اخبار به زبان انگلیسی و یا تماشای فیلم های زبان اصلی می تواند خیلی مفید باشد. ممکن است اوایل کار از 10 جمله یکی ار متوجه شوید ولی به هر حال کم کم راه می افتید و درصد زیادی از مکالمه ها را متوجه خواهید شد.

برای مشاهده لیست مدرسین خانم و آقای زبان انگلیسی بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.

برای تقویت هر مهارتی که در نظر دارید گوش دادن به فیلم و اخبار زبان انگلیسی مفید است. حتی اگر در وقت های استراحت خودتان بتوانید موسیقی انگلیسی گوش دهید بسیار خوب است. اگر می خواهید گرامر و قواعد زبان انگلیسی را خوب یاد بگیرید باز هم گوش دادن به مطالبی که به زبان انگلیسی ارائه می شود بسیار فایده دارد. وقتی گوش می دهید ساختار درست جمله ها به صورت مرتب برای شما تکرار می گردد و در نتیجه به صورت ناخودآگاه وقتی حرف می زنید جمله بندی درست را استفاده می کنید. بسیاری از افرادی که زبان انگلیسی را خوب بلد هستند به این دلیل کلمات و جمله ها را درست استفاده می کنند که زیاد گوش داده اند و شکل درست استفاده از لغات و اضطلاحات در ذهن آنها شکل گرفته است. مانند کودکی که زبان مادری خودش را یاد می گیرد و فقط با گوش دادن بعد از 2 یا 3 سال خوب حرف می زند. پس توجه داشته باشید که گوش دادن مادر یادگیری زبان است.

پیشنهاد می شود مقاله
روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه را هم مطالعه نمائید.


روش دیگری که باید برای یادگیری زبان در نظر داشته باشید این است که سعی کنید در اطراف خودتان محیطی را فراهم کنید که در اکثر مواقع از دانسته های خودتان استفاده کنید و یا به گونه ای باشد که زبان انگلیسی شما تقویت شود. چند مثال در این زمینه ذکر می کنیم. به عنوان مثال وقتی از دستگاههای خودپرداز بانک استفاده می کنید حین انتخاب زبان به جای فارسی انگلیسی بزنید. وقتی کاتالوگ جسمی را مطالعه می کنید بخش انگلیسی آن را بخوانید. سعی کنید موسیقی، فیلم و اخبار به زبان انگلیسی گوش دهید و نگاه کنید. اگر دوست شما هم در حال یادگیری زبان است به هم قول بدهید همیشه با زبان انگلیسی با هم حرف بزنید. در زیر دوش به اتفاقات روز گذشته فکر کنید و به زبان انگلیسی با خودتان انها را بازگو نمائید. حین رانندگی رادیو به زبان انگلیسی گوش دهید. روزنامه و مجله و داستان انگلیسی بخوانید و برنامه روزانه و یا لیست خرید را هم به زبان انگلیسی بنویسید. افرادی که به کشورهای خارجی سفر می کنند زبان انگلیسی را بسیار خوب و در مدت زمان کمی یاد می گیرند و دلیل آن هم این است که در محیطی قرار می گیرند که مجبور هستند به زبان انگلیسی حرف بزنند. شما هم می توانید با ایجاد تغییراتی کاری کنید که در اطراف خودتان تا حد زیادی محیطی را فراهم نمائید که به یادگیری سریعتر و بهتر شما کمک کند و در عین حال کارهای روزانه خودتان را هم انجام دهید. اگر جایی توریستی دیدید با ایشان حرف بزنید و یا هر روش دیگری که به نظرتان می رسد را استفاده نمائید.

مطالعه مقاله چگونه زبان انگلیسی را در مدت زمان کمتری بیاموزیم؟ هم در زمینه یادگیری زبان انگلیسی مفید است.

برای خوب یاد گرفتن زبان انگلیسی باید به آن اهمیت بدهید و برای یادگیری ان وقت بگذارید و متعهد شوید هر روز مقداری از وقت خودتان را به آن اختصاص دهید. می توانید از جزوات آموزشی موجود  در همین سایت ایران مدرس هم استفاده کنید (دانلود جزوه و کتاب انگلیسی). سعی کنید دایره لغات خودتان را هم افزایش دهید. بسیاری از لغاتی که بلد هستید را معمولا در مکالمات خودتان استفاده نمی کنید. این لغات اگر در جمله ای توسط کسی گفته شود معنی آن را می دانید ولی خودتان معمولا استفاده ای از آن نمی کنید و یا اگر جایی واقعا لازم باشد از ان استفاده نمائید یادتان نمی آید. این لغات برای مکالمه زبان شما خیلی مفید نیستند. باید سعی کنید هر لفتی را که یاد می گیرید به اندازه کافی مرور نمائید و با آن جمله بسازید و فرم های مختلف یک کلمه و نحوه کاربرد آن را هم بلد باشید. دایره لغات خودتان را گسترش دهید و کلماتی که بلد هستید را از حالت پسیو و یا غیر فعال به حالت اکتیو و یا فعال تغییر دهید. با کلماتی که بلد هستید و کمتر استفاده می کنید جمله بسازید و از انها استفاده نمائید. استفاده از کلاس های خصوصی آموزش زبان، کلاس های بحث آزاد و کلاس های گروهی ای که در آموزشگاهها برگزار می شود هم برای یادگیری خوب و بهتر زبان مفید است. مهمتر از همه این موارد تعهد به یادگیری زبان و اختصاص دادن وقت کافی به یادگیری آن در طول زمان است.



مطالعه کنید: چگونه یک زبان خارجی را بهتر یاد بگیریم؟

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1460 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image