ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه در آیلتس موفق شویم (21 نکته کاربردی و مهم)

چگونه در آیلتس موفق شویم (21 نکته کاربردی و مهم)

به اشتراک گذاری


یکی از مهمترین و معتبرترین آزمونهای زبان انگلیسی آزمون IELTS است. برای مهاجرت شغلی و کاری گرفتن نمره بالای ۶ و ۷ در آزمون آیلتس لازم است. در این مقاله در رابطه با نحوه موفقیت در آزمون آیلتس توضیح داده می شود.


نحوه موفقیت در آزمون آیلتس


نمره آزمون آیلتس از ۹ محاسبه می شود و در آن هر چهار مهارت رایتینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و ریدینگ مورد ارزیابی قرار می گیرد. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com مدرسین بسیار خوب در زمینه تدریس خصوصی آیلتس فعالیت دارند که با کلیک بر روی عبارت معلم خصوصی آیلتس می توانید لیست اساتید و شماره تماس مستقیم ایشان را مشاهده کنید. سایت رسمی آیلتس https://ielts.org/ می باشد.


سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی IELTS یک آزمون استاندارد بین المللی مهارت زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی انگلیسی زبان است. این آزمون به طور مشترک توسط شورای بریتانیا، IDP و انگلیسی کمبریج اداره می شود، و در سال 1989 تاسیس شد. آیلتس یکی از آزمون های اصلی زبان انگلیسی در جهان است. آزمون آیلتس دارای دو ماژول آکادمیک و عمومی است.


IELTS One Skill Retake در سال 2023 معرفی شد، که به داوطلبان اجازه می‌دهد هر یک از بخش‌های Listening، Reading، Writing وSpeaking  آزمون را دوباره بگذرانند. آیلتس توسط اکثر موسسات دانشگاهی استرالیا، بریتانیا، کانادا، اروپا، ایرلند و نیوزلند، بیش از 3000 موسسه دانشگاهی در ایالات متحده و سازمان های مختلف حرفه ای در سراسر جهان پذیرفته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آزمون آیلتس اینجا کلیک کنید.


اگر می خواهید در آزمون آیلتس موفق شوید و نمره بالایی بگیرید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:



1. گرامر زبان انگلیسی خودتان را تقویت کنید


یکی از جنبه های مهم آموزش و یادگیری زبان انگلیسی گرامر می باشد. در فیلم نمونه فیلم آموزش و تدریس خصوصی گرامر زبان انگلیسی و آیلتس - اهمیت مطالعه گرامر یکی از مدرسین مجرب در رابطه با اهمیت گرامر و میزان توجه لازم به آن توضیح داده است. در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس که خودتان تولید محتوا می کنید و حرف می زنید یا می نویسید، اگر بر گرامر زبان مسلط نباشید اشتباهاتی را مرتکب می شوید که روی نمره شما اثر منفی می گذارد. بنابراین در کنار تقویت سایر مهارتهای مورد نیاز سعی کنید بر گرامر و قواعد زبان انگلیسی هم ۱۰۰ درصد مسلط باشید. در همین سایت ایران مدرس مطالب آموزشی و جزوات بسیار خوبی به صورت رایگان برای آموزش گرامر ارائه شده است. به عنوان مثال مقالات زیر را بخوانید.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


دانلود رایگان جزوه کامل و عالی گرامر زبان - آموزش زمان ها در زبان انگلیسی


با بهترین کتاب های آموزش گرامر زبان انگلیسی آشنا شوید


آموزش گرامر انگلیسی از پایه تا پیشرفته 100 درصد رایگان


2. از فیلم های تدریس آیلتس استفاده کنید


در همین سایت ایران مدرس ویدئوهای آموزشی خوبی برای آشنایی با مدرسین و یادگیری نکات مهم آیلتس ارائه شده است. با استفاده از این فیلم ها هم می توانید نکات ریز و کلیدی برای موفقیت در آزمون آیلتس را یاد بگیرید و هم اینکه با مدرسین برجسته و حرفه ای IELTS آشنا شوید. در این زمینه دو مقاله زیر هم بسیار مفید است.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


10 فیلم عالی و برگزیده آموزش و تدریس خصوصی آیلتس رایگان


دانلود رایگان 20 فیلم عالی آموزش و تدریس اسپیکینگ speaking آیلتس


برای مشاهده لیست کامل فیلم های آموزشی و تدریس آیلتس بر روی عبارت فیلم تدریس خصوصی آیلتس کلیک کنید.



3. از کتابهای معتبر آموزش آیلتس استفاده کنید


یکی از منابعی که برای موفق شدن در آزمون آیلتس و گرفتن نمره بالای ۶.۵ و ۷ از آن استفاده کنید، کتاب است. کتاب های متعددی در بازار وجود دارد که می توانید برای مطالعه استفاده کنید. بعضی از کتاب ها به صورت کلی ارائه شده است و برخی دیگر مثلاً فقط روی رایتینگ یا اسپیکینگ تمرکز دارد. از کتاب های خوب آموزش آیلتس می توان به Barron’s IELTS Superpack، The Official Cambridge Guide to IELTS، Official IELTS Practice Materials و کتاب Road to IELTS اشاره نمود. در مقالات زیر هم تعدادی از بهترین کتاب های آیلتس را معرفی نموده ایم.


حتما بخوانید:


بهترین کتاب ها و منابع خودخوان برای موفقیت در آزمون آیلتس


5 بهترین کتاب آمادگی آیلتس برای دانشجویان بین المللی


4. از بهترین مدرسین آیلتس کمک بگیرید


در همین سایت ایران مدرس اساتید بسیار خوب و حرفه ای حضور دارند که در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی و آیلتس فعال هستند. بسیاری از این اساتید خودشان در آزمون آیلتس نمره بالای ۷ و 8 کسب نموده اند. در نتیجه می توانند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشند. دقت کنید که یک مدرس و معلم خصوصی خوب می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند. بهتر است با یک استاد حرفه ای پیش بروید تا اینکه بخواهید با سعی و خطا به نتیجه مورد نظر خودتان برسید. در همین سایت ایران مدرس در قالب مقالاتی بهترین مدرسین آیلتس خانم و آقا که به صورت حضوری یا آنلاین تدریس خصوصی آیلتس را انجام می دهند را معرفی نموده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات زیر را بخوانید.


مقالات مرتبط، حتما مطالعه کنید:


بهترین مدرسین آیلتس، لیست 14 استاد برتر آیلتس IELTS در تهران و کل ایران


بهترین معلم خصوصی آیلتس، لیست 17 استاد برتر آیلتس


بهترین اساتید آیلتس تهران، لیست 20 استاد مسلط و عالی آیلتس در تهران


5. از تجربیات مدرسین برتر استفاده کنید


شرکت در کلاس های خصوصی تنها از این نظر که سطح سواد و دانش شما افزایش می یابد مفید نیست بلکه می توانید از تجربیات مدرسین برتر هم استفاده کنید. در رابطه با اینکه چگونه هر مهارت را بهبود دهید، چگونه مطالعه کنید و چه کتابهایی را انتخاب نمایید می توانید با اساتید مشورت نمایید. در همین سایت www.IranModares.com در یک مقاله بسیار مفید تجربیات اساتید برجسته را ارائه کرده ایم و این مقاله می تواند به شما در پیدا کردن یک دید خوب و در تشخیص مسیر درست برای رسیدن به موفقیت بسیار کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر را بخوانید.


حتما مطالعه کنید: چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم؟


6. جزوه های آموزش آیلتس هم مفید است


برای موفق شدن در آزمون آیلتس باید از تمامی منابع موجود در بازار و اینترنت استفاده کنید. البته چون وقت محدودی دارید باید در انتخاب منابع مطالعاتی هم دقت کنید و تعداد محدودی منبع با کیفیت بالا را انتخاب نمایید. در این زمینه بسیار خوب است از یک شخص مجرب و استاد حرفه ای کمک بگیرید چرا که شما خودتان تمامی منابع و کتاب های موجود در بازار را نمی شناسید. استفاده از جزوه های آموزشی مدرسین مجرب هم به دلیل خلاصه تر بودن نسبت به کتاب ها مفید است. به عنوان مثال مطالعه جزوه های زیر مفید است.


رایگان دانلود کنید:


دانلود رایگان جزوه بسیار خوب و مفید IELTS - درس اول لغات آیلتس


دانلود رایگان پاسخنامه کتاب focus on vocabulary 1 جهت آمادگی آزمون آیلتس


7. با برنامه ریزی و حساب شده پیش بروید


برای موفقیت در هر کاری برنامه ریزی و اتخاذ یک روش و رویکرد درست لازم است. بنابراین اگر به عنوان مثال فقط ۲ ماه تا آزمون آیلتس وقت دارید بهتر است نقاط ضعف خودتان را تشخیص دهید و با یک برنامه ریزی درست آنها را برطرف نمایید. اگر مثلاً در writing اشکالات اساسی دارید آن را برطرف کنید. در هر صورت باید سعی کنید با توجه به نمره ای که مد نظر دارید و وضعیت فعلی خودتان، برای موفقیت در آزمون آیلتس تعداد ساعت مطالعه مناسب و منابع درستی را انتخاب کنید.



8. دایره لغات خودتان را افزایش دهید


وقتی می خواهید بنویسید یا حرف بزنید و حتی حین گوش دادن و مطالعه کردن بسیار مهم است که دایره لغات وسیع و فعالی داشته باشید. سعی کنید در کنار تقویت مهارت‌های اصلی و اساسی خودتان، لغات جدید و پرکاربرد و همچنین سطح بالا را یاد بگیرید. لغات جدید را در جمله آموزش ببینید و با تلفظ صحیح و اصولی آنها هم آشنا شوید. به هر میزان لغات بیشتری را بلد باشید کار شما راحت تر خواهد شد.


مطالعه کنید: ۱۰ بهترین استاد رایتینگ آیلتس


9. در آزمون آزمایشی شرکت کنید


اگر می خواهید در آزمون آیلتس نمره خوبی بگیرید و در عین حال مطمئن تر بوده و در جلسه آزمون هم استرس کمتری داشته باشید بهتر است قبل از حضور در جلسه اصلی خودتان در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید. آزمونهای ماک آیلتس به صورت رسمی برگزار می شود و می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد تا به نتیجه مطلوب برسید. در همین سایت ایران مدرس اساتید مجربی حضور دارند که خودشان ممتحن آزمون های ماک آیلتس هستند و در این زمینه می توانند به شما مشورت دهند.


10. مهارتهای مورد نیاز آزمون آیلتس را یاد بگیرید


دقت کنید که برای شرکت در آزمون آیلتس فقط اینکه بر گرامر مسلط باشید، دایره لغات وسیعی داشته باشید و خوب حرف بزنید کافی نیست. البته این موارد برای کسب موفقیت در چنین آزمون معتبری لازم است اما کافی نیست. باید یک سری مهارتها و تکنیک ها را هم بلد باشید. این موارد باعث می شود در جلسه آزمون عملکرد بهتر و پربازده تری داشته باشید. مانند کنکور سراسری که تسلط بر دروس مختلف لازم است ولی تکنیک های تست زنی هم برای آن نوع آزمون خاص باید یاد گرفته شود، برای آزمون آیلتس هم در کنار تسلط بر جنبه های مختلف زبان انگلیسی باید تکنیک ها و مهارتهای خاصی را بلد باشید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. در کلاس های خصوصی مدرسین برجسته این موارد آموزش داده می شود.


مطالعه کنید: 40 بهترین معلم زبان انگلیسی در تهران (خانم و آقا) و اساتید برجسته زبان آنلاین و در منزل


11. روی رایتینگ و اسپیکینگ تمرکز بیشتری بذارید


از بین مهارتهای مختلف مورد نیاز برای موفق شدن در آزمون آیلتس شاید رایتینگ و اسپیکینگ تمرکز و کار بیشتری لازم داشته باشد. بنابراین برای تقویت این دو مهارت زمان بیشتری در نظر بگیرید. در لیسنینگ و ریدینگ شما قرار نیست خودتان محتوایی را تولید کنید و در نتیجه به احتمال زیاد در این دو بخش نمره بالاتری می گیرید و کار برای شما راحت تر است. اما در رایتینگ و اسپیکینگ باید خودتان تولید محتوا به زبان انگلیسی داشته باشید و به تسلط و تمرین بیشتری نیاز دارید.


پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: 16 بهترین معلم زبان برای اسپیکینگ زبان انگلیسی


12. برای مطالعه و مرور زمان زیادی در نظر بگیرید


آزمون آیلتس آزمونی معتبر است و در حقیقت اگر می خواهید در این آزمون به نمره بالایی برسید باید با تمرکز عالی و با در نظر گرفتن زمان کافی و حتی زیاد برای مرور و مطالعه موفقیت خودتان را تضمین نمایید. اگر مثلاً ۲ ماه تا آزمون فاصله دارید، از تمامی روش ها و ابزارهای موجود برای یادگیری استفاده کنید تا همان دفعه اول بتوانید به نتیجه مورد نظر خودتان برسید.


13. سوالات آزمون واقعی را بررسی نمائید


هر دانشجوی آیلتس می داند که باید تست های تمرینی انجام دهد. آنقدر واضح است که من آن را در این لیست نمی گنجانم. احتمالاً تا به حال بیست یا سی آزمون رایتینگ آیلتس انجام داده اید... یا دارید؟ آیا می دانستید که اکثر مقالات امتحان رایتینگ آیلتس که به صورت آنلاین مشاهده می کنید مربوط به آزمون واقعی آیلتس نیستند؟ انجام تمرین بر اساس سوالاتی که مشابه آزمون آیلتس هستند بسیار مفید است. معلم شما یا نویسنده کتاب درسی شما ممکن است این موارد را برای کمک به شما بسازد. با این حال، شما همچنین باید سوالات و مقالات واقعی گذشته را انجام دهید تا احساسی نسبت به امتحان واقعی داشته باشید. موفقیت در آیلتس شما بستگی به این دارد که بدانید چه انتظاری دارید.


این مقاله هم مفید است: چگونه از صفر برای آیلتس بخوانیم



14. یک شریک مطالعه پیدا کنید


زبان ها را نباید به تنهایی یاد گرفت. در ابتدایی ترین حالت، آنها ابزارهای ارتباطی هستند. اگر در اتاقی به تنهایی بنشینید و قواعد گرامری و واژگان را حفظ کنید، هرگز نمره بالایی نخواهید گرفت. ممکن است بتوانید برای ریدینگ و لیسنینگ آیلتس تمرین کنید، اما در نهایت نمره اسپیکینگ خود را بهبود نخواهید داد. علاوه بر این، یک مشکل مشترک، یک مشکل نصف شده است. یک شریک می تواند به شما کمک کند اطلاعات جدید پیدا کنید، استرس را کاهش دهید، اعتماد به نفس ایجاد کنید و اهداف واقعی را تعیین کنید. برای دستیابی به موفقیت در آیلتس، از نزدیک با یکدیگر همکاری کنید و با یکدیگر صادق باشید. اگر فردی نزدیک به شما که در حال مطالعه زبان انگلیسی است ندارید، به صورت آنلاین نگاه کنید. مکان‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای ملاقات با سایر دانشجویان آیلتس بروید یا حتی از ممتحنان و معلمان سؤال بپرسید. حتی صرف کمی وقت در اسکایپ در هر هفته به شما کمک می کند تا در استفاده از زبان انگلیسی خود با دیگران اعتماد به نفس داشته باشید.


حتما مطالعه نمائید: چگونه آیلتس 7 بگیریم


15. پاسخ ها را حفظ نکنید


در آزمون‌های Speaking و Writing، ممتحن انتظار دارد که پاسخ‌های شما طبیعی باشد. ممتحن می تواند بگوید که آیا پاسخ های شما به خاطر سپرده شده است یا خیر که به نوبه خود می تواند بر امتیاز گروه نهایی شما تأثیر بگذارد. از طیف وسیعی از ساختارهای دستوری استفاده کنید. تسلط و انسجام، منابع واژگانی، محدوده گرامری و دقت نقش اصلی را در زمانی که یک ممتحن شما را در آزمون‌های Speaking و Writing آیلتس ارزیابی می‌کند، بازی می‌کنند. مطمئن شوید که از طیف وسیعی از ساختارهای گرامری مانند بیان آنچه می گویید استفاده می کنید.


16. درخواست توضیح کنید


اگر در آزمون اسپیکینگ آیلتس سوال را به درستی نشنیدید یا مطمئن نیستید که منظور ممتحن به چه معناست، اشکالی ندارد که توضیح بخواهید. می‌تواند ایده خوبی باشد که با پرسیدن «منظور شما…؟» چه چیزی را امتحان‌کننده می‌خواهد از شما بپرسد. اگر بخواهید سوال را بررسی کنید، نمره را از دست نمی دهید. درخواست شفاف‌سازی می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که با پاسخ خود خارج از موضوع نیستید.


این فیلم هم مفید است: فیلم آموزشی - آیلتس یا تافل - بیان تفاوت های آیلتس و تافل


17. تمرین گوش دادن را اینطور انجام دهید


در قسمت 1 و قسمت 3 آزمون Listening آیلتس، چندین سخنران وجود دارد، بنابراین می‌تواند ایده خوبی باشد که گوش دادن خود را با دیالوگ‌های مختلف، مانند یک نمایش تلویزیونی یا پنل گفتگو تمرین کنید. بخش 2 و بخش 4 آزمون لیسنینگ آیلتس تنها دارای یک سخنران است، بنابراین تمرین خوب می تواند گوش دادن به یک سخنرانی ویدیویی کوتاه باشد. قسمت 2 و قسمت 4 تقریباً 5-7 دقیقه طول می کشد، بنابراین ایده خوبی است که به چیزی با طول مشابه گوش دهید.


18. به ترتیب پاسخ ها در ریدینگ دقت کنید


به یاد داشته باشید که برخی از انواع وظایف در آزمون ریدینگ آیلتس دارای پاسخ هایی هستند که به ترتیب ظاهر می شوند، مانند True / False / Not Given یا Multiple Choice. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید با اولین سوال شروع کنید و آنها را به ترتیب انجام دهید. ببینید کدام سوال دارای چیزی است که به راحتی قابل شناسایی است (مثلاً نام یک شخص یا مکان) و با آن سوال شروع کنید. سپس، پاسخ سؤالات دیگر به احتمال زیاد در بالا و پایین این نقطه ظاهر می شود.


حتما بخوانید: چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم؟


19. فرمت آزمون را درک کنید


قبل از شروع تمرین، بسیار مهم است که بدانید از فرمت آزمون چه انتظاری دارید. با مرور محتوای آزمون و همچنین انواع سوالات و تکالیف هر بخش با آن آشنا شوید. به یاد داشته باشید که رمز موفقیت در هر امتحانی و نه فقط آیلتس، آشنایی کامل با الگو و فرمت آزمون است.



20. از محدودیت های زمانی آزمون آگاه باشید


هرچه درک واضح تری در مورد ساختار آزمون ایجاد کنید، شانس شما برای تکمیل موفقیت آمیز آن در بازه زمانی اختصاص داده شده بیشتر است. آماده سازی خود را تحت شرایط زمان بندی شده انجام دهید تا به سرعت آزمون عادت کنید. به یاد داشته باشید که آزمون آیلتس دارای محدودیت زمانی است و شما فقط برای هر ماژول زمان در اختیار خواهید داشت. تمام آمادگی‌هایی که در کلاس‌های یک دوره آمادگی انجام می‌شود، تحت شرایط زمان‌بندی‌شده مشابه امتحان انجام می‌شود، بنابراین شما برای سرعت آزمون آیلتس آماده هستید.


حتما بخوانید: 12 فیلم عالی آموزش آیلتس 100 درصد رایگان


21. هنگام نوشتن از اصطلاحات انگلیسی مناسب و قاطع استفاده کنید


ماژول نوشتن یا رایتینگ شاید همان چیزی است که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند. هر دو Task در آموزش آکادمیک باید به سبک رسمی نوشته شوند. Task 1 مستلزم این است که داده ها را توصیف و توضیح دهید، که ممکن است در آنها متخصص باشید، این نیاز به تمرین قابل توجهی در زبان انگلیسی دارد. Task 2 تعدادی چالش را ارائه می دهد. اغلب، اگر با آن آشنا نباشید، توسعه موضوع ارائه شده دشوار است. علاوه بر این، مقاله باید ساختار مناسبی داشته باشد. شما باید برای پاسخ به هر دو کار آماده باشید و الزامات هر کدام را درک کنید. شما باید از زبان مناسب برای تکمیل سوالات Task 1 استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که تمرین شما شامل انواع مختلف نمودارها (نمودارهای خطی، نمودارهای میله ای، نمودارهای دایره ای، جداول، منابع داده های متعدد، فرآیندها، نمودارها) است تا اطمینان حاصل شود که در آزمون آماده هستید. برای آماده سازی سوال Task 2، خود را با ساختار یک مقاله، نحوه توسعه آن، نحوه نوشتن مقدمه و نتیجه گیری آشنا کنید. شما باید بتوانید ایده های خود را با استفاده از انگلیسی مناسب به هم متصل کنید. علاوه بر این، نوشتن در مورد موضوعات رایج در آیلتس را تمرین کنید تا با آنها آشنا شوید.


سخن آخر


در این مقاله نکات بسیار مفید و کلیدی برای موفقیت در آزمون آیلتس معرفی شد و منابع خوبی هم برای مطالعه و مشاهده معرفی گردید. توصیه می شود برای اجتناب از دوباره کاری و به منظور قدم برداشتن با اطمینان بیشتر یک استاد و مشاور خوب در کنار خودتان داشته باشید. با استادی کلاس خصوصی آیلتس داشته باشید که در کار خودش حرفه ای است و خود ایشان در آزمون آیلتس حداقل نمره بالای ۷ را گرفته باشند. به عنوان جمع بندی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:


- از کتاب های معتبر و خوب آیلتس استفاده کنید.


- فیلم های آموزش و تدریس IELTS در همین سایت ایران مدرس را مورد بررسی قرار دهید.


- با یک معلم خصوصی خوب و مجرب آیلتس کلاس داشته باشید.


- در رابطه با نحوه برگزاری آزمون و زمان بندی آن مطالعه کنید تا آمادگی های لازم را داشته باشید.


- با برنامه ریزی دقیق پیش بروید و برای مطالعه و مرور زمان زیادی را در نظر بگیرید.


- حداقل یک بار در آزمون آزمایشی و ماک آیلتس شرکت کنید.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل مدرسین آیلتس


منبع: ایران مدرس


ted-ielts.com


ielts.idp.com


britishcouncilfoundation.id


آمار بازدید: 117 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image