ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله آموزش زبان بهترین کتاب ها و منابع خودخوان برای موفقیت در آزمون آیلتس

بهترین کتاب ها و منابع خودخوان برای موفقیت در آزمون آیلتس

به اشتراک گذاری


اگر قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید و نمره عالی بگیرید .... چنانچه در جستجوی بهترین کتاب ها و منابع خودخوان برای موفقیت در آزمون آیلتس و گرفتن نمره بالای 6 و 7 هستید ... در هر صورت، ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم؟


آیلتس را می‌‌توان یکی از معتبرترین آزمون‌ های زبان انگلیسی در سطح دنیا معرفی کرد که اخذ مدرک قبولی آن برای پذیرش در دانشگاه‌های بین‌المللی، اخذ شهروندی و ... الزامی است. این آزمون به بررسی دقیق مهارت‌های شما در ۴ بخش Listening، Reading، Writing و Speaking می‌پردازد. بسیاری از افراد به‌دلیل محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی امکان شرکت در کلاس‌های حضوری آزمون را ندارند. پیشنهاد ما به این گروه از افراد، مطالعه دقیق منابع خودخوان آزمون IELTS است. در این مقاله، به معرفی استاندارد ترین منابع این آزمون خواهیم پرداخت تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن خود را آماده کنید.


برای مشاهده لیست کامل مدرسین آیلتس بر روی عبارت معلم خصوصی آیلتس کلیک کنید.



منابع خودخوان Listening


لیسنینگ اولین بخش آزمون بوده که از ۴۰ سؤال مختلف در قالب‌های زیر تشکیل شده است:


·            Matching


·            Multiple choice


·            Note completion


·            Form completion


·            Table completion


·            Sentence completion


·            Summary completion


·            Flow-chart completion


·            Short-answer questions


·            Plan/map/diagram labelling


شما برای پاسخ دادن به سؤال‌ها، باید به فایل صوتی که در جلسه پخش می‌شود گوش دهید. مدت‌ زمان این بخش از آزمون آیلتس ۳۰ دقیقه بوده و فایل صوتی تنها ۱ بار پخش می‌شود. این فایل صوتی شامل ۴ بخش مختلف زیر است:


بخش اول: مکالمه‌ای ساده بین دو نفر در موقعیتی کاملاً محاوره‌ ای و اجتماعی


بخش دوم: در این بخش مونولوگ‌ هایی از یک شخص در موقعیت‌ های اجتماعی پخش می‌شود.


بخش سوم: مکالمه‌ای ۲ تا ۴ نفر که درباره موضوعات آکادمیک صحبت می‌کنند.


بخش چهارم: مونولوگ‌ هایی کاملاً تخصصی درباره موضوعات اختصاصی آکادمیک (مانند تأثیر افزایش قیمت مواد اولیه بر تورم بازار‌های مالی مختلف) پخش می‌شود.


در ابتدای این بخش از آزمون آیلتس، زمانی در نظر گرفته شده است تا داوطلب سؤالات را بخواند و به آن‌ها مسلط شود.


حتما ببینید: 12 فیلم عالی آموزش آیلتس 100 درصد رایگان


منابع خودخوان مختلفی برای این آزمون از جمله کتاب‌ها، پادکست‌ ها و ...‌ معرفی شده است که بهتر است به‌ صورت ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید. به‌ کارگیری منابع خودخوانی همچون فیلم و پادکست شما را با لهجه‌ های مختلف آشنا کرده و سرعت درک مطلبتان را بالا خواهد برد. از مهم‌ترین منابع خودخوان لیسنینگ این آزمون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


کتاب‌ها


اکثر کتاب‌های معرفی‌شده برای بخش لیسنینگ آیلتس همراه با یک سی‌ دی آموزشی ارائه می‌شوند تا داوطلب بتواند به‌ صورت چند بعدی آموزش ببیند. از جمله بهترین کتاب‌های خودخوان بخش Listening آزمون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


کتاب Collins listening for IELTS


کتاب Collins listening for IELTS به‌صورت کاملاً اختصاصی برای تقویت مهارت Listening داوطلبان طراحی شده است و اصولی‌ترین تکنیک‌ها را آموزش می‌دهد. این کتاب دارای انواع تمرین‌های ضبط صدا، سؤالات امتحانی و ... بوده و تکنیک‌ های بسیار مفیدی در راستای افزایش مهارت درک مطلب شما آموزش خواهد داد. کتاب Collins listening for IELTS برای کسانی که سطح زبانشان بین متوسط تا پیشرفته است مناسب بوده و ۱۲ درس دارد.


کتاب IELTS Advantage


کتاب IELTS Advantage را می‌توان یکی از ارزشمندترین منابع آموزشی لیسنینگ آزمون آیلتس معرفی کرد. این کتاب با رویکردی سیستماتیک مهارت‌های درک مطلب و شنیداری شما را بهبود می‌بخشد و توضیحات بسیار جامعی درباره انواع سؤال‌های بخش Listening آزمون ارائه می‌دهد. پادکست‌های ارائه‌شده در سی‌دی آموزشی این کتاب استراتژی‌های کلیدی و مؤثری برای پاسخگویی به سؤالات مختلف را در اختیارتان قرار خواهد داد.


منابع آنلاین


وب‌ سایت‌ها و پلتفرم‌های آموزشی آنلاین مانند"IELTS Liz"، "IELTS Simon " و "Magoosh" منابع آموزشی و تمرینی‌های ارزشمندی برای بخش listening ارائه می‌دهند. به منظور پیشرفت سریع و موفقیت عالی در آزمون آیلتس می توانید از اساتید برجسته هم کمک بگیرید.


مشاهده این فیلم هم پیشنهاد می شود: تدریس خصوصی آیلتس - آموزش و تقویت لیسنینگ Listening توسط استاد لیز


پادکست‌ها


گوش‌ دادن به پادکست‌های انگلیسی با سطح متوسط تا پیشرفته می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. پادکست‌هایی مانند"BBC Learning English"، "The English We Speak" و "6 "Minute English منابع خوبی برای تقویت بخش listening هستند.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


چگونه از صفر برای آیلتس بخوانیم


بهترین مدرسین آیلتس، لیست 14 استاد برتر آیلتس IELTS در تهران و کل ایران


بهترین معلم خصوصی آیلتس، لیست 17 استاد برتر آیلتس


منابع خودخوان Reading


ریدینگ آیلتس دومین بخش آزمون بوده که بازه زمانی ۶۰ دقیقه برای پاسخگویی به آن در نظر گرفته شده است. این بخش آزمون از سؤال‌های مختلفی تشکیل شده است که باید برای جلوگیری از کمبود وقت، استراتژی‌ ها و تکنیک‌ های مناسب پاسخگویی را به‌ خوبی فرا بگیریم. در آزمون‌های جنرال و آکادمیک سه متن با موضوعات مختلف در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.


بخش Reading آزمون جنرال شامل سه قسمت می‌شود:


1.         قسمت اول: دو تا سه متن کوتاه روزمره و واقعی با موضوعاتی نرمال و عادی مانند روند خروج از هتل و تسویه‌ حساب


2.         قسمت دوم: دو متن با درجه سختی متوسط و دارای موضوعاتی واقعی و مرتبط با کار (همانند توصیف شغل‌ها)


3.         قسمت سوم: متن‌هایی با درجه سختی پیشرفته و طولانی‌تر (مانند متونی عمومی از روزنامه‌ها، کتاب‌ها، کاتالوگ‌ها و...)


از بهترین منابع خودخوان Reading آزمون آیلتس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


کتاب Reading for IELTS by Collins


کتاب Reading for IELTS by Collins از بهترین منابع آموزشی بخش Reading آزمون آیلتس بوده که برای افرادی با سطح نمرات ۵/۵ تا ۶ مناسب است. این کتاب شامل ۱۱ فصل است که در هر فصل به شرح موضوعات مختلف Reading می‌پردازد. این کتاب به شکلی کاملاً تخصصی و اصولی نگارش شده و می‌تواند نمره بخش ریدینگ آیلتس را به ۸ برساند.


این منبع شناخته‌ شده به تقویت مهارت‌های درک مطلب، افزایش سرعت خواندن، پاسخ دادن صحیح به سؤالات تستی و ... می‌پردازد و جدیدترین استراتژی‌ها را به شما آموزش می‌دهد.


کلیک کنید: معلم خصوصی زبان انگلیسی


کتاب Get ready for IELTS reading


اگر از داوطلبانی هستید که به‌ تازگی مطالعه آیلتس را شروع کرده‌اید، کتاب Get ready for IELTS reading از بهترین منابع پیش‌ روی شما به‌ شمار می‌آید. این کتاب دارای متن‌های کوتاه و ساده‌ای بوده و به داوطلبان کمک می‌کند تا با ساختار کلی بخش Reading آزمون آشنا شوند. می‌توانید از این کتاب برای تقویت پایه‌ های زبان انگلیسی خود استفاده کنید.


کتاب Improve your IELTS: Reading skills


این کتاب از معتبرترین منابع خودخوان ریدینگ آیلتس بوده و دوره کاملی برای آماده‌سازی افراد در زمینه درک مطالب علمی ارائه می‌دهد. کتاب Improve your IELTS: Reading skills پاسخ‌نامه‌ای شفاف و گام‌ به‌ گام دارد و تست‌های ارائه‌ شده در آن مطابق با سؤالات استاندارد آزمون است.


یکی از مهم‌ترین اهداف نگارش این کتاب، توسعه دامنه لغات داوطلبان است که در ۱۰ فصل مجزا نوشته شده است. در این کتاب، ایده‌های بسیاری جالبی برای افزایش تمرکز، بهبود مهارت نوشتاری و درک مطلب در اختیارتان قرار خواهد گرفت.


کتاب IELTS Advantage: Reading skills


کتاب IELTS Advantage: Reading skills یکی از جامع‌ترین کتاب‌های تقویت مهارت Reading بوده که طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های تندخوانی، درک مطلب، مطالعه اجمالی و ... را ارائه می‌دهد. این کتاب دارای ۱۰ فصل است و تمامی موضوعاتی که ممکن است داوطلب در حین آزمون با آن‌ ها مواجه شود را پوشش می‌‌دهد.


شما می‌توانید به کمک این کتاب، با انواع سؤال و نحوه پاسخ‌ دهی به آن‌ها آشنا شوید و راهبردهایی برای صرفه‌جویی در زمان را بیاموزید. دایره لغاتتان با مطالعه این منبع گسترده‌ تر شده و مهارت درک مطالب طولانی را کسب خواهید کرد. همچنین در کتاب IELTS Advantage: Reading skills، خلاصه‌ای از نکات ریدینگ آیلتس نیز شرح داده شده است.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


بهترین معلم خصوصی زبان تهران و لیست 22 استاد فوق العاده زبان انگلیسی در تهران


مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی آیلتس


بهترین اساتید آیلتس تهران، لیست 20 استاد مسلط و عالی آیلتس در تهران


منابع خودخوان Writing



رایتینگ آیلتس سومین بخش این آزمون بوده که از ۲ تسک تشکیل شده است. موضوع و ساختار اولین تسک در آزمون‌های جنرال و آکادمیک متفاوت است، اما برای انجام آن در هر دو آزمون ۲۰ دقیقه زمان اختصاص داده می‌شود. در آزمون آکادمیک دیاگرام، نمودار یا جدولی نمایش داده شده است و از شما می‌خواهند که آن را تحلیل، خلاصه و توصیف کنید.


در آزمون جنرال، موضوعی به داوطلب داده شده و از او درخواست می‌شود که درباره آن نامه‌ ای رسمی یا غیر رسمی (حدود ۱۵۰ کلمه) بنویسد. تسک دوم در هر دو آزمون یکسان بوده و ۴۰ دقیقه زمان برای انجام آن اختصاص داده می‌شود. در این تسک، مهم است که شما قوانین نگارشی از جمله پاراگراف‌ بندی، علائم نگارشی و ... را به‌ خوبی رعایت کنید.


از بهترین منابع Writing می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


 کتاب "Collins Writing for IELTS"


 کتاب "Collins Writing for IELTS"را می‌توان یکی از اختصاصی‌ترین کتاب‌های آموزش رایتینگ آیلتس معرفی کرد که با اصولی‌ترین روش‌ها به تقویت مهارت‌های شما می‌پردازد. در این کتاب، تکنیک‌های نوشتاری مناسب برای نوشتن یک متن قابل‌ قبول آموزش داده می‌شود.  کتاب "Collins Writing for IELTS" به بررسی متون مختلف، عبارت‌های خاص و واژگان پرکاربرد این آزمون پرداخته و به کمک آزمون‌های استاندارد مهارت‌های شما را محک می‌زند.


کتاب 150 Essential Sample Essays for The IELTS


کتاب 150 Essential Sample Essays for The IELTS کتابی کاربردی و استاندارد برای تقویت مهارت Writing بوده که با بررسی آزمون‌های مختلف به رشته تحریر درآمده است. این کتاب دارای ۱۵۰ متن استاندارد برای تقویت مهارت‌های Writing بوده که به کمک آن‌ها به بررسی تکنیک‌ های نوشتاری آزمون آیلتس می‌پردازد. به عبارت ساده‌ تر، شما با مطالعه کتاب 150 Essential Sample Essays for The IELTS، نکاتی مهم، کاربردی و منحصر به‌ فرد را فرا می‌گیرید که بر اساس قوانین و تجربیات به‌دست آمده‌اند.


فیلم‌های آموزشی "IELTS Simon's Video Course"


این دوره آموزشی تصویری توسط سایمون، زبان‌آموز و مدرس مشهور IELTS تهیه شده است و به شما کمک می‌کند تا با راهکارها و روش‌های مؤثر برای نوشتن تسک 1 و تسک 2 آشنا شوید. منابع آموزشی ویدیویی پویایی بیشتری دارند و شما از دیدن آن‌ها به‌ ندرت خسته می‌ شوید. همچنین شنیدن آوا‌ها و لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی می‌تواند مهارت‌های شنیداری و صحبت کردن شما را بسیار تقویت کند.


مشاهده این فیلم هم پیشنهاد می شود: تدریس خصوصی آیلتس - نحوه کسب نمره بالا در رایتینگ توسط استاد لیز


کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS


بدون شک، گسترش دایره لغات می‌تواند قدرت مانور بیشتری به شما برای نگارش متون تسک‌های ۱ و ۲ آزمون آیلتس بدهد. کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS علاوه بر آموزش کاربردی‌ ترین تکنیک‌های نگارشی، قالب‌های نوشتاری و... به آموزش پر کاربرد ترین واژگان به‌ کار رفته در این آزمون می‌پردازد. این کتاب را می‌توان یکی از جامع‌ترین و بهترین کتاب‌های آموزش لغات آزمون IELTS در بخش Writing معرفی کرد.


کتاب Creative Writing


کتاب Creative Writing را می‌توان یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین منابع خودخوان رایتینگ زبان انگلیسی معرفی کرد. این کتاب به بررسی زوایا و جنبه‌های مختلف قالب‌های نوشتاری می‌پردازد و با روشی خلاقانه، نوشتن متونی جذاب و متفاوت را به شما می‌آموزد. زبان‌ آموزان می‌توانند به کمک کتاب Creative Writing، مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنند و متونی خلاقانه را به رشته تحریر در بیاورند.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


۱۰ بهترین استاد رایتینگ آیلتس


مدرس آنلاین آیلتس و 10 بهترین استاد آیلتس ایران


منابع خودخوان Speaking



اسپیکینگ آیلتس یکی از چالش‌ بر انگیزترین بخش‌های آزمون است که یک هفته قبل یا بعد آزمون یا بلافاصله بعد از آزمون کتبی برگزار می‌شود. این بخش شامل ۳ قسمت شده و در مجموع بین ۱۲ تا ۱۴ دقیقه طول می‌کشد.


قسمت اول: مقدمه و مصاحبه قسمت اول، بخش اسپیکینگ آیلتس است که بین ۴ تا ۵ دقیقه به طول می‌انجامد. در این بخش، سؤالاتی درباره زندگی شخصی شما مانند علایق، محل کار، تحصیل و ... پرسیده می‌شود.


قسمت دوم: مصاحبه انفرادی قسمت دوم بخش Speaking بوده و فرد مصاحبه‌کننده کارتی در اختیارتان قرار می‌دهد که روی آن موضوعی نوشته شده است. شما یک دقیقه فرصت دارید تا روی موضوع فکر کنید و سپس باید طی بازه زمانی ۲دقیقه‌ای درباره آن صحبت کنید. این بخش حدود ۳ تا ۴ دقیقه به طول می‌انجامد.


قسمت سوم: مکالمه دو طرفه آخرین قسمت بخش Speaking بوده و فرد مصاحبه‌کننده سؤالاتی درباره موضوع قسمت دوم از شما می‌پرسد.


مطالعه نمائید: 16 بهترین معلم زبان برای اسپیکینگ زبان انگلیسی


از بهترین منابع Speaking آیلتس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


کتاب "Cambridge IELTS series"


این سری کتاب‌ ها شامل مجموعه‌ ای از تست‌های مشابه با آزمون IELTS است که به شما کمک می‌کند تا با ساختار و نوع سؤالات بخش speaking آشنا شوید.


کتاب "IELTS Speaking Actual Tests and Suggested Answers"


این کتاب شامل تست‌های استاندارد گذشته و پاسخ‌های پیشنهادی برای بخش speaking آزمون IELTS است که به شما کمک می‌کند تا با نحوه پاسخگویی به سؤالات و موضوعات موردنظر آشنا شوید.


کتاب "Collins Speaking for IELTS"


این کتاب شامل تمرین‌هایی متنوع برای بخش speaking آزمون IELTS است که به شما کمک می‌کند تا مهارت گفتاری خود را بهبود ببخشید و با نحوه پاسخگویی به سؤالات آشنا شوید.


کتاب "Barron's IELTS Superpack"


این مجموعه شامل کتاب‌ ها، CD و منابع آموزشی دیگری است که به شما کمک می‌کند تا با مهارت‌های لازم برای بخش speaking آیلتس آشنا شوید و تمرین کافی داشته باشید.


کتاب "IELTS Speaking Success: Skills and Strategies for the IELTS Speaking Test"


این کتاب شامل مجموعه دستور العمل‌ هایی جامع برای تقویت مهارت‌های گفتاری در آزمون IELTS است و به شما کمک می‌کند تا با روش‌های صحیح پاسخگویی به سؤالات آشنا شوید.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


5 بهترین کتاب آمادگی آیلتس برای دانشجویان بین المللی


چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم؟


چگونگی رفع اشکال در روش‌های خودخوان آزمون آیلتس


بدون شک، بسیاری از افرادی که به‌صورت خود خوان شروع به مطالعه آزمون آیلتس و تقویت مهارت‌ های چهارگانه خود کرده‌اند با اشکالاتی مواجه می‌شوند. پیشنهاد ما کمک گرفتن از اساتید مجرب زبان انگلیسی است تا بتوانید با اصولی‌ترین روش ممکن به رفع اشکالات خود بپردازید.


سایت ایران مدرس www.IranModares.com (همین سایت) جامع‌ترین سایت معرفی متخصصین آموزش زبان انگلیسی و آیلتس است که خدمات جامعی در این زمینه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید رزومه بهترین اساتید را در سایت مطالعه کرده و نسبت‌ به رزرو کلاس‌ های رفع اشکال با هرکدام از آن‌ ها اقدام کنید.


پیشنهاد می شود بخوانید: بهترین کتاب های آموزش مکالمه زبان انگلیسی


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 158 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image