ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم؟

چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم؟

به اشتراک گذاری


آزمون آیلتس یکی از مهم‌ترین آزمون‌های سنجش مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی بوده که اخذ مدرک آن برای ورود به اکثر دانشگاه‌های اروپایی، اخذ ویزا، کسب مدرک شهروندی و... لازم است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم؟


بسیاری از افراد به‌‌دلیل داشتن مشکلاتی از جمله کمبود زمان، محدودیت‌های مکانی، رفت‌ و‌ آمد مشکل و ... نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری این آزمون مهم شرکت کنند. اگر شما نیز جزو همین‌ گونه از افراد هستید، بهتر است این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید بهترین نقشه ذهنی را برای دستیابی به اهداف خود ترسیم کنید.


برای اینکه بتوانید در منزل آمادگی های لازم را برای شرکت در آزمون آیلتس در خودتان ایجاد نمائید باید از منابع معتبر استفاده کنید. بسیار خوب است که با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت نمائید. فردی که از ایشان مشورت می گیرید بهتر است خودش مدرک آیلتس با نمره بالا داشته باشد. در ادامه توضیحات بیشتر ارائه می نمائیم.



جزئیات آزمون زبان انگلیسی آیلتس را بدانید


بدون شک، تسلط بر ساختار کلی آزمون IELTS می‌تواند کمک شایانی به برنامه‌ریزی شما برای مطالعه کند. این آزمون شامل ۴ بخش اصلی است:



1.     شنیداری (Listening)


2.         خواندن (Reading)


3.         نوشتن (Writing)


4.         مکالمه (Speaking)


ابتدا باید میزان مهارت خود در هرکدام از این بخش‌ها را بسنجید تا متوجه شوید که نیاز است چقدر برای تقویت هرکدام از آن‌ها وقت بگذارید. حال باید مشخص کنید که قصد شرکت در کدام نوع از آزمون آیلتس را دارید؟ این آزمون در دو قالب زیر برگزار می‌شود:


·            آزمون آکادمیک IELTS Academic


·            آزمون عمومی یا جنرال IELTS General Training


عموماً در آزمون آکادمیک افراد بیشتری شرکت می‌کنند و اکثر شرکت‌کنندگان آن از داوطلبان اخذ پذیرش دانشگاه‌های بین‌المللی هستند.


بعد از تسلط به نکات بالا، باید به سراغ زمان‌ بندی بخش‌های مختلف این آزمون بروید. زمان دقیق پاسخ دادن به سؤالات بخش‌های مختلف آزمون IELTS ممکن است متغیر باشد، اما به‌ طور کلی، زمان معمولی برای هر بخش آزمون به شرح زیر است:


·            بخش شنیداری (Listening): حدود 30 دقیقه


·            بخش خواندن (Reading): حدود 60 دقیقه


·            بخش نوشتاری (Writing): حدود 60 دقیقه


·            بخش گفتاری (Speaking): حدود 11-14 دقیقه


ممکن است هنگام آزمون، زمان اضافی برای خواندن سؤالات و پاسخ دادن به آن‌ ها در نظر گرفته شود. بنابراین، شما باید توانایی‌های خود را به‌ قدری تقویت کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را طی بازه‌ های زمانی در نظر گرفته‌ شده از خود به نمایش بگذارید.


حتما ببینید: 12 فیلم عالی آموزش آیلتس 100 درصد رایگان


اطلاعات خود را محک بزنید


سؤالات استاندارد می‌توانند سنگ محکی بسیار معتبر برای سنجش توانایی‌های شما در ۴ مهارت رایتینگ، ریدینگ، لیسینینگ و اسپیکینگ آیلتس باشند. بدون شک، آزمون‌های آزمایشی از بهترین گزینه‌ های پیش‌ روی شما برای سنجش دانسته‌هایتان است. می‌توانید در این آزمون‌ها به‌صورت مجازی و از راه دور نیز شرکت کنید. آزمون‌های ماک IELTS از معتبرترین آزمون‌های آزمایشی هستند که طرفداران زیادی دارند. همچنین اگر به هر دلیلی نمی‌توانید در این آزمون‌ها شرکت کنید، نگران نباشید؛ می‌توانید سؤالات رسمی آزمون آیلتس را از وب‌سایت رسمی این امتحان دانلود و توانایی‌های خود را محک بزنید. آدرس سایت رسمی آیلتس https://ielts.org/ می باشد. آزمون ماک آیلتس یا همان آزمون آزمایشی یا شبیه سازی شده آیلتس، آزمونی مطابق با شرایط آزمون آیلتس و با سؤالات استاندارد می‌باشد که به صورت حضوری برگزار می‌شود.


در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com اساتید بسیار خوبی حضور دارند که در زمینه موفقیت در آزمون آیلتس و گرفتن نمره بالای 6 یا 7 می توانند به شما کمک نمایند. برای مشاهده لیست کامل مدرسین آیلتس بر روی عبارت معلم خصوصی آیلتس کلیک کنید.


مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود: چگونه از صفر برای آیلتس بخوانیم


منابع آزمون را بشناسید


برای شرکت در آزمون IELTS، می‌توانید از منابع مختلفی استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های موردنیاز برای قبولی در این آزمون را تقویت کنید. مجموعه‌های کتاب‌های آموزشی IELTS از ناشران معتبر مانند Cambridge و Oxford به‌ عنوان منابع اصلی این آزمون شناخته می‌شوند. این کتاب‌ها شامل تمرین، سؤالات و راهنمایی‌های مفید برای آشنایی هرچه بهتر شما با ساختار آزمون هستند.


در ادامه، چند کتاب برای تقویت مهارت Listening در آزمون IELTS معرفی شده است:


1.         "Cambridge IELTS 15 Academic Student's Book with Answers with Audio" نوشته Cambridge University Press


2.         "Barron's IELTS Superpack" نوشته Lin Lougheed


3.         . "IELTS Trainer Six Practice Tests with Answers and Audio CDs" نوشته Louise Hashemi و Barbara Thomas


کتاب‌های زیر از بهترین منابع برای تقویت مهارت Writing آزمون آیلتس به‌شمار می‌آیند:


1.         "IELTS Writing Task 1 + 2: The Ultimate Guide with Practice to Get a Target Band Score of 8.0+ in 10 Minutes a Day" نوشته Rachel Mitchell


2.         "Collins Writing for IELTS" نوشته Anneli Williams


3.         "IELTS Advantage: Writing Skills" نوشته Richard Brown و Lewis Richards


برای تقویت مهارت‌های Reading آیلتس خود می‌توانید از منابع زیر بهره ببرید:


1.         "IELTS Superpack" نوشته Cambridge University Press


2.         "Cambridge IELTS 15 Academic Student's Book with Answers with Audio"


3.         "IELTS Reading Recent Actual Tests" نوشته Miracel Griff


4.         "IELTS Reading Strategies: The Ultimate Guide with Tips and Tricks on How to Get a Target Band Score of 8.0+ in 10 Minutes a Day" نوشته Rachel Mitchell


بدون شک، برای مطالعه همه منابع بالا به بیش از ۲ سال زمان نیاز است. بنابراین، بهتر است ابتدا محتوای تمامی کتاب‌ها را بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. مطالعه مقالات زیر هم می تواند برای شما بسیار مفید باشد.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


بهترین مدرسین آیلتس، لیست 14 استاد برتر آیلتس IELTS در تهران و کل ایران


بهترین معلم خصوصی آیلتس، لیست 17 استاد برتر آیلتس


بهترین معلم خصوصی زبان تهران و لیست 22 استاد فوق العاده زبان انگلیسی در تهران



از منابع ساده شروع کنید


تفاوتی ندارد که چه کتابی برای آموزش زبان در اختیار دارید. بهتر است برای شروع کار از هر کتابی که در دسترس دارید استفاده کنید، زیرا مطالعه متون مختلف می‌تواند دامنه لغات شما را گسترده کند که این کار خود کمک شایانی به تقویت مهارت‌های رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس خواهد کرد. بهتر است برای به خاطر سپاری هر چه بهتر کلمات، آن‌ها را در قالب یک داستان به‌کار ببرید تا کاربرد واژگان جدید به شکلی واضح در ذهنتان تثبیت شود.


یک همراه پیدا کنید


قطعاً داشتن یک همراه و شریک تمرینی می‌تواند تأثیر به‌ سزایی بر یادگیری شما بگذارد. بهتر است فردی را انتخاب کنید که اهداف آن (برای مثال تقویت لیسنینگ) در راستای خواسته‌های شما باشد. این‌گونه می‌توانید با انجام تمرین‌های مشترک، مهارت‌های خود را به شکلی شگفت‌ انگیز تقویت کنید. زمانی که تمرین‌های خود را با فردی دیگر هماهنگ کنید، احساس مسئولیت بیشتری خواهید کرد و نسبت‌ به تقویت مهارت‌های خود متعهد‌تر خواهید شد.


کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی آیلتس


مشکلات خود را برطرف کنید


برای پیدا کردن نقاط ضعف خود باید دو مورد زیر را به‌صورت دوره‌ای و مداوم انجام دهید:


·            سنجش مداوم مهارت‌ها و توانایی‌های خود


·            رفع اشکال نزد فردی متخصص


آزمون‌های آزمایشی مؤسسات معتبر، نمونه سؤال‌های رسمی آزمون آیلتس و آزمون‌های ماک از بهترین ابزارهای سنجش مهارت‌های چهارگانه شما هستند. از طرف دیگر، شما باید با یک متخصص زبان به‌ صورت مداوم در ارتباط باشید تا بتوانید مشکلات خود را با اصولی‌ترین روش‌های ممکن حل کنید. یک راهکار عالی استفاده از تجربه بهترین مدرسین زبان انگلیسی حاضر در همین سایت ایران مدرس است.



ایران مدرس؛ بهترین اساتید آیلتس را بشناسید


همان‌طورکه در بخش بالا نیز اشاره شد، یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید عملکرد خود را در آزمون آیلتس بهبود ببخشید، تقویت مهارت‌های چهارگانه تحت نظارت فردی متخصص است. «ایران مدرس» جامع‌ترین سایت معرفی اساتید آزمون آیلتس است و خدمات جامعی در این زمینه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید مجرب‌ترین اساتید این آزمون را در همین سایت ایران مدرس مشاهده کرده و بعد از مطالعه پروفایل آن‌ها، نسبت‌ به رزرو کلاس‌های آموزشی و جلسات مشاوره اقدام کنید. مطالعه نظرات کاربران می‌تواند به شما در انتخاب بهترین اساتید کمک شایانی کند.


مطالعه این مقاله هم مفید است: بهترین اساتید آیلتس تهران، لیست 20 استاد مسلط و عالی آیلتس در تهران


منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 132 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image