ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله آموزش زبان ‫ آموزش گرامر انگلیسی از پایه تا پیشرفته 100 درصد رایگان

‫ آموزش گرامر انگلیسی از پایه تا پیشرفته 100 درصد رایگان

به اشتراک گذاری


اگر می خواهید گرامر زبان انگلیسی را از سطوح مبتدی و مقدماتی تا سطوح بالا و عالی یاد بگیرید و در جستجوی آموزش گرامر انگلیسی از پایه تا پیشرفته 100 درصد رایگان هستید ادامه این مطلب را بخوانید.


برای مشاهده لیست مدرسین زبان بر روی عبارت معلم خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.


مطالب آموزشی بسیار خوبی برای یادگیری گرامر زبان در قالب مقاله، جزوه و فیلم آموزشی را در ادامه معرفی نموده ایم. اگر می خواهید گرامر زبان انگلیسی را از سطح پایه و مبتدی تا سطوح پیشرفته عالی و راحت یاد بگیرید از مطالب آموزشی ارائه شده در ادامه این مقاله استفاده نمائید. یکی از جنبه های مهم آموزش زبان این است که بر قواعد زبان انگلیسی مسلط باشید. بسیار خوب است که به اخبار و فیلم و ... زیاد گوش دهید و سریال انگلیسی زیاد ببینید تا ذهن شما به صورت اتوماتیک با ساختار جملات و گرامر زبان آشنا باشد اما مطالعه گرامر زبان هم بسیار مفید می باشد.


حتما مطالعه کنید: دانلود رایگان 20 فیلم عالی و بسیار مفید آموزش قواعد و گرامر زبان انگلیسی


بهترین مقالات آموزش گرامر انگلیسی از پایه تا پیشرفته رایگان


در همین سایت ایران مدرس مقالات بسیار خوبی برای آموزش رایگان قواعد زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته ارائه شده است. لیست مقالات را در ادامه می توانید مشاهده کنید. در اولین مقاله از مقالات زیر لیست تمام گرامر های زبان انگلیسی ارائه شده است و مطالعه آن بسیار مفید می باشد. در مقاله بعدی نحوه تبدیل جمله معلوم به مجهول در زبان انگلیسی با مثال و جزوه توضیح داده شده است. بسیاری از زبان آموزان در مبحث جمله مجهول در زبان انگلیسی اشکال دارند و مطالعه این مقاله بسیار برای شما مفید خواهد بود.



اگر در حال آمادگی برای کنکور هستید و می خواهید در زبان کنکور درصد بالایی بزنید در مقاله سوم از مقالات زیر 20 تست کنکور عالی و استاندارد گرامر و قواعد زبان انگلیسی همراه با جواب تشریحی ارائه شده است. البته می توانید از بهترین مدرسین زبان کنکور حاضر در همین سایت ایران مدرس هم کمک بگیرید. در مقالات بعدی هم آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی از پایه (مبتدی) تا پیشرفته و قواعد مهم و پرکاربرد زبان انگلیسی برای موفقیت در کنکور و امتحان توضیح داده شده است.



برای مطالعه تعدادی از بهترین مقالات گرامر زبان بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


لیست تمام گرامر های زبان انگلیسی pdf رایگان


آموزش گرامر زبان - نحوه تبدیل جمله معلوم به مجهول در زبان انگلیسی با مثال و جزوه pdf


20 تست کنکور عالی و استاندارد گرامر و قواعد زبان انگلیسی همراه با جواب تشریحی


آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی از پایه (مبتدی) تا پیشرفته pdf


مهمترین قواعد زبان انگلیسی و نکات گرامری زبان انگلیسی برای کنکور و امتحان


مطالعه نمائید: 40 بهترین معلم زبان انگلیسی در تهران (خانم و آقا) و اساتید برجسته زبان آنلاین و در منزل


جزوه های بسیار عالی برای آموزش گرامر از مقدماتی تا پیشرفته کاملا رایگان


در ایران مدرس امکان دانلود جزوه های بسیار عالی برای آموزش گرامر از مقدماتی تا پیشرفته کاملا رایگان هم فراهم است. اولین جزوه از جزوه های زیر با عنوان کاملترین و مفیدترین خلاصه گرامر زبان انگلیسی یک جزوه مختصر و مفید است که برای یادگیری بهتر قواعد زبان می توانید از آن استفاده نمائید. در جزوه های بعدی هم مباحث مهم گرامر زبان انگلیسی از جمله زمان های مختلف فعل در زبان انگلیسی verb tenses، گذشته کامل یا ماضی بعید Past perfect tense همراه با مثال، جمله های شرطی Conditional sentences، معرفی افعال کمکی همراه با مثال و کاربرد و ... توضیح داده شده است.


البته در پایین لینک دسترسی به سایر جزوه های آموزش گرامر موجود در همین سایت ایران مدرس را هم معرفی نموده ایم. در این بخش به عنوان نمونه 5 جزوه خوب را معرفی نموده ایم اما جزوه های آموزشی بسیار بیشتری برای یادگیری بهتر گرامر با فرمت pdf در همین سایت موجود است. برای دانلود جزوه های بسیار عالی گرامر زبان بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


دانلود کامل ترین و مفیدترین خلاصه گرامر زبان انگلیسی


کتاب بسیار عالی آموزش گرامر زبان انگلیسی - verb tenses


جزوه خلاصه آموزش گرامر زبان pdf - گذشته کامل یا ماضی بعید Past perfect tense همراه با مثال


جزوه خلاصه شده و مفید آموزش گرامر زبان انگلیسی - جمله های شرطی Conditional sentences


جزوه گرامر و قواعد زبان انگلیسی - معرفی افعال کمکی همراه با مثال و کاربرد


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل جزوه های گرامر زبان انگلیسی


فیلم های آموزش و تدریس گرامر زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته 100 درصد رایگان


بسیاری از اوقات مشاهده فیلم به نسبت مطالعه مقاله و جزوه برای یادگیری گرامر جذابیت بیشتری دارد. در اولین فیلم از فیلم های زیر در رابطه با نقل قول غیر مستقیم یا Changing tense in indirect speech توضیحات بسیار خوبی ارائه شده است. در فیلم های بعدی مباحث مهم تلفظ gh سایلنت، آموزش گرامر Used to و‌ تفاوت آن با simple past، زمان حال کامل استمراری با مثال های متعدد و ... توضیح داده شده است.


در آخرین فیلم آموزش گرامر هم یک نکته گرامری جالب در رابطه با تفاوت ضمیر فاعلی I و ضمیر مفعولی me توضیح داده شده است. اگر در جستجوی آموزش گرامر انگلیسی از پایه تا پیشرفته به صورت کاملا رایگان هستید فیلم های زیر را ببینید. در پایین نحوه دسترسی به سایر فیلم های آموزش گرامر را هم توضیح داده ایم. برای مشاهده تعدادی از بهترین فیلم های آموزش و تدریس گرامر زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته 100 درصد رایگان بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


نمونه فیلم آموزش و تدریس خصوصی گرامر و قواعد زبان انگلیسی - Changing tense in indirect speech


ویدئوی تدریس زبان و نمونه فیلم آموزش گرامر زبان انگلیسی با مثال تلفظ gh سایلنت


نمونه فیلم تدریس خصوصی زبان انگلیسی و آیلتس - آموزش گرامر Used to و‌ تفاوت آن با simple past


فیلم تدریس گرامر و قواعد زبان انگلیسی - زمان حال کامل استمراری با مثال های متعدد


فیلم تدریس خصوصی انگلیسی - تفاوت ضمیر فاعلی I و ضمیر مفعولی me


عبارت های کلیدی: آموزش گرامر، قواعد و دستور زبان انگلیسی از سطوح مقدماتی و مبتدی تا پیشرفته به صورت رایگان در کمترین زمان، یادگیری گرامر زبان از پایه تا پیشرفته، بهترین جزوه ها و فیلم های آموزش گرامر



لیست تمام گرامر های زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته


چندین سال پیش، پیش از آن که کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره تا این حد افزایش پیدا کند، یادگیری آن یک امتیاز مثبت تلقی می‌شد و افرادی که زبان انگلیسی را یاد گرفته بودند، برتری قابل‌توجهی در تصاحب موقعیت‌های شغلی یا موارد این چنینی داشتند. این در حالی است که این روزها اوضاع تغییر کرده و دانستن زبان انگلیسی به یک نیاز برای همه افراد تبدیل شده است. اگر می‌خواهید موقعیت شغلی خوبی داشته باشید یا در هر کاری که هستید، پیشرفت قابل‌توجهی را تجربه کنید، لازم است به سطح مطلوبی از زبان انگلیسی رسیده باشید. جدا از این مسائل، مهاجرت به‌عنوان یک دغدغه اصلی برای نسل جوان، یادگیری زبان انگلیسی را به یکی از ضروریات زندگی امروزی تبدیل کرده است. در این مقاله نگاهی به اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی خواهیم داشت و مهم‌ترین مباحث آن را نیز مرور خواهیم کرد.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل فیلم های آموزش و تدریس گرامر


اهمیت گرامر در یادگیری زبان انگلیسی


یکی از اساسی‌ترین سوالاتی که برای زبان‌آموزان ایجاد می‌شود، این است که آیا یادگیری گرامر زبان انگلیسی ضرورت دارد یا بدون دانستن اصول گرامر هم می‌توان بر این زبان مسلط شد؟ این سوال از آن جایی شکل می‌گیرد که بسیاری از زبان‌آموزان، گرامر را سخت و غیرقابل‌فهم تلقی می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود که از یادگیری آن فرار کرده و به دنبال روش‌های جایگزین باشند. بااین‌حال به نظر نمی‌رسد گریزی از قواعد و دستور زبان انگلیسی وجود داشته باشد و همه افراد برای آن که بتوانند به آسانی به زبان دیگری صحبت کنند، نیاز به یادگیری دستور زبان آن خواهند داشت.


بیایید کار را با یک مثال پیش ببریم؛ تصور کنید مقدار زیادی مصالح ساختمانی مثل آجر تهیه کرده‌اید و می‌خواهید خانه زیبایی بسازید؛ اما خبری از سیمان و موادی برای اتصال این مصالح نیست. آیا می‌توانید به صرف داشتن مقدار زیادی مصالح ادعا کنید که خانه خوبی خواهید ساخت؟ شما حداقل‌های ساخت خانه را ندارید و به انسجام سازه توجه نکرده‌اید؛ بنابراین نمی‌توانید خانه‌ای بسازید. یادگیری زبان انگلیسی هم درست به همین شکل است. واژه‌ها در حقیقت آجرها و مصالحی هستند که پیکره زبان را تشکیل می‌دهند؛ اما قرار دادن آن‌ها در کنار هم بدون آن که الگوی خاصی میان آن‌ها باشد، زبانی را پدید نخواهد آورد. ازاین‌رو بسیار مهم است که گرامر انگلیسی را به‌عنوان ابزار مهمی برای چسباندن واژه‌ها به یکدیگر، بیاموزید.


اهمیت گرامر در موقعیت‌های شغلی و تحصیلی خارج از کشور


اگر با اهمیت گرامر در پذیرش موقعیت‌های شغلی و تحصیلی خارج از کشور آشنا شوید، احتمالا اشتیاق بیشتری نسبت به یادگیری گرامر نشان خواهید داد و از سختی یادگیری آن کاسته خواهد شد. حقیقت این است که گرامر بخش جدانشدنی زبان انگلیسی است و نمی‌توانید بدون دانستن آن، خود را به سطح مطلوبی در این حیطه برسانید. وقتی صحبت از سطح زبان می‌شود، مقصود تمام جنبه‌های آن است. شما نمی‌توانید کاستی‌های بلد نبودن گرامر را با یادگیری لغات بیشتر جبران کنید. حتی اگر کل دیکشنری آکسفورد را هم یاد بگیرید، آشنا نبودن با گرامر به معنای عدم توانایی در صحبت کردن خواهد بود.


جالب است بدانید بر اساس تحقیقات صورت گرفته و آمار منتشر شده، اغلب افراد غیر بومی که در آزمون‌های استخدامی کشورهای دیگر ثبت‌نام می‌کنند، بخاطر غلط‌های املایی و همچنین گرامر اشتباه پذیرفته نمی‌شوند. همین موضوع گواه این مدعاست که می‌بایست توجه زیادی به آموزش گرامر زبان داشته باشید.


مقالات مرتبط، مطالعه نمائید:


15 بهترین استاد مکالمه و گرامر جهت تدریس خصوصی زبان انگلیسی تهران (آنلاین و در منزل)


روش های جدید و خلاقانه تدریس گرامر و لغات جدید زبان انگلیسی با نمونه تدریس زبان


کلاس های تدریس خصوصی برای آموزش گرامر زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان ممکن


بررسی مهم‌ترین گرامرهای زبان انگلیسی و مروری مختصر بر آن‌ها


به جرئت می‌توان گفت تا کنون هزاران کتاب درباره گرامر زبان انگلیسی نگاشته شده و هر یک از آن‌ها هم حرف‌های جدیدی برای گفتن دارند. البته نه به آن معنا که مفهوم کلام آن‌ها با هم تفاوت داشته باشد؛ به این معنا که روش‌های جدیدی را برای توضیح گرامر ابداع کرده و بعضا جزئیات متفاوتی را نیز ارائه می‌کنند. حتی اگر به خلاصه آنچه که در این هزاران کتاب گفته‌شده دسترسی داشته باشیم، می‌بایست دست کم 5000 صفحه را مطالعه کنیم. این 5000 صفحه تمام آن چیزی خواهد بود که درباره گرامر زبان انگلیسی موجود است. سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا همه ما به یادگیری کل گرامر نیاز داریم؟ پاسخ این سوال، «خیر» است.


هر یک از افراد بسته به جایگاه و نیاز خود ممکن است به برخی مباحث گرامر نیاز بیشتری داشته باشند. به‌عنوان مثال اگر به‌عنوان یک توریست قصد سفر به کشورهای دیگر را دارید، باید بر گرامر صحبت‌های روزمره مسلط باشید؛ اما اگر می‌خواهید در یک شرکت رسمی مشغول به کار شوید، احتمالا یادگیری گرامر صحبت کردن و نوشتن به‌صورت رسمی بیشتر به کارتان خواهد آمد. با این وجود ما تلاش کردیم تا مهم‌ترین نکات گرامری زبان را به شما آموزش دهیم. تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.


معرفی انواع کلمات و نقش آن‌ها در جمله


نخستین موضوعی که در آموزش گرامر انگلیسی به آن پرداخته می‌شود، نقش کلمات در جمله است. پیش از هر چیز باید بدانید که هر کلمه چه نقش دستوری دارد و چگونه در جمله به‌کار می‌رود. به‌طورکلی در زبان انگلیسی جمله بر اساس فرمول زیر نوشته می‌شود:


فاعل+فعل+مفعول+قید مکان+قید زمان


جمله می‌تواند جزئیات دیگری داشته باشد؛ اما در حالت پایه معمولا این اجزا در جمله دیده می‌شوند. کوتاه‌ترین و ساده‌ترین جمله باید حداقل از دو جزء فعل و فاعل تشکیل شده باشد. به‌عنوان مثال، جمله I run یک جمله کامل و به معنای «من می‌دوم» است.


فاعل


فاعل در حقیقت کننده کار است. کلمات مختلف می‌توانند به‌جای فاعل در جمله ظاهر شده و معنای آن را کامل کنند. به‌عنوان مثال اسامی خاص می‌توانند به عنوان فاعل به‌کار روند. همچنین ضمایر فاعلی نیز می‌توانند فاعل باشند. ضمایر فاعلی عبارت‌اند از:


·            من: I


·            تو: You


·            او: He/She


·            آن: It


·            ما: We


·            شما: You


·            ایشان: They


فعل


فعل در دستور زبان به معنای عملی است که انجام می‌گیرد. این کار می‌تواند توسط فاعل انجام شود یا به‌صورت مجهول صورت گیرد. فعل‌های متعددی در زبان انگلیسی وجود دارند که باید فرم ساده، گذشته و حالت سوم آن‌ها را یاد بگیرید. مسئله افعال خود به اندازه‌ای گسترده است که باید چندین و چند ساعت به آن بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید در زبان فارسی با جدا کردن «ن» مصدر می‌توان به فعل رسید. به‌عنوان مثال مصدر «خوردن» فعل «خورد» را می‌سازد. در زبان انگلیسی نیز با حذف to مصدر فعل خواهیم داشت. به عنوان مثال:


to see مصدر > حذف to > فعل see


علاوه‌بر افعال اصلی که در ساختار جمله مورد استفاده قرار می‌گیرند، افعال کمکی نیز وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای بیان برخی موارد خاص استفاده کرد. به‌عنوان مثال به کمک افعال کمکی می‌توانید فعل را منفی کرده یا جمله را پرسشی کنید. افعال کمکی بین فاعل و فعل اصلی قرار می‌گیرند و معمولا بعد از آن‌ها to نمی‌آید. فهرست افعال کمکی را در ادامه آورده‌ایم.


·            Am,is,are


·            Have


·            Has, had


·            can


·            Chould


·            Shall


·            Will


·            Would


·            May


·            Must


·            Should


·            Ought to


·            Do


·            Does,did


·            Might


·            Had to


قید زمان و مکان


قید مکان و زمان همانطور که از نامشان پیداست، محل و زمان انجام گرفتن فعل را نشان می‌دهند. به‌عنوان مثال وقتی گفته می‌شود «هر پنجشنبه به ساحل می‌رویم»، «هر پنجشنبه» در حقیقت قید زمانی است که زمان رخ دادن فعل را مشخص می‌کند و «ساحل» نیز، قید مکان است.


چند نمونه قید مکان:


·            There


·            At school


·            At home


·            Here


·            In the class


چند نمونه قید زمان:


·            Every day


·            Yesterday


·            Tomortow


·            Every other day


·            On even days


·            On odd days


مفعول


مفعول در حقیقت کسی یا چیزی است که فاعل، فعل را روی آن انجام می‌دهد. به‌عنوان مثال در جمله «من او را دیدم»، «او» به‌عنوان مفعول در نظر گرفته می‌شود. در زبان فارسی می‌گوییم پاسخ به سوال «چه کسی را» یا «چه چیزی را» مفعول ماست. ضمایر مفعولی همان‌طور که از نامشان پیداست، به‌جای مفعول قرار گرفته و جمله را تکمیل می‌کنند:


·            Me:به من-من را


·            You: به تو- تو را


·            Him: به او- او را


·            Her: به او- او را


·            It: به آن- آن را


·            Us: به ما- ما را


·            You: به شما- شما را


·            Them: به آن‌ها- آن‌ها را


صفت ملکی


صفات ملکی صفت‌هایی هستند که پیش از یک اسم قرار گرفته و مالکیت آن‌ها را مشخص می‌کنند. به‌عنوان مثال در ترکیب «کتاب من»، «من» نقش صفت ملکی را دارد. این اسامی بدون حضور اسم، معنایی نخواهند داشت. در این زمینه جزوه زمان حال ساده و صفت های ملکی را بخوانید. به صفات ملکی در گرامر زبان انگلیسی توجه کنید:


·            My: مال من


·            Your: مال تو


·            His: مال او


·            Her: مال او


·            Its: مال آن


·            Our: مال ما


·            Your: مال شما


·            Their: مال آن‌ها


حرف تعریف


حروف تعریف یکی از مهم‌ترین گرامرهای زبان است که از همان ابتدا به شما آموزش داده می‌شود. در زبان فارسی برای آن که از اسامی در جملات استفاده کنیم، ممکن است نیازی به حرف تعریف نداشته باشیم؛ اما در زبان انگلیسی هر اسمی می‌بایست با یک حرف تعریف به‌کار گرفته شود. این حرف تعریف در حقیقت یک پیشوند است که پیش از اسم می‌آید و به آن هویت می‌بخشد.



یکی از مهم‌ترین حروف تعریف در آموزش گرامر زبان و آموزش زبان انگلیسی، حرف تعریف The است. این حرف برای کلمات معرفه به‌کار می‌رود. کلماتی که آن‌ها را می‌شناسید و می‌خواهید به آن‌ها اشاره کنید، باید از حرف The برای آن‌ها استفاده شود. به‌عنوان مثال وقتی درباره کتابی صحبت می‌کنید که پیش‌تر درباره آن گفته بودید، حالا آن کتاب برای شنونده کلام شما معرفه است و آن را می‌شناسد. به همین خاطر در دفعات بعدی از حرف تعریف The پیش از اسم استفاده می‌کنیم. همچنین برای اسامی خاصی که نزد همه مردم شناخته‌شده هستند نیز باید از The استفاده کنید. مثلا یک خورشید در تمام دنیا وجود دارد که همه افراد آن را می‌شناسند؛ بنابراین باید از The Sun استفاده کرد.


حروف تعریف دیگر پرکاربرد در آموزش گرامر زبان انگلیسی، حروف a و an هستند. این حروف برای اسامی مفرد قابل شمارش استفاده می‌شوند. تفاوت آن‌ها هم در اسمی است که بعد از آن‌ها می‌آید. اگر اسم مفردی که استفاده می‌کنیم، با حروف صدادار آغاز شود، می‌بایست از an استفاده کنیم. در غیر این صورت، حرف a به‌کار می‌رود.


مطالعه نمائید: دانلود رایگان خلاصه جزوه بسیار مفید زبان انگلیسی - حرف تعریف معین the و نامعین a/an


زمان حال ساده


یکی از مهم‌ترین مباحث گرامر پایه، شناخت زمان افعال است. برای آن که بتوانید به راحتی صحبت کنید، می‌بایست با انواع زمان‌ها آشنا باشید. نخستین زمان افعال که به آن می‌پردازیم، حال ساده است. زمان حال ساده برای بیان کارهایی که به‌صورت تکراری و روتین انجام می‌شوند، استفاده می‌شود. همچنین برای حقایق غیرقابل انکار به‌کار می‌‎روند.


فاعل+ حالت ساده فعل+…


به مثال‌ها توجه کنید:


1.         I write a letter every day. من هر روز یک نامه می‌نویسم.


2.         I don't write a letter every day من هر روز یک نامه نمی‌نویسم.


3.         Do [you/I] write a letter every day? آیا من هر روز یک نامه می‌نویسم؟


4.         You write a letter every day. تو هر روز یک نامه می‌نویسی.


5.         You don't write a letter every day. تو هر روز یک نامه نمی‌نویسی.


6.         Do you write a letter every day? آیا تو هر روز یک نامه می‌نویسی؟


زمان حال استمراری


حال استمراری برای موقعیت‌هایی استفاده می‌‎شود که عملی در حال حاضر در حال انجام شدن است. در زبان فارسی آن را با دارم، داری، دارد، داریم، دارید و دارند مشخص می‌کنیم. به‌عنوان مثال من دارم می‌روم، یک جمله حال استمراری است.


مطالعه نمائید: دانلود رایگان کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی Longman English Grammar Practice


فاعل+ am/is/are+ فعل به فرم ing+…


به مثال‌ها توجه کنید:


1.         I am writing a letter now. من دارم یک نامه می‌نویسم


2.         I am not writing a letter now. من الان در حال نوشتن یک نامه نیستم


3.         [Are you/Am I] writing a letter now? آیا داری یک نامه می‌‎نویسی؟


4.         You are writing a letter now. تو داری یک نامه می‌نویسی.


5.         You are not writing a letter now. تو در حال نوشتن یک نامه نیستی.


6.         Are you writing a letter now? آیا داری الان یک نامه می‌نویسی؟


توجه داشته باشید که واژه now را می‌توان از انتهای این جملات حذف کرد؛ بدون آن که تغییری در ساختار ایجاد شود.


حتما مطالعه کنید: دانلود رایگان جزوه خلاصه شده آموزش گرامر و قواعد زبان انگلیسی - زمان حال ساده و استمراری


زمان حال کامل


حال کامل مربوط به اعمالی است که در گذشته انجام شده‌اند و آثار آن‌ها تا حال حاضر نیز باقی مانده است. این گرامر زمانی استفاده می‌شود که عمل انجام شده از زمان انجام آن مهم‌تر باشد. این زمان معادل ماضی نقلی در دستور زبان فارسی است. به‌عنوان مثال جمله «من یک خانه ساخته‌ام» حال کامل است؛ چرا که اثر فعل که در واقع همان «ساختن» است، هنوز پابرجاست و خود عمل از زمان آن مهم‌تر است. برای ساختن حال کامل از قیدها و علائمی مثل yet,already, just, since, for, recently, lately, times استفاده می‌شود.


فاعل + have/has + P.P. +....


1.         I have written a letter. من یک نامه نوشته‌ام.


2.         I have not written a letter من یک نامه ننوشته‌ام.


3.         . Have [I/you] written a letter? آيا من یک نامه نوشته‌ام؟


4.         You have written a letter. تو یک نامه نوشته‌ای.


5.         You have not written a letter. تو یک نامه ننوشته‌ای.


6.         Have you written a letter? آیا تو یک نامه نوشته‌ای؟


7.         [He/She/It/Mary] has written a letter. او /ماری یک نامه نوشته است.


8.         [He/She/It/Mary] has not written a letter. او/ ماری یک نامه ننوشته است.


9.         Has [he/she/it/Mary] written a letter? آیا او /ماری یک نامه نوشته است؟


زمان حال کامل استمراری


زمان حال کامل استمراری برای کارهایی استفاده می‌شود که در گذشته آغاز شده و هنوز تمام نشده‌اند. به‌عنوان مثال زمانی که می‌گوییم « ما کل روز را تلویزیون تماشا می‌کرده‌ایم» به این معناست که تماشای تلویزیون از قبل آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است.


حتما بخوانید: دانلود رایگان خلاصه جزوه عالی آموزش گرامر - زمان ها در زبان انگلیسی، ماضی نقلی و حال کامل استمراری


فاعل+ have/has been+ فعل + ing


1.         I have been writing a letter since this morning. من از صبح دارم یک نامه می‌نویسم.


2.         I have not been writing a letter since this morning. من از صبح در حال نوشتن نامه نیستم.


3.         Have [you/I] been writing a letter since this morning? آیا من از صبح دارم یک نامه می‌نویسم؟


4.         You have been writing a letter since this morning. تو از صبح داری یک نامه می‌نویسی.


5.         You have not been writing a letter since this morning. تو از صبح در حال نوشتن یک نامه نیستی.


6.         Have you been writing a letter since this morning? آیا تو از صبح داری یک نامه می‌نویسی؟


زمان گذشته ساده


برای کارهایی است که در گذشته انجام شده و به پایان رسیده‌اند. زمان انجام کار در گذشته ساده حائز اهمیت است. برای استفاده از جملات گذشته ساده می‌بایست از افعال گذشته استفاده شود.


قید زمان گذشته + ... زمان گذشته فعل + فاعل


1.         I wrote a letter yesterday. تو دیروز یک نامه نوشتی.


2.         I did not write a letter yesterday. تو دیروز یک نامه ننوشتی.


3.         Did [you/I] write a letter yesterday? آیا تو دیروز یک نامه نوشتی؟


4.         [She/He/lt/Mary] wrote a letter yesterday. او / ماری دیروز یک نامه نوشت


5.         [She/He/It/Mary] did not write a letter yesterday. او / ماری دیروز یک نامه ننوشت.


6.         Did [She/He/lt/Mary] write a letter yesterday? آیا او / ماری دیروز یک نامه نوشت؟


زمان گذشته استمراری


زمان گذشته استمراری مربوط به عملی است که در گذشته همراه با عمل دیگری انجام می‌شده است. به‌عنوان مثال جمله «وقتی او آمد، من داشتم تلویزیون تماشا می‌کردم»، نشان می‌دهد که دو فعل به‌صورت همزمان در حال انجام بوده‌اند. زمان گذشته استمراری اغلب با یک زمان SIMPLE PAST همراه است.


قید زمان گذشته + ... ING + فعل +WAS/ WERE + فاعل


1.         When she came, I was writing a letter. وقتی او آمد من داشتم یک نامه می نوشتم


2.         When she came, I was not writing a letter. وقتی او آمد من در حال نوشتن یک نامه نبودم


3.         When she came, was [you/I] writing a letter? رقتی او آمد، آیا من داشتم یک نامه می نوشتم؟


4.         When she came, you were writing a letter. وقتی او آمد تو داشتی یک نامه می نوشتی.


5.         When she came, you were not writing a letter. وقتی او آمد تو در حال نوشتن یک نامه نبودی


6.         When she came, were you writing a letter? وقتی او آمد آیا تو داشتی یک نامه می نوشتی؟


زمان گذشته کامل


در گذشته کامل از کاری صحبت می‌کنیم که قبل از کار دیگر انجام شده است. در این حالت تقدم انجام کارها برایمان اهمیت دارد. گذشته کامل یا past perfect معادل ماضی بعید است و در ساختار آن از مشتقات فعل «بود» کمک می‌گیریم.


این جزوه هم مفید است: جزوه خلاصه آموزش گرامر زبان pdf - گذشته کامل یا ماضی بعید Past perfect tense همراه با مثال


فاعل + had + P.P. + زمان گذشته ساده


1.         When she came, I had written a letter وقتی او آمد، من یک نامه نوشته بودم.


2.         When she came, I had not written a letter. وقتی او آمد، من یک نامه ننوشته بودم.


3.         When she came, had [you/1] written a letter? وقتی او آمد، آیا من یک نامه نوشته بودم؟


4.         When she came, you had written a letter. وقتی او آمد، تو یک نامه نوشته بودی.


5.         When she came, you had not written a letter. وقتی او آمد، تو یک نامه ننوشته بودی .


6.         When she came, had you written a letter? وقتی او آمد، آیا تو یک نامه نوشته بودی؟


زمان گذشته کامل استمراری


گذشته کامل استمراری یکی دیگر از زمان‌هایی است که در آموزش گرامر زبان به آن می‌پردازیم. این گرامر برای افعالی استفاده می‌شود که در گذشته و قبل از گذشته دیگری برای مدت زمان مشخصی انجام می‌شده‌اند. به‌عنوان مثال وقتی می‌گوییم «من به مدت دو سال پیش از آسیب مفصل زانو، ورزش می‌کردم»، منظورمان عملی مستمر، پیش از وقوع اتفاقی خاص در گذشته است.


فاعل + had been + فعل + ing +...


1.         I had been writing a letter for two hours before he came. قبل از اینکه او بیاید برای دو ساعت داشتم یک نامه می نوشتم.


2.         I had not been writing a letter for two hours before he came. قبل از اینکه او بیاید برای دو ساعت نامه نمی نوشتم.


3.         Had [you/I] been writing a letter for two hours before he came? قبل از اینکه او بیاید، آیا داشتم برای دو ساعت نامه می نوشتم؟


4.         You had been writing a letter for two hours before he came. قبل از اینکه او بیاید برای دو ساعت داشتی نامه می نوشتی.


5.         You had not been writing a letter for two hours before he came. قبل از اینکم او بیاید برای دو ساعت نامه نمی نوشتی.


6.         Had you been writing a letter for two hours before he came? قبل از اینکه او بیاید، آیا برای دو ساعت داشتی نامه می نوشتی؟


زمان آینده ساده


زمان آینده ساده برای افعالی به‌کار می‌رود که در آینده انجام خواهند شد. در زبان فارسی اینگونه افعال را با صرف فعل کمکی «خواه» می‌نویسیم. مثلا: خواهم رفت، خواهی رفت، خواهد رفت.


فاعل+ will+ قید زمان آینده+ حالت ساده فعل


1.         I will write a letter tomorrow. من فردا یک نامه خواهم نوشت.


2.         I won't write a letter tomorrow. من فردا یک نامه نخواهم نوشت.


3.         Will [you/I] write a letter tomorrow? آیا من فردا یک نامه خواهم نوشت؟


4.         You will write a letter tomorrow. تو فردا یک نامه خواهی نوشت.


5.         You won't write a letter tomorrow. تو فردا یک نامه نخواهی نوشت.


6.         [He/She/It/Mary] will write a letter tomorrow. او /ماری فردا یک نامه خواهد نوشت.


زمان آینده استمراری


این زمان مربوط به کارهایی است که در آینده در زمانی مشخص انجام خواهند شد. به‌عنوان مثال اگر بدانیم فردا در ساعتی مشخص در حال انجام عملی خواهیم بود، می‌بایست از زمان آینده استمراری استفاده کنیم.


1.         I will be writing a letter tomorrow at this time. فردا این موقع دارم یک نامه می‌نویسم.


2.         I won't be writing a letter tomorrow at this time. فردا این موقع در حال نوشتن نامه نیستم.


3.         Will [you/I] be writing a letter tomorrow at this time? آیا فردا این موقع دارم یک نامه می‌نویسم؟


4.         You will be writing a letter tomorrow at this time. فردا این موقع داری یک نامه می‌نویسی.


5.         You won't be writing a letter tomorrow at this time. فردا این موقع در حال نوشتن یک نامه نیستی.


6.         Will you be writing a letter tomorrow at this time? آیا فردا این موقع داری یک نامه می‌نویسی؟


زمان آینده کامل


آینده کامل برای کارهایی در نظر گرفته می‌شود که قرار است در آینده، پیش از کار دیگری انجام شوند. در حقیقت رخ دادن دو اتفاق در آینده را شرح می‌دهیم که یکی در آینده نزدیک‌تر نسبت به دیگری رخ می‌دهد.


فاعل+ will have+ p.p+ …


1.         I will have written a letter by Sara come back. تا سارا برگردد من یک نامه خواهم نوشت.


2.         I won't have written a letter by Sara come back. تا سارا برگردد من یک نامه نخواهم نوشت.


3.         Will [you/I] have written a letter by Sara come back? تا سارا برگردد آیا من یک نامه خواهم نوشت؟


4.         You will have written a letter by Sara come back.  تا سارا برگردد تو یک نامه خواهی نوشت.


5.         You won't have written a letter by Sara come back. تا سارا برگردد تو یک نامه نخواهی نوشت.


6.         Will you have written a letter by Sara come back? تا سارا برگردد آیا تو یک نامه خواهی نوشت؟


آینده کامل استمراری


آینده کامل استمراری برای آن دسته از کارهایی استفاده می‌شود که بناست در زمان مشخصی در آینده، تکمیل شوند. به‌عنوان مثال شما می‌دانید که فردا در مدت یک ساعت تکالیف قواعد زبان انگلیسی خود را تکمیل خواهید کرد. در این حالت باید از زمان آینده کامل استمراری استفاده کنید.


مطالعه نمائید: خلاصه جزوه آموزش زبان انگلیسی - انواع ساختار جملات آینده به همراه مثال


فاعل + will have been + فعل + ing +...


1.         By the time we get home, I will have been writing this letter for three hours. تا به خانه برسیم، من سه ساعت است که دارم این نامه را می‌نویسم.


2.         By the time we get home, I won't have been writing this letter for three hours. تا به خانه برسیم، من سه ساعت نیست که دارم این نامه را می‌نویسم.


3.         By the time we get home, will [you/I] have been writing this letter for three hours? تا به خانه برسیم، آیا سه ساعت است که من دارم این نامه را می‌نویسم؟


4.         By the time we get home, you will have been writing this letter for three hours. تا به خانه برسیم، تو سه ساعت است که داری این نامه را می‌نویسی.


5.         By the time we get home, you won't have been writing this letter for three hours. تا به خانه برسیم، تو سه ساعت نیست که داری این نامه را می‌نویسی.


6.         By the time we get home, will you have been writing this letter for three hours. تا به خانه برسیم، آیا سه ساعت است که تو داری این نامه را می‌نویسی؟


جملات معلوم و مجهول


یکی از مهم‌ترین گرامرهای زبان انگلیسی که خصوصا برای کنکور سراسری به آن توجه ویژه‌ای می‌شود، گرامر جملات معلوم و مجهول است. در زبان انگلیسی مشابه زبان فارسی، جملات حالت‌های متفاوتی دارند. به این حالت جمله، Voice گفته می‌شود. در این تقسیم‌بندی جملات را به دو دسته معلوم یا active و مجهول یا passive تقسیم می‌کنیم. جملات معلوم همان جمله‌هایی هستند که در حالت عادی از آن‌ها استفاده می‌کنیم و مطابق آنچه در ابتدای مطلب گفته شد، در ابتدای جمله از فاعل استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، جمله I gave a card to him یک جمله معلوم است که فاعل و مفعول آن مشخص است.


پیشنهاد می شود بخوانید: دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و خلاصه زبان انگلیسی - زمان ها در انگلیسی و معلوم و مجهول


حال در برخی شرایط، فعل صورت گرفته از انجام دهنده آن مهم‌تر است یا اصلا اطلاعی از فاعل عمل نداریم. در این حالت از جملات مجهول استفاده می‌کنیم. در جملات مجهول، مفعول جمله معلوم به فاعل جمله مجهول تبدیل می‌شود. به عبارتی subject sufferer جمله مجهول، همان مفعول جمله معلوم خواهد بود. حال بیایید نحوه تبدیل جمله معلوم به مجهول را بررسی کنیم:


·            در مرحله اول باید مشخص کنید که فعل جمله معلوم شما لازم است یا متعدی. افعال لازم به مفعول نیاز ندارند و به همین خاطر نمی‌توان از آن‌ها جمله مجهول ساخت؛ چرا که اصلی‌ترین جزء جمله برای ساخت جمله مجهول، همین مفعول است. به‌عنوان مثال فعل «دویدن» یک فعل لازم است که نمی‌توان پرسش «چه چیزی را دویدم» یا «چه کسی را دویدم» را برایش مطرح کرد.


·            اگر فعل جمله متعدی بود، مفعول آن را پیدا کنید و به ابتدای جمله مجهول انتقال دهید. در این حالت مفعول جمله به شکل sufferer subject در خواهد آمد.


·            در مرحله بعدی باید فاعل جمله معلوم را به انتهای جمله مجهول منتقل کرده و آن را پس از by بگذارید. البته می‌توان از این مرحله چشم‌پوشی کرد. با‌این‌حال اگر می‌خواهید فاعل را نیز مشخص کنید، باید از این الگو پیروی کنید.


·            حالا باید فعل اصلی جمله معلوم را به‌صورت p.p یا همان شکل سوم فعل بنویسیم. این در حالی است که ضمیر ما به شکل معمولی استفاده می‌شود.


·            در جمله مجهول می‌بایست افعال to be را به فرم مناسب، پیش از p.p استفاده کرد.


مثالی از جمله معلوم و مجهول: She told him a secret > a secret was told to him.


زمان‌هایی که می‌توانید آن‌ها را تبدیل به افعال مجهول کنید، به شرح زیر هستند:


·            حال ساده


·            گذشته ساده


·            آینده ساده


·            حال استمراری


·            گذشته استمراری


·            حال کامل


·            گذشته کامل


·            آینده کامل


جملات شرطی


از دیگر گرامرهای مهم و کاربردی زبان انگلیسی، جملات شرطی هستند. گاهی اوقات وقوع یک اتفاق، مشروط به اتفاق دیگری است. در حقیقت باید اتفاقی خاص بیفتد تا در ادامه آن اتفاق دیگری نیز رخ دهد. برای بیان چنین اتفاقاتی می‌بایست از جملات شرطی استفاده شود. جملات شرطی در انواع مختلف وجود دارند و از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شوند. بخشی که اتفاق شرط را شامل می‌شود، main clause و بخشی که اتفاق مشروط را بیان می‌کند، if clause است. این جملات شرطی در حقیقت جملاتی مرکب هستند که به یکدیگر ارتباط دارند. در واقع دو جمله مستقل از هم به واسطه حرف «اگر» به یکدیگر مربوط می‌شوند. انواع جملات شرطی را می‌توان به شرح زیر بیان کرد:


·            شرطی نوع صفر


·            شرطی نوع یک


·            شرطی نوع دو


·            شرطی نوع سه


·            شرطی ترکیبی


شرطی نوع صفر


شرطی نوع صفر مربوط به شرایطی است که زمان حال یا همیشه را مدنظر داریم. در واقع می‌خواهیم یک شرط را در now یا always بیان کنیم. از سوی دیگر شرط دیگر شرطی نوع صفر، real یا واقعی بودن و possible بودن آن است. این شرطی در موقعیت‌هایی به‌کار می‌رود که می‌خواهیم یک واقعیت و fact. را بیان کنیم. ازآنجاکه این نوع شرطی قصد توضیح موضوعی واقعی و حقیقی را دارد، باید شرایط حقیقی را نیز توضیح دهید. به عنوان مثال «اگر دخانیات مصرف کنید، ریسک بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهید». این یک حقیقت است که در قالب جمله شرطی نوع صفر بیان می‌شود.


فیلم های مرتبط، حتما ببینید:


فیلم تدریس و آموزش زبان انگلیسی، گرامر به زبان ساده مبحث افعال کمکی


نمونه ویدئوی تدریس و آموزش گرامر و قواعد زبان انگلیسی با توضیحات کامل - Grammar Will Part Two


فیلم نمونه تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین - زمان حال ساده به زبان ساده


شرطی نوع یک


شرطی نوع یک، دیگر احتمالات صددرصد را بررسی نمی‌کند. در این نوع شرطی ما شرایط حقیقی و ممکن را بیان می‌کنیم؛ اما از نتیجه مطمئن نیستیم. ممکن است اتفاق مدنظر ما رخ دهد یا رخ ندهد. شرطی نوع یک باید در موقعیتی واقعی رخ دهد و زمان آن حال یا آینده باشد. به‌عنوان مثال «اگر امشب به خانه عمه برویم، تلویزیون تماشا خواهیم کرد».


مشاهده نمائید: نمونه ویدئوی آموزش و تدریس خصوصی گرامر زبان انگلیسی - جملات شرطی نوع اول، فایل کامل ویدیو


شرطی نوع دو


شرطی نوع دوم موقعیتی است که واقعی نیست و تنها یک فرض است. در واقع اتفاق محتملی است که می‌توانست اتفاق بیفتد؛ اما نیفتاده و غیرواقعی تلقی می‌شود. به‌عنوان مثال «اگر جوان‌تر بودی، ورزش می‌کردی»؛ یعنی در حال حاضر جوان‌ نیست و ورزش هم نمی‌کند. این موضوعات در حقیقت محال هستند و به هیچ عنوان رخ نخواهند داد. توجه داشته باشید از آنجاکه جمله دوم مشروط به جمله اول است و جمله اول اتفاق نیفتاده، پس جمله دوم نیز رخ نداده است.


شرطی نوع سه


در آموزش زبان انگلیسی شرطی نوع سه شرایطی را بیان می‌کند که یک اتفاق غیر ممکن در گذشته سبب وقوع اتفاق غیرممکن دیگری در گذشته شده باشد. در واقع هر دوی این اتفاقات خلاف زمان حال هستند و اتفاق مدنظر اصلا رخ نداده است. همان‌طور که گفته شد، جمله دوم مشروط است و چون شرط آن رخ نداده، پس خودش هم رخ نخواهد داد. به‌عنوان مثال: اگر درس خوانده بودی، نمره بهتری گرفته بودی.


ما تنها توضیحاتی برای آشنایی شما با گرامر زبان انگلیسی ارائه کردیم. برای آموزش گرامر زبان می‌بایست از یک معلم زبان انگلیسی کمک بگیرید.


بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟


ازآنجایی‌که این روزها تقاضای زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، روش‌های متعددی نیز برای انجام این کار ارائه می‌شوند. متداول‌ترین روش یادگیری زبان، مراجعه به آموزشگاه‌هاست. چندین سال است که تعداد آموزشگاه‌های آموزش زبان انگلیسی روزبه‌روز بیشتر شده و بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این مسئله خود می‌تواند بیانگر نیاز روز افزون به یادگیری زبان بین‌المللی انگلیسی باشد. بااین‌حال مراجعه به آموزشگاه مزایا و معایب خاص خود را دارد. از جمله مزایای آن می‌توان به ارتباط مستقیم و مؤثر با همکلاسی‌ها و اساتید اشاره داشت. با‌این‌حال معایبی مثل عدم دسترسی عموم به کلاس‌ها نیز در مورد کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی صدق می‌کنند. برای رفع این مشکل، اینترنت به کمک افراد آمد و بستر لازم برای برگزاری کلاس‌های آنلاین را فراهم کرد. در کلاس‌های آنلاین شما می‌توانید از هر نقطه‌ای به کلاس‌ها دسترسی داشته و مطالب جدیدی را یاد بگیرید.


یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در یادگیری زبان، کمک گرفتن از معلم خصوصی است. در کلاس‌های عمومی شما نمی‌توانید هر قدر که می‌خواهید سوال بپرسید یا بر نقطه ضعف‌هایتان تمرکز کنید؛ بلکه مجبور خواهید شد همپای جمع پیش بروید. در یادگیری زبان در کلاس‌های خصوصی، به راحتی می‌توانید روی گرامر زبان متمرکز شوید. با‌توجه‌به مزایای متعدد این موضوع، وب‌سایت «ایران مدرس» این امکان را برای زبان آموزان فراهم کرده که به طیف گسترده‌ای از اساتید دسترسی داشته باشند. در حقیقت این مجموعه فهرستی از بهترین اساتید هر حوزه را به همراه رزومه آن‌ها در وب‌سایت آپلود می‌کند و شما می‌توانید بسته به تخصص مورد نیاز، بهترین اساتید را انتخاب کرده و با آن‌ها ارتباط بگیرید. مجموعه‌ای از بهترین اساتید خانم و آقا در حوزه‌های مختلف نظیر درسی، هنری و ورزشی، زبان خارجه، نرم‌افزار، کامپیوتر و ... در مجموعه ایران مدرس در کنار هم جمع شده‌اند تا بهترین‌ها را در اختیار شما قرار دهند. کافیست سری به وب‌سایت بزنید و در آن جستجو کنید.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


بهترین مدرسین زبان انگلیسی، لیست 19 استاد برتر زبان انگلیسی


19 بهترین اساتید زبان انگلیسی آنلاین تهران، ایران و کل جهان


بهترین معلم خصوصی زبان تهران و لیست 22 استاد فوق العاده زبان انگلیسی در تهران


کلام آخر


همان‌طور‌ که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، یادگیری قواعد زبان انگلیسی کاری نیست که در یک روز، یک هفته یا حتی یک ماه انجام دهید. چیزی که در این مقاله به آن پرداخته شد، تنها گوشه‌ای از مهم‌ترین گرامرهای زبان بود. برای آن که بتوانید به تسلط خوبی در زبان و گرامر برسید، می‌بایست ماه‌ها تمرین کرده و با اساتید باتجربه مشورت کنید. این راز موفقیت در یادگیری زبان است. امیدواریم همواره در این مسیر بدرخشید و بهترین‌ها سهم شما باشد.


منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است.)


آمار بازدید: 956 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image