ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس فیلم آموزشی فیلم آموزش ریاضی فیلم آموزشی - نحوه محاسبه درصد با ماشین حساب با مثال

فیلم آموزشی - نحوه محاسبه درصد با ماشین حساب با مثال


در این فیلم آموزشی در رابطه با نحوه محاسبه درصد با ماشین حساب، نحوه محاسبه درصد تخفیف با ماشین حساب، چگونگی محاسبه درصد افزایش یا کاهش و ... با مثال های متعدد توضیحاتی ارائه شده است. اگر در محاسبه درصد اشکال دارید این فیلم آموزشی را ببینید.


محاسبه درصد در زندگی روزمره و در مدرسه و دانشگاه بسیار مورد نیاز است. بسیاری از افراد با وجود اینکه ماشین حساب خوب در اختیار دارند اما در محاسبه درصد و درصد تخفیف اشکال دارند. البته سایت هایی وجود دارند که محاسبه درصد آنلاین را انجام می دهند و در مقاله محاسبه آنلاین درصد، 5 سایت بسیار عالی برای محاسبه درصد افزایش یا کاهش معرفی شده اند. فرض کنید با ماشین حساب می خواهید 5 درصد عدد 200 را محاسبه نمائید. در این حالت باید عدد 0.05 را در 200 ضرب کنید و خواهید دید که عدد 10 بدست می آید. البته نحوه محاسبه درصد افزایش یا کاهش متفاوت است و در فیلم توضیح داده شده است. اگر به عنوان مثال بخواهید بدانید که چنانچه عدد 300 به مقدار 15 درصد افزایش یابد چه عددی بدست می آید، باید با ماشین حساب عدد 1.15 را در 300 ضرب نمائید که نتیجه 345 می شود. این مثال ها در فیلم توضیح داده شده است و برای محاسبه درصد سود، درصد تخفیف و ... قابل استفاده است. اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های ریاضی کمک بگیرید. در همین سایت ایران مدرس مقالات بسیار خوبی در زمینه محاسبه درصد ارائه شده است. به عنوان مثال پیشنهاد می کنیم مقاله فرمول محاسبه درصد با توضیحات کامل و مثال تشریحی را حتما بخوانید.


به عنوان مثالی دیگر، اگر در حال خرید محصول یا کالایی هستید و فروشنده به شما بگوید که 20 درصد تخفیف به شما می دهد و مثلا قیمت کالا 250000 تومان باشد، برای محاسبه مقدار تخفیف داده شده باشد عدد 0.2 را در 250000 تومان ضرب نمائید که نتیجه آن 50000 تومان خواهد شد. یعنی فروشنده به شما 50000 تومان تخفیف داده و شما باید بعد از کم کردن تخفیف 200000 تومان پرداخت نمائید. این محاسبات با ماشین حساب به راحتی قابل انجام است. دقت کنید که نحوه محاسبه درصد آزمون یا درصد تست متفاوت است و در این زمینه مطالعه مقالات و مشاهده فیلم زیر را پیشنهاد می کنیم.


 نحوه محاسبه درصد تست کنکور با مثال با و بدون نمره منفی و فرمول درصد گیری کنکور


 فرمول محاسبه ی درصد تست با نمره منفی و ضریب همراه با مثال


فیلم آموزشی - فرمول نحوه محاسبه درصد تست کنکور با نمره منفی همراه با مثال


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 39599 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image