ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس فیلم آموزشی فیلم آموزش ریاضی فیلم آموزشی ریاضی - نحوه محاسبه مشتق جزئی به بیان ساده

فیلم آموزشی ریاضی - نحوه محاسبه مشتق جزئی به بیان ساده

در این فیلم آموزشی ریاضی نحوه محاسبه مشتق جزئی به بیان ساده توضیح داده شده است. در درس ریاضی مهندسی و ریاضی دانشگاهی معمولا محاسبه مشتق جزئی مورد سوال قرار می گیرد.

اگر در مبحث مشتق جزئی سوال دارید از مدرسین ریاضی کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید تا لیست مدرسین ریاضی را ببینید.

برای توابع دو یا چند متغیره می توان مشتق تابع را بر حسب هر کدام از متغیرهای آن بدست آورد. به عنوان مثال اگر تابعی حجم یک استوانه را نشان می دهد و بر حسب ارتفاع h و شعاع r استوانه است، وقتی مشتق تابع را بر حسب h بدست می آوریم در واقع نحوه تغییرات حجم با تغییر ارتفاع را بدست می آوریم در حالیکه شعاع عدد ثابتی دارد. در علوم مختلف مشتق جزئی می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. وقتی تابعی دو متغیره داریم و می خواهیم مشتق جزئی آن بر حسب x را بدست بیاوریم باید در این حالت y را مانند عدد ثابت در نظر بگیریم. برای کسب اطلاعات بیشتر فیلم آموزشی را ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه توضیحات بیشتر مقاله
نحوه محاسبه مشتق جزئی به زبان ساده و با مثال را بخوانید. اگر می خواهید مشتق جزئی را به درستی بدست بیاورید باید بر فرمول های مشتق گیری هم مسلط باشید. بر روی لینک های زیر کلیک کنید تا در رابطه با روابط مشتق گیری اطلاعات خوبی را بدست آورید.

مهمترین فرمول های مشتق با مثال

آموزش فرمول و نحوه حل مشتق ضمنی به زبان ساده و با مثال تشریحی

فرمولهای مشتق گیری pdf ، فرمول های مشتق مثلثاتی، روابط مشتق e و مشتق ln


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3454 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image