ارتباط مستقیم با 30687 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس فیلم آموزشی فیلم آموزش ریاضی فیلم آموزش ریاضی دانشگاهی حل مثال تشریحی از انتگرال سه گانه در مختصات استوانه ای

فیلم آموزش ریاضی دانشگاهی حل مثال تشریحی از انتگرال سه گانه در مختصات استوانه ای


در این فیلم آموزش ریاضی دانشگاهی حل مثال تشریحی از انتگرال سه گانه در مختصات استوانه ای ارائه شده است. انتگرال سه گانه از مباحث مهم ریاضی عمومی دانشگاه است.


برای مشاهده لیست کامل اساتید و مدرسین مجرب ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.


از مهمترین مباحث ریاضیات دانشگاهی مبحث انتگرال های چندگانه و انتگرال سه گانه است. برای اینکه بتوانید انتگرال سه گانه را خیلی خوب یاد بگیرید باید در مرحله اول فرمول های انتگرال گیری را عالی بلد باشید. در این مقاله فرمول های مهم انتگرال گیری توضیح داده شده است. در مرحله بعد باید تکنیک های مهم انتگرال گیری مانند تغییر متغیر، تغییر متغیر مثلثاتی، جزء به جزء و ... را خوب بلد باشید و تمرینات زیادی را حل نمائید. تمرین حل کردن برای یادگیری انتگرال و در کل برای یادگیری ریاضی بسیار مهم است. اگر در جستجوی یک جزوه خوب انتگرال سه گانه هستید بر روی لینک دانلود رایگان جزوه pdf بسیار عالی آموزش انتگرال سه گانه کلیک کنید. در مقاله مثال هایی از روش حل انتگرال سه گانه با جواب و به زبان ساده هم توضیحات بسیار خوبی در این زمینه ارائه شده است. بسیاری از انتگرال های 3 گانه به راحتی حل می شوند و برخی دیگر لازم است در مختصات کروی و استوانه ای مورد بررسی قرار گرفته و حل شوند. به صورت کلی انتگرال سه گانه کاربردهای زیادی دارد و یکی از مهمترین کاربردهای آن بدست آوردن حجم است. به عنوان مثال حجم یک کره را در دستگاه مختصات کروی و با استفاده از انتگرال 3 گانه می توانید محاسبه نمائید. یا بعضا دو شکل هندسی داده شده و حجم بین آن دو شکل خواسته می شود. اگر تابع زیر انتگرال سه گانه برابر 1 باشد حاصل انتگرال سه گانه حجم خواهد بود.


مطالعه نمائید: نمونه سوال و حل تمرین انتگرال سه گانه با جواب


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1606 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image