ارتباط مستقیم با 30682 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس فیلم آموزشی فیلم آموزش ریاضی فیلم آموزش ریاضی - نحوه حل معادله درجه دوم با روش مربع کامل با مثال تشریحی

فیلم آموزش ریاضی - نحوه حل معادله درجه دوم با روش مربع کامل با مثال تشریحی


در این فیلم آموزش ریاضی - حل معادله درجه دوم با روش مربع کامل با مثال تشریحی ارائه شده است. اگر می خواهید با روش حل معادله درجه 2 از طریق تبدیل کردن آن به مربع کامل آشنا شوید این فیلم را ببینید.


اگر در این مباحث اشکال دارید از مدرسین ریاضی خانم و آقا کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید تا لیست کامل اساتید ریاضی و شماره تماس ایشان را مشاهده کنید.


برای حل معادله درجه دوم روش های مختلفی وجود دارد و از طرفی معادله درجه 2 در ریاضی و فیزیک هم بسیار پرکاربرد می باشد. از جمله روش های مختلف حل معادله درجه دوم می توان به روش دلتا، تجزیه، روش هندسی، استفاده از نرم افزارها و سایت های حل آنلاین معادله، روش مربع کامل و ... اشاره نمود که در مقاله حل معادله درجه دو به 6 روش مختلف به زبان ساده و با مثال تشریحی به صورت کامل توضیح داده شده است. در درس فیزیک هم معادله درجه 2 بسیار پرکاربرد است و به عنوان مثال مسیر حرکت پرتابه با معادله درجه دوم بیان می شود. شکل هندسی معادله درجه 2 سهمی نامیده می شود و رسم آن هم با قواعد خاصی انجام می شود. یکی از بهترین روش ها برای حل معادله درجه دوم روش مربع کامل است. در این روش باید عدد ثابت را به سمت راست معادله منتقل کنید و عددی را به آن اضافه نمائید تا نهایتا به فرمی تبدیل شود که حاصل یک عدد به توان دو باشد. برای اینکه بتوانید از روش مربع کامل برای حل معادله درجه دوم استفاده کنید باید بر اتحاد مربع دو جمله ای یا اتحاد مربع کامل مسلط باشید که در مقاله فرمول اتحاد مربع کامل توضیح داده شده است. برای استفاده از این روش باید ضریب x را تقسیم بر دو نموده و در ادمه به توان 2 برسانید و به طرفین معادله اضافه نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر فیلم را ببینید.


مشاهده فیلم حل تمرین در مورد حل معادله درجه 2 با روش مربع کامل هم پیشنهاد می شود.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4729 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image