ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله کنکور نحوه محاسبه درصد تست کنکور با مثال با و بدون نمره منفی و فرمول درصد گیری کنکور

نحوه محاسبه درصد تست کنکور با مثال با و بدون نمره منفی و فرمول درصد گیری کنکور

به اشتراک گذاری

در این مقاله به صورت خلاصه و با مثال تشریحی در رابطه با نحوه محاسبه درصد تست کنکور با و بدون نمره منفی و فرمول درصد گیری کنکور با مثال تشریحی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر در منزل تست های کنکور را کار می کنید و می خواهید بدانید که چگونه باید درصد تست های کنکور زده شده خودتان را محاسبه نمائید ادامه این مقاله را بخوانید.

برای مشاهده لیست کامل اساتید و مدرسین مجرب کنکور خانم و آقا بر روی لینک تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید. مطالعه 20 توصیه ی کلیدی برای موفقیت در کنکور هم مفید است.

فرمول درصد گیری کنکور

برای محاسبه درصد تست و درصدگیری در کنکور فرمول و رابطه بسیار ساده ای وجود دارد. به تصویر زیر دقت کنید. برای اینکه هر بار بتوانید درصد خودتان را محاسبه کنید باید از رابطه زیر استفاده نمائید. یعنی ابتدا باید تست های درست را در عدد 3 ضرب کنید و تعداد تست های اشتباه را از نتیجه بدست آمده کم نمائید. در نهایت عددی که بدست می آید را بر (3 برابر تعداد کل تست های زده شده) تقسیم کنید. به این ترتیب درصد شما بدست می آید. این فرمول به این دلیل استفاده می شود و دلیل استفاده از ضریب 3 این است که هر 3 تست اشتباه یک تست درست را از بین می برد. یعنی اگر شما 3 تست اشتباه بزنید، علاوه بر اینکه امتیاز مربوط به این 3 تست اشتباه را نمی گیرید، در ضمن این 3 تست اشتباه اثر مفید یکی از تست های درست شما را هم از بین می برد. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که ممکن است تست اشتباه نزنید. فرمول درصد گیری تست زنی در کنکور نشان می دهد که تست اشتباه زدن می تواند زحمات شما را از بین ببرد. نکته دیگر اینکه وقتی از فرمول زیر استفاده می کنید باید برای تست زنی خودتان هم زمان قانونی و استاندارد را در نظر گرفته باشید. یعنی مثلا 20 تست را در زمان 15 یا 20 دقیقه پاسخ دهید و بعد از این فرمول استفاده کنید. چنین نتیجه ای می تواند قابل مقایسه با کنکور باشد. اگر زمان را خیلی زیاد در نظر بگیرید و به خودتان وقت زیادی بدهید می توانید درصدهای بالا بزنید اما در کنکور زمان محدود است و بهتر است شرایط را برای خودتان با کنکور شبیه سازی نمائید. البته فرمول درصد گیری زیر در هر شرایطی درست است اما بحث این است که اگر می خواهید تخمین درست تری از وضعیت خودتان در تست زنی داشته باشید بهتر است زمان را هم استاندارد در نظر بگیرید.




مطالعه نمره منفی و تأثیر پاسخ های نادرست در تست زنی در کنکور هم مفید است. رایگان دانلود کنید: دانلود نرم افزار محاسبه درصد تست کنکور

نحوه محاسبه درصد تست کنکور با مثال با نمره منفی


در این بخش برای اینکه موضوع روشن تر شود یک مثالی را در نظر می گیریم. البته فرض می کنیم که نمره منفی هم تاثیر داشته باشد و در کنکور هم همین طور هست. فرض کنید که شما 30 تست کنکور ریاضی را زده اید و از این 30 تست 23 تست درست بوده است و 6 تست را اشتباه زده اید و 1 تست را پاسخ نداده اید. در تصویر زیر با استفاده از همان فرمول بالا درصد شما در این حالت محاسبه شده است. در این حالت درصد شما 70% است. دقت کنید که اگر همان 6 سوالی که اشتباه پاسخ داده اید را اصلا پاسخ نمی دادید درصد شما تقریبا 77 درصد می شد (از فرمول زیر دوباره استفاده کنید ولی به جای تعداد تست های اشتباه صفر قرار دهید تا این نتیجه بدست بیاید). بنابراین این مثال نشان می دهد که تا جایی که ممکن است باید تست هایی را که بلد نیستید و هیچ دیدی به نسبت آنها ندارید را نزنید. البته معمولا تست اشتباه تعدادش به صفر نمی رسد ولی باید آن را به حداقل برسانید. البته اگر می خواهید مثلا در ریاضی 100 درصد بزنید واضح است که باید هیچ تست اشتباهی نداشته باشید. نکته دیگر اینکه باید دقت خودتان را هم بالا ببرید. ممکن است شما تست هایی را خیلی خوب بلد باشید ولی به دلیل بی دقتی آن را اشتباه بزنید. با افزایش دقت خودتان باید از چنین مواردی هم جلوگیری کنید.



برای دانلود رایگان تست های کنکور کلیک کنید: تست کنکور تمام رشته ها

نحوه محاسبه درصد تست کنکور با مثال بدون نمره منفی

همانطور که گفته شد، در کنکور تست های منفی و نمره منفی هم به حساب می آید. اما در هر صورت مثالی هم برای حالت بدون نمره منفی می زنیم. اگر نمره منفی در نظر گرفته نشود فرمول درصدگیری کنکور به صورت روبرو خلاصه می شود: تعداد تست های درست تقسیم بر تعداد کل تست های زده شده. به عنوان مثلا اگر شما 40 تست فیزیک کار کرده باشید و 30 تست درست زده باشید درصد شما 75% خواهد شد. در این حالت با تعداد تست های اشتباه کاری ندارید و فقط در فرمول تعداد تست های درست را در نظر می گیرید. البته همانطور که گفته شد، در کنکور تست های اشتباه و نمره منفی در نظر گرفته می شود و تا جایی که ممکن است باید از پاسخ دادن به تست هایی که بلد نیستید اجتناب نمائید. در مقاله
فرمول محاسبه ی درصد تست با نمره منفی و ضریب همراه با مثال و محاسبه آنلاین درصد، 5 سایت بسیار عالی برای محاسبه درصد افزایش یا کاهش مثال های بیشتری هم ارائه شده است.

نحوه افزایش درصد تست کنکور با توجه به فرمول درصدگیری

حال که با نحوه محاسبه درصد تست کنکور با مثال با نمره منفی و بدون نمره منفی و فرمول درصد گیری کنکور آشنا شدیم بد نیست کمی در رابطه با نحوه کسب درصد بالاتر در کنکور و تست زنی درست تر حرف بزنیم. یکی از مواردی که می توانید با در نظر گرفتن آن درصد تست های خودتان در کنکور را افزایش دهید استفاده درست از همین تکنیک های تست زنی است. اگر تستی را اصلا بلد نیستید کنار آن ضربدر بزنید و سریع رد شوید. چنین تست هایی ممکن است از مباحثی باشد که شما اصلا نخوانده اید. خونسردی خودتان را در جلسه کنکور حفظ کنید و آرامش داشته باشید. اگر چنین تستی را دیدید بدانید که طبیعی است برخی از تست ها را بلد نباشید و برای همه اینگونه است و ضربدر بزنید و رد شوید. تست منفی زدن باعث می شود اثر مثبت تست های درست هم از بین برود. تست هایی که بلد هستید ولی زمان بر است را هم یک علامت منفی در کنار آن بزنید و رد شوید. این تست ها ممکن است باعث شود نتوانید به چند تست ساده بعدی که زمان کمی می خواهد پاسخ دهید. اگر وقت شد سراغ این تست ها خواهید آمد. این موارد برای افزایش درصد شما در تست زنی بسیار مفید است. در ضمن، در منزل باید درست تست زدن را تمرین کنید و این موارد را اجرا نمائید. نکته مهم اینکه در کنکور هم از همین روش ها استفاده کنید و در کنکور متفاوت عمل ننمائید.

مطالعه مقاله
شیوه های صحیح تست زدن برای کنکور و دانلود رایگان کتاب کوچک راهکارها و فنون تست زنی صحیح در کنکور هم مفید است.

کلمات کلیدی: نحوه محاسبه درصد تست زنی کنکور با احتساب نمره منفی، فرمول و رابطه درصد گیری برای تست های کنکور، چگونگی محاسبه درصد تست زنی کنکور با و بدون احتساب نمره منفی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 154062 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
امیر واحدزاده دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶

مخرج کسر در فرمول محاسبه درصد را اصلاح کنید. مخرج، تعداد کل سوالات است و نه تعداد سوالات زده شده. ضمنا در مثال تان طرف از 30 تست، 29 تا را پاسخ داده و شما نوشته اید 30 سوال را زده. زدن تست به معنای پاسخ دادن به تست است؛ چه صحیح و جه غلط.