ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله کنکور رتبه های برتر کنکور 98، دلایل موفقیت و رشته و دانشگاه انتخابی

رتبه های برتر کنکور 98، دلایل موفقیت و رشته و دانشگاه انتخابی

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با اسامی تعدادی از رتبه های برتر کنکور 98 و دلایل موفقیت، نحوه برنامه ریزی و درس خواندن رتبه های برتر برای کنکور و همچنین دانشگاه و رشته انتخابی ایشان توضیح داده شده است. برای مطالعه بیشتر ادامه مقاله را مطالعه نمائید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 20 توصیه ی کلیدی برای موفقیت در کنکور

کسب رتبه ۴ کنکور سراسری توسط دانش آموز همدانی

حمد پورداوود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانش آموز همدانی رتبه ۴ کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی را از آن خود کرد.

وی افزود: سیده آمنه موسوی لقمان یکی از دانش آموزان استان همدان است که موفق به کسب رتبه ۴ کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: موسوی لقمان از دانش آموزان دبیرستان حضرت آمنه (س) است که در بین نفرات برتر آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قرار گرفته است.


گفتنی است صبح امروز نفرات برتر هر یک از گروه های آزمایشی پنجگانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان آزمون سراسری ۹۸ توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شدند.

----------------------------- رایگان دانلود کنید: تست کنکور تمام رشته ها

کسب ۲ رتبه برتر کشوری کنکور سراسری ۹۸ توسط دانش آموزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رفیعی اظهار کرد: صبح امروز سه شنبه نفرات برتر هر یک از گروه های آزمایشی پنجگانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان آزمون سراسری ۹۸ توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد که در میان این نفرات برتر ۲ دانش آموز خوزستانی با کسب رتبه اول و نهم کشوری در گروه های آزمایشی  ریاضی و تجربی را کسب کردند.      

وی در ادامه با اشاره به دانش آموزان برتر خوزستانی در کنکور سراسری ۹۸، عنوان کرد: علیرضا سخایی راد دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان دوره دوم شهید بهشتی اهواز توانست با شایستگی کامل رتبه اول کشور را در گروه آزمایشی ریاضی به دست آورد. همچنین سیاوش کیانپور دیگر دانش آموز این مدرسه سمپاد موفق به کسب رتبه ۹ کشور در گروه آزمایشی تجربی شد.      

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات معلمان و والدین این دو دانش آموز نخبه بیان کرد: دانش آموزان خوزستانی همواره شایستگی های خود را در میادین مختلف علمی به اثبات رسانده اند.

--------------------------

برای مشاهده لیست مدرسین کنکور بر روی تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید و مقاله
چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم را هم بخوانید.

به گزارش خبرگزاری مهر، با اعلام اسامی نفرات برتر کنکور سال ۹۸، ۴ دانش آموز تبریزی در بین برترین ها قرار گرفتند که در گروه آزمایشی علوم تجربی، محسن راستکار، رسا ظفری و محمدرضا ارشدی صوفیانی از تبریز به ترتیب رتبه های دوم، چهارم و پنجم را کسب کردند.

همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی امین ایمانپور از تبریز موفق شد در رتبه سوم قرار بگیرد.

در گروه آموزشی علوم ریاضی علیرضا سخایی راد از اهواز رتبه اول، محمدصادق مجیدی یزدی از تهران رتبه دوم و دانا افاضلی از تهران رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین آریا جلالی از لاهیجان، علی عباسی از شهرکرد، سیدارشان دلیلی از ساری، پارسا امینی از مشهد، فاطمه جعفری از تهران، مهران منتظر از تفت و محمدمهدی ابوترابی از تهران رتبه چهارم تا دهم را کسب کردند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی ایزدمهر احمدی‌نژاد از تهران، فرهنگ امیری از شیراز به ترتیب توانستند رتبه اول و سوم این گروه آزمایشی را کسب کنند و امیررضا بسکابادی از مشهد، گلسا مصباحی از شیراز، ریحانه فرخی ملکی از رشت، سیاوش کیانپور از اهواز رتبه ۶ ام تا ۹ ام را کسب کردند و رتبه ۱۰ ام به طور مشترک به امیرحسام زارع از بیرجند و سیدمهدی زارع‌زاده ابرغویی از ابرپور رسید.

در گروه آزمایشی علوم انسانی رتبه اول به فاطمه شب‌خیز از لار رسید و به ترتیب مریم اسماعیلی از تهران، امین ایمان‌پور از تبریز، سیدآمنه موسوی لقمان از بهار، علی حاجیان از لار، فاطمه رستم‌وندی آغمیونی از تهران، محمد عرفان هوشیاری از تهران، آتنا طاهری از تهران، محمدحسین سه‌دهی از تهران و ملیکا دادخواه تیرانی از اصفهان به ترتیب رتبه دوم تا دهم را کسب کردند.

همچنین در گروه آزمایشی هنر رتبه اول تا پنجم به ترتیب به سارا سادات کریمی از تهران، صبا محمدی مفرح از تهران، پریا سیناییان از تهران، مرجان حاتمی ورزنه از تهران و پارسا رحمان مشهدی از تهران رسید.

در پایان در گروه آزمایشی زبان صالح شاملواحمدی از تهران، امیرشایان چادگانی‌پور از اصفهان، شهریار رجایی فیروزآبادی از تهران، پریناز باستانی از تهران و کسری محمدی از تهران توانستند رتبه اول تا پنجم را کسب کنند.

----------------------------

کسب رتبه تک رقمی ۴ دانش آموز استان فارس در کنکور سراسری سال ۹۸

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی عسکر نجفی افزود: بر اساس اعلام سازمان سنجش  آموزش کشور در کنکور سراسری امسال دو دانش آموز شیرازی و دو دانش آموز لاری موفق به کسب رتبه های تک رقمی در گروه های آزمایشی علوم انسانی و علوم تجربی شدند.

وی تصریح کرد: امسال در گروه آزمایشی علوم انسانی دانش آموز فاطمه شبخیز از دبیرستان فرزانگان لارستان موفق به کسب رتبه اول و دانش آموز علی حاجیان از دبیرستان شهید نصیری همین شهر نیز موفق به کسب رتبه پنجم کشوری شدند.

وی همچنین افزود: در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز دانش آموز فرهنگ امیری از دبیرستان تیزهوشان شهید دستغیب یک از ناحیه دو شیراز و دانش آموز گلسا مصباحی از دبیرستان فرزانگان همین ناحیه نیز موفق به کسب رتبه های سوم و هفتم در بین شرکت کنندگان شدند.

-----------------------------

به گزارش ایسنا، هر یک از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ می‌توانند به منظور اطلاع از نتیجه آزمون خود و مشاهده کارنامه نتایج اولیه به پایگاه اطلاع رسانی سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره داوطلبی، نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد یا شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه اقدام کنند.

بنا بر اعلام سازمان سنجش، دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (شماره ۲) و بخش پیوستها (شامل توضیحات و شرایط و ضوابط دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی)، هر یک از گروه های آزمایشی که به تفکیک از صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۷ مرداد بر روی پایگاه اطلاع رسانی سنجش قرار خواهد گرفت.

داوطلبان پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب کدرشته‌های موردنظر به مدت پنج روز،  از روز یکشنبه ۲۰ مرداد ماه تا پنج‌شنبه ۲۴ مرداد فرصت دارند بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز یا گروه های آزمایشی مجاز در دوره های مختلف روزانه، شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، دانشگاه پیام نور ثبت کنند.

 به گفته رییس سازمان سنجش، در آزمون سراسری سال ۹۸ تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

----------------------------

مطالعه مقاله
برترین اساتید کنکور 98 و 99 هم توصیه می شود.

به گزارش ایسنا، مهندس احسان جمالی امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ برگزار شد، اظهار کرد: کارنامه و محتویات آن برای داوطلبان بسیار مهم است و در کارنامه داوطلبان کل نمرات دروس دبیرستان که آموزش و پرورش اعلام کرده به همراه پاسخنامه و سوابق تحصیلی داوطلب قابل مشاهده است.

همچنین افرادی که دارای نمرات پیش دانشگاهی هستند نیز می‌توانند نمرات خود را در کارنامه مشاهده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر اول کنکور سراسری می‌توانند در کارنامه خود پاسخنامه را به همراه کلید آن مشاهده کنند، گفت: پاسخنامه ها یک روز بعد از انتشار کارنامه نتایج اولیه کنکور ۹۸ منتشر می‌شود.

مهندس جمالی به میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کارنامه اشاره کرد و افزود: ۳۰ درصد سوابق تحصیلی در دو بخش ۲۵ درصد و ۵ درصد برای داوطلب اعمال شده و داوطلب توجه کند که در صورتی که مشمول سوابق تحصیلی نبوده، فقط رتبه در سهمیه نهایی و نمره کل نهایی اعلام شده است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور  گفت: با توجه به تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸، در صورتی که نمره کل سوابق تحصیلی از نمره کل کنکور بیشتر بوده سوابق تحصیلی اعمال شده اما اگر کمتر بوده و نمره کنکور داوطلب را تحت الشعاع قرار می داده برای داوطلب درج شده است سوابق تحصیلی تاثیر ندارد به این ترتیب نمره داوطلب کاهش پیدا نکرده است.

------------------------------

2 مشهدی جزو نفرات برتر کنکور سراسری 98 شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دو مشهدی جزو نفرات برتر گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی کنکور سراسری 98 شدند.

پارسا امینی از مشهد در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی رتبه هفتم و امیررضا بسکابادی نیز از مشهد در گروه آزمایشی علوم تجربی رتبه 6 را کسب کرده‌اند.

------------------------------

مطالعه کنید:
مهمترین عوامل موفقیت در کنکور رتبه های برتر کنکور 97 از زبان خودشان

برترین‌های کنکور چه گفتند؟/ بدون شرکت در کلاس کنکور برگزیده شدیم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کنکور سراسری سال 98 در روزهای 13 و 14 تیرماه برگزار شد.

اسامی رتبه‌های برتر کنکور سراسری امروز اعلام شد و از همین رو با برخی برگزیده‌های کنکور گفت‌وگو داشتیم.

* در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم

محسن راستکار رتبه دوم گروه علوم تجربی از شهر تبریز گفت: زمانی که موضوع برگزیده شدنم را به من اطلاع دادند مسافرت بودم که خواهرم با من تماس گرفت و این موضوع را به من گفت، که در این زمان اصلا باورم نمی‌شد رتبه 2 را کسب کرده باشم.

وی با بیان اینکه در زمان باز بودن مدارس روزی 10 ساعت و پس از تعطیلی روزانه 7 ساعت مطالعه کرده است، گفت: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و فقط خودم درس خواندم.

راستکار اظهار داشت: می‌خواهم رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب کنم.

* می‌خواهم در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم

سید ارشان دلیلی رتبه ششم کنکور گروه ریاضی و فنی از شهر ساری با ابراز خوشحالی از کسب رتبه برتر در کنکور گفت: با چک کردن سایت سازمان سنجش متوجه شدم که رتبه برتر را کسب کردم.

وی افزود: برای کسب رتبه برتر بسیار تلاش کردم و زمان زیادی را به مطالعه می‌پرداختم و می‌خواهم رشته برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم.

* کمک معلمان مدرسه در رتبه من بسیار تاثیر داشت

فاطمه جعفری رتبه هشتم گروه ریاضی از تهران گفت: در خیابان بودم که دوستم در یک تماس تلفنی این خبر را به من داد که در آن زمان از شدت خوشحالی سر از پا نمی‌شناختم.

وی افزود: روزانه زمان بسیاری را به درس خواندن اختصاص داده بودم و می‌خواهم رشته برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم.

جعفری اظهار داشت: هیچ کلاس کنکوری نرفتم و کمک معلمان و مشاوران مدرسه بود که در رتبه من تاثیر داشت.

* رشته برق یا کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب می‌کنم

محمدمهدی ابوترابی رتبه دهم گروه ریاضی از تهران گفت: با چک کردن سایت سازمان سنجش متوجه شدم که رتبه برتر را کسب کردم، از میان رشته برق یا کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف یکی را انتخاب می‌کنم.

وی گفت: در هیچ کلاس کنکوری هم شرکت نکردم.

--------------------------------------

این مقاله را هم بخوانید:  عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور 93 از زبان خودشان



* فقط در کلاس آموزشی مدرسه شرکت کردم

ایزدمهر احمدی نژاد رتبه اول گروه علوم تجربی نیز گفت: در روز‌های تعطیلی مدارس بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت و در روز‌های مدرسه هم حدود ۵ یا ۶ ساعت مطالعه می‌کردم و تنها در کلاس‌های آموزشی مدرسه شرکت کردم.

وی با بیان اینکه انتخاب من برای دانشگاه رشته پزشکی دانشگاه تهران است، گفت: فعلا برنامه‌ای برای مهاجرت یا ادامه تحصیل در خارج از کشور ندارم.

* تمام تمرکزم بر روی رشته تجربی بود

شهریار رجائی فیروزآبادی نفر سوم گروه زبان‌های خارجی گفت: متقاضی کنکور رشته تجربی نیز هستم و تمام انرژی را در این رشته متمرکز کرده بودم و برای کنکور زبان تنها به دلیل اینکه کلاس زبان می‌رفتم به اصرار معلمم شرکت کردم.

وی افزود: در روزهایی که مدرسه می‌رفتم ۵ تا ۶ ساعت و در روزهای تعطیل ۱۰ ساعت درس خواندم.



 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نفرات برتر رشته علوم تجربی در کنکور سال ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نفرات برتر رشته علوم تجربی در کنکور سال ۹۸ را اعلام کرد.

ایزدمهر احمدی نزاد از تهران رتبه اول، محست راستکار از تبریز رتبه دوم و فرهنگ امیری از شیراز رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین رسا ظفری، محمدرضا ارشدی صوفیانی، امیررضا بسکابادی، ریحانه فرخی ملکی، سیاوش کیانپور، امیر حسام زارع و سیدمهدی زارع‌زاده ابرقویی نیز رتبه‌های چهارم تا دهم گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور سراسری ۹۸ هستند.

----------------------------

 رتبه نهم گروه ریاضی کنکور ۹۸ گفت: فقط به کلاس‌های مدرسه می‌رفتم و در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و معتقدم که کنکور امسال آسان بود!

مهران منتظر در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به مطالعه فراوان خود برای آزمون سراسری سال۹۸، گفت: روزهایی که به مدرسه می‌رفتم، پس از از تعطیل شدن از مدرسه حدود ۶ ساعت درس می‌خواندم اما روزهای تعطیل تا ۱۱ ساعت هم مطالعه داشتم و بعد از نوروز ۹۸، روزی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم.

وی افزود: برای استفاده از کتب کمک آموزشی صرفاً از دو انتشارات معروف استفاده نکردم و از انتشارات مختلف کتاب می‌خریدم و مطالعه می‌کردم. با توجه به اینکه کنکور امسال از نظر من آسان بود، فکر می‌کردم که جزء رتبه‌های یک تا پنج کنکور نیستم اما امید داشتم که رتبه پنج تا ۱۰ را کسب کنم.

---------------------------

مطالعه مقاله
گفتگو با مهسا دولتشاهی رتبه چهار گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 93 هم مفید است.

 رتبه هشتم گروه ریاضی کنکور سراسری ۹۸ گفت: برای درس خواندن و قبول شدن در آزمون سراسری تا حالا کتابخانه نرفتم و با اینکه خیلی درس خواندم اما فکر نمی‌کردم چنین رتبه خوبی کسب کنم.

فاطمه جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تلاش بالایی که برای موفقیت در کنکور داشته است، اظهار کرد: هر روز به صورت متغیر درس می‌خواندم اما در ماه‌های ابتدایی سال ۹۸ در روزهای تعطیل به طور میانگین روزانه ۱۰ ساعت درس می‌خواندم.

وی افزود: برای درس خواندن و قبول شدن در آزمون سراسری تا حالا کتابخانه نرفتم و با اینکه خیلی درس خواندم اما فکر نمی‌کردم چنین رتبه خوبی کسب کنم.

رتبه هشتم رشته ریاضی در کنکور ۹۸ با بیان اینکه از دو انتشارات بیشتر از سایر انتشارات برای درس خواندن استفاده می‌کردم، خاطرنشان کرد: در کنار خواندن کتب درسی، برای اینکه خود را ارزیابی کنم+ در آزمون‌های آزمایشی سازمان سنجش شرکت می‌کردم.

--------------------------

 رتبه چهارم کنکور سراسری سال ۹۸ در گروه آزمایشی علوم انسانی گفت: باتوجه ملزومات رشته‌های علوم انسانی علاقمندم در کنار تحصیل رشته روانشناسی، رشته فلسفه را نیز دنبال کنم.

سیده آمنه موسوی‌لقمان در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص کسب رتبه چهار آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم انسانی گفت: برای کسب رتبه برتر در آزمون سراسری از هشت ساعت مطالعه روزانه در تابستان سال گذشته شروع و از مرز ۱۱ ساعت در روزهای پایانی عبور کردم.

وی افزود: اولین اولویت مطالعه برای آزمون سراسری، کتاب‌های درسی بودند ولی برای مهارت‌آموزی در امر تست‌زنی از کتاب‌های مختلف کمک‌آموزشی نیز استفاده می‌کردم. برای موفقیت در کنکور به هیچ‌وجه در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم.

---------------------------

رتبه چهارم کنکور هنر کنکور ۹۸ عنوان کرد: داوطلبین کنکور هنر می‌توانند خود تمامی منابع این رشته تحصیلی را بخوانند؛ زیرا این درس‌ها جذاب و کاربردی هستند. به‌طور مثال که من که به موسیقی علاقه‌مند هستم باید در سینما و تاریخ نیز اطلاعات داشته باشم.

رحمان مشهدی ادامه داد: داوطلبین کنکور گروه هنر پیش از سال کنکور باید مطالعات زیادی داشته باشند به‌طور مثال محله زیاد بخوانند و فیلم‌های زیادی را ببینند. و در سالی که کنکور دارند منابع درسی را بخوانند. هرکس که فعال‌تر باشد شانس بیشتری برای قبولی در این آزمون را دارد.

 وی که می‌خواهد در رشته آهنگ‌سازی ادامه تحصیل دهد، گفت حمایت خانواده تأثیر بسزایی در موفقیت فرد دارد.

---------------------------

این مقاله را هم مطالعه نمائید:
گفت‌و‌گوی خواندنی فارس با نفر سوم کنکور 93 ریاضی‌

 رتبه پنجم گروه آزمایشی زبان‌های خارجی کنکور سراسری ۹۸ گفت: در ماه‌های اخیر به طور متوسط در روز ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و دوست دارم در دانشگاه تهران مهندسی مکانیک بخوانم.

به گزارش خبرنگار آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  کسری محمدی متولد سال ۷۹  و رتبه پنجم گروه آزمایشی زبان‌های خارجی است که دیپلم ریاضی خود را از مدرسه نمونه دولتی در تهران اخذ کرده است. باوجود اینکه گروه زبان گروه اصلی آزمایشی وی نبوده اما تا یک سال قبل به کلاس‌های زبان می‌رفته و چند کتاب کمک آموزشی نیز در این حوزه مطالعه کرده است.

محمدی در گفتگو با خبرنگار آنا در خصوص ساعات مطالعه گفت: در روزهای مدرسه چهار و نیم تا پنج ساعت و در روزهای تعطیل ۱۰ ساعت برای کنکور ریاضی درس می‌خواندم. پس از تعطیلی مدارس نیز به طور متوسط روزی ۱۰ ساعت مطالعه می‌کردم. منبع اصلی مطالعه‌ام کتاب‌های درسی و کتاب‌های کمک درسی بودند. در آزمون‌های آزمایشی نیز شرکت کردم.

------------------------

مرجان حاتمی ورزنه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: منابع کنکور هنر زیاد بوده و برخی از درس‌ها منبع آزاد هستند؛ از طرفی کنکور امسال بسیار سخت بود و حتی اگر تمامی منابع را می‌خواندیم روز کنکور استرس زیادی خواهیم داشت؛ اما بامطالعه زیاد می‌توان این کنکور را با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی که روزانه بین ۸ الی ۹ ساعت مطالعه می‌کرد، گفت: در یک مدرسه دولتی درس خوانده‌ام و در سال کنکور هم‌زمان به مدرسه می‌رفتم؛ از طرفی تمامی امتحانات ما نهایی بودن بودند و همین موضوع فضای پیش از کنکور از سخت‌تر کرده بود.

رتبه چهارم گروه هنر کنکور ۹۸ عنوان کرد: می‌خواهم در رشته مجسمه‌سازی دانشگاه تهران ادامه تحصیل بدهم. توصیه‌ام به داوطلبین سال‌های بعد کنکور هنر این است که نیمه‌راه ناامید نشوند؛ ممکن است احساس ناامیدی به آن‌ها دست دهد که از این کتابی که می‌خوانند، سؤالی در کنکور نیاید. اما باید به خود بگویند که این کتاب را بیشتر از دیگر داوطلبان خواهم خواند.

حاتمی ورزنه از تأثیر حمایت و خانواده بر کسب رتبه چهارم گروه هنر کنکور ۹۸ گفت و ادامه داد: اگر حمایت و خانواده هم از نظر مالی و هم از نظر معنوی نبود، نمی‌توانستم این موفقیت را به دست بیاورم.

-------------------------

 رتبه اول گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور ۹۸ گفت: برای موفقیت در کنکور قبل از هزینه کردهای اضافی برای کلاس‌ها و آزمون‌های آزمایشی بهتر است پشتکار قوی و اراده‌ای مستحکم داشت.

ایزدمهر احمد‌ی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: هرروز در حدود ۱۲ ساعت مطالعه داشتم و به‌غیراز آزمون‌هایی که در مدرسه برگزار می‌شد در کلاس‌های دیگری برای کنکور شرکت نکردم.

وی ادامه داد: این موفقت را مدیون همراهی و زحمات‌ خانواده‌ و به‌خصوص مادرم هستم که باروحیه بخشی و پشتکار معنوی همواره برای موفقیتم تلاش کرد. دبیرستان‌ و فضاهای آموزشی که در آن تحصیل می‌کنیم و همچنین تلاش معلمین دلسوز نیز بسیار تأثیر بسزایی برای کسب موفقیت‌های بالا در کنکور دارد.

رتبه اول گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور ۹۸ افزود: برای موفقیت در کنکور قبل از هزینه کردهای اضافی برای کلاس‌ها و آزمون‌های آزمایشی بهتر است پشتکار قوی و اراده‌ای مستحکم داشت.

------------------------



پایگاه خبری رهیاب صبح امروز گفتگویی با علیرضا سخایی راد، دانش آموز خوزستانی که موفق به کسب رتبه یک کنکور گروه ریاضی در کنکور سراسری سال 98 شد، داشت که در ادامه می خوانید:

رهیاب: خودت رو برای مخاطبان ما معرفی کن

علیرضا سخایی راد هستم، متولد سال 1379 در اهواز

رهیاب: در چه مدارسی، تحصیل کردی؟

تمام دوران تحصیل من در اهواز و در مدارس نوید صالحین و شهید بهشتی ناحیه 4 بوده است.

رهیاب: از کی شروع به درس خوندن برای کنکور کردی و در روز چند ساعت درس خواندی؟

از پایه دهم شروع به درس خواندن برای کنکور کردم و با نزدیک شدن به زمان آزمون، ساعات مطالعه را بیشتر کردم تا جایی که در ماه های آخر به 8 الی 10 ساعت درس خواندن رسیدم.

رهیاب: در آموزشگاه های آزاد و کلاس های کنکور هم ثبت نام کرده بودی؟

بله من در چند آموزشگاه آزاد کنکور در اهواز ثبت نام کرده بودم اما بیشتر تلاش و زمان درس خواندن را در کلاس ها و آزمون های کنکوری مدرسه گذراندم که نقش بسیار زیادی در موفقیت من داشته است.

رهیاب: از اول فکر می کردی که رتبه یک را به دست بیاری؟

بله قطعاً از همان اول هدفم رتبه یک بود چون برای آن خیلی زحمت کشیدم و زحمات زیادی را برای خانواده ام تحمیل کردم.

موفقیت در کنکور هدف اصلی من بود و رتبه یک تنها جایگاهی بود که با آن می توانستم از زحمات خانواده و معلمانم تشکر کنم.

رهیاب: چه توصیه ای برای دانش آموزان کنکوری داری؟

کنکور سخت نیست و نباید آن را سخت بدانند، با کمی تلاش و البته دوری از حواشی مختلف می توانند به راحتی در کنکور به موفقیت دست پیدا کنند.

رهیاب: دوست داری در کدام دانشگاه و در چه رشته ای تحصیل کنی؟

اولویت اول من دانشگاه صنعتی شریف تهران است و برای انتخاب رشته هنوز تصمیم نهایی را نگرفتم اما میان مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق مردد هستم.

رهیاب: چه کسانی در این مسیر کمکت کردند؟

خیلی ها بودند و نمیتوان همه را نام ببرم اما در سطح اول خانواده عزیزم خیلی به من کمک کردند و با فراهم کردن فضای مناسب برای درس خواندن، مشوق اصلی من برای کسب این رتبه بودند. همچنین معلمان و مدیران مدرسه نیز بسیار به من کمک کردند که جا دارد از همه آنها تشکر کنم.

به گزارش رهیاب؛ با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، علیرضا سخایی راد در گروه ریاضی و سیاوش کیانپور در گروه تجربی هردو از اهواز موفق به کسب رتبه های اول و نهم کنکور سراسری سال 98 شدند.



------------------------------------

پیشنهاد می شود مقاله
گفتگو با علی کیهانی رتبه 6 شاهد تجربی کنکور 92 در برنامه فرصت برابر را هم بخوانید.

 رتبه سوم گروه هنر کنکور سراسری ۹۸ گفت: روزهای تعطیل ۱۱ ساعت و روزهایی که به مدرسه می‌رفتم روزانه ۵ ساعت در می‌خواندم که میانگین هفته‌ای بیش از ۴۰ ساعت می‌شود.

به گزارش حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پریا سینائیان توانست بین ۲۴ هزار و ۷۶۹ داوطلبین کنکور گروه هنر رتبه سوم را کسب کند.

پریا سینائیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه در کلاس‌های کنکور خارج از مدرسه شرکت نکرده‌ام، اظهار کرد: روزهایی که به مدرسه می‌رفتم ۵ ساعت و روزهای تعطیل ۱۱ ساعت برای کنکور مطالعه کرده‌ام و تنها در دو آزمون ویژه کنکور هنر شرکت می‌کردم. - مطالعه کنید:
رمز موفقیت نفر دوم کنکور سراسری

وی که در یک مدرسه غیردولتی تحصیل‌کرده است، افزود: می‌خواهم در رشته گرافیک و عکاسی دانشگاه تهران ادامه تحصیل بدهم. همچنین می‌خواهم مفید باشم و احساس می‌کنم در همین راستا باید کاری انجام دهم.

نفر سوم گروه هنر کنکور ۹۸ که متولد ۸۰ است، گفت: حمایت خانواده در به دست آوردن این رتبه بسیار تأثیرگذار بود و اگر حمایت خانواده نبود، نمی‌توانستم این موفقیت را به دست بیاورم. خانواده فضای خانه را برای مطالعه من فراهم می‌کردند.

---------------------------------------
عوامل مهم و موثر در موفقیت در کنکور

گردآوری: ایران مدرس


آمار بازدید: 1876 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image