ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله کنکور اسامی نفرات و رتبه های برتر کنکور 1402 و دی ماه 1401 همراه با مصاحبه و عکس

اسامی نفرات و رتبه های برتر کنکور 1402 و دی ماه 1401 همراه با مصاحبه و عکس

به اشتراک گذاری


در این مقاله تصاویر و اسامی رتبه های برتر دی ماه کنکور دی 1401 و کنکور 1402 و مصاحبه با رتبه های 1 تا 10 کنکور سراسری دی 1401 و کنکور 1402 ارائه می شود. اگر می خواهید در زمینه کارنامه رتبه های برتر، رتبه های برتر قلمچی در کنکور دی 1401 و 1402 و ... اطلاعاتی را کسب نمائید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: تصاویر و اسامی رتبه های برتر کنکور 1401 و مصاحبه با رتبه های 1 تا 10 کنکور سراسری 1401


توضیحات کلی در رابطه با رتبه های برتر کنکور دی ماه 1401 و 1402


در این بخش توضیحات کلی در رابطه با رتبه های برتر و 1 تا 10 کنکور دی ماه 1401 و 1402 ارائه می شود. در رابطه با عوامل موفقیت این رتبه های برتر مطالب مفیدی در این بخش ارائه می گردد و این قسمت به مرور تکمیل خواهد شد. وقتی مصاحبه با رتبه های برتر کنکور را مطالعه می کنید دلایل مختلفی برای موفقیت ایشان می توانید پیدا کنید. تمرکز بالا و ساعت مطالعه زیاد را همه این افراد دارند اما باید در کنار آن مطالعه درست را هم مد نظر داشته باشید. کنکور آزمونی است که در آن باید به تست ها در زمان مشخصی پاسخ دهید. بنابراین رتبه های برتر کنکور نه تنها مطالب موجود در کتاب های درسی را عالی بلد هستند و بر آنها تسلط دارند بلکه در پاسخگویی به تست ها در زمان مشخص شده هم مهارت دارند.


کلیک کنید: دانلود فایل نفرات برتر کنکور 1402 همراه با عکس


دقت کنید که رتبه های برتر تمام دروس را 100 درصد نمی زنند و یاد گرفته اند به راحتی از کنار تست هایی که بلد نیستند عبور نمایند تا نمره منفی نگیرند. بنابراین خوب تست زدن و درست تست زدن به اندازه تسلط بر درس مهم است. رتبه های برتر کنکور دی ماه 1401 و 1402 مرور منظم را مد نظر داشته اند و به گونه ای درس ها را مطالعه نموده اند که همواره حضور ذهن داشته باشند. استفاده از تست های استاندارد سال های گذشته هم نکته مهم دیگری برای موفقیت در کنکور است.





توجه: به نظر می رسد سازمان سنجش برای آزمون سراسری سال 1402 (نوبت اول - دی ماه 1401) حین اعلام نتایج نوبت اول، نفرات برتر را معرفی نکرده است. احتمالا به این دلیل باشد که آزمون دی ماه 1401 هم نوبت اول کنکور 1402 است و در مرداد یا شهریور 1402 نفرات برتر معرفی خواهند شد. به منظور مشاهده کارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 (کنکور دی ماه 1401) به سایت سازمان سنجش به آدرس https://sanjesh.org مراجعه نمائید.


برای مشاهده اساتید مجرب کنکور خانم و آقا و مدرسین دروس مختلف در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید.


حتما بخوانید: رتبه های برتر کنکور 1400 همراه با مصاحبه با نفرات 1 تا 10 کنکور سراسری سال 1400


رتبه های برتر و نفرات برتر کنکور دی 1401 و 1402 رشته علوم تجربی


رشته علوم تجربی شاید در حال حاضر پرطرفدارترین رشته در کنکور سراسری باشد. به محض اعلام نتایج، در این بخش رتبه های برتر کنکور دی 1401 و 1402 رشته تجربی معرفی خواهند شد. رتبه های برتر رشته تجربی معمولا به پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی علاقه مند هستند. از مهمترین دروس رشته تجربی درس زیست شناسی است که با کسب درصد بالا در آن، دواطلبان می توانند به رتبه بسیار خوبی دست پیدا کنند. بهترین مدرسین زیست در همین سایت ایران مدرس حضور دارند و می توانند به شما در کسب رتبه عالی در کنکور تجربی کمک کنند. بر روی عبارت معلم خصوصی زیست شناسی کلیک کنید تا لیست اساتید را مشاهده نمائید. همانطور که مشاهده می کنید رتبه های اول، دوم و سوم رشته تجربی به ترتیب از شهرهای اصفهان، یزد و تهران هستند.


رتبه ۱: پرهام مصطفوی؛ اصفهان
رتبه ۲: محمد قانع؛ یزد
رتبه ۳: آوا شهریاری؛ تهران
رتبه۴: نیلگون سپاس؛ اسلام آباد غرب
رتبه ۵: آرمین امامی؛ اصفهان
رتبه ۶: امیرحسین مردی زرنقی؛ تبریز
رتبه ۷: فاطمه هدایتی؛ محلات
رتبه ۸: دیاکو فاروقی؛ سنندج
رتبه ۹: رضا یوسفوند؛ خرم آباد
رتبه ۱۰: سیدمحمد موسوی، آباده




مطالعه نمائید: رتبه های برتر و نفرات برتر کنکور 99 همراه با مصاحبه با نفرات اول تا دهم کنکور سراسری سال 99


رتبه های برتر و نفرات برتر کنکور دی 1401 و کنکور 1402 رشته ریاضی فیزیک


رشته ریاضی فیزیک شاید به نسبت سایر رشته ها رشته سخت تر و پر چالش تری باشد. رتبه های برتر رشته ریاضی فیزیک عاشق رشته های مهندسی مانند مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک، عمران و ... هستند و معمولا دانشگاه محل تحصیل خودشان را دانشگاه شریف https://www.sharif.edu/، دانشگاه تهران https://ut.ac.ir/fa. و .... انتخاب می نمایند. برای کسب موفقیت در کنکور ریاضی فیزیک باید در درس های ریاضی و فیزیک درصد بالایی را کسب نمود و این دو درس دروس اصلی و مهم هستند. در این بخش، به محض اعلام نتایج اسامی رتبه های برتر و نفرات برتر کنکور دی 1401 و کنکور 1402 رشته ریاضی فیزیک ارائه می گردد. رتبه های اول، دوم و سوم رشته ریاضی به ترتیب از شهرهای تهران، کرج و کرمانشاه هستند.


رتبه ۱: علی رضایی ؛ تهران
رتبه ۲: مسیحا باقری تنها ؛ کرج
رتبه ۳: علی منصوریان ؛ کرمانشاه
رتبه ۴: معین یوسفی نیا ؛ تهران
رتبه ۵: امیرمحمد شربتی ناوان ؛ طوالش
رتبه ۶: محمدعلی مس چی ؛ تهران
رتبه ۷: آرش قوامی ؛ تهران
رتبه ۸: پارسا نوروزی منش ؛ تهران
رتبه ۹: محمد بنی احمدی ؛ تهران
رتبه ۱۰: علی نوری؛ تبریز




مطالعه کنید: درصدها، ساعت مطالعه و رمز موفقیت رتبه های 1 تا 3 کنکور تجربی


برترین نفرات و رتبه های 1 تا 5 کنکور دی 1401 و کنکور 1402 رشته زبان


براساس آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور https://www.sanjesh.org/، رشته های آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فرانسه، مترجمی زبان فرانسه، زبان روسی، ادبیات آلمانی و زبان چینی، جزء پرطرفدارترین رشته های گروه زبان در سال های گذشته بوده اند. در همین سایت مدرسین بسیار خوبی در زمینه آموزش زبان فعال هستند. برای مشاهده لیست مدرسین زبان خانم و آقا بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید. به محض اعلام نتایج، برترین نفرات و رتبه های 1 تا 10 کنکور دی 1401 و کنکور 1402 رشته زبان در این بخش معرفی می شوند. در بین رتبه های برتر رشته زبان های خارجی فقط یک نفر از شهر تهران حضور دارد.


رتبه ۱: مهرداد اولیایی؛ خرم آباد
رتبه ۲: علیرضا کرمی؛ اصفهان
رتبه ۳: فریما صانعی؛ کرمان
رتبه ۴: مانی رضازاده نیا؛ تهران
رتبه ۵: امید کتاب اللهی؛ سنندج



برای مشاهده تعدادی از بهترین مدرسین کنکور 1402 مطالعه نمائید: بهترین اساتید کنکور 1402 را بشناسید


نفرات اول و برترین رتبه های رشته هنر آزمون سراسری دی ماه سال 1401 و سال 1402


از پرطرفدارترین رشته های دانشگاه مرتبط با کنکور هنر می توان به  طراحی صنعتی، بازیگری، عکاسی، نقاشی و .... اشاره نمود. مطالعه مصاحبه و نحوه مطالعه رتبه های برتر کنکور هنر و سایر رشته ها می تواند به شما کمک نماید در کنکور خودتان هم نتیجه خوبی بگیرید. در این بخش، به محض اعلام نتایج نفرات اول و برترین رتبه های رشته هنر آزمون سراسری دی ماه سال 1401 و تیر سال 1402 ارائه می گردد. رتبه اول و پنجم رشته هنر کنکور 1402 از شهر تهران هستند و رتبه های 2، 3 و 4 از شهرهای دیگر به این موفقیت دست پیدا کرده اند.


رتبه ۱: پویان جمیلی؛ تهران
رتبه ۲: فرزاد دهقان بنادکی؛ یزد
رتبه ۳: فاطمه جعفری ندوشن؛ یزد
رتبه ۴: مبینا طلایی پور؛ اصفهان
رتبه ۵: هما دادگر؛ تهران



مطالعه کنید: 7 راز موفقیت در کنکور


اسامی و لیست نفرات برتر و رتبه های اول تا دهم کنکور دی 1401 و کنکور 1402 رشته علوم انسانی


پرطرفدارترین رشته های کنکور انسانی شامل رشته های حقوق، روانشناسی و فلسفه و ... می باشد. در واقع رتبه های عالی کنکور انسانی معمولا رشته هایی همچون حقوق، روانشناسی، ارشد علوم قضایی، فلسفه، علوم اجتماعی، علوم سیاسی و .... را انتخاب می نمایند. در این بخش اسامی و لیست نفرات برتر و رتبه های اول تا دهم کنکور دی 1401 و کنکور 1402 رشته علوم انسانی اعلام می گردد. رتبه اول کنکور انسانی از اسفراین و رتبه های دوم و سوم رشته انسانی از شهر تهران هستند.


رتبه ۱: مهدی نیکوکار؛ از اسفراین
رتبه ۲: علیرضا بابایی؛ تهران
رتبه ۳: ملیکا حاجیلو؛ تهران
رتبه ۴: علی اکبر افتخاری؛ اهواز
رتبه ۵: حنانه سادات صالحی بایگی؛ مشهد
رتبه ۶: زهرا عارفی مسکونی؛ جیرفت
رتبه ۷: مرضیه حسنی؛ قزوین
رتبه ۸: امیرحسین حبیب زاده؛ تهران
رتبه ۹: سونیا مرادی؛ آذربایجان چاراویماق
رتبه ۱۰: احمد رضایی استخروئیه؛ کرمان




تعدادی از اساتید برتر کنکور 1402 هم در این مقاله معرفی شده اند: 20 بهترین معلم خصوصی کنکور 1402 و 1403


مصاحبه با نفرات برتر کنکور سراسری دی ماه 1401 و کنکور 1402 و دلایل موفقیت ایشان


در این بخش مصاحبه با نفرات برتر کنکور سراسری دی ماه 1401 و کنکور 1402 و دلایل موفقیت ایشان ارائه می گردد. به محض در دسترس قرار گرفتن مصاحبه رتبه های برتر کنکور دی ماه 1401 و کنکور 1402 در این بخش مصاحبه ایشان قرار داده می شود. البته ابتدا کمی در رابطه با دلایل موفقیت این افراد برتر توضیحاتی ارائه می کنیم. افرادی که در کنکور به موفقیت های بزرگ می رسند همان ابتدای کار در دوره متوسطه رشته مورد علاقه خودشان را انتخاب نموده اند. شخصی که توانسته است در کنکور تجربی رتبه عالی بدست بیاورد مسلما به زیست شناسی و رشته خودش علاقه مند بوده است. نکته بعدی اینکه این افراد در ایام کنکور با توکل به خدا و با تمرکز بالا ساعت کاری بالایی درس خوانده اند.


بسیاری از این رتبه های برتر کنکور دی 1401 و 1402 در روز 7 یا 8 ساعت مطالعه داشته اند و حتی بعضا به 14 ساعت در روز هم مطالعه این افراد رسیده است. مطالعه دقیق کتاب درسی و استفاده از کتاب های کمک آموزشی معتبر هم می تواند دلیل دیگری برای موفقیت این افراد باشد. برای اینکه بتوانید در کمترین زمان نتیجه عالی بگیرید بد نیست در کنار خودتان یک مشاور و معلم مجرب داشته باشید. بر روی عبارت معلم خصوصی کنکور کلیک کنید تا مدرسین خوب کنکور را در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com مشاهده نمائید.


پای حرف‌های نفرات برتر کنکور در لرستان


مهراد اولیایی نفر اول گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و رضا یوسف‌وند نفر نهم گروه علوم‌تجربی، تلاش، پشتکار و توکل به خدا را رمز موفقیت خود اعلام کردند.
مهراد اولیایی، گفت: از کلاس دوم ابتدایی با زبان انگلیسی درگیر بودم و به همین دلیل برای کنکور هزینه چندانی نکردم و هیچ منبع کنکوری هم تهیه نکردم، تنها به پایه زبانی خودم تکیه کردم.
وی گفت: در امتحان کنکور خیلی نمی‌توان بر منابع کتاب‌های درسی تکیه کرد، زیرا سوالات کنکور هرساله سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.
نفر اول گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، افزود: شرایط و سختی کتاب‌ها در هر رشته تحصیلی با یکدیگر فرق دارد و ساعات مطالعه‌ای که باید به هر درس اختصاص یابد نیز فرق می‌کند.
اولیایی، توصیه خود را به داوطلبان کنکور سال‌های آینده در رشته زبان‌های خارجه یادگیری پیوسته و مداوم زبان انگلیسی عنوان و بیان کرد: در رشته زبان انگلیسی باید از سنین زیر ۱۸ سال به‌صورت پیوسته فراگیری را آغاز کرد تا پایه‌ای قوی داشت.
نفر نهم کنکور تجربی: برای ثبت‌نام در کلاس‌های کنکور نباید افراط‌وتفریط باشد
وی گفت: با برنامه‌ریزی در یک بازه زمانی کوتاه نمی‌توان به کسب رتبه‌های برتر و تک‌رقمی دست‌یافت و تلاش و کوشش پیوسته شرط موفقیت در کنکور است.
رضا یوسف‌وند نفر نهم گروه علوم‌تجربی نیز، اظهار داشت: برای ثبت‌نام در کلاس‌های کنکور نباید افراط‌وتفریط باشد و باید طبق نیاز ثبت‌نام کرد.
وی با بیان اینکه قصد دارم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کنم، افزود: از خانواده‌ام به دلیل حمایت‌های بی‌دریغشان در طول تحصیل و فراهم‌آوردن شرایط لازم برای مطالعه و کسب آرامش قدردانی می‌کنم.
 رتبه 9 کنکور تجربی: در درس خواندن به ائمه‌اطهار متوسل می‌شدم
رضا یوسفوند رتبه نهم کنکور سراسری در گروه آزمایشی تجربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: درس خواندن برای کنکور را از پایه دهم شروع کردم.
وی خاطرنشان کرد: ماه‌های نزدیک به کنکور میزان ساعات مطالعه افزایش یافت، به طوری که روزانه ۱۲ ساعت درس می‌خواندم.
تا قبل از سال آخر مدرسه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده بودم، اما در پایه دوازدهم در چند کلاس آنلاین حضور پیدا کردم.
یوسفوند با بیان اینکه برای شرکت در کنکور تنها چند کلاس آنلاین را شرکت کردم، افزود: تا قبل از سال آخر مدرسه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده بودم، اما در پایه دوازدهم در چند کلاس آنلاین حضور پیدا کردم.
رتبه نهم کنکور سراسری در گروه آزمایشی تجربی با بیان اینکه خانواده در مسیر درس خواندن خیلی حمایتم کردند، گفت: اگرچه گاهی سر و صداهایی بود، اما اغلب خانواده شرایط را برایم فراهم می کردند و محیط خانه را آرام نگه می داشتند.
وی با بیان اینکه بعد از کنکور انتظار رتبه هشتم تا دوازدهم را داشتم، گفت: تا اینکه نتایج کنکور آمد و رتبه ۹ را کسب کرده بودم.
رتبه نهم کنکور سراسری در گروه آزمایشی تجربی خاطرنشان کرد: قصد دارم پزشکی دانشگاه تهران درس بخوانم و در آینده برای کشورم خدمت کنم.
وی با بیان اینکه همواره در درس خواندن به ائمه اطهار توسل می‌کردم، افزود: در هیات‌ها و مراسم‌های مذهبی شرکت می‌کردم و این برنامه‌ها آسیبی به درس خواندنم نمی‌زدند.
یوسفوند به دانش‌آموزانی که قصد شرکت در کنکور آینده را دارند توصیه کرد: به نتایج آزمون‌های آزمایشی توجه نکنید و تنها تلاش‌تان برای بهترین شدن در کنکور باشد.


رتبه یک کنکور زبان: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم


مهراد اولیایی رتبه نخست کنکور سراسری در گروه آزمایشی زبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: به دلیل علاقه بسیار به زبان انگلیسی، از سن 7 سالگی در کلاس های زبان شهرمان شرکت کردم.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل داشتن پایه زبان قوی، در ماه‌های منتهی به کنکور روزی پنج ساعت درس می خواندم.
رتبه نخست کنکور زبان با بیان اینکه رشته زبان به سنگینی دیگر رشته‌ها نیست، افزود: با تلاش و اراده خوب می‌توان در این گروه آزمایشی موفق شد.
اولیایی بیان داشت: قبل از کنکور خیلی به رتبه فکر نمی‌کردم اما پس از اینکه آزمون را دادم و با تصحیح سوال‌ها و دیدن کارنامه حدس می‌زدم که رتبه برتر شوم.
وی با بیان اینکه کلاس کنکوری نرفتم، افزود:  تنهاکلاس زبانی که در شهرمان بود را می‌رفتم و آن را تا مقطع پیش تافل ادامه دادم.
رتبه نخست کنکور زبان، علاقمندی به این زبان، تلاش برای کسب موفقیت و فراهم بودن شرایط خانه برای درس خواندن را مهمترین عوامل موفقیت عنوان کرد.
رتبه نخست کنکور زبان، علاقمندی به این زبان، تلاش برای کسب موفقیت و فراهم بودن شرایط خانه برای درس خواندن را مهمترین عوامل موفقیت عنوان کرد.
اولیایی با بیان اینکه در سال کنکور خیلی در مهمانی‌ها شرکت نمی‌کردم، گفت: توصیه‌ام به افرادی که برای کنکور آینده آماده می‌شوند این است که تلاش و تمرین تنها رمز موفقیت است و بنابراین استمرار و پشتکار در درس خواندن داشته باشند.
وی سطح سوالات کنکور را نسبتا سخت عنوان و تصریح کرد: غیراستاندارد بودن سوال‌ها از جمله نکاتی است که باید به آن توجه کرد.
رتبه نخست کنکور زبان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت سوال‌های آزمون دی ماه و تیرماه در یک سطح باشند، اما این استاندارد بودن در سوالات تیرماه مشهود نبود.


رتبه تک رقمی شدن برای بچه پولدارها نیست!


 امیرحسین مردی زرنقی رتبه ۶ گروه آزمایشی تجربی گفت‌: رتبه تک رقمی شدن برای بچه پولدارها نیست، خیلی از افرادی که از قشر متوسط هستند رتبه‌های تک رقمی‌ کسب می‌کنند.
امیرحسین مردی‌زرنقی رتبه ۶ گروه آزمایشی تجربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: به دلیل اینکه ساعت مطالعه بالایی داشته‌ام سال آخر ۲بار در مدرسه  حضور پیدا کردم و این حضور به‌گونه‌ای بود که تمامی دروس را پوشش می‌داد.
وی افزود: زمان مطالعه بنده از ۱۰ تا ۱۲ ساعت بود، چون رشته سختی داشته‌ام بنابراین زیاد تست می‌زدم تا به هدفم برسم.
مردی‌زرنقی درباره اینکه رتبه کنکور شدن تنها برای داوطلبان پولدار نیست گفت: این حرف تا حدی درست است و خیلی از افراد پولدار از رتبه‌های برتر هستند؛ اما نمی‌توانیم اعلام کنیم که همه افراد رتبه برتر افراد پولدار هستند.
وی درباره حمایت خانواده ‌اش گفت: خانواده من را بسیار حمایت‌کرده‌اند آن زمانی که فکر می‌کردم نمره خوبی در آزمون کسب نکرده‌ام خانواده دلداری میدادند و زمانی که نا امید می‌شدم پشتم بودند و حمایتم می‌کردند.
مردی‌زرنقی خاطر نشان‌کرد: این پیش بینی را می‌کردم که رتبه دو رقمی کنکور شوم اما تک رقمی نه!


می‌خواهم با یک نوآوری به پیشرفت کشور کمک کنم


رتبه 6 آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی، گفت: می‌خواهم یک نوآوری و خلاقیت را به وجود آورم و به پیشرفت کشور کمک کنم.
زهرا عارفی مسکونی رتبه ۶ آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: خوشحال شدم  و می‌توانستم تصور کنم که رتبه برتر شوم، داشتم در تلگرام کانال‌ها را می‌دیدم که خبر اعلام نتایج را دیدم.
وی افزود: فقط در یک کلاس جمع‌بندی شرکت کردم و برای آزمودن خودم در آزمون های آزمایشی شرکت کردم، هنوز برای انتخاب رشته تصمیمی نگرفتم ولی مدیریت، حقوق و ادبیات را دوست دارم و یک نوآوری و خلاقیت را به وجود آورم و به پیشرفت کشور کمک کنم.
وی ادامه داد: چون هنوز انتخاب رشته نکرده‌ام نمی‌توانم به درستی پیش بینی کنم.


مصاحبه با رتبه 2 آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی


علیرضا بابائی رتبه ۲ آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: در ابتدا بسیار هیجان‌زده شدم و الان بیشتر خوشحالی درونی است و خدا کمک کرد و توانستم به نتیجه برسم، من روزی ۱۴ ساعت درس می خواندم.
وی افزود: خانواده خیلی کمک کرد و موجبات را در این ۳ سال برایم فراهم کردند و توانستم به نتیجه برسم. به امید خدا در رشته حقوق دانشگاه تهران انتخاب رشته می‌کنم و من در این ۳ سال در مدارس دولتی درس خواندم و در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم ولی در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم تا خودم را بسنجم.
وی با بیان اینکه  پدرم از سرکار برگشتند خانه تا باهم جشن بگیریم، ادامه داد: وقتی انگیزه درونی در فرد باشد، می‌تواند به هرچیزی برسد.


می‌خواهم در کشورم درس بخوانم و خدمت کنم


شربتی که رتبه ۵ کنکور را کسب کرده، می‌گوید دوست دارم در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل بدهم و در کشور خودم ایران درس بخوانم و خدمت کنم.
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، امیرمحمد شربتی نوجوان ۱۸ ساله اهل تالش است که در کنکور سراسری امسال موفق شده رتبه ۵ را به دست بیاورد.
شربتی، مطالعه مستمر و پیوسته و همچنین حمایت خانواده و معلمین را عامل موفقیت خودش می‌داند و معتقد است که ما باید با تلاش و اراده خودمان درس بخوانیم و از شکست نترسیم.
او با تشویق دیگر دانش‌آموزان برای تمرکز در یادگیری دروس گفت: دوست دارم در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل بدهم و در کشور خودم ایران درس بخوانم و خدمت کنم.
وی گفته که خانواده‌ام در همه زمینه‌ها مرا حمایت کرده‌اند، افزود: برای آینده‌ام تصمیم قطعی نگرفته‌ام ولی دوست دارم در رشته مهندسی کامپیوتر ادامه تحصیل دهم.
امیرمحمد شربتی با توصیه به دیگر هم سن و سالان خود برای کسب علم و دانش بیان کرد: به همه دانش‌آموزان توصیه می‌کنم که به خودشان تکیه کنند و با پشتکار و ممارست پیوسته به موفقیت برسند و اگر شکست خوردند ناامید نشوند و به مسیر خود ادامه دهند.
پدر امیرمحمد نیز می‌گوید دانش‌آموز باید خودش عزم موفقیت داشته باشد و والدین نباید دانش‌آموزان را تحت فشار قرار دهند و سعی کنند فضای آرامی برای مطالعه آنها آماده کنند.
او می‌گوید همیشه برای موفقیت پسرم دعا می کردم، اما به مرور زمان احساس کردم که خداوند به او نظر دارد و او راهش را انتخاب کرده و برای موفقیت دلگرم تر شدم.
پدر امیرمحمد گفت که او سخت درس می‌خواند، در ماه رمضان به امیر می‌گفتم که خودش را تحت فشار قرار ندهد و روزه نگیرد و ممکن است ضعف جسمانی داشته باشد، اما می‌گفت حتما باید روزه‌هایم را بگیرم.


 رتبه 2 کنکور تجربی: پشتکار بالا مهمترین عامل موفقیتم در کنکور بود


محمد قانع، رتبه دوم کنکور تجربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، در خصوص عامل موفقیتش در کنکور  اظهار کرد: من تلاش زیادی کردم و ساعات مطالعه من در طول روز زیاد بودو همچنین برای موفقیتم امید و انگیزه بالا و روحیه مناسبی داشتم.
وی در ادامه در مورد میزان مطالعه اش در طول روز افزود: هر کس ساعت متفاوت و توان مشخصی برای مطالعه دارد، ساعت مطالعه من متغیر بود ابتدای دیماه شروع به خواندن کردم که در آن زمان فقط توانستم در طول روز ۹ ساعت درس بخوانم ولی بعد از عید که پایه دهم بودم ساعات مطالعه من به ۱۰ الی ۱۲ ساعت رسید که در تابستان این ساعات به ۱۵ ساعت در روز افزایش یافت.
این رتبه دوم کنکور تجربی گفت: روشهای درس خواندن متفاوت است و هر دانش آموز باید به روش خاص خودش و همچنین با کمک مشاوران و موسسات کنکوری مطمئن برنامه ریزی کرده و درس بخواند.
قانع ادامه داد: من تمام کتب اصلی را به طور کامل خواندم و بعد از تسلط کامل از منابع مطمئنی کمک گرفتم و مطالب خوانده شده را تثبیت کردم و بعد از آن با سوالات و تست‌ها آسنا شدم و در مرحله آخر در آزمون های آزمایشی شرکت کردم .
رتبه دوم کنکور تجربی در پایان تصریح کرد: در دنیای کنکور هر موسسه ای منافع خود را در اولویت قرار میدهد باید به موسسات مطمئن اطمینان کرد و فقط تلاش مستمر داشت.


گفتگو با رتبه ۸ گروه آزمایشی علوم تجربی


رتبه ۸ گروه آزمایشی علوم تجربی گفت‌: استمرار در مطالعه و عدم توجه به حواشی کنکور رمز موفقیت من در کنکور است.
دیاکو فاروقی رتبه ۸ گروه آزمایشی علوم تجربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه گفت: توکل به خدا بعد از کمک و پشتیبانی خانواده و تلاش‌ مستمر در سه سال‌ تحصیلی دلایل موفقیتم بود.
* انتخاب دروس تخصصی برای شرکت در کلاس‌کنکور
وی افزود: دروس تخصصی را برای شرکت در کلاس کنکور انتخاب کرده‌ام، تعداد تست‌هایی که در روز می‌زدم متغیر بود.
این برگزیده کنکور خطاب به داوطلبان سال آینده گفت: در ابتدا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و مسیری که در راه دارند با توکل برخدا و با آرامش طی کنند، همچنین به توانایی و آموخته‌های خود اعتماد کنند و تا حد زیادی به حواشی اطراف توجه نکنند که این رمز موفقیت داوطلبان در کنکور است.


توصیه رتبه 7 کنکور به داوطلبان؛ وقت خود را با ارزش بدانید


فاطمه هدایتی رتبه ۷ گروه آزمایشی علوم تجربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: ساعت مطالعه من در طول روز از ۱۰ ساعت به بالا بوده است؛ تست‌های زیادی در طول روز می‌زده‌ام.
وی افزود: خانواده مسیر را برای هموار کرد، از همه لحاظ از جمله حمایت مالی و خرید کتاب‌های کمک درسی من را پوشش می‌دادند.
هدایتی در رابطه با انتخاب رشته گفت: تصمیم قاطع را هنوز نگرفته‌ام اما علاقه دارم که در رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی شرکت کنم.
این کنکوری در پایان درباره داوطلبان کنکوری گفت: برای خودتان هدف انتخاب کنید، سخت درس مطالعه کنید و بسیار تست بزنید وقت خود را با ارزش بدانید وقت خود را  با عوامل بی‌ارزش تلف  نکنید.


 رتبه سوم کنکور ریاضی: هیچ کلاس کمک‌آموزشی استفاده نکردم


خبرگزاری فارس-کرمانشاه؛ پرستو چمنی- امروز رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۲ علام شد و شاهد درخشش دو دانش‌آموز کرمانشاهی در بین نفرات برتر کنکور در گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی بودیم.
در این دوره کنکور «علی منصوریان» از کرمانشاه در گروه علوم ریاضی و فنی در جایگاه سوم ایستاد و «نیلگون سپاس» از مدرسه استعدادهای درخشان اسلام آبادغرب دیگر دانش آموز کرمانشاهی در گروه آزمایشی علوم تجربی رتبه چهارم  را از آن خود کرد.
خبرنگار فارس در همین رابطه به سراغ «علی منصوریان» نفر سوم کنکور در گروه علوم ریاضی و فنی رفته است.
فارس: خودتان را معرفی کنید؟
نفر سوم کنکور رشته ریاضی- علی منصوریان متولد سال ۱۳۸۳ هستم، پدرم کارمند اداره پست و مادرم نیر کارمند اداره غله کل غله وخدمات بازرگانی استان هستند.
فارس: اولین بار است که کنکور شرکت می‌کنید؟
نفر سوم کنکور رشته ریاضی - اولین سال بود که کنکور شرکت کردم.
فارس: از روش درس خواندنتان بگویید؟
نفر سوم کنکور رشته ریاضی- بنده امسال دانش آموز مدرسه تیزهوشان بودم، بعد از مدرسه روزانه ۶ تا ۸ ساعت درس می‌خواندم، البته روزهای پنجشنبه و جمعه تا ۱۰ ساعت هم درس می‌خواندم.
به طور میانگین با هر ۴۰ دقیقه درس خواندن معمولا ۱۰ دقیقه استراحت می‌کردم.
فارس: استارت درس خواندن برای کنکور را از چه زمانی زدید؟
نفر سوم کنکور رشته ریاضی- از کلاس یازدهم به طور جدی درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم.
فارس: در این مدت رابطه‌تون با فضای مجازی چگونه بود؟
نفر سوم کنکور رشته ریاضی- فضای مجازی را تقریبا کنار گذاشته بودم. به جزء در دوران کرونا که به کمک فضای مجازی درس می‌خواندم بعد از آن تقریبا با این فضا قطع رابطه کردم.
فارس: از کلاس‌های کمک آموزشی و تقویتی استفاده کرده‌اید؟
نفر سوم کنکور رشته ریاضی- خیر خودم درس می‌خواندم، حمایت پدر و مادر و همچنین زحمات معلمان و خودم این موفقیت را برایم رقم زد.
فارس: از تفریحات خود در این ایام بگویید؟
نفر سوم کنکور رشته ریاضی- تفریحی خاصی نداشتم به جزء دید و بازدیدی با اقوام، در ایام عید نوروز هم به جزء دو روز مابقی روزها را به درس خواندن مشغول بودم.
فارس: قصد ادامه تحصیل در چه رشته‌ای و کدام دانشگاه را دارید؟
نفر سوم کنکور رشته ریاضی- هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌ام.


رتبه 2 کنکور هنر: استمرار در خواندن مهمترین عامل موفقیتم بود


فرزاد دهقان بنادکی، رتبه دوم کنکور سراسری هنر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، در مورد میزان مطالعه خود اظهار کرد: در رشته هنر شرایط متفاوت است ضمن این‌که انرژی و توان افراد برای مطالعه نیز فرق می‌کند و رشته هنر به دلیل گستردگی متفاوت از سایر رشته‌هاست و سوالات و منابع آن نیز گسترده است.
وی افزود: برای کنکور هنر نمی‌توان به همان منابع اکتفا کرد و از این جهت ساعت مطالعه برای هر کس متفاوت است.
این دانش آموز یزدی که موفق به کسب رتبه دوم کنکور هنر شده است، با اشاره به نحوه درس خواندنش گفت: ساعت مطالعه من از ساعت ۸ یا ۹ صبح الی ۳ بعد از ظهر به طور مداوم بود و من بعد از آن یک زمان اختصاصی داشتم تا زمان قبل از کنکور دیماه که همه کتابها را میخواندم.
دهقان بنادکی تصریح کرد: خانواده نیز به نوبه خود کمک کرده و فضا را برای مطالعه من فراهم کردند که این خود تأثیر بسزایی در موفقیت من در کنکور هنر بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: من مشاور نداشتم مهمترین عامل در کنکور هنر آشنایی کامل به منابع این کنکور و پیگیری و داشتن مشاور است و همچنین به طور مداوم سطح آمادگی خودشان را تقویت کنند.
تأثیر سوابق تحصیلی را در کنکور جدی بگیریم
 نوروزی منش رتبه 8 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی گفت: کنکور هم سختی‌های خودش را داشت ولی کنکور دی ماه نتایج خوبی به همراه داشت، بخصوص تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون بسیار خوب بود و باید تأثیر آن را در کنکور جدی بگیریم.
پارسا نوروزی منش رتبه هشتم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: از دوران کودکی اتفاقاتی که در مسیر تحصیلی و مدرسه برایم رقم خورد به ریاضی علاقمند شدم و علاقه‌ای به دکتر شدن نداشتم در گروه علوم ریاضی و فنی شرکت کردم.
وی افزود: در مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل کرده‌ام و تمام فعالیت‌های مربوط به کنکور در مدرسه برایمان ارائه می‌شد و در سال کنکور حدود ۸-۷ ساعت مطالعه می‌کردم و همین‌ میزان برایم کافی بود.
نوروزی‌منش یادآور شد: همیشه و همه‌جا بخصوص در مسیر کنکور خانواده‌ام همراهی‌ام کردند البته گاهی هم که نمره خوبی از آزمون کسب نمی‌کردم کمی ناراحت می‌شدند.
این کنکوری اضافه کرد: خبر قبولی‌ام را از دوستم معین یوسفیان که وی نیز رتبه چهارم گروه علوم ریاضی را کسب کرده شنیدم و خیلی خوشحال شدیم.
وی گفت: علاقه زیادی به حضور در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف داریم و به هیچ رشته دیگری فکر نمی‌کنم.
نوروزی منش در پایان اضافه کرد: کنکور هم سختی‌‌های خودش را دارد. کنکور دی ماه برای ما نتایج بسیار خوبی به همراه داشت و به خصوص تأثیر سوابق تحصیلی که در آزمون بسیار خوب بود و باید تأثیر سوابق تحصیلی را در کنکور جدی بگیریم.


مصاحبه با رتبه 2 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی


باقری تنها رتبه 2 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی گفت: کنکور یعنی یاد گرفتن تعداد زیاد تست‌های غلطی که در خانه می‌زنیم و عامل موفقیتم مادرم بود.
مسیحا باقری تنها رتبه ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: از ابتدا به مطالب حفظ کردنی علاقه‌ چندانی نداشتم و به حل معادلات ریاضی تمایل بیشتری داشتم.
وی افزود: سال یازدهم المپیاد برنز در رشته ریاضی کشور را کسب کردم و ناگفته نماند که یکسال تحصیلی را به صورت جهشی پشت سر گذاشتم. از مهرماه امسال هفته‌ای ۶۰-۴۰ ساعت درس می‌خواندم و فقط در کلاس‌های کنکور مدرسه حضور داشتم.
باقری تنها گفت: در آزمون‌های آزمایشی مدرسه هم رتبه‌های تک رقمی کسب کردم و علاقه زیادی به رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف را دارم.
این کنکوری اضافه کرد: مادرم به شدت در این مسیر بنده را همراهی کردند به طوری که زمانی که دروسی که نیاز به حفظ کردن داشت پا به پایم می‌نشستند و با هم درس می‌ خواندیم و مهمترین عامل مؤفقیتم مادر همراهم بود.
وی در پایان خطاب به داوطلبان کنکور سال آینده گفت: بچه‌ها نباید از کنکور بترسید، کنکور یعنی یاد گرفتن تعداد زیادی تست‌های غلطی که در خانه می‌زنیم.


مصاحبه با محمد قانع رتبه ۲ گروه آزمایشی تجربی


محمد قانع رتبه ۲ گروه آزمایشی تجربی گفت‌: افزایش تعداد ساعت مطالعه و تست زنی رمز موفقیتم در کنکور بوده است.
محمد قانع رتبه ۲ گروه آزمایشی تجربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: چند کلاس برای نکته و تست‌زنی رفته بودم اما کلاس برای آموزش دیدن نرفته بودم.
وی افزود: رشته پزشکی دانشگاه تهران هدفم بود و همین رشته و دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنم.
قانع در رابطه با عملکردش در یک‌سال گذشته گفت: مهم‌ترین کاری که بنده انجام دا‌ده‌ام اینکه ساعت مطالعه را افزایش داده‌ام؛ سال آخر تست‌های به نسبت بیشتر بوده است.


 رتبه 4 کنکور علوم انسانی:هنوز در شوکم انتظار نداشتم


علی‌اکبر افتخاری رتبه چهارم کنکور علوم انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از کسب این موفقیت خیلی خوشحالم. با اینکه خانواده‌ام همیشه به من اطمینان می‌دادند که رتبه بسیار خوبی به دست می‌آورم اما من هنوز در شوک هستم چرا که انتظار رتبه 4 کشوری را نداشتم.
وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی‌اش در یکسال آخر تحصیل گفت: سعی کردم در طی یکسال گذشته از تفریح و اوقات فراغت صرفنظر کنم و فقط به کنکور و مدرسه فکر کنم چون امتحانات نهایی هم در پیش رو داشتم و باید برای موفقیت در این امتحانات نیز تلاش می‌کردم.  
افتخاری با بیان اینکه علاقه زیادی به رشته روانشناسی دارد، گفت: به احتمال زیاد تحصیل در رشته روانشناسی دانشگاه تهران اولین انتخابم است.
رتبه چهار کنکور سراسری که تنها فرزند خانواده‌ است، افزود: در طی این مدت خانواده‌ام حمایت زیادی از من به عمل آوردند و فضای خانه را آرام نگه می‌داشتند تا من بتوانم مطالعه کنم. به خصوص مادرم که همیشه همراه من بود و مرا مورد حمایت‌های عاطفی و معنوی قرار داد.
دانش‌آموز نخبه خوزستانی گفت: به هم سن‌وسالانم توصیه می‌کنم که هیچوقت ناامید نشوند چرا که در مسیر موفقیت‌های تحصیلی ممکن است با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو شوند و احساس خستگی کنند اما سعی کنند که همیشه به کسب موفقیت امید داشته باشند.
وی این را هم گفت که نقاشی می‌کشد و به هنر نیز علاقمند است. همچنین از همان دوران ابتدایی به صورت روزانه ورزش می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر افتخاری دانش آموز آموزشگاه استعدادهای درخشان طلایه داران آموزش و پرورش ناحیه ۱ اهواز است که موفق به کسب رتبه چهارم کشوری در گروه علوم انسانی کنکور سراسری ۱۴۰۲ شد.


 مادر رتبه 4 کنکور علوم انسانی: فرزندم در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرد


خانم افتخاری مادر علی‌اکبر افتخاری رتبه چهارم کنکور علوم انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: رمز موفقیت فرزند من اول پشتکار و تلاش خودش بود و با توجه به علاقه‌ای که فرزندم به کسب علم داشت، ما انتظار کسب این موفقیت را داشتیم.
وی با اشاره به علاقه وافر این دانش‌آموز نخبه خوزستانی به علم مشاوره، گفت: پیش‌بینی می‌کنم که فرزندم از مشاوران موفق آینده کشور شود چرا که در طی مدت تحصیل تمامی کارهای مشاوره و برنامه‌ریزی درسی را خودش انجام داد.
خانم افتخاری با بیان اینکه فرزندنش از بچگی عاشق مدرسه بود، ادامه داد:  از همان دوران کودکی عاشق درس بود و هیچوقت درس و مدرسه را به چیزی ترجیح نداد.
وی همچنین بیان کرد: فرزندم در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرد و روزی 8 تا 10 ساعت مطالعه داشت و با توجه به علاقه‌ای که رشته روانشناسی دارد احتمال می‌دهیم که در این رشته ادامه تحصیل دهد.
خانم افتخاری با اشاره به شادی خانواده از کسب این موفقیت گفت: به عنوان یک مادر از کسب این موفقیت خیلی خوشحالم البته به توانایی‌های فرزندم نیز ایمان داشتم.
وی درباره دیگر علایق فرزندنش اظهار کرد: فرزندم به هنرِ طراحی و خطاطی علاقمند است و در این حوزه نیز دارای استعداد هست، علاوه بر این بسیار کتاب‌خوان است.
خانم افتخاری در عین حال به دانش‌آموزان کنکوری توصیه کرد که به آینده و هدف خود فکر کنند و روی درس تمرکز داشته باشند.


مصاحبه با رتبه 8 آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی


رتبه 8 آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی، گفت: از شنیدن رتبه‌ام خیلی شوکه شدم ولی از قبل پیش‌بینی می‌کردم، از طریق یکی از اقوام تماس گرفتند و گفتند که رتبه برتر شدی!
امیرحسین حبیب زاده رتبه ۸ آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: خیلی شوکه شدم ولی از قبل پیش‌بینی می‌کردم. از طریق یکی از اقوام تماس گرفتند و گفتند که رتبه برتر شدی!
وی افزود: خیلی خوشحال شدم و دارم نتیجه تلاش‌هایم را می‌بینم. فعلا تصمیمی ندارم ولی دوست دارم حقوق دانشگاه تهران را قبول شوم. فقط کلاس‌های مدرسه را می‌رفتم و در کلاس های کنکوری شرکت نکردم و فقط آزمون‌های آزمایشی را شرکت کردم.


رتبه ۱۰ کنکور سراسری به یک دانش‌آموز فارسی رسید


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمد موسوی، دانش آموز پایه دوازدهم دبیرستان سعدی شهرستان آباده است.
این دانش اموز که فرزند یکی از دبیران شیمی شهرستان آباده است امسال در کنکور سراسری در رشته تجربی توانست رتبه دهم را کسب کند و طلسم دو ساله کسب نکردم رتبه‌های یک تا ۱۰ کنکور در فارس بشکند.
شایان ذکر است: رشته تجربی یکی از پر متقاضی ترین رشته های کنکور سراسری است که تقریبا نیمی از دانش اموزان در این رشته در کنکور شرکت می کنند.


گفتگو با رتبه 9 آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی


سونیا مرادی رتبه ۹ آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: من هنوز در شوک هستم و باید فکر کنم که چه رشته‌ای انتخاب کنم.
وی افزود: هنوز بین دو رشته شک دارم و باید بین حقوق و فرهنگیان انتخاب کنم ولی به حقوق علاقه دارم و باید نظر خانواده‌ام را هم بپرسم.
مرادی عنوان کرد: در طول روز حدود ۸ تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و۳ سال در آزمون‌های آزمایشی هم شرکت کردم.
وی ادامه داد: انتظار تک رقمی کشوری را نداشتم و فکر می‌کردم در منطقه قبول شوم.


مصاحبه با رتبه ۱ گروه آزمایشی علوم تجربی


پرهام مصطفوی رتبه ۱ گروه آزمایشی علوم تجربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: بنده در کلاس‌های کنکور شرکت‌ نکرده ام، شاید یک جلسه به کلاس کنکور رفته باشم.
وی افزود: رمزموفقیت من اراده و تلاش‌های روز افزونم بوده است؛ اما نمی‌توانم حمایت خانواده و دوستانم را نادیده بگیرم، من ۱۱ تا ۱۲ ساعت در روز درس می‌خواندم و تست فراوان می‌زده‌ام.
این کنکوری در رابطه با اینکه چه کسی این خبر خوش را به او داده است، گفت: یکی از اقوام که در صداو سیما کار‌ می‌کرد به بنده اطلاع داد که رتبه اول کنکور تجربی شده‌ام؛ پیش بینی بنده این بود که تک رقمی می‌شوم اما رتبه ۱ گروه آزمایشی علوم تجربی فکر نمی‌کرده‌ام بشوم.


* حمایت همه جانبه خانواده


 مصطفوی درباره حمایت‌های خانواده اش افزود: امسال سال سختی بود و خانوادهمه جور هوای من را داشتند، با توجه به اینکه من روابط‌ام را کمتر‌کرده‌ بودم. اما خانواده از همه لحاظ من را حمایت می‌کردند.
وی گفت: به امید خدا پزشکی دانشگاه تهران می‌خواهم انتخاب رشته کنم و به افرادی که سال دیگر کنکور دارند می‌گویم که خودشان را با فضای جدید وقف دهند، با اراده و انگیزه درس مطالعه کنند.


منتظر رتبه 9 کنکور تجربی بودم


رتبه ۹ گروه آزمایشی علوم تجربی گفت: بنده سال آخربه مدرسه نرفتم و در کلاس‌های آنلاین کنکور شرکت کرده‌ام و رمز موفقیت هم می‌تواند تست‌‌زنی زیاد باشد.
رضا یوسف‌وند رتبه ۹ گروه آزمایشی علوم تجربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: بنده سال آخربه مدرسه نرفتم و در کلاس‌های آنلاین کنکور شرکت کرده‌ام و رمز موفقیت هم می‌تواند تست‌های فراوانی که میزدم باشد.
* منتظر رتبه خوب بودم
یوسف‌وند در رابطه با اینکه چه واکنشی داشته است نسبت به خبر برتر شدنش گفت: با توجه به ترازی که داشتم این پیش‌بینی را می‌کردم که رتبه ۸ تا ۱۰  تجربی را کسب کنم، برای من جای تعجب نداشت؛ چرا که یکی از دبیرهایی که من با او درس داشتم این خبر را به من داد.
وی درباره واکنش خانواده‌اش افزود: خانواده‌ام بیشتر از خودم خوشحال شدند، من خیلی خوشحالم که این افتخار را کسب کرده‌ام که رتبه ۹ گروه آزمایش علوم تجربی را کسب کرده‌ام.
یوسف‌وند در پایان درباره انتخاب رشته و دانشگاهش افزود: می‌خواهم که پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب کنم.


مصاحبه با بنی‌احمدی رتبه نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی


حمد بنی‌احمدی رتبه نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: از دوران بچگی که خودم را شناختم به تست زنی و حل معادله علاقه زیادی داشتم و ریاضی درس محبوبم بود و برای شرکت در کنکور علاقه‌ای به رفتن به کلاس‌های کنکور نداشتم.
وی افزود: سال دهم و یازدهم مطالعه چندانی نداشتم و درگیر المپیاد ریاضی بودم اما سال دوازدهم حدوداً روزی ۹ ساعت مطالعه داشتم و هرچه به زمان کنکور نزدیک‌تر می‌شدیم مطالعه‌ام به روزی ۱۱ ساعت رسیده بود.
این کنکوری خاطرنشان کرد: نقش خانواده‌ام بیشتر حالت حمایتی برایم داشت و مواقعی که فشار زیادی را تحمل می‌کردم و ناامید و خسته می‌شدم این خانواده‌ام بودند که با مشورت و حمایت‌هایشان مجدداً آرامش می‌گرفتم و شروع به درس خواندن می‌کردم.
بنی‌احمدی یادآور شد: با وجود اینکه علاقه زیادی به تست زنی داشتم موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور شدم و علاقه‌زیادی به رشته کامپیوتر دارم ولی اطرافیانم می‌گویند کامپیوتر را هم به طور خصوصی می‌توانی آموزش ببینی و با مشورتی که از سوی خانواده و اطرافیان داشتم نظرم بر رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است.
وی در پایان گفت: اولویت برای انتخاب رشته باید، رشته تحصیلی باشد، نه دانشگاه بهتر. بعضاً مشاهده می‌کنیم بعضی‌ افراد اولویت‌ را دانشگاه قرار می‌دهند و به انتخاب رشته اهمیتی نمی‌دهند و معتقدند که بعداً می‌شوند تغییر رشته داد که به نظرم چنین روشی موفقیت‌آمیز نخواهد بود.


مصاحبه رتبه 10 آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی


احمد رضائی رتبه ۱۰ آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: تراز اعلام شده از سوی سازمان سنجش، پیش‌بینی قبولی را به ما می داد ولی این رتبه تا جایی شوکه کننده است، به هر حال پاداش زحماتمان را می‌بینیم.
وی افزود: در کلاس‌های کنکوری شرکت نکردم و خودم مشاور خودم بودم، در برخی از آزمون‌های آزمایشی شرکت کردم تا خودم را با سطح کشوری بسنجم.
رضائی اظهار داشت: دوست دارم به سمت علاقه‌ام بروم و در رشته‌های علوم‌ اجتماعی، سیاسی یا روانشناسی تحصیل کنم.


مصاحبه با قوامی کنکوری رتبه هفت گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی


آرش قوامی رتبه هفت گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: از نخستین سالی که وارد دبیرستان شدم علاقه‌ای به برخی از دروس مانند زیست نداشتم و ریاضی برایم بیشتر از دروس دیگر جذاب و شیرین بود.
وی گفت: علاقه زیادی به رشته برق در دانشگاه صنعتی شریف دارم و به همین دلیل اولویت اصلی‌ام برای انتخاب رشته مهندسی برق است؛ البته اولویت‌های بعدی‌ام کامپیوتر و مکانیک هست ولی باز هم می‌گویم اولویت اصلی‌ام مهندسی برق است.
این کنکوری اضافه کرد: خانواده‌ام برای موفقیت در کنکور مرا بسیار همراهی کردند و یکسال تفریح و مسافرت چندانی نداشتیم.
قوامی اضافه کرد: برای کسب رتبه برتر در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم و فقط سعی کردم با برنامه‌ریزی که داشتم به راحتی در خانه درس بخوانم. اوایل به سراغ کتاب‌های زیادی می‌رفتم ولی بعد از مدتی متوجه شدم که فقط باید تست زنی کنم تا بتوانم در کنکور رتبه خوبی بدست بیاورم.
این کنکوری خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزان و پشت کنکوری‌ها توصیه می‌کنم برای درس خواندن برنامه‌ریزی داشته باشند و به کلاس‌های کنکور اکتفا نکنند. دانش‌آموزان نباید یک روز ۲۰ ساعت درس بخوانند و یک هفته اصلاً درس نخوانند.
وی در پایان گفت: کنکور تنها راه موفقیت نیست و داوطلبان نباید به زور درس بخوانند و اصرار داشته باشند که حتماً باید در فلان رشته یا رتبه کنکور قبول شوند.


گفتگو با رتبه ۴ آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی


علی اکبر افتخاری رتبه ۴ آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: وقتی نتایج اعلام شد و رتبه 4 آزمون شدم، خیلی خوشحال شدم ولی هنوز تصمیم نگرفته‌ام که در چه رشته‌ای تحصیل کنم.
وی افزود: بین ادبیات و روانشناسی مانده‌ام و باید فکر کنم تا تصمیم بگیرم ولی به روانشناسی بیشتر علاقه دارم.
افتخاری اظهار داشت: در کلاس‌های کنکوری شرکت کردم و در روز ۱۸ ساعت درس می‌خواندم و در کنار مدرسه همه فکر و ذکرم کنکور بود و در آزمون‌های آزمایشی هم شرکت کردم.


کسب رتبه یک کنکور انسانی توسط دانش‌آموز اسفراینی


به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی نیکوکار دانش آموز اسفراینی توانست در کنکور سراسری امسال رتبه یک را در رشته علوم انسانی کسب کند.
این دانش‌آموز نخبه سال گذشته نیز توانسته بود مدال طلا المپیاد ادبی را کسب کند.
در این رشته دانش آموز تهرانی رتبه دوم و سوم را کسب کردند.


مصاحبه با رتبه 10 آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی


احمد رضائی رتبه ۱۰ آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم انسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: تراز اعلام شده از سوی سازمان سنجش، پیش‌بینی قبولی را به ما می داد ولی این رتبه تا جایی شوکه کننده است، به هر حال پاداش زحماتمان را می‌بینیم.
وی افزود: در کلاس‌های کنکوری شرکت نکردم و خودم مشاور خودم بودم، در برخی از آزمون‌های آزمایشی شرکت کردم تا خودم را با سطح کشوری بسنجم.
رضائی اظهار داشت: دوست دارم به سمت علاقه‌ام بروم و در رشته‌های علوم‌ اجتماعی، سیاسی یا روانشناسی تحصیل کنم.


در ادامه نفرات برتر کنکور 1401 معرفی شده اند. البته در همین سایت ایران مدرس در مقالات دیگری این افراد به صورت کامل معرفی شده اند.
گروه زبان های خارجی کنکور 1401
1- کیارش علیزاده از تبریز
2- امیر حسن کیوانی از مشهد
3- علیرضا ملک حسینی از اراک
نفرات و رتبه‌های برتر گروه هنر کنکور 1401
1- کیاناز شاطریان از اصفهان
2-شایا قنادان ازده از تهران
3-صبا سلطانی از تهران
4-ملیکا هادی نیا از تهران
5- علیرضا فصیحی نژاد از تهران
رتبه‌های برتر گروه علوم انسانی
1-محمد بهرامی از کرمانشاه
2- مائده ملکی از تبریز
3- سیده مهرناز سیدی از مشهد
4- امیر مهدی تبار از تهران
5- پرهام سنکیان از مشهد


مطالعه نمائید: بهترین معلم خصوصی کنکور 1402 و 1403 در تهران و کل ایران


رتبه های برتر گروه علوم ریاضی و فنی کنکور 1401
1- سید حسین سید مهدی جاسبی از تهران
2- امیر پارسا بهرامی از تهران
3- علیرضا ملک حسینی از اراک
4- امیر هامیون شریفی زاده از گرگان
5- پوریا غفوری از یزد
نفرات برتر گروه علوم تجربی
1- فرناز حسن زاده از کهگلویه بویر احمد
2- علیرضا دهقانی از یزد
3- صبا رضایی از بروجن
4- محمد طاها رنجی از ارومیه
5- نگار هاشم زاده از تبریز


مطالعه این مقاله هم مفید است: مصاحبه با رتبه های برتر کنکور 1401، ساعت مطالعه و رشته انتخابی نفرات اول کنکور سراسری 1401


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 80381 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
پدرام طاهری دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

خوب است