ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله کنکور عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور 93 از زبان خودشان

عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور 93 از زبان خودشان

به اشتراک گذاری

در این بخش با ارائه مصاحبه رتبه های برتر کنکور سراسری سال 93 سعی می شود عوامل و پارامترهای موثر در موفقیت آنها در کنکور مورد بررسی قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: رمز موفقیت نفر دوم کنکور سراسری

گفت‌و‌گوی خواندنی فارس با نفر سوم کنکور 93 ریاضی‌

بعد از اعلام نتیجه ‌‌فقط می‌خندیدم/برای کنکور تفریحاتم را تعطیل نکردم/کلاس کنکور نرفتم

هر چند سال دیگر هم که بگذرد کنکور همچنان پر تب و تاب ترین رقابت علمی ایران است که هر سال چند هزار نفر رو درگیر موج خود می‌کند. با اعلام نفرات برتر کنکور امسال مشخص که سهم آذربایجان‌شرقی از این ماراتن علمی تنها 3 نفر است.

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: بعد از اعلام نتیجه ‌‌فقط می‌خندیدم/برای کنکور تفریحاتم را تعطیل نکردم/کلاس کنکور نرفتم


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، «صدرا صفادوست» ‌به عنوان رتبه سوم ‌رشته ‌ریاضی و فیزیک در کنکور 93 توانسته پرچم علمی تبریز را بالا نگه دارد.

صدرا متولد 31 شهریور سال 75 و در دبیرستان تیزهوشان شهید مدنی تبریز درس خوانده است. به بهانه همین رتبه سومی سراغ او رفتیم تا از حس و حالش بعد از اعلام این نتایج بشنویم.

چطور این خبر به شما رسید ؟ شوکه نشدید ؟

خبر امروز به طور عمومی از طریق رسانه‌ها اعلام شد ولی دیروز با من تماس گرفته و خبر این رتبه سومی را اعلام کردند. راستش ما مسافرت بودیم و زمانی هم که تماس گرفته شد در جاده برگشت با خانواده در ماشین بودیم. خیلی غافلگیر شدم و از خوشحالی فقط می‌خندیدم.

انتظار رتبه سوم را داشتید ؟

انتظار رتبه خوب را داشتم ولی اینکه رتبه سوم باشم نه.

قبلا هم کنکور داده بودید ؟

نه این اولین بار بود که در کنکور شرکت می‌کردم و تا قبل از این فقط در آزمون‌های کانون شرکت داشتم که خوب تراز آن آزمون‌ها هم همیشه تک رقمی و خوب بود.

حالا برنامه‌تان برای انتخاب رشته چیست ؟ همین تبریز می‌مانید ؟

به طور 99 درصد انتخابم رشته مهندسی کامپیوتر و گرایش نرم‌افزار است ولی چون در دانشگاه تبریز این رشته را نداریم، دانشگاه صنعتی شریف انتخاب من است.

یعنی فکر می‌کنید اگر دانشگاه تبریز نرم‌افزار داشت همین جا را انتخاب می‌کردید ؟

نمی‌دانم راستش باید بیشتر فکر می‌کردم. (با خنده )

تصور عمومی از رتبه‌های تک رقمی کنکور این طور است که به طور کلی زندگی را تعطیل می‌کنند و فقط درس می‌خوانند. این در مورد شما چقدر صدق می‌کرد؟

راستش من اصلا زندگی‌ام را تعطیل نکرده بودم و همان تفریحات همیشگی خودم مثل کار با کامپیوتر و اینترنت و تماشای تلویزیون را در برنامه‌ام داشتم. فقط هر روز صبح از ساعت 11 صبح آغاز به درس خواندن می‌کردم و تا عصر این روند ادامه داشت ولی باز در این مدت هم استراحت‌های کوتاه داشتم. هیچ وقت نشده بود که تا دیر وقت بنشینم و درس بخوانم.

تابستان گذشته این روزها را چطور گذرانده بودید و چقدر به طور روزانه و هفتگی مطالعه داشتید ؟

در واقع تابستان هیچ مانعی در برنامه‌ریزی من ایجاد نکرده بود و همچنان با همان ساعت‌های قبلی پیش می‌رفتم. تا قبل از عید روزانه 6 ساعت درس می‌خواندم و بعد از عید هم روزانه 8 ساعت. به تعبیری یعنی هقته‌ای 56 ساعت.

یعنی فقط خودتان درس می خواندید؟ کلاس کنکور و... هیچ تاثیری در درس خواندن شما نداشت؟

نه اصلا کلاس کنکور و کتابخانه نرفتم و فقط در خانه خودم درس می‌خواندم. به هر حال کانون خودش برنامه داشت و منم با همان برنامه پیش می‌رفتم و سعی می‌کردم عقب نمانم. در این بین برادرم هم مشاور خوبی بود چرا که چند سال قبل از من کنکور داده بود و او هم با رتبه خوبی در دانشگاه تبریز قبول شده بود.

از چه زمانی شروع به درس خواندن برای کنکور کردید و با برنامه جدی تری پیش رفتید ؟

از سال دوم دبیرستان به کنکور فکر می‌کردم ولی از سال سوم این برنامه‌ریزی جدی‌تر شد.

چه پیشنهادی برای کسانی که سال آینده کنکور می‌دهند دارید؟ همین برنامه هفته‌ای 42 تا 56 ساعت را پیش بگیرند؟

شاید یک دانش‌آموز با ساعت مطالعه کمتر از من بازدهی بیشتر داشته باشد. اصل اول این است که باید به یک خود شناسی رسید تا بداند چه حجم مطالعه‌ای برای او مناسب است و حداکثر توانایی او چقدر است.

پیشنهاد می شود مقاله مصاحبه اختصاصی با دارنده بهترین رتبه کنکور را در این زمینه بخوانید.

*********************

گفت‌وگو از سحر فکردار

********************

مصاحبه با نفر دهم کنکور سراسری 93 رشته ریاضی

نفر دهم کنکور سراسری ریاضی با بیان اینکه مهندسی برق دوست دارم و می‌خواهم در دانشگاه صنعتی شریف همین رشته را بخوانم، گفت: همه می‌دانند شرایط تحصیل، دانشگاه و اساتید در تهران خیلی بهتر است و اصلاً قابل مقایسه با تبریز نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هر چند سال دیگر هم که بگذرد کنکور همچنان پر تب و تاب‌ترین رقابت علمی ایران است که هر سال چند هزار نفر رو درگیر موج خود می‌کند؛ با اعلام نفرات برتر کنکور امسال مشخص شد که سهم آذربایجان‌شرقی از این ماراتن علمی تنها سه نفر است.

«مهدی بخشی» یکی از این 3 نفر است که به عنوان رتبه دهم از رشته ریاضی توانسته پرچم علمی تبریز را بالا نگه دارد؛ او متولد سال 75 است و در دبیرستان تیزهوشان شهید مدنی تبریز درس خوانده و با صدرا صفادوست رتبه سوم همین رشته در کنکور امسال هم مدرسه‌ای است. به بهانه کسب این رتبه به سراغ او رفتیم تا از حس و حالش بعد از اعلام نتایج بشنویم.

*انتظار همچین رتبه‌ای را داشتید؟

خوب من در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردم و با توجه به تراز آنها تا حدودی خیالم راحت بود ولی اینکه جزو 10 نفر اول رشته باشم خیلی غیرمنتظره و باور نکردنی بود.

*حتما چون انتظارش را نداشتید وقتی خبر را شنیدید حسابی غافلگیر شدید؟

راستش خیلی استرس داشتم. اول از طرف کانون تماس گرفتند و خبر دادند که رتبه 10 شدم و بعد از چند ساعت از سازمان سنجش تماس گرفتند. خیلی خوشحال شدم و اصلاً حالم قابل توصیف نیست.

*از خانواده‌تان بگویید، حتماً از این خبر خیلی خوشحال شدند؟

ما یک خانواده چهار نفره‌ایم. پدرم پرستار است و مادرم خانه‌دار. فقط یک خواهر دارم. آنها هم با شنیدن این خبر خیلی غافلگیر و ذوق زده شدند.

*چطور درس خواندید که چنین رتبه غافلگیر کننده‌ای کسب کردید؟

هر سال در دبیرستان همزمان درس‌های همان سال را خوب می‌خواندم ولی درس خواندن جدی برای کنکور را از تابستان گذشته آغاز کردم. حتی این درس خواندن هم تا قبل از عید با اینکه به طور روزانه و مستمر ادامه داشت ولی کم بود و تازه از بعد از عید ساعت‌های مطالعه را بیشتر کردم به طوری که هر هفته 60 ساعت درس می‌خواندم.

*شرکت در کلاس‌های کنکور چقدر موثر بود؟

من هیچ کلاس کنکوری نرفتم و فقط خودم مطالعه شخصی داشتم؛ تنها برای یکی از درس‌های تخصصی کلاس می‌رفتم.

*حالا با این رتبه انتخاب رشته برای شما خیلی دشوار نیست، چه رشته‌ای را انتخاب می‌کنید ؟

هنوز به طور قطعی تصمیم نگرفته‌ام و باید بیشتر فکر کنم و مشورت بگیرم ولی خودم مهندسی برق دوست دارم و می‌خواهم در دانشگاه صنعتی شریف همین رشته را بخوانم؛ شاید چون خواهرم هم در همین رشته تحصیل کرده است یکی از دلایل انتخابم باشد.

*پس با این حساب از تبریز می‌روید؟

خب این طبیعی است. همه می‌دانند شرایط تحصیل، دانشگاه و اساتید در تهران خیلی بهتر است و اصلاً قابل مقایسه با تبریز نیست؛ اگر بخواهم در سطح بهتر و بالاتری درس بخوانم باید تهران را انتخاب کنم.

*در یکسال اخیر که گفتید برای کنکور درس می‌خواندید، روال عادی زندگی‌تان چقدر تغییر کرده بود؟

اینطور نبود که زندگی‌ام کلاً تحت تاثیر کنکور قرار بگیرد و مختل شود. خب بعد از عید نوروز که مدرسه تعطیل شد فرصت بیشتری برای درس خواندن داشتم؛ ولی با این حال تفریحات همیشگی‌ام سر جای خود بود. تماشای فیلم، گردش و ... همه به راه بود اما همه با برنامه‌ریزی انجام می‌شد و خللی در درس خواندنم ایجاد نمی‌کرد.

*چه پیشنهادی برای کسانی که سال آینده کنکور می‌دهند، دارید؟

پیشنهادم این است که از همین حالا آغاز به درس خواندن کنند چرا که تقریباً دو ماه از تابستان گذشته است. مطالعه را جدی بگیرند و نگویند که حالا اول کار است و فرصت زیاد. درس‌های پایه را بیشتر بخوانند. از لحاظ کمی اینکه روزانه چند ساعت درس بخوانند مهم نیست، اینکه درس‌ها عمیق‌تر خوانده شود اهمیت دارد تا با تمرکز و جدیت این مطالعه‌ها انجام شود.

********************

گفت‌وگو‌ از سحر فکردار

********************

مطالعه مقاله
گفتگوی فرصت برابر با مهدي زارعي رتبه 10 كشوري و 4 منطقه 2 علوم تجربي در این زمینه می تواند مفید باشد.

گفتگو با رتبه هشت کنکور 93 رشته ریاضی فیزیک

رتبه هشت کنکور ریاضی فیزیک کشور گفت: دلم‌ می‌خواهد مثل همیشه ساده و بی‌تکبر، اما از لحاظ علمی سرآمد باشم.

بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری سال‌جاری، مازندران مانند سال‌های قبل از برترین‌های کشور محسوب شده و با چند رتبه کمتر از 10 جزو استان‌ها رده اول به شمار آمد.

میعاد لقایی از تیزهوشان بابلسری این بار در کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داد و برای مازندران افتخار آفرید.

این دانش‌آموز مستعد مازندرانی در گفتگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه در همه مقاطع بجز سال چهارم متوسطه با معدل 20 دوران تحصیلی را گذرانده، اظهار داشت: سال چهارم متوسطه در مرکز تیزهوشان بابل با معدل 19.96 دیپلم رشته ریاضی فیزیک را اخذ کردم.

لقایی که فرزند دوم خانواده است با اشاره به اینکه فضای خوبی برای تحصیل به‌ویژه فعالیت‌های علمی برای من در منزل و مدرسه فراهم بود، افزود: پدرم بازنشسته سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و مادرم خانه‌دار است.

* مطالعه هشت تا 12 ساعته برای کنکور

وی زمان مطالعه کتب درسی برای آماده شدن برای کنکور را متفاوت دانست و ادامه داد: ساعات مطالعه در قبل و بعد از عید برای دانش‌آموزی که برای کنکور آماده می‌شود متفاوت است، در مجموع بین هشت تا 12 ساعت در طول شبانه روز درس می‌خواندم.

رتبه هشت کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک با بیان اینکه در سال چهارم متوسطه از کلاس تقویتی دیفرانسیل بهره‌ برده است، تصریح کرد: سال سوم دبیرستان کلاس ریاضی حسابان می‌رفتم.

* ادامه تحصیل در دو رشته مهندسی

این دانش‌آموز مستعد بابلسری با اشاره به اینکه مرکز تیزهوشان بابل از من انتظار رتبه تک رقمی داشت، افزود: با رتبه هشت غافلگیر شدم و قصد دارم در دو رشته کامپیوتر و برق در صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم.

لقایی ورزش مورد علاقه خود را دومیدانی و شنا عنوان کرد و ادامه داد: اوقات فراغت را با مطالعه رمان‌های معروف خارجی، علمی و مقالات تخصصی رشته مورد علاقه‌ام پر می‌کردم.

وی با بیان اینکه خانواده برای اخذ رتبه تک رقمی به من امیدواری می‌دادند، گفت: خودم برای کسب رتبه تک رقمی بی‌توجه بودم اما تشویق خانواده به‌ویژه برادرم بی‌تاثیر نبود.

لقایی رقبای درسی خود را در کلاس درس سبب پیشرفت تحصیلی دانست و افزود: سطح تحصیلی و علمی دانش‌آموزان ما بالا بود و راحت‌تر از فضای کلاس بهره‌مند می‌شدم.

* کسب مدال طلا المپیاد ریاضی کانادا

وی با بیان اینکه در سال دوم دبیرستان در المپیاد علمی ریاضی«واترلو کانادا» مدال طلا را کسب کردم، ادامه داد: در المپیاد فیزیک، شیمی و ادبیات شرکت کردم و موفق به گذراندن مرحله نخست می‌شدم اما رتبه قابل قبولی را در مرحله دوم کسب نکردم.

لقایی کنکور امسال رشته ریاضی فیزیک را سخت و وقتگیر دانست و گفت: اگر کسی مثل خودم بود تا تجربیات خوبی به من ارائه می‌داد موفقیت بهتری کسب می‌کردم.

وی با بیان اینکه رقابت تحصیلی در سطح دانشگاه سبب پیشرفت علمی دانشجویان می‌شود، تصریح کرد: از سری دانشجویانی هستم که در مباحث مختلف علمی و سیاسی دانشگاه مشارکت خواهم داشت.

این دانش آموز مستعد مازندرانی پیشرفت علمی در ابعاد مختلف را از آرزوهای خود دانست و خاطر نشان کرد: دلم ‌می‌خواهد مثل همیشه ساده و بی‌تکبر، اما از لحاظ علمی سرآمد باشم.

لقایی در پایان سخنانش از خانواده و مسئولان آموزش و پرورش بابلسر به‌ویژه مرکز شهید بهشتی بابل قدردانی کرد.

سرپرستی خبرگزاری فارس در مازندران نیز این موفقیت علمی را به همه دانش آموزان استان به ویژه میعاد لقایی تبریک و تهنیت می‌گوید.

مصاحبه با رتبه 9 کنکور سراسری سال 93 گروه ریاضی فیزیک

دانش‌آموز آملی رتبه 9 کنکور سراسری گروه ریاضی فیزیک گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و مطالعات اصولی خود را برای کنکور آماده می‌کردم و هدفمند درس خواندم.

امیر نوری‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل بیان داشت: هم‌اکنون حس بسیار خوبی دارم و به خاطر کسب این موفقیت بزرگ و ارزنده خداوند را شکرگزارم.

وی ادامه داد: در راه کسب این موفقیت ارزشمند خانواده‌ام بیشترین سهم را داشتند و علاوه بر حمایت‌های والدین و خانواده‌ام، مدیران، معلمان و مشاوران تلاش‌های زیادی داشته و در این راه توانستند پشتیبانی و حمایتم کنند.

نوری‌پور با تاکید بر اینکه در پشت هر سختی راحتی وجود دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و مطالعات اصولی خود را برای کنکور آماده می‌کردم و همه حرکات و چگونگی مطالعه‌ام با هدف و برنامه بود.

* می‌خواهم در رشته برق یا عمران ادامه تحصیل دهم

دانش‌آموز آملی رتبه 9 کنکور سراسری گروه ریاضی فیزیک در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد انتخاب رشته و تحصیل در رشته دلخواه برای آینده‌ای روشن تاکید کرد: قصد دارم در یکی از رشته‌های برق یا عمران ادامه تحصیل دهم ولی در این زمینه باید مشورت‌های زیادی با مشاوران داشته و با دقت زیادی دست به انتخاب بزنم.

نوری‌پور در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار فارس درباره چگونگی مطلع شدن از کسب رتبه نهم کنکور سراسری بیان داشت: عصر روز جمعه گذشته از سازمان سنجش و آموزش کشور به منزل‌مان تماس داشتند که نخستین نفری که این خبر را شنید خواهرم بود هرچند از صبح آن روز از موسساتی که در آنها کنکورهای آزمایشی می‌دادم نیز تماس‌هایی داشتم و آنها اعلام کردند که از سازمان سنجش با شما تماس می‌گیرند.

* در تمام مراحل زندگی باید هدفمند گام برداشت

این دانش‌آموز آملی اضافه کرد: در آن زمان همه اعضای خانواده شاد و خوشحال بودند و توانستم از امتحانی بزرگ سربلند بیرون بیایم.

وی در توصیه‌ای به دانش‌آموزان هم‌سن خود یادآور شد: برای هر مرحله و جایگاه زندگی‌شان هدف و برنامه مدون داشته باشند و به هیچ وجه در زندگی بدون هدف گام نگیرند.

پیشنهاد می شود مقاله
مهمترین عوامل در موفقیت رتبه های برتر کنکور را هم مطالعه نمائید.

مصاحبه با نفر نهم کنکور تجربی سال 93

نفر نهم کنکور تجربی می‌گوید: برای یک دانش‌آموز معلم خوب در مدرسه کافی است و دیگر نیازی به کلاس‌های کنکور و غیره نیست و من هم از این قائده مستثنی نبوده‌ام و سعی داشتم بیشتر بر توانایی‌های خودم و استفاده از تجربیات معلمان تکیه کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هر چند سال دیگر هم که بگذرد کنکور همچنان پر تب و تاب‌ترین رقابت علمی ایران است که هر سال چند هزار نفر رو درگیر موج خود می‌کند؛ با اعلام نفرات برتر کنکور امسال مشخص شد که سهم آذربایجان‌شرقی از این ماراتن علمی تنها سه نفر است. ‌

علیرضا رضایی متولد 1375 در شهر میانه تحصیلات خود را در رشته تجربی و در دبیرستان علامه امینی شهر میانه به پایان رساند و توانست در کنکور سراسری سال 1393 در رشته علوم تجربی رتبه 9 کشوری را کسب کند به همین منظور در گفت‌و‌گویی با وی رمز موفقیتش را جویا شدیم که از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

تاثیر والدین شما در کسب این موفقیت در حد بوده و چگونه شما را همراهی می‌کردند ؟ شغل آنها را نیز بگویید؟

پدر مادر من هر دو در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده‌اند و فرهنگی هستند و من هیچگاه نمی‌توانم نقش خانواده‌ام را در این موفقیت ‌انکار کنم‌.

پدر و مادرم همیشه مرا یاری می‌کردند و به من دلگرمی می‌دادند و سعی داشتند با فراهم آوردن فضای مناسب درس خواندن در خانه، به من ‌در زمان‌هایی که از نظر روحی و جسمی در شرایط مناسبی قرار نداشتم در بهبود شرایط من نقش آفرینی کنند.

خانواده من با ایجاد رابطه دوستی و همانند گرداننده پشت صحنه‌‌ یک فیلم یا سریال مرا به هدفی که در پیش گرفته بودم نزدیک‌تر می‌کردند و ‌در این سال‌ها که برای موفقیت در کنکور تلاش می‌کردم محیطی عاطفی و صمیمی را برای من فراهم آوردند‌.

در طی این دورانی که مشغول درس خواندن بودم بسیاری از مسئولیت‌های من بر گردن خانواده‌ام بود و به خصوص در هفته پایانی خانواده من فداکاری بیشتری از خودشان نشان داده و سعی داشتند هیچ کار خارج از برنامه‌ای را انجام ندهند و نهایتاً با وجود مشکلات شخصی و کاری که خود درگیر آنها بودند آرامش را در محیط خانواده برقرار سازند.

توصیه شما برای خانواده‌های دیگر کنکوری‌ها چیست ؟

موفقیت در کنکور یک موفقیت خانوادگی است و خانواده‌ها باید برای موفقیت عضو کنکوری خانواده از هیچ راهکاری دریغ نکنند. اعضاء خانواده بهتر است موفقیت یا شکست عضو خانواده پشت کنکوریشان را موفقیت یا شکست خود تلقی کنند و همه امکاناتشان را برای حصول به موفقیت وی به کار بگیرند.

به نظر من خانواده در دادن حس اعتماد به نفس و حفظ آرامش روحی فرزندان می‌توانند بسیار موثر باشند و بهتر است همواره محیط خانواده را برای عضو پشت کنکوری کاملاً آرام نگه دارند.

در روز به چه میزان مطالعه داشتید و در چه محیطی راحت‌تر بودید ؟

من در روز به طور متوسط 7 تا 8 ساعات مطالعه داشتم و بیشتر وقت خود را اتاق اختصاصی منحصر به خودم می‌گذراندم و گاهی اوقات هم در کتابخانه مشغول مطالعه می‌شدم و در طی این مدت سعی داشتم تا در کنار محیط گرم خانواده‌ام و توکل بر خداوند راهی را که آغاز کرده بودم را به پایان برسانم.

آیا در کلاس‌های کنکور شرکت کرده‌اید ؟

من در طول ایام کنکور در کلاس خاصی شرکت نمی‌کردم و بیشتر از معلمان مدرسه و کلاس‌هایی که برایمان می‌گذاشتند استفاده می‌کردم.

به نظر من برای یک دانش‌آموز معلم خوب در مدرسه کافی است و دیگر نیازی به کلاس‌های کنکور و غیره نیست و من هم از این قاعده مستثنی نبوده‌ام و سعی داشتم بیشتر بر توانایی‌های خودم و استفاده از تجربیات معلمان تکیه کنم و با علم‌آموزی و تلاش و پشتکار و توکل بر خداوند متعال قطعاً می‌توان به قله‌های موفقیت دست یافت‌.

اوقات فراغت خود و زمانی را که به تفریح اختصاص می‌دادید چگونه سپری می‌کردید ؟ آیا فرصتی برای تفریح و سرگرمی هم داشتید‌؟

بله استفاده مناسب از تمام اوقات در کنار پرداختن به فعالیت‌های دیگر یکی از شاخصه‌های من در این راه بود و تفریح و سرگرمی و سپری کردن اوقات فراغت به شیوه صحیح می‌تواند نقش بسزایی در موفقیت افراد به خصوص کنکوری‌ها داشته باشد.

من هیچ گاه خودم را زندانی و معطوف به درس خواندن نمی‌کردم و حتی یک سال مانده به برگزاری کنکور سفری به استان اصفهان داشتم تا فضای روحی من که در سال سوم دبیرستان درگیر درس و کتابخوانی بودم کمی دچار تغییر و تحول شود و به صورت جزئی هم رسانه‌ها را دنبال می‌کردم و اعتقاد دارم باید خانواده زیاد در اینگونه مسائل سخت‌گیری نداشته باشند و برنامه‌ریزی دقیق فرصت را برای بهره‌مندی از تمام ملزومات افراد مها سازند‌.

آیا انتظار شنیدن این خبر را داشتید که نفر 9 کنکور سراسری در رشته علوم تجربی را کسب کرده‌اید‌؟

‌حدس می‌زدم که رتبه تک رقمی بیاورم اما نفر 9 را فکر نمی‌کردم. خانواده من همیشه به رتبه‌های کمتر از 9 فکر می‌کردند و به من می‌گفتند که ان‌شاالله رتبه پایین‌تری کسب خواهی کرد ولی ما همگی هیچگاه دل به رتبه‌ای خاصی نبستیم و سعی داشتیم حس اعتماد به نفس را به گونه‌ای منطقی در خود کنترل کنیم. من و خانواده‌ام در طی روزهای آخر و نزدیک به اعلام نتایج حتی تصور کسب رتبه‌های بالاتر را هم داشتیم و این مسئله به گونه‌ای منطقی در بین ما حل شده بود که خود آن باعث شد تا با بعد از کسب این رتبه هیچگاه حسی غرور کاذب و یا اینکه انتظار رتبه پایین‌تری داشته باشم را در من از میان برد.

از ارتباط خود با پروردگار و راز و نیاز توسل در طی این مدت ‌بگویید‌؟

به لطف و یاری خداوند سعی داشتم با توکل به ائمه اطهار (ع) و خداوند متعال دشواری‌های زندگانی خود را به گونه‌ای باور نکردنی سهل و آسان کنم و در هنگام راز و نیاز با معبود خویش چنان حس آرامشی در وجود خود حس می‌کردم که نمی‌توانم به زبان بیاورم و در تمام لحظه‌ها دعاگوی نعمت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار من گذاشته شده بود هستم.

شب‌های قدر نیز من بیشتر با خداوند به راز نیاز پرداختم من این ایام را در حرم مطهر امامزاده اسماعیل (ع) شهر میانه بودم و صمیم قلبم از او خواستم تا مصلحت خویش را برای من روا سازد و آن شب به حس آرامش وصف‌ناپذیری دست یافتم که در روزها انتظار برای نتیجه کنکور به کمکم آمد.

شب کنکور برای شما چگونه گذشت ؟

شب کنکور آن طوری که از دیگر دوستانم شنیده بودم شبی بسیار سخت برای هر فرد است من هم در این شب کمی استرس داشتم که البته وجود مادرم و دلگرمی‌های وی این مسئله را در من حل کرد و توانستم خوابی راحت داشته باشم.

مادرم برای من جوشانده گیاهی درست کرد و من صبح آن روز بدون استرس و تکرار این موضوع که «تو دیگر تمام تلاش خود را کرده‌ای» به سراغ کنکور رفتم.

قصد دارید در چه دانشگاهی و در چه رشته‌ای ادامه تحصیل بدهید ؟

پدرم همیشه به من می‌گفت که خدمت به مردم بهترین عمل است و در فکر من جامعه پزشکی یکی از افرادی به شمار می‌آیند که به معنای واقعی به مردم خدمت می‌کنند، باعث شده تا من امروز تصمیم بگیرم در رشته پزشکی و یا دندانپزشکی ادامه تحصیل بدهم.

توصیه شما به دیگر کنکوری‌ها چیست ؟

دوستان من و کسانی که قصد دارند در کنکور شرکت کنند باید در نظر داشته باشند، دانشگاه تا هدف نیست، فقط بخشی از راه است و در صورتی که با شکست مواجه شدند به آینده امید داشته و تلاش خود را بیشتر کنند و بدانند که موفقیت یا عدم موفقیت در کنکور دلیل بر پایان راه رشد و پیشرفت نخواهد بود.

‌رمز موفقیت شما در چند جمله در کنکور سراسری سال 1393؟

فقط می‌توانم بگویم‌ توکل بر خدا، خانواده‌ام‌، تلاش و پشتکار خودم.

در پایان چه پیامی برای کسانی که در این موفقیت بزرگ نقشی داشتند دارید ؟

من فرزند میانه هستم و نسبت به آن در آینده متعهد خواهم بود تا در قبال تمام زحمتکشان به خصوص معلمان عزیزم و خانواده و دوستانم و همچنین مردم شریف آن خدمات‌رسانی کنم تا همگان از من راضی و خشنود باشند‌.

از همین جا از تمام عزیزانی که مرا در این راه یاری کرده‌اند کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم روزی بتوانم زحمات آنان را جبران کنم.

از شما و خبرگزاری فارس که زحمت نشر و ترتیب این مصاحبه را هم داشته‌اید کمال تشکر و قدردانی را دارم‌.



کلیک کنید: مشاهده لیست مدرسین کنکور

*************************

گفت‌وگو از امید کوهی

*************************

گفتگو با مهسا دولتشاهی رتبه چهار گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 93

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری مهر: مهسا دولتشاهی رتبه چهار گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور سراسری امسال می گوید که به رغم برگزاری بازیهای جام جهانی در آستانه کنکور تماشای هیچ کدام از بازیهای ایران را از دست نداده و خواندن مصاحبه های مربوط به تک رقمی های کنکور همیشه برایش جالب و سرگرم کننده بوده است.به گزارش خبرنگار مهر، مهسا دولتشاهی دختر جوان لرستانی که در آزمون سراسری سال 93 رتبه چهارم کشور در گروه آزمایشی علوم تجربی و همچنین رتبه 8 گروه آزمایشی زبان خارجه را کسب کرده است متولد سال 76 بوده و در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان خرم آباد تحصیل کرده است. یک خواهر و یک برادر کوچک دارد و فرزند ارشد خانواده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید که از سال دوم دبیرستان به صورت جدی درس خواندن برای کنکور را آغاز کرده و میزان درس خواندن در سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی رفته رفته بیشتر و به روزانه 7 ساعت رسیده است.

اولین باری که مهسا تک رقمی شد

دولتشاهی ادامه می دهد که وقتی برای اولین بار در آزمون های آزمایشی کشوری شرکت کرده موفق به کسب رتبه دوم شده و از آن زمان متوجه شده است که می تواند جز رتبه های تک رقمی کنکور باشد، بنابراین با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده وارد این میدان شده است.

وی می گوید: در کنار مطالعه، هشت ساعت خواب کامل در هر روز را داشته و سعی کرده ام در کنار درس و تحصیل به سلامت بدن نیز اهمیت دهم.

این نوجوان نخبه لرستانی معتقد است که فشار والدین به فرزندان برای درس خواندن روش صحیحی نیست و نباید دانش آموزان را از حضور در مهمانی ها و مراسم خانوادگی محروم کرد زیرا خودش هرگز تفریحات و مهمانی های خانوادگی را به طور کامل از برنامه حذف نکرده و سعی کرده است همیشه حساب شده و دقیق عمل کند و این برنامه ریزی به حدی دقیق بوده که حتی بازی های ایران را در جام جهانی از تلویزیون تماشا کرده است.

پزشکی که روزی آرزو داشت مهندس شود

مهسا دولتشاهی از آرزوی دوران کودکی اش می گوید و اینکه روزی آرزو داشته که مهندس برق شود و حتی از کودکی به خواندن درس ریاضی علاقه بسیار داشته اما با توجه به جایگاه و موقعیت زنان در رشته های مهندسی در کشورمان و با توجه به آینده شغلی اش رشته تجربی را برای تحصیل در دوران دبیرستان انتخاب می کند.

وی در خصوص هدفش برای آینده نیز گفت: هنوز به طور قطعی تصمیم نگرفته ام اما احتمالا رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب می کنم اما اینکه در چه رشته ای دوره تخصص را ادامه دهم بستگی به شناخت و علاقه ام به رشته های مختلف دارد و باید پس از پایان دوران دکتری به آن فکر کنم و تصمیم بگیریم.

این جوان نخبه لرستانی در خصوص ارتباط با دوستان و دسترسی به وسایل ارتباط جمعی در دوران آمادگی اش برای کنکور نیز یادآور می شود: رابطه زیادی با دوستانم نداشتم و هیچ وقت از تلفن همراه به مدت طولانی استفاده نمی کردم. از اینترنت هم فقط در مواقع ضروری و برای مشاهده کارنامه آزمون های آزمایشی و خواندن مصاحبه های رتبه های تک رقمی سال های گذشته آزمون سراسری استفاده می کردم.

پدر مهسا: کسب این رتبه برایمان دور از ذهن نبود

وی ادامه می دهد: در مدتی که برای کنکور آماده می شدم مطالعه غیر درسی نداشتم و از فضای اتاق خودم در منزل برای درس خواندن استفاده می کردم چون در منزل شرایط آرام و خوبی را داشتم و مجبور نبودم که به کتابخانه بروم.

مهسا از شرایط حوزه برگزاری آزمون نیز راضی نبوده و یادآور می شود: آزمون در حوزه ای که در آن امتحان داشتم با پنج دقیقه تاخیر آغاز شد و اندکی آرامش ذهنی مرا بر هم زد به نحوی که پس از ترک جلسه بسیار ناراحت بودم اما پس از تصحیح سوالات در سامانه اینترنتی سازمان سنجش متوجه شدم که می توانم جز رتبه های بسیار عالی کنکور باشم و به صورت تقریبی مطمئن بودم که رتبه تک رقمی را کسب می کنم.

علی دولتشاهی پدر رتبه تک رقمی کنکور سال 93 نیز که مهندس شیمی و مدیر تولید کارخانه یخچال سازی لرستان است می گوید: خود ما انتظار داشتیم که فرزندمان رتبه خوبی در آزمون کسب کند و کسب این رتبه برایمان دور از ذهن نبود.

مهسا سالهای دوم و چهارم ابتدایی را جهشی خوانده است

پروانه مادر مهسا نیز دبیر ریاضی است و در خصوص این موفقیت گفت: مهسا از همان کودکی بسیار با هوش بود بنابراین از آغاز تحصیل و از کلاس اول ابتدایی برای او برنامه ریزی کردیم و سالهای دوم و چهارم ابتدایی را به صورت جهشی خواند.

وی حرفهایش را اینگونه ادامه می دهد: مهسا پس از پایان دوره ابتدایی با قبولی در آزمون تیزهوشان وارد مرکز استعدادهای درخشان فرزانگان شد و در مدتی که در این مرکز بود همواره جزو نفرات اول مراکز استانها در زمینه تحصیلی بود.

وی یادآور می شود: درس ریاضی مهسا در دوره دبیرستان و در مرکز فرزانگان با خودم بود. یعنی خودم معلم او بودم و در این مدت هرگز با او به گونه ای رفتار نکردم که احساس کند امتیاز برتری نسبت به دانش آموزان دیگر دارد و حتی کمتر از سایر بچه های کلاس به او اهمیت می دادم تا حساسیت دوستانش را تحریک نکنم.

ابراز تمایل برای تحصیل در خارج از کشور

در پایان گفتگو از مهسا دولتشاهی می پرسیم که اگر شرایط برای ادامه تحصیل وی در خارج از کشور فراهم شود آیا به خارج از کشور می رود تا او پاسخ دهد: اگر دانشگاهی که به من پیشنهاد ادامه تحصیل می دهد شرایطی بهتر از دانشگاههای ایران داشته باشد شاید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروم اما مطمئن هستم که در آنجا نمی مانم و پس از پایان دوران تحصیل به وطن باز می گردم و به مردم کشورم خدمت می کنم چرا که شهر و کشور من به جوانانی نیاز دارد که نیازها و کمبودهای آن را جبران کنند.

وی ادامه می دهد: پس از پایان دوران تحصیلی بستگی به نوع شرایط اگر امکانات و زمینه های لازم در لرستان وجود داشته باشد امیدوارم بتوانم به استانم برگردم و در اینجا به مردم خدمت رسانی کنم.

مهسا در پایان از زحمات خانواده و کادر آموزشی دبیرستان تشکر کرده و می گوید: وجود رتبه های تک رقمی و دو رقمی در استان می تواند انگیزه بسیار خوبی برای سایر دانش آموزان باشد تا بتوانند برای کسب این موفقیت تلاش کنند و خوشبختانه به نظر می رسد که این پتانسیل در استان و شهر ما وجود دارد که باید توسط مسئولان مورد توجه قرار گرفته و پرورش یابد.

گفتگو با سیده زهرا موسوی نفر سوم کنکور سراسری سال 93 در رشته تجربی

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری مهر: سیده زهرا موسوی نفر سوم کنکور سراسری در رشته تجربی گفت: امروز بعد از مدتها انتظار مزد زحماتم را گرفتم و به احتمال زیاد در رشته پزشکی شیراز ادامه تحصیل می دهم.سیده زهرا موسوی در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به کسب رتبه سوم کنکور سراسری اظهار داشت: بعد از کنکور درصد تستهای صحیح را حساب نکردم اما می دانستم رتبه ام تک رقمی می شود.

منتخب سوم رشته تجربی کنکور سراسری که فارغ التحصیل با معدل 20 از مدرسه فرزانگاه ناحیه یک شیراز است افزود: برای رسیدن به این رتبه از تفریحاتم گذشتم و استراحت را تا حد زیادی برای خودم ممنوع کردم.

وی افزود: امروزحس خوبی دارم که توانستم زحمت های پدر و مادرم را جبران کنم.

موسوی گفت: علاوه بر کلاس های تقویتی فقط برای چندین درسی که مشکل داشتم کلاس می رفتم اما چون هدفم از ابتدا مشخص بود توانستم در کنکور موفق شوم و رتبه خوبی را کسب کنم.

دارنده رتبه سوم گروه آزمايشي علوم تجربي آزمون سراسري سال 93 تصریح کرد: به تمام هم دوره ای ها و کسانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند توصیه می کنم برنامه مشخص داشته باشند و با برنامه ریزی صحیح هدف خود را دنبال کنند.

وی در پایان گفت: اگر چه هنوز به طور 100 در صد تصمیم نگرفته ام که در چه دانشگاهی ادامه تحصیل دهم اما به احتمال 80 درصد در شهر خودم و در رشته پزشکی دانشگاه شیراز درس می خوانم.

به گزارش مهر، امسال در استان فارس فقط زهرا موسوی موفق شد رتبه اول تا سوم کنکور را کسب کند و در سایر گروه های دیگر نام داوطلبی از استان فارس به چشم نمی خورد.

مصاحبه با فاطمه فاضلی فرد رتبه ششم کنکور 93 رشته تجربی

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری مهر: فاطمه فاضلی فرد دختر خرم آبادی که رتبه ششم کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرد در گفتگو با مهر از ماجراهای خانه ای می گوید که بارها شاهد شبیه سازی کنکور بوده و پدر و مادری که از همراهی هایشان هیچ گاه نکاسته اند.به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه فاضلی فرد دختر خرم آبادی که در آزمون سراسری سال 93 در گروه آزمایشی علوم تجربی رتبه ششم کشوری و رتبه چهارم منطقه ای و همچنین در گروه آزمایشی زبان انگلیسی حائز رتبه 14 شده است این روزها نقل بسیاری از مجالس و محافل و سوژه گفتگوی بسیاری از مردم، دانش آموزان و دانشجویان لرستان است.

آدرس منزل این دخترجوان نخبه را پیدا می کنیم تا برای گفتگویی کوتاه مهمان خانه اش شویم، نزدیک منزل آقای فاضلی که می شویم متوجه شدیم که چندین دقیقه است داخل کوچه منتظرمان بوده اند به رسم مهمان نوازی و خونگرمی همیشگی مردم لرستان با لبخند و خوشرویی به استقبالمان آمدند و ما لحظاتی بعد وارد یک خانه ساده و صمیمی شدیم.

50 ساعت درس خواندن در طول هفته

سوژه این گفتگو متولد 1375 بوده و در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان خرم آباد تحصیل کرده است. در خانواده ای فرهنگی بزرگ شده و دو برادر دارد و می گوید از سال دوم دبیرستان درس خواندن برای کنکور را با هدف کسب رتبه مناسب و تحصیل در دانشگاه تهران آغاز کرده است.

فاطمه فاضلی فرد در خصوص نحوه درس خواندن و ساعات مطالعه اش در طول این مدت به خبرنگار مهر می گوید: از تابستان سال گذشته به صورت کاملا جدی درس خواندن برای کنکور را آغاز و در طول این مدت روزانه هفت تا هشت ساعت درس می خواندم.

حرفهایش را ادامه می دهد: به طور میانگین می توان گفت در هر هفته 45 تا50 ساعت از وقت من صرف درس خواندن برای کنکور می شد. ضمن اینکه در این مدت من در مقطع پیش دانشگاهی مشغول تحصیل بودم و در هر هفته چهار روز را نیز به مدرسه می رفتم.

وی عنوان می کند: در ماه های آخر و از اردیبهشت ماه سال جاری در هر روز حدود 9 تا 10 ساعت درس می خواندم و در خرداد ماه این ساعات را کمتر کرده و بیشتر وقت خود را صرف تست زنی و انجام آزمون های سال های گذشته کنکور سراسری می کردم.

هر دو روز یکبار آزمونی را در منزل برگزار می کردیم

رتبه ششم آزمون سراسری 93 حالا از اضطراب و تلاشش در ماه ها و روزهای آخر کنکور سراسری می گوید: از آغاز خرداد ماه هر دو روز یکبار یا روزی یکبار آزمونی را در منزل برگزار می کردم و در آن عین شرایط آزمون را شبیه سازی می کردم یعنی با کفش، لباس، صندلی معمولی، گرمی هوا و اندکی سر و صدا از خودم آزمون می گرفتم و همین باعث شد که من در روز آزمون از حیث شرایط برگزاری آزمون و شرایط روانی و فیزیکی مشکلی نداشته باشم.

فاضلی فرد در خصوص شرایط روز آزمون نیز گفت: بعد از ترک جلسه آزمون به طور کامل از آزمون راضی نبودم چون آزمون در حوزه ما با پنج تا هفت دقیقه تاخیر آغاز شد و همین امر باعث شد که تمرکز و آمادگی ذهنی من کمی به هم بخورد بنابراین چندان فکر نمی کردم که رتبه ششم را کسب کنم.

فاضلی فرد در آزمون سراسری 93 در درس فیزیک 100 درصد، زیست 95 درصد، شیمی 87 درصد، ریاضی 67 درصد، عربی، معارف اسلامی و زبان انگلیسی 89.4 درصد و درس ادبیات 85 درصد از سوالات آزمون را پاسخ داده است.

دعاهای ایام فاطمیه

رتبه ششم کنکور سراسری تنها سرگرمی و تفریحش را گردش و پیاده روی عصرهای جمعه با مادرش می داند و می گوید: در مدت یکسال با توجه به اینکه اوضاع منزل خوب بود و در آن آرامش داشتم به کتابخانه نمی رفتم و درمنزل درس می خواندم و هیچگاه به قصد تفریح و وقت گذرانی از اینترنت استفاده نکردم فقط بعضی اوقات از آزمون های آنلاین درس زیست شناسی که تالیف رتبه های برتر کنکور سنوات گذشته بود شرکت می کردم.

این نوجوان نخبه لرستانی موفقیتش را مدیون محبت های خانواده و کمک دبیران و اولیا مدرسه می داند و می گوید: در مدرسه شرایط بسیار خوبی برای رقابت وجود داشت و چند رقیب تحصیلی جدی در مدرسه داشتم که همگی آنها آزمون های آزمایشی مرا پیگیری می کردند و اگر ترازم در آزمون بد می شد مرا دلجویی می کردند و همین باعث می شد که برای آزمون های بعدی آماده تر و مشتاق تر شوم.

فاطمه فاضلی در خصوص نقش معنویت و توکل به خداوند در موفقیتش به مهر گفت: دلگرمی به خداوند و راز و نیاز با او در زمان دلهره و خستگی نقش غیر قابل انکاری در روحیه من و کسب این رتبه دارد تا جایی که من در ایام فاطمیه که در منزل خود مراسم داشتیم گاهی اوقات به مادرم کمک می کردم ولی کمتر در مهمانی ها و تفریحات خانوادگی شرکت می کردم.

آرزویی برای خدمت به مردم مناطق محروم لرستان

وی موفقیتش را مرهون لطف خداوند می داند و می گوید: من هرگز لطف خداوند را فراموش نمی کنم چون اگر این لطف الهی را فراموش کنم به خودم ظلم کرده ام و تلاش می کنم که هرگز تخصص را از تدین جدا نکنم.

فاضلی فرد در ادامه می گوید که تحت هیچ شرایطی به رفتن از کشور فکر نمی کند چون آب و خاک کشورش را از هر جای دنیا بیشتر دوست دارد و باید دین خود را به این مملکت و مردم ادا کند.

هدفش ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران است و معتقد است که باید به مردم مناطق محروم لرستان کمک و خدمت کند و برای همین پس از پایان دوران تخصص به لرستان باز می گردد.

از آروزهای دوران کودکی اش سوال می کنم و او در پاسخ می گوید: در کودکی آرزو داشتم که مهندس برق شوم اما بعدها که به رشته پزشکی علاقه پیدا کردم تصمیم گرفتم که در دبیرستان رشته علوم تجربی را بخوانم.

پدر رتبه تک رقمی کنکور از دغدغه هایش می گوید

پدر فاطمه فاضلی دبیر عربی است و می گوید با شناختی که از فرزندش داشته مطمئن بوده است که فاطمه در آزمون سراسری موفق می شود برای همین با همکاری همسرش سعی کرده شرایط آرام و مناسبی برای درس خواندن فاطمه در منزل مهیا کند.

او می گوید: در دبیرستان های زیادی تدریس کرده و گاهی اوقات دانش آموزانی داشته که بسیار با هوش و مستعد بوده اند اما به دلیل شرایط نامساعد مالی و خانوادگی در ادامه تحصیل با مشکل مواجه بودند و امیدوار است که شرایط برای تحصیل این دانش آموزان فراهم شود زیرا اگر از این استعدادهای آنان به درستی استفاده شود به یقین به سمت و سویی دیگر کشیده می شوند.

سمیه رحمتی مادر فاطمه فاضلی فرد دانش آموز نخبه لرستانی که از شادی در پوست خود نمی گنجد نیز به مهر می گوید: از زمانی که فاطمه کودک بود به استعداد و هوش بالای وی پی برده بودم و همیشه سعی می کردم با او دوست باشم و در مشکلات تحصیلی به وی کمک کنم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات که فاطمه خسته می شد و یا پس از آزمون های آزمایشی اش تراز و رتبه خوب کسب نمی کرد با او صحبت می کردم و او قانع می شد که باید برای آزمون های بعدی اش بیشتر تلاش کند.



مطالعه مقاله گفتگو با علی کیهانی رتبه 6 شاهد تجربی کنکور 92 در برنامه فرصت برابر هم می تواند مفید و موثر باشد.

او فاطمه را مایه افتخار خانواده اش می داند و از زحمات همه دبیران و معلمان او تشکر می کند و می گوید: امیدوارم فرزندم بتواند پاسخ این همه مهربانی و زحمت دبیران ومعلمانش را به خوبی بدهد و در آینده فرد مفیدی برای مردم و جامعه اش باشد.

حرفهایمان با دعاهای خیر پدر بزرگ کهنسال فاطمه و بدرقه گرم خانواده اش به پایان می رسد و منزل آقای فاضلی را ترک می کنیم. این روزها لرستان به دختران خود که نامش را در کشور بلندآوازه کرده اند می بالد تا هر روز امیدواری مان به بالا رفتن و ارتقای فرزندان دیار لرستان بیشتر از گذشته شود.

گردآوری ایران مدرس


آمار بازدید: 17842 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
كنكوري سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲

همشون تيزهوشان بودن معلومه كه به هيچ كلاسي نياز ندارند اما تكليف من كه تو يه مدرسه دولتي با دبيرهاي نه چندان خوب درس خوندم چي ميشه؟ لطفا ارمان گرانباشيد اول به شرايط بقيه نگاه كنيد بعد به ديگران توصيه كنيد

شیدا سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

من سال دوم دبیرستان رو در در امدرسه نمون د ولتی گذراندم و درسامو عمقی یاد گرفتم ولی هنوز در ازمون های کانون شرکت نکردم خیلی استرس دارم که چه وقت کنکورمو شروع کنم به خوندن و برم کانون لطفا راهنمایی کنید

بهاره سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲

لطفا راهنمایی کنید94 کنکور دارم اینایی که میگید شنیئم