ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه فیزیک را برای کنکور بخوانیم؟

چگونه فیزیک را برای کنکور بخوانیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در پاسخ به سوال چگونه فیزیک را برای کنکور بخوانیم مطالبی ارائه می گردد. در کنکور سراسری و آزاد فیزیک یکی از دروس مهم است و اگر بتوانید با مطالعه صحیح این درس فیزیک را در کنکور بالا بزنید در کاهش رتبه و افزایش تراز شما تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. نحوه مطالعه فیزیک برای کنکور بسیار مهم است و فقط اینکه وقت بگذارید و تست بزنید کافی نیست. این درس باید درست خوانده شود تا خوب نتیجه بگیرید.

نحوه مطالعه فیزیک برای کنکور با دروس دیگر کمی متفاوت است. شاید به نظر برسد دروس ریاضی و فیزیک خیلی شبیه هم هستند و در هر دو روابط و فرمول های زیادی وجود دارد که باید به خاطر سپرده شود. ولی به هر حال بین این دو درس تفاوت های زیادی وجود دارد. در درس ریاضی با به خاطر سپردن روابط و انجام تمرین به اندازه کافی بسیاری از تست ها را می توان پاسخ داد. اما درس فیزیک را باید خوب فهمید. ممکن است فکر کنید از همان اول کار باید تست ها را خیلی سریع و در زمان کم پاسخ دهید و افرادی که با سرعت بالا به تست های فیزیک جواب می دهند را شاید تصور کرده باشید که از همان ابتدای کار همینطور بوده اند. ولی نکته ای که وجود دارد این است که پاسخ دادن به تست ها با سرعت بالا و دقت زیاد مرحله آخر کار است که اگر به صورت پایه ای و درست مباحث را یاد گرفته باشید در نهایت می توانید به این مهارت هم دست پیدا کنید. ولی به هر حال در بسیاری از موارد باید روی تمرینات و مسائل تامل و تفکر کنید و سعی کنید درس را خوب متوجه شوید. همیشه نباید با سرعت بالا و با عجله به تست ها پاسخ داد و انتظار نداشته باشید از همان ابتدای کار بتوانید این کار را انجام دهید. - مطالعه کنید: چگونه در کنکور فیزیک درصد بالایی بزنیم؟



نحوه مطالعه فیزیک کنکور

فیزیک برای رشته های ریاضی و تجربی درس مهمی است و میزان تاثیر درصد فیزیک در کنکور بسیار بالا است. در رشته تجربی همه به فکر این هستند که زیست را بالا بزنند و به ریاضی و فیزیک شاید کمتر اهمیت داده می شود. ولی اگر در کنار کسب درصد بالا در زیست فیزیک را هم خوب بزنید در نهایت رتبه بسیار بهتری بدست می آورید. برای رشته ریاضی فیزیک هم در کنار درس اصلی ریاضی فیزیک خیلی مهم و تعیین کننده است. اگر در رابطه با نحوه مطالعه درس فیزیک برای کنکور سوال دارید مجموعه عواملی را باید با هم در نظر بگیرید. در مقاله راهکارهای موفقیت در ریاضی و فیزیک کنکور در این زمینه توضیحات خوبی ارائه شده است. اگر کلاس های شما در مدرسه هنوز تمام نشده است از این کلاس ها به خوبی استفاده کنید. در همان کلاس با مطالب مشخص و استاد یکسان شخصی ممکن است چیزی یاد نگیرد و شخص دیگری مباحث خیلی برایش مفید باشد. به خودتان بستگی دارد که با چه دیدی در کلاس شرکت کرده اید. آیا فقط می خواهید در کلاس حاضر باشید تا غیبت نداشته باشید و یا برای یادگیری در کلاس حاضر شده اید. سطوح یادگیری هم با هم متفاوت است. بعضی از دانش آموزان و دانشجویان فرمول ها را حفظ می کنند و به صورت سطحی گوش می دهند. برخی دیگر تلاش می کنند مفاهیم را درک کنند و اگر موضوعی را متوجه نشوند از آن دست بر نمی دارند تا در نهایت اشکال برطرف شود. بنابراین قبل از اینکه سراغ نحوه مطالعه فیزیک برای کنکور توسط خودتان برویم بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که از امکاناتی که برای یادگیری فیزیک در اختیار شما قرار دارد به خوبی استفاده کنید. از جمله این امکانات کلاس های فیزیک در مدرسه است. - حتما بخوانید: چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنیم؟

افرادی که در کنکور فیزیک را خوب می زنند در طول ترم های متمادی در کلاس ها خوب گوش داده اند و در طول ترم تمرین و مسئله حل کرده اند و روی مباحث تامل نموده اند. هر زمانی تا کنکور برای شما باقی مانده است، اگر هنوز در کلاس حاضر می شوید از کلاس های بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشید. در ردیف های جلوی کلاس بنشینید و خوب گوش دهید. برای پاسخ دادن به تست های فیزیک در کنکور به درک عمیقی از روابط و فرمول ها نیاز دارید. لازم است پایه خودتان در درس فیزیک را قوی کنید. شرکت فعال و منظم در کلاس ها یکی از این روش ها برای قوی کردن پایه درسی در فیزیک و سایر دروس است. از مهمترین عوامل برای کسب درصد بالای فیزیک کنکور همین شرکت منظم در کلاس ها است. اگر پشت کنکوری هستید و در مباحثی اشکال دارید می توانید از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی فیزیک کنکور کمک بگیرید (مشاهده مدرسین فیزیک). البته درس خواندن و تلاش خودتان، برنامه ریزی، تلاش برای فهمیدن مطالب و .... همواره لازم است. اگر خودتان تلاش نکنید حتی بهترین استاد فیزیک کنکور هم نمی تواند کمک زیادی به شما بکند.



مطالعه درست فیزیک کنکور


یکی از مزایای شرکت در کلاس های خصوصی فیزیک کنکور این است که علاوه بر اینکه می توانید در مباحث مختلف رفع اشکال کنید و وقت شما برای سر و کله زدن با تمرینات سخت تلف نمی شود در کنار آن می توانید از معلم خصوصی فیزیک خودتان در رابطه با نحوه مطالعه این درس، منابعی که معتبر هستند، چگونگی برنامه ریزی کردن برای یادگیری بهتر فیزیک و .... مشورت بگیرید. البته دقت کنید که با مدرسی کلاس های فیزیک را بردارید که خود ایشان در کنکور فیزیک را خوب زده باشند و یا قبلا شاگردهای موفقی در این زمینه داشته باشند. به هر حال، در هر کاری برای مشورت گرفتن می توان به فردی اعتماد کرد که قبلا در عمل نشان داده باشد که خودش در آن زمینه موفق است. - مطالعه کنید: چگونه فیزیک کنکور را بالا بزنیم

در ابتدای کار برای خودتان مشخص کنید که چه درصدی را می خواهید در فیزیک کنکور بدست آورید. همین تعیین هدف و داشتن هدف مشخص خودش بسیار کمک کننده است. ممکن است بخواهید فیزیک کنکور را 50 درصد بزنید، شاید کسب درصد بالای 80 برای شما هدف باشد و ممکن است شخصی بخواهد 100 درصد بزند. این هدف را برای خودتان به وضوح مشخص کنید. در مقاله روش مطالعه فیزیک رتبه های برتر می تواند روش مطالعه افرادی که در کنکور فیزیک را بالا زده اند را متوجه شوید. از بین دوستان و آشنایان با افرادی که در کنکور موفق بوده اند حرف بزنید و روش مطالعه و منابع مطالعه آنها را بپرسید. برای نحوه برنامه ریزی با افراد مختلف مشور کنید ولی در نهایت برنامه خودتان را داشته باشید. سعی کنید ساعت مطالعه خودتان را به تدریج افزایش دهید. البته همانطور که گفته شد کیفیت مطالعه هم مهم است و سعی کنید فیزیک را در مرحله اول عمقی یاد بگیرید و در ادامه با تمرین حل کردن و زدن تست های استاندارد تسلط خودتان را افزایش دهید.



مطالعه صحیح فیزیک کنکور

برای اینکه در کنکور فیزیک را خوب بزنید باید در کلاس ها حضور فعال داشته باشید و در صورت لزوم از مدرسین تدریس خصوصی کنکور کمک بگیرید. تمرینات فیزیک را حل کنید و روی سوالات تامل و تفکر نمائید (به تناسب وقتی که دارید). تست های استاندارد بزندی و تکنیک های تست زنی را خوب یاد بگیرید. اگر تستی را بلد نیستید آن را نزنید. در جلسه اصلی کنکور هم این را رعایت کنید. این مطالب فقط برای منزل و یا کنکورهای آزمایشی نیست. در هر حال باید سعی کنید تکنیک های تست زنی درست را انجام دهید. نکات مهم تست های کنکور را یادداشت کنید و تست هایی که نکته دار هستند را علامت بزنید تا بعدا مرور کنید. به این نکته توجه داشته باشید که وقتی مفاهیم را درک کرده اید و فقط به حفظ کردن آنها اکتفا ننموده اید حتی برای تست هایی که قبلا ندیده اید می توانید راه حل پیدا کنید. بنابراین ابتدا فیزیک را خوب بفهمید و بعد سراغ تست زنی و نکات کنکوری بروید. امید است با مطالبی که ارائه شد پاسخ مناسبی به سوال (چگونه فیزیک را برای کنکور بخوانیم) داده شده باشد. چگونه تست کنکور فیزیک بزنیم؟

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1965 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image