ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله کنکور 3 راهکار برای کسب درصد بالا در فیزیک کنکور

3 راهکار برای کسب درصد بالا در فیزیک کنکور

به اشتراک گذاری

3 راهکار برای کسب درصد بالا در فیزیک کنکور در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید در کنکور فیزیک را خوب بزنید راهکارهای زیر را مد نظر داشته باشید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنیم؟

1- فیزیک را به صورت عمقی و مفهومی مطالعه نمائید: ممکن است بخواهید خیلی سریع به مرحله تست زنی برسید و بخواهید با استفاده از روش های سریع و میانبر به سوالات کنکوری فیزیک پاسخ دهید. این کار دقیقا مثل این می ماند که شما هنوز دوچرخه سواری را یاد نگرفته باشید ولی بخواهید با یک دست فرمان را نگه دارید. استفاده از راهکارهای سریع و میانبر که بر پایه روابط درست باشد مفید است ولی قبل از آن باید سعی کنید درس را خوب یاد بگیرید. فیزیک یک درس مفهومی است که برای توصیف پدیده هایی که در جهان واقعی اتفاق می افتد مطالعه می شود. شما باید بتوانید روابط فیزیک را درک کنید و به فهم درستی برسید. باید ابتدا قبل از رفتن به سراغ روش های حل سریع با روش های معمولی بتوانید مسائل را تحلیل کنید و مورد بررسی قرار دهید. باید پایه را قوی بگذارید تا بعدا به مشکل نخورید. پس ابتدا سعی کنید در کلاس های فیزیک حضور مرتب و فعالی داشته باشید و سوال های فیزیک را با دقت مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. در مرحله بعد به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید. در نهایت می توانید سراغ روش های کنکوری و تست زنی بروید. البته هر روشی را به عنوان روش میانبر برای حل سوالات نپذیریذ و سعی کنید از منابع معتبر استفاده نمائید.

مطالعه مقاله
برای مسلط شدن بر فیزیک چند تست کنکور باید کار کرد؟ هم مفید است.

2- به اندازه کافی تمرین حل کنید و تست بزنید: بعد از یادگیری مفهومی و عمقی درس فیزیک نوبت به حل تمرین و مسئله و تست زنی می رسد. البته بسیار خوب است که برای هر مبحث جدید سعی کنید چند تمرین را خودتان حل کنید و به حل المسائل و یا پاسخ های کتاب نگاه نکنید. باید داده های سوال و خواسته های ان را از هم تفکیک کنید و سعی کنید با تحلیل درست و انتخاب روابط مناسب به جواب سوال برسید. در هر صورت بسیار مهم است که خودتان برای حل کردن تمرینات وقت بگذارید. برای حل کردن
تست کنکور فیزیک هم این روند را در پیش بگیرید. ابتدا سعی کنید تعداد محدودی تست را بدون محدودیت زمان برای هر مبحث جدید کار کنید. در مرحله بعد که کمی تسلط شما افزایش پیدا کرد سراغ تست زنی زمان دار بروید. تست های مهمتر را مشخص نمائید تا بعدا دوباره مرور کنید. بسیار خوب است که سعی کنید تمام تست ها را حل کنید و روی آنها فکر نمائید و تحلیل و بررسی کنید. البته در حالتی که با در نظر گرفتن زمان تست می زنید سعی کنید تکنیک های تست زنی صحیح را در نظر بگیرید و تست هایی که بلد نیستید را پاسخ ندهید. در رابطه با روش های درست تست زنی مطالعه نمره منفی و تأثیر پاسخ های نادرست در تست زنی در کنکور مفید است. باید برای هر درس هم خود آن درس را خوب بلد باشید و هم درست تست بزنید.

پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید:
چگونه فیزیک را 100 بزنیم


3- از کلاس های خصوصی فیزیک استفاده نمائید: راهکار دیگری که برای کسب درصد بالا در فیزیک کنکور وجود دارد این است که از کلاس های خصوصی فیزیک کنکور استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. در همین سایت ایران مدرس لیست کاملی از مدرسین فعال در زمینه آموزش فیزیک کنکور را می توانید مشاهده نمائید. توصیه می شود با استادی کلاس های فیزیک کنکور را هماهنگ نمائید که به صورت مستند به شما نشان دهد که خودشان در فیزیک درصد بالایی را کسب نموده اند و یا شاگردهایی از قبل دارند که در فیزیک کنکور موفق بوده اند. اگر با شخصی کلاس داشته باشید که خودش مسیر را با موفقیت طی کرده است خوب مسلما احتمال موفقیت شما هم افزایش می یابد. در کلاس های خصوصی فیزیک کنکور می توانید اشکالاتی که دارید و حتی شاید بعضی از آن اشکالات را خودتان هم نمی دانید را برطرف نمائید. وقتی درس را می خوانید و یا تست های فیزیک را می زنید ممکن است در بعضی از قسمت ها عملکرد شما درست نباشد و خودتان هم متوجه آن نباشید. چنین مواردی را معلم و استاد فیزیک به شما گوشزد می کند. نحوه تست زنی برای درس فیزیک و مطالعه درست این درس و ... هم موارد دیگری است که در کلاس های فیزیک آموزش داده می شود.

مطالعه مقاله
نحوه مطالعه درس فیزیک برای آمادگی کنکور هم پیشنهاد می گردد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3430 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image