ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه فیزیک را 50 بزنیم

چگونه فیزیک را 50 بزنیم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با اینکه چگونه می توان در کنکور فیزیک را بالای 50 درصد زد توضیحاتی ارائه می گردد. البته اگر درس خواندن را به موقع شروع کرده باشید و درست درس بخوانید کسب درصد بالای 80 یا 90 در فیزیک کنکور هم ممکن است و شاید حتی بتوان 100 درصد زد. ولی به هر حال در این بخش روی این موضوع که چگونه می توان فیزیک را 50 درصد یا بالاتر زد بحث می کنیم. برای موفقیت در فیزیک کنکور باید یک سری کارها را درست انجام داد. بعضی از دانش آموزان در امتحان فیزیک عملکرد خوبی دارند ولی در فیزیک کنکور درصد خوبی کسب نمی کنند. این افراد مفاهیم را خوب یاد گرفته اند و اگر زمان کافی به آنها بدهید خوب مسئله حل می کنند ولی با تکنیک های درست تست زدن و نحوه مدیریت زمان در جلسه کنکور آشنا نیستند و یا عملا این کار را خوب انجام نمی دهند. بنابراین برای کسب درصد بالای 50 در فیزیک خوب، مفهومی و عمقی بلد بودن درس مهم و لازم است ولی اینکه بتوانید خوب تست بزنید و در این زمینه هم مهارت های لازم را کسب کرده باشید هم بسیار مهم است. هر دو عامل (خوب بلد بودن در و عملکرد صحیح در جلسه کنکور) مهم هستند و یکی بدون دیگری فایده ندارد. در همین سایت ایران مدرس برای درس فیزیک تست های کنکور زیادی برای دانلود رایگان ارائه شده است (کلیک کنید: دانلود رایگان تست کنکور فیزیک). بنابراین باید هم درس را خوب فهمیده باشید و هم بدانید که چگونه باید تست زد.

در مقاله برای مسلط شدن بر فیزیک چند تست کنکور باید کار کرد؟ در رابطه با اینکه برای فیزیک باید چند تست کار کرد توضیحات خوبی ارائه شده است. البته همانطور که گفته شد، داشتن عملکرد درست هم مهم است و فقط اینکه تعداد تست های بالایی بزنید شرط نیست. اگر کلاس های مدرسه هنوز تمام نشده است در کلاس ها حضور مرتب داشته باشید و فعال باشید. جزوه بنویسید. اگر در مباحثی از فیزیک اشکالات فراوانی دارید از مدرسین خصوصی فیزیک کنکور کمک بگیرید (مشاهده لیست مدرسین فیزیک). برای اینکه بتوانید در فیزیک کنکور 50 بزنید دو دیدگاه ممکن است وجود داشته باشد:

1- اینکه بخواهید تمام مباحث را بخوانید ولی نصفه نیمه بخوانید و به این امید باشید که سوالات راحت را پاسخ دهید.

2- اینکه حدود 70 یا 60 درصد مباحث را مطالعه کنید و30 یا 40 درصد را کلا کنار بگذارید.

به نظر می رسد حالت دوم بهتر باشد. البته واضح است که ایده ال ترین حالت این است که کل مطالب را بخوانید و همه ی مباحث را خوب بخوانید. ولی چون در این بخش در رابطه با 50 درصد زدن فیزیک بحث می شود مطالبی که ارائه می گردد در این راستا می باشد. برای کسب درصد بالا در فیزیک کنکور باید مباحث مشخصی را بخوانید و بر آن مباحث مسلط باشید. ممکن است مباحثی از فیزیک وجود داشته باشد که شما اصلا از آن خوشتان نمی آید و برای تسلط بر آن باید وقت زیادی گذاشته شود. این موارد را کنار بگذارید. حدود 30 درصد از مباحث را می توانید حذف کنید (البته این یک ایده و یک روش پیشنهادی است و ممکن است ایده های بهتری هم پیدا شود). به هر حال وقتی شخصی می خواهد در فیزیک کنکور 50 درصد بزند و به فکر درصد های بالاتر نیست یا زمان کافی برای مطالعه کل درس ندارد و یا همین 50 درصد هم برای اهدافی که دارد کفایت می کند. در هر صورت، یک راهکار این است که 30 درصد از مباحث فیزیک یا 20 درصد از آن که اصلا خوانده نشده است و نمی توانید با آن ارتباط برقرار کنید و به نظرتان خیلی سخت است را کنار بگذارید و بقیه مطالب را خیلی خوب بخوانید. به عبارت دیگر انرژی و زمانی که قرار بود برای آن 30 درصد کنار گذاشته شده بذارید را برای بقیه مطالب در نظر بگیرید و بر 70 یا 80 درصد مطالب باقی مانده به خوبی مسلط شوید. در کنکور تسلط حرف اول را می زند. به علت زمان کم و محدودی که برای هر سوال در اختیار دارید فقط به سوال هایی می توانید پاسخ دهید که بر آن مسلط باشید. کنکور مثل جلسه امتحان نیست که بتوانید با خیال راحت روی سوالات فکر کنید. در جلسه کنکور باید با تسلط کامل حاضر شوید. بهتر است مثلا 50 درصد مطالب را خوانده باشید و صد در صد بر آن مسلط باشید تا اینکه کلا مطالب را خوانده باشید و همه را نصفه نیمه خوانده باشید. مطالعه مقاله
چگونه تست کنکور فیزیک بزنیم؟ هم برای بالا زدن درس فیزیک کاملا مفید است. بهترین استاد فیزیک کنکور

مقدار تاثیر درصد فیزیک در کنکور ریاضی و تجربی زیاد است و داوطلبان این دو رشته باید سعی کنند فیزیک را خوب بزنند. در ادامه مهمترین عوامل کسب درصد بالای فیزیک کنکور به صورت مختصر بیان می شود. برای کسب درصد بالا و زدن فیزیک بالاتر از 50 درصد و حتی بیشتر حضور مرتب در کلاس های مدرسه مفید است. استفاده از کلاس های خصوصی و تدریس خصوصی کنکور هم می تواند موثر باشد. مطالعه عمقی و مفهومی درس، سعی برای درک درست مطالب، حل تمرین و مسئله به اندازه کافی برای جا افتادن مباحث، تست زنی و زدن تست های استاندارد و .... هم از عوامل مهم هستند. سعی کنید در مرحله اول تست ها را بدون در نظر گرفتن زمان استاندارد ان بزنید و مطالب را خوب درک کنید. در ادامه با رعایت زمان قانونی تست بزنید و تلاش کنید خودتان را با زمان هماهنگ کنید. نمره منفی نزنید و تست هایی را پاسخ دهید که مطمئن هستید درست است. در جلسه کنکور هم طمع نکنید و تست هایی که بلد نیستید را نزنید. بسیاری از دانش آموزان در آزمون های آزمایشی که این موارد را رعایت می کنند درصد ها و تراز های خوبی را کسب می نمایند اما چون در جلسه کنکور فکر می کنند باید تمام تست ها را بزنند نتیجه خراب می شود. در کنکور اصلی هم این نکات باید رعایت گردد. مقاله خوب نحوه مطالعه درس فیزیک برای آمادگی کنکور را هم مطالعه کنید.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 9848 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image