ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله کنکور روش مطالعه فیزیک رتبه های برتر

روش مطالعه فیزیک رتبه های برتر

به اشتراک گذاری

در این بخش روش مطالعه فیزیک رتبه های برتر کنکور ارائه می گردد. این متن توسط یکی از رتبه های برتر کنکور که خود ایشان رتبه 3 رقمی 120 کسب کرده اند و درس فیزیک را 80 درصد زده اند نوشته شده است و می تواند مفید باشد. فیزیک برای رشته های ریاضی و تجربی یک درس مهم است و برای اینکه بتوانید در کنکور این درس مهم را خوب بزنید باید مواردی را در نظر داشته باشید. چگونه فیزیک کنکور را بالا بزنیم

برای کسب درصد بالا در درس فیزیک در مرحله اول اگر کلاس های مدرسه هنوز تمام نشده است به صورت کامل در این کلاس ها شرکت کنید. شرکت در کلاس های تدریس خصوصی فیزیک هم برای رفع اشکال و کسب درصد بالا در این درس می تواند مفید باشد خصوصا اگر مدرس فیزیکی که کلاس ها را با ایشان هماهنگ می کنید خودش در کنکور فیزیک را خوب زده باشد. در این حالت هم می توانید در کلاس های ایشان رفع اشکال کنید و هم از تجربیات ایشان که منجر به کسب درصد بالا در این درس شده است استفاده نمائید. در هر صورت اگر نمی خواهید و یا توان مالی ندارید که از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کنید سعی کنید در کلاس های مدرسه مباحث را خوب یاد بگیرید و به این کلاس ها به چشم یک فرصت که می تواند منجر به موفقیت شما شود نگاه کنید. در ردیف های جلوی کلاس بشینید و به مطالب خوب گوش دهید و جزوه بنویسید. دقت کنید برای اینکه رتبه برتر کنکور شوید و درس فیزیک را خوب بزنید در مرحله اول پایه خودتان را باید قوی کنید. همین کلاس رفتن ها و حل تمرینات و مسائل در طول ترم های متعدد و همین مداومتی که در درس خواندن به خرج می دهید در نهایت می تواند منجر به موفقیت در فیزیک کنکور و خود کنکور بگردد. پس اینطور نیست که رتبه های برتر کنکور مستقیم سراغ تست زنی بروند. یا اگر شما فکر می کنید این کار را انجام می دهند مطمئن باشید قبلا در کلاس درس مطالب پایه ای را یاد گرفته اند. ترتیب خواندن مطالب بهتر است به صورت زیر باشد:

شرکت در کلاس های فیزیک – خواندن کتاب درسی و حل تمرین و مسئله – انجام تمرینات اضافه تر – تست زنی و حل سوالات کنکوری – مرور و جمع بندی - حتما مطالعه کنید:
چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنیم؟



درست است که باید در کنکور با سرعت بالا تست های فیزیک را پاسخ دهید ولی به هر حال در مراحل اولیه کار بعضی جاها لازم است روی مطالب تامل و تفکر کنید. ممکن است روی تمرینات در مراحل اولیه خیلی فکر کنید و یا تست های کنکور را در ابتدای کار در زمان قانونی نزنید. وقتی شخصی به سرعت می تواند تست ها را پاسخ دهد از ابتدای کار اینطور نبوده است. در بسیاری از اوقات شاید برای حل هر تمرین و درک آن نیم ساعت هم وقت گذاشته باشد. وقتی در شروع راه سعی می کنید مفاهیم را خوب درک کنید و بفهمید در ادامه با کار کردن تست و تمرینات بیشتر سرعت پاسخگویی شما هم افزایش می یابد. رتبه های برتر کنکور هم درس را عمقی یاد گرفته اند و هم زیاد تمرین کرده اند. در بسیاری از اوقات شاید در ایام کنکور تست های سال های گذشته را چندین بار زده باشند. برای اینکه بتوانید در فیزیک بالای 80 درصد بزنید باید در دو زمینه خوب عمل کنید. هم مفاهیم، روابط و مسائل را خوب درک کنید و متوجه شوید و هم در ادامه تکنیک های تست زنی را خوب یاد گرفته باشید و استفاده کنید. یکی از مهمترین تکنیک های تست زنی که در آن باید به مهارت بالایی برسید این است که تست هایی که وقت گیر هستند و یا اصلا بلد نیستید را به سرعت تشخیص داده و از کنار آنها عبور کنید. افرادی که توانایی کنار گذاشتن چنین تست هایی را با سرعت زیاد ندارند در کنکور موفق نخواهند بود. - حتما بخوانید: برای مسلط شدن بر فیزیک چند تست کنکور باید کار کرد؟

افرادی که در کنکور موفق هستند هم درس فیزیک و سایر دروس را خوب یاد گرفته اند و هم یاد گرفته اند که کنکور با امتحان مدرسه متفاوت است. در جلسه کنکور باید انسجام شخصیت داشته باشید و با اطمینان و اعتماد به نفس و با توکل به خدا از مطالبی که یاد گرفته اید استفاده کنید. تکنیک های تست زنی فقط برای تست زنی در منزل و یا برای آزمون های آزمایشی نیست. بعضی از افراد از این تکنیک ها در منزل و یا در آزمون های آزمایشی به خوبی استفاده می کنند ولی در کنکور اصلی همه ی سوالات (حتی آنهایی که بلد نیستند) را پاسخ می دهند و در نهایت نمره منفی باعث عدم پیشرفت آنها می گردد. فیزیک را مفهومی و عمقی یاد بگیرید و مانند رتبه های برتر کنکور فقط تست هایی را پاسخ دهید که بلد هستید. تست های استاندارد کار کنید. 10 عامل موفقیت در کسب درصد بالای فیزیک کنکور

منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 1759 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image