ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله کنکور راهکارهایی برای موفقیت در ریاضی و فیزیک کنکور و کسب رتبه برتر کنکور

راهکارهایی برای موفقیت در ریاضی و فیزیک کنکور و کسب رتبه برتر کنکور

به اشتراک گذاری

در این مقاله با عنوان "راهکارهایی برای موفقیت در ریاضی و فیزیک کنکور و کسب رتبه برتر کنکور" در سه بخش مجزا، نکاتی برای موفقیت در ریاضی کنکور، نحوه تست زنی صحیح فیزیک در کنکور و همچنین راهکارهایی برای موفقیت و کسب رتبه برتر در کنکور سراسری ارائه شده است.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه ریاضی را در کنکور بالا بزنیم



10 نکته مهم برای موفقیت در ریاضی کنکور

یکی از دروس مهم برای کسب رتبه بالا و برتر در کنکور سراسری، درس ریاضی است. اگر بتوانید در درس ریاضی درصد خوبی بزنید، به کسب رتبه خوب در کنکور خیلی کمک خواهد کرد. در صورتیکه قصد دارید در کنکور سراسری برای درس ریاضی درصد بالایی کسب کنید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- مطالعه عمیق و صحیح درس ریاضی: قبل از هر چیز سعی کنید با یک مطالعه عمیق و مفهومی درس ریاضی و مباحث ارائه شده در ان را به خوبی فرا بگیرید. تعاریفی که ارائه می شود را بفهمید و مفاهیم را درک کنید. یادگیری اولیه از طریق تست زدن فایده ندارد چون تمامی مطالب ممکن است پوشش داده نشود. بنابراین برای مطالعه اولیه ریاضی کنکور از خود کتاب درسی و جزوات کلاسی استفاده نمائید.

2- حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای درس ریاضی: بعد از مطالعه کامل و عمیق درس ریاضی برای کنکور، نوبت به حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای آن می رسد. در این مرحله مطالب ارائه شده در کتاب بهتر برای شما جا افتاده و تسلط بیشتری بر مبحث پیدا خواهید کرد. در واقع، کلید یادگیری درس ریاضی، چه برای امتحانات و چه برای کنکور، حل تمرین و مسئله است.


3- شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: سعی کنید کلاسهای مدرسه را به صورت منظم بروید. مطلبی که در یک ساعت و نیم کلاس مدرسه یاد می گیرید، اگر در کلاس شرکت نکنید، ممکن است بعدا وقت بسیار بیشتری از شما بگیرد. در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور در منزل و جلسات آموزش خصوصی ریاضی استفاده نمائید. اگر در مدرسه معلم خوبی ندارید، با داشتن یک معلم خصوصی خوب می توانید این وضعیت را جبران کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم ریاضی کلیک نمائید.

4- مرورهای منظم درس ریاضی: در برنامه درسی کنکوری خود مرورهای منظمی برای درس ریاضی در نظر بگیرید. در این مرورها، مطالب ارائه شده در کلاسهای ریاضی مدرسه، جلسات تدریس خصوصی ریاضی، نکاتی که حین تست زنی یادداشت کرده اید و خلاصه جزوات خودتان را مرور خواهید کرد.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: گفتگو و مصاحبه اختصاصی با صابر دین پژوه رتبه اول کنکور 96 رشته ریاضی فیزیک



5- استفاده صحیح از کتابهای کمک آموزشی مناسب: برای تکمیل مطالب خوانده شده، جمع بندی مطالب ارائه شده در کلاسهای درس و کتاب درسی ریاضی و همچنین زدن تست های کنکورهای گذشته و تست های تالیفی ممکن است از کتابهای کمک آموزشی استفاده نمائید. در این موارد از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. برای بحث تست زنی ریاضی هم، بهترین تست ها، تست های کنکور سالهای گذشته است.

6- شرکت در آزمونهای آزمایشی: برای اینکه خودتان را محک بزنید شرکت در آزمونهای آزمایشی معتبر راهکار مناسبی است. به این ترتیب وضعیت خودتان را سنجیده و بارها حضور در جلسه کنکور را قبل از حضور در جلسه کنکور اصلی خودتان تجربه خواهید کرد. در آزمونهای آزمایشی ای که شرکت می کنید، سعی کنید با خودتان رقابت نموده و هر بار تراز خود را به نسبت دفعه قبل افزایش دهید.

7- تست زنی صحیح و اصولی: به منظور آمادگی برای کنکور، در کنار مطالعه و حل تمرین و مرور، یکی از مواردی که باید در برنامه شما گنجانده شود، تست زنی صحیح و اصولی است. هر چه تعداد تست هایی که کار می کنید بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی افزایش خواهد یافت. در ابتدای کار تست ها را یکی یکی و بدون لحاظ کردن وقت بزنید. بعد از مدتی سعی کنید تست های ریاضی را به صورت زمان بندی شده و 10 تا 10 تا و یا با تعداد بیشتر بزنید.

8- یادداشت کردن جزوه های مناسب در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور و همچنین حین مطالعه کتابهای درسی و کمک آموزشی و حین تست زنی نکات مهم را در جزواتی برای خودتان یادداشت نمائید تا بتوانید در مرورهای بعدی از آنها استفاده کنید. در ایام نزدیک کنکور همین یادداشت ها و جزوات کوچک بسیار به شما کمک خواهد کرد.

9- یادداشت کرن نکات مهم تست های زده شده: همانطور که گفته شد، یادداشت کردن نکات مهم تست های ریاضی زده شده نیز در مرورهای بعدی به شما کمک بسیاری خواهد کرد. تست های مهم را علامت بزنید تا در مراجعات بعدی فقط آنها را مرور نمائید.

10- استفاده از تجربه دیگران در کسب درصد بالای درس ریاضی: اگر در اطراف خود کسانی را دارید که در درس ریاضی کنکور درصد بالایی زده اند از مشورت و راهنمایی آنها و حتی در صورت امکان از جزوات آنها استفاده کنید. بپرسید که چه کتابهایی مطالعه کرده اند، چه جوری تست زده اند و چند ساعت در روز ریاضی خوانده اند.



چگونه تست کنکور فیزیک بزنیم؟

همانطور که می دانید، برای موفقیت در کنکور و کسب درصد بالا در درس فیزیک علاوه بر فهمیدن درس و حل مسئله و تمرین آشنایی با تکنیک های تست زنی بسیار مهم است. افراد زیادی با وجود اینکه در درس فیزیک نمره خوبی گرفته اند نتوانسته اند در درس فیزیک درصد بالایی در کنکور کسب نمایند. این امر به دلیل کمبود اطلاعات آنها نبوده و بلکه تنها به این دلیل بوده است که با تکنیک های تست زنی فیزیک کنکور آشنا نبوده اند.



مطالعه مقاله چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم هم می تواند مفید باشد.

به هر حال، قبل از شروع به تست زنی متن درس فیزیک را خوب بخوانید، تمرین و مثال حل کنید، در کلاسهای مدرسه شرکت کنید و در صورت نیاز از مدرسان خصوصی فیزیک هم کمک بگیرید. در ادامه به صورت زیر عمل نمائید.

1- ابتدا بدون در نظر گرفتن زمان، سعی کنید 20 تست را از مبحث مورد نظر حل کنید. به اندازه کافی به خودتان زمان بدهید و تا جایی که می توانید سعی کنید سوالات و تست های موجود را حل کنید. سپس حل آنها را نگاه کرده و اشکالات خود را یادداشت کنید. نکاتی که از تست های فیزیک یاد می گیرید را به صورت خلاصه بنویسید.

2- دو یا سه سری از تست های فیزیک مبحث مورد نظر را به همین ترتیب حل کنید.

3- سری های بعدی تست های فیزیک از همان مبحث را با در نظر گرفتن زمان استاندارد آن حل کنید.

4- بعد از آن که چند مبحث را به همین ترتیب تست زدید، تست های فیزیک این چند مبحث را در یک مجموعه از تست ها حل کنید. حل کردن تست های فیزیک یک مبحث در مجموعه ای از تست ها باعث می شود که تست های مربوط به آن مبحث را در بین تست های دیگر تشخیص دهید.

در صورتیکه در زمینه آموزش و یادگیری فیزیک کنکور به مدرس خصوصی فیزیک نیاز دارید بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کنکور کلیک نمائید.



این مقاله خوب را هم بخوانید: چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنیم؟



مهمترین عوامل در موفقیت رتبه های برتر کنکور

عوامل مهمی در موفیت رتبه های برتر کنکور نقش دارند که در این بخش تعدادی از آنها ارائه می گردد.

1- هوش و استعداد بالا: بدون شک کسانی که در کنکور رتبه برتر کسب می کنند، هوش و استعداد بالایی دارند. البته توانایی ذهنی هر انسانی نا محدود است و اگر کسی توانسته است کاری را انجام دهد شما هم می توانید. تفاوت در این است که هر فردی در زمینه ای بهتر عمل می کند. مثلا، برای یادگیری یک مطلب مشخص یک نفر ممکن است با یک بار مطالعه، آن را یاد بگیرد و شخص دیگری لازم باشد چند بار آن را بخواند.

2- دقت زیاد در حل مسائل: خیلی وقتها مطلبی را به صورت کامل بلدیم و می توانیم آن را حل کنیم و فقط به دلیل کم دقتی نمره مربوط به آن را از دست می دهیم. در بحث تست زنی و کنکور، یکی از عوامل مهم در کسب درصدهای بالا داشتن و یا تمرین برای داشتن دقت بالا است. رتبه های برتر کنکور دقت بالایی دارند و کمتر اشتباه می کنند. شما نیز برای کسب رتبه عالی در کنکور باید دقتتان را افزایش دهید.

3- پشتکار: در انجام هر کار مهم و بزرگ، مانند کسب رتبه برتر در کنکور، داشتن پشتکار اگر مهمترین عامل نباشد، یکی از مهمترین عوامل است. سالهای پشت کنکور سختیهای زیادی دارد و تنها با پشتکار بالا می توان از پس آن برآمد. کسانی که در کنکور موفق به کسب رتبه های عالی شده اند، پشتکار بالایی داشته اند.

4- محیط خانوادگی مناسب: مسلما برای کسی که فرضا پدرش استاد دانشگاه و مادرش دکتر است، کسب رتبه برتر کنکور محتمل تر و راحت تر است. در چنین محیط خانوادگی ای شرایط و جو حاکم برای موفق شدن در کنکور بیشتر مهیا است. تعداد زیادی از رتبه های برتر کنکور در چنین محیطی بوده اند. البته موارد دیگری هم وجود دارد که از یک خانواده بی سواد هم فردی رتبه عالی کنکور کسب کرده است.

5- شرکت در کلاسهای کنکور: شرکت در کلاسهای کنکور، کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور، کلاسهای آموزش خصوصی و گروهی فیزیک و شیمی و .... برای کنکور هم بعضا در موفیت در کنکور موثر بوده است. البته خیلی از افرادی که رتبه های تک رقمی در کنکور کسب کرده اند در مصاحبه های انجام شده گفته اند که در چنین کلاسهایی شرکت نکرده اند (مطلب زیر را در این زمینه بخوانید). ولی تعداد زیادی از آنها در کلاسهای کنکور و آزمون های آزمایشی حضور داشته اند..

مطلب زیر را در این زمینه بخوانید
دانلود سوالات فیزیک 1 کنکور 93 رشته ریاضی



6- زودتر شروع کردن از دیگران: کسانی که در کنکور سراسری موفق شده اند، معمولا از اول دبیرستان و یا حتی زودتر از آن هم شروع به مطالعه به سبک کنکور، تست زنی و شرکت در آزمونهای آزمایشی کرده اند. تنها با مطالعه و تست زنی در سال آخر دبیرستان نمی توان خیلی رتبه عالی ای کسب کرد. البته باز هم می توان موفق شد ولی اگر زودتر شروع کنید، احتمال کسب رتبه برتر بالاتر خواهد بود.

7- داشتن هدف و انگیزه بالا: داشتن هدف و انگیزه بالا و در کل اینکه بخواهید رتبه برتر کنکور شوید مهمترین عامل است. خواستن انجام هر کاری، قدم اول برای انجام آن است. خواستن توانستن است. مطمئنا، تمامی کسانی که در کنکور موفق شده اند، به وضوح می دانستند که می خواهند رتبه برتر شوند و برای آن تلاش کرده اند. شما نیز بر روی کاغذ رتبه ای که قرار است امسال در کنکور کسب کنید را بنویسید و آن را در اتاق خودتان نصب کنید. جمله را به زبان حال و مثبت بنویسید. مثلا به این شکل: رتبه کنکور من 123 است. طوری وانمود کنید که انگار اتفاق افتاده است. قبل از خواب یا صبح هنگامی که بیدار می شوید تصور کنید که این اتفاق افتاده و همه در حال تبریک گفتن به شما هستند. حتی برای اینکه بهتر در ضمیر ناخودآگاهتان جا بیافتد و اتفاق افتادن آن قطعی گردد، همین جمله ای که بر روی دیوار اتاقتان زده اید را شب و صبح 50 بار تکرار کنید. اگر خودتان باور کنید، آنگاه اتفاق می افتد.
تدریس خصوصی کنکور



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3407 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
... شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵

سلام کنکور اصلا مربوط به استعداد نمیشه وقتی دانش آموزی با معدل کم میاد تلاش میکنه پزشکی قبول ميشه پس استعدادی که شما فرمودید چی ميشه این وسط در نتیجه استعداد بسیار بی تاثیره با تلاش هر کسی میتونه به رتبه برتر دست پیدا کنه.

امیر آدينه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

سلام ازاین که شما میگین کسانی در کنکور موفق ترند که استعداد بالا تری دارن کاملا مخالفم استعداد اصلا معنایی نداره استعداد از استفعال میاد یعنی طلبو درخواست کردن پس هرکس میتونه استعداد داشته باشه ٬ بامعدل ۱۳تورشته تجربی و زیست منفی ۵ درصد اومد تو یه سال خوند زیستو ۹۴ درصد زد و رتبه برتر شد وپزشکی ساری قبول شد خیلی هارو سراغ دارم حتی باشرایط بدتر تونستن موفق بشن حتی با معلولیت تونستند رتبه برتر بشن پس لطفا تعریف درستی از چیزایی که میگین داشته باشین ممنون.