ارتباط مستقیم با 30624 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب علمی مهمترین فرمول های فیزیک کنکور همراه با جزوه pdf رایگان، مثال و فیلم

مهمترین فرمول های فیزیک کنکور همراه با جزوه pdf رایگان، مثال و فیلم

به اشتراک گذاری

در این مقاله مهمترین فرمول های فیزیک کنکور همراه با جزوه pdf رایگان، مثال و فیلم آموزشی فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم برای موفقیت در فیزیک کنکور ارائه شده است. اگر می خواهید در فیزیک کنکور درصد بالایی کسب نمائید حتما این مقاله خوب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: فرمول های مهم فیزیک - 20 فرمول بسیار زیبا و پرکاربرد فیزیک


توصیه های کلیدی برای موفقیت در فیزیک کنکور و کسب درصد بالا


برای موفقیت در فیزیک کنکور در مرحله اول باید کتاب درسی را خیلی خوب مطالعه نمائید و در کلاس های فیزیک شرکت کنید. بسیار مهم است که کتاب را با دقت بالا مطالعه کرده باشید. وقتی در حال مطالعه کتاب هستید سعی کنید خودتان در دفترچه ای مهمترین فرمول ها را یادداشت کنید و حتی با خلاقیت رمزگذاری فرمول های فیزیک کنکور را انجام دهید. به گونه ای برای هر فرمول عبارتی را در نظر بگیرید که باعث شود به یادتان بماند. در این مقاله سعی شده است تعدادی از مهمترین و پرکاربردترین فرمول های فیزیک دبیرستان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم ارائه گردد و همچنین جزوات بسیار خوبی در قالب فرمول نامه فیزیک کنکور با فرمت pdf ارائه گردد. در همین سایت ایران مدرس جزوات بسیار خوب، فیلم های آموزشی و مقالات بسیار مهمی در زمینه فیزیک کنکور موجود است که می تواند به شما در موفقیت در کنکور و کسب درصد بالای 80 و 90 در فیزیک کمک نماید. روابطی که در ادامه ارائه می شود برای نظام جدید هم قابل استفاده است و در کل فرمول ها و روابط فیزیک تغییر نمی کند. برای کسب درصد بالا در درس مهم فیزیک کتاب را با دقت بخوانید، مرور را در برنامه خودتان داشته باشید و تست های کنکورهای سالهای قبل را بزنید. استفاده از کلاس اساتید فوق العاده هم می تواند بسیار موثر باشد.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل معلم های خصوصی فیزیک


فرمول های مهم فیزیک کنکور مبحث دما و گرما



در تصویر زیر که از سایت مهروماه گرفته شده است می توانید مهمترین روابط فیزیک کنکور مربوط به مبحث دما و گرما را مشاهده نمائید. در تصویر زیر روابط مربوط به انبساط گرمایی جامدات، رابطه فارنهایت و سلسیوس، رابطه کلوین و سلسیوس، ذوب و انجماد، تبخیر و میعان، آهنگ رسانش گرمایی، قانون گازها و ... ارائه شده است. برای یادگیری این مطالب، همانطور که گفته شد، بهتر است اول کتاب درسی را بخوانید و از تصویر زیر برای مرور و یادآوری استفاده نمائید. دقت کنید که شما در کنکور برای درس فیزیک و یا هر درس دیگری به سوالاتی می توانید پاسخ دهید که بر آنها مسلط باشید. بنابراین باید حتما برای این مباحث تست های زیادی را کار کنید. اینکه فقط فرمول ها را ببینید و یا کتاب را مطالعه نمائید کافی نیست. برای مشاهده تمام فرمول ها و روابط فیزیک یازدهم - فصل اول - ترمودینامیک بر روی این لینک کلیک کنید.



حتما بخوانید: دانلود رایگان جزوه فوق العاده عالی فیزیک کنکور دوازدهم رشته های ریاضی و تجربی


روابط پرکاربرد فیزیک کنکور مبحث صوت و امواج صوتی


در شکل زیر هم می توانید تعدادی از مباحث مهم و روابط پراستفاده فیزیک کنکور مبحث صوت و امواج صوتی را مشاهده نمائید. در شکل زیر برخی از روابط به عنوان نمونه ارائه شده است. در رابطه اول سرعت انتشار صوت در هوا را می توانید ببینید و در سطرهای دوم و سوم لوله های صوتی بسته و لوله های صوتی باز ارائه شده است. فرمول مربوط به شدت صوت هم که بسیار در تست های کنکور پراستفاده است در سطر آخر تصویر زیر قابل مشاهده می باشد. این فرمول ها را باید خوب یاد بگیرید و حفظ باشید. البته در نظر داشته باشید که روابط را درک نمائید و مثلا بدانید که شدت صوت چه معنی ای می دهد. شدت صدا که با نام شدت آکوستیکی نیز شناخته می‌شود، انرژی حمل شده توسط امواج صوتی بر واحد سطح تعریف می‌شود. گوش انسان صوتهایی را می‌شنود که بسامد آنها بین 20 تا 20000 هرتز باشد. سرعت سیر صوت از سرعت نور به مراتب کمتر است و این امواج حامل انرژی مکانیکی هستند. بنابراین لازم است که بین منبع تولید صوت و گوش یک محیط کشسان وجود داشته باشد. شدت صوت کمیتی است که ارتباطی به حساسیت گوش ندارد در صورتی که بلندی صوت هم به انرژی صوتی و هم به حساسیت گوش بستگی دارد.



مطالعه نمائید: جزوه خلاصه مبحث امواج صوتی فیزیک رشته تجربی


تعدادی دیگر از فرمول های فیزیک کنکور مرتبط با مبحث صوت در تصویر زیر قابل مشاهده است. در شکل زیر روابط مربوط به سرعت انتشار صوت در گازها، تراز شدت صوت و ... قابل مشاهده است. در ضمن، در سطر دوم شکل زیر نشان داده شده است که شدت صوت به چه پارامترهایی بستگی دارد.



برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تراز شدت صوت این فیلم را ببینید: آموزش فیزیک دوازدهم فصل سوم کاملا مفهومی - تراز شدت صوت


فرمول های پایه ای فیزیک کنکور مبحث سقوط آزاد


یکی دیگر از مباحث مهم در فیزیک کنکور که بسیار مورد سوال قرار می گیرد بحث سقوط آزاد است. تست های این مبحث را اگر مطالعه کنید به راحتی می توان پاسخ داد و حتی بعضی از تست ها را بدون استفاده از فرمول می توانید جواب دهید. در تصویر زیر معادله مکان - زمان یا مستقل از سرعت در سطر اول ارائه شده است. در سطر دوم رابطه مهم مستقل از زمان را می توانید مشاهده کنید. در سطرهای سوم و چهارم هم، به ترتیب، معادله های سرعت زمان و سرعت متوسط ارائه شده است. البته فرمول های بیشتری برای این مبحث وجود دارد و در تصویر زیر تعدادی از روابط به عنوان نمونه ارائه شده است. در همین سایت ایران مدرس جزوات فیزیک رایگان pdf خوبی وجود دارد که در ادامه معرفی خواهد شد.



مطالعه نمائید: چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنیم؟


در شکل زیر هم می توانید روابط مهم مربوط به تندی متوسط و سرعت متوسط را مشاهده کنید. دقت کنید که واحد تندی متوسط و سرعت متوسط یکسان است اما فرمول های متفاوتی دارند. به عنوان مثال اگر یک خودرو از تهران به کرج برود و به جای اول خودش برگردد، سرعت متوسط آن صفر است (چرا که جابه جایی آن برابر صفر است)، اما تندی متوسط آن صفر نمی باشد.



برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرعت متوسط و تندی متوسط این فیلم را ببینید: فیلم تدریس فیزیک توسط استاد نظری - فرق تندی و سرعت متوسط


در شکل زیر هم فرمول مربوط به معادله حرکت نوسانی ساده یا حرکت هماهنگ ساده را می توانید مشاهده کنید. در شکل زیر T همان دوره تناوب است. همانطور که گفته شد، در این مقاله برخی از مهمترین فرمول های مهم فیزیک کنکور را ارائه کرده ایم و لازم است حتما کتاب درسی را با دقت بخوانید و تست های زیادی را کار کنید. سعی کنید با درس فیزیک صرفا فرمولی برخورد نکنید و اینطور نباشد که فقط فرمول ها را حفظ نمائید. بلکه باید مطالب را خوب درک نمائید و یاد بگیرید.



حتما بخوانید: بهترین معلم فیزیک کنکور - لیست 21 دبیر خوب فیزیک کنکور


برخی دیگر از فرمول های مهم و کلیدی برای موفقیت در فیزیک کنکور


در ادامه تعدادی دیگر از روابط مهم فیزیک کنکور را ارائه می نمائیم. در شکل زیر، رابطه میان پتانسیل الکتریکی و میدان یکنواخت را مشاهده می کنید. همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، میدان الکتریکی از رابطه E=V/d بدست می آید که در آن V اختلاف پتانسیل بین دو صفحه و d فاصله بین دو صفحه است.



کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی فیزیک


از مباحث مهم دیگر در درس فیزیک که در کنکور مورد سوال قرار می گیرد مبحث فشار است. در شکل زیر برخی از فرمول های فشار و فرمول چگالی قابل مشاهده است. همانطور که در صفحه فشار از سایت ویکی پدیا توضیح داده شده است، فشار یک کمیت نرده‌ای است که به صورت نیرو بر واحد سطح تعریف می‌شود. یکای فشار در دستگاه بین‌المللی یکاها پاسکال است. یک پاسکال برابر یک نیوتون بر مترمربع (N/m²) است. فشار گِیج، فشاری است که معمولاً در فشارسنج‌ها نشان داده می‌شود و مقدار آن نسبت به فشار محیط سنجیده می‌شود. برای بیان فشار از واحدهای متنوعی استفاده می‌شود. پاسکال، پوند بر اینچ مربع، میلیمتر ستون آب، اینچ جیوه، بار و اتمسفر برخی از واحدهای استفاده شده برای بیان فشار است. روابط زیر را به خاطر بسپارید و برای مشاهده فرمول های بیشتر به کتاب درسی مراجعه کنید. حتما مطالعه نمائید: بهترین استاد فیزیک کنکور نظام جدید و لیست 20 دبیر خصوصی برتر فیزیک



مطالعه این جزوه pdf هم مفید است: دانلود رایگان جزوه بسیار عالی فیزیک کنکور مبحث چگالی و فشار (نکات کلیدی و مهم)


منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 28393 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مرضیه اسکندری پنج شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

عالیه