ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب علمی کاربردی ترین آموزش متره و برآورد ایران

کاربردی ترین آموزش متره و برآورد ایران

به اشتراک گذاری

متره و برآورد به فرایندی اطلاق می‌شود که مشاورین و مهندسین مشاور، با استفاده از دانش تئوریک و عملی خود زوایای مختلف یک پروژه عمرانی را اندازه‌گیری می‌کنند. مفهوم این عمل در خود کلمات نهفته است. متره که از متر کردن ساده گرفته شده و برآورد هم به روند قیمت گذاری مقادیر حاصل از متره گفته می‌شود. آموزش متره و برآورد یک روند مهم است که باید با دقت از منابع معتبر آن را دنبال کنید.



چه نکاتی را در آموزش متره و برآورد باید آموخت؟



ابتدا کمی بیشتر به وظایف مهندس مشاور در زمینه متره و برآورد بپردازیم. کسی که عمل متره و برآورد را انجام می‌دهد، به عنوان مترور شناخته می‌شود. اصلی‌ترین وظیفه مترور، آنالیز و مشخص کردن هزینه احتمالی یک پروژه عمرانی است. برای اینکار شما باید متغیرهایی همچون مصالح، ماشین‌آلات مورد استفاده، پرسنل مورد استفاده و شرایط کلی که یک پروژه با آن درگیر می‌شود را محاسبه کنید. حال آموزش متره و برآورد چه سرفصل‌هایی را دربرمی‌گیرد.





یک سری پیش‌نیازها در زمینه نقشه‌خوانی و اجرای ساختمان به شما گوشزد خواهد شد. شما با نحوه درک یک پروژه آشنا خواهید شد. سپس باید با قیمت‌های روز، مراجع قیمت گیری و قیمت گذاری آشنا شوید. قیمت‌ها مدام در حال تغییر هستند، اما اگر فرمول‌ها و مسائل از پیش مشخص شده را کامل فرابگیرید مشکلی نخواهید داشت. سپس به مسائلی همچون استفاده از فهرست بها برای تهیه صورت وضعیت، تهیه و تنظیم صورت وضعیت برای مطالبه کارکردهای پیمانکار و ...  خواهید رسید. تمامی این موارد باید در آموزش متره و برآورد گنجانده شوند تا دوره تحصیلی شما تکمیل باشد.



نقشه‌خوانی



نقشه‌خوانی و سازه و معماری از اولین فازهای آموزش متره و برآورد است. در مرحله اول برآورد یک پروژه مهم است که بتوانیم شکل کلی آن را تصور کنیم. نقشه این امکان را به ما می‌دهد. در حقیقت ابزار در اختیار مترور قرار دارد و تنها لازم است که دانش را به کار گیریم.





در دوره آموزش متره و برآورد پیش‌رو، شما نقشه‌های اجرایی را بررسی خواهید کرد. تمامی اجزا و زوایای تشکیل دهنده را نگاه می‌کنید و از صفر تا صد نحوه خوانش این نقشه‌ها به شما آموزش داده خواهد شد. نکته مثبت این است که نقشه‌های مورد بررسی همگی از پروژه‌های واقعی و اجرا شده استخراج خواهند شد. به همین خاطر می‌توانید نتیجه کار انجام شده را ببینید.



فهرست بهای رشته ابنیه



اما مهم‌تر از همه، پس از نقشه‌خوانی به فهرست بها می‌رسیم. فهرست بها شاید مهم‌ترین بخش آموزش متره و برآورد باشد. دستورالعمل کاربرد و کلیات فهرست بها را بررسی خواهیم کرد، فصول مختلف فهرست بهای رشته ابنیه، فصول 29 گانه را به طور کامل بند به بند و ردیف به ردیف همراه با تصاویر و ویدیوهای اجرایی تشریح خواهیم کرد، یک سری استانداردهای مرسوم در زمینه مصالح‌شناسی وجود دارد که به عنوان مشخصات فنی مصالح آن ها را می­شناسیم که به طور کامل به آن پرداخته می شود، ادبیات تجاری مصالح را با ادبیات فهرست بها در تطابق قرار خواهیم داد.





صورت وضعیت نویسی کارکرد و تعدیل



در آخرین بخش آموزش های متره و برآورد به مسئله صورت‌ وضعیت‌نویسی کارکرد و تعدیل آحاد بها پرداخته خواهد شد. در این بخش از آموزش، بخشنامه‌های مربوط به صورت وضعیت‌های کارکرد و سپس صورت وضعیت‌های تعدیل آحاد بررسی خواهند شد.



پس از آن با فرم‌های مورد استفاده مختلف آشنا خواهید شد و با متغیرها و کسورات مختلف در زمینه قراردادها و صورت‌ وضعیت آشنا می‌شوید. این مسئله دوره آموزشی شما را تکمیل خواهد کرد و می‌توانید پس از اتمام این بخش، به عنوان یک مترور وارد بازار کار شوید.





همیار مترور یک مرجع مناسب



 آموزش متره و برآورد همیار مترور بدون شک برترین آموزش متره ایران است که اخیرا دوره تخفیفی بسیار جذابی راهم پشت سر گذاشته اند. همیار مترور در چندین سال اخیر توانسته یک مجموعه کاملا غنی از آموزش‌های جامع را تهیه کند. این آموزش‌ها از سال‌ها مطالعه و همچنین کار در پروژه‌های واقعی و بزرگ به دست آمده. به همین خاطر در کنار کسب دانش، از بزرگ‌ترین مهندسین کشور تجربه عملی هم کسب خواهید کرد که برای آینده حرفه‌ای شما بسیار مفید است.



لیندا سایتی جهانی برای آموزش



لیندا را همه میشناسیم و میدانیم که آموزش های زیادی در آن منتشر میشود که آموزش های حوزه دفتر فنی مهندسی و متره و برآورد یکی از آنها است. برای حرفه ای شدن میتوانید سری به بخش متره سایت لیندا هم بزنید.



لینکهای مرتبط: تدریس خصوصی متره و برآورد


آمار بازدید: 2023 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image