ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب علمی پارامترهای لازم در طراحی پره هلی کوپتر (ملخ بالگرد)

پارامترهای لازم در طراحی پره هلی کوپتر (ملخ بالگرد)

به اشتراک گذاری

1. سختی و استحکام : ترکیبی از استحکام ویژه بالا و سختی ویژه قابل کنترل مطلوب است. این لازم است زیرا ارتعاش اجباری ناشی از پره های در حال چرخش باید از فرکانس های طبیعی بدنه دور باشد. همچنین به دلیل بارگذاری متناوبی که توسط پره ها تجربه می شود، استحکام خستگی بالا همراه با خواص کرنشی افزایش یافته در یک ماده مطلوب می باشد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مقایسه کاربرد فلزات و کامپوزیتها در پره هلی کوپتر (ملخ بالگرد)

2. وزن: به هر کدام از دلایل افزایش بار مجاز یا بهبود عملکرد هلی کوپتر مهم است که وزن آن پایین نگه داشته شود. به هر حال، وزن پره ها توسط ممان اینرسی لازم برای رسیدن به عمل فرود چرخشی اتوجیرو در حالیکه موتورها از کار افتاده اند و با تعیین فرکانس طبیعی، مشخص می شود.

3. امنیت : برای داشتن امنیت در پره ها لازم است تا حاشیه امنیت بالایی به کار برده شود. اطمینان از مواد مورد استفاده و عملکرد قابل پیش بینی به طراحان اجازه می دهد تا حاشیه امنیت واقعی را اعمال کنند.

4. مقاومت در برابر ضربه : پره ها باید در برابر ضربه اجسام خارجی مانند برخورد پرندگان یا تحمل آسیب وهمچنین یک مقدار مشخص از کابرد غیر صحیح در زمین و هنگام سرویس مقاوم باشند. مقاومت در برابر سائیدگی و خوردگی یک بخش مکمل از حد مجاز آسیب است.

پیشنهاد می شود مقاله
روس‌ها بزرگترین موشک جهان را طراحی کردند را مطالعه نمائید.


5. سائیدگی: پره های روتور، خصوصا نوک پره ها، با سرعت زیادی در هوا حرکت می کنند، بنابراین ذرات موجود در هوا (گرد و خاک، شن، تگرک و غیره) بسیار ساینده هستند. اثر سائیدگی مخصوصا هنگام به زمین نشستن و از زمین برخاستن در حالتی که جریان هوای ناشی از روتور ذرات با وزن کم را از زمین بلند می کند، شدیدتر می شود. بنابراین مواد مقاوم در برابر سایش برای همه لبه های راهنمای پره ها ضروری هستند.

6. خوردگی: با کنترل خوردگی حاشیه امنیتی کمتر می تواند اعمال شود و همچنین نگهداری کمتری لازم است. بنابراین ضروری است که مواد مقاوم در برابر خوردگی برای کل پره به کار برده شوند.

7. قیمت: نیاز اصلی رسیدن به یک طرح عملی با هزینه کمینه است. راحتترین راه برای آنالیز قیمت در نظر گرفتن هزینه مالکیت است. زیرا به این ترتیب همه فاکتورهایی که هزینه کل را به وجود می آورند در نظر گرفته خواهند شد.

8. عملکرد: بازده آیرودینامیکی پره ها باعث می شود تا عملکرد هلی کوپتر ماکزیمم شده و توانایی بار مفید، محدوه یا سرعت، بسته به تقدم طراحی افزایش یابد. بنابراین دقت شکل ساخته شده و کیفیت تمام کاری سطح پارامترهای مهمی هستند.

9. دوام : عمر پره ها تاثیر زیادی در قیمت کاربردی دارد و بنابراین به منظور داشتن صرفه اقتصادی باید عمر آنها ماکزیمم باشد. تاثیر غالب ناشی از خستگی است ولی شرایط حین عملکرد همچون سائیدگی و خوردگی هم در درجه دوم اهمیت قرار دارند. هر بهبودی در این زمینه باعث افزایش قابلیت اعتماد و کاهش عملیات نگهداری می شود.

مطالعه مقاله تولید ابررایانه هواشناسی در ایران و طراحی مدل بومی پیش بینی هوا می تواند مفید باشد.

10. محافظت در برابر برخورد رعد و برق : یک مسیر رسانای الکتریکی به منظور تخلیه هر برخورد رعد و برق با ولتاژ بالایی که ممکن است اتفاق بیافتد در طول پره لازم است.

11. ضد یخ زدگی : ابزاری برای گرمادهی محلی لبه های راهنمای پره به منظور جلوگیری از یخ زدگی لازم است.

اختصاصی ایران مدرس

(کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و آدرس www.iranmodares.com و یا درج لینک کامل مطلب مجاز است)



مطالعه تئوری های موجود برای محاسبه بار در پره بالگرد و دیدگاه های مختلف طراحی بالگرد (هلی کوپتر) هم مفید است. موارد زیر را هم ببینید:



طراحی خستگی اجزاء بالگرد (هلی کوپتر)




آمار بازدید: 8145 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
امین آدينه ۰۱ امرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

بنام خدا باسلام مقاله خیلی مفید و در عین حال قابل فهم برای همه، ممنون موفق باشید