ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی

7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

در کار تدریس خصوصی، مانند هر کار دیگری، باید مواردی را در نظر بگیرید تا بتوانید در کار خودتان موفق باشید. در این بخش 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: برگزاری موفقیت آمیز کلاس های تدریس خصوصی

1- در راستای اهداف شاگردتان تدریس کنید.

مهمترین ویژگی و تمایز کلاسهای خصوصی این است که دقیقا آن مطالبی در آن گفته می شود که شاگرد شما به آن نیاز دارد. اگر مهمترین مطالبی که برای هر درس در نظر دارید و فکر می کنید علمی ترین و جذابترین مطالب در آن زمینه است را ارائه کنید ولی این مطالب هم راستا با اهداف شاگرد شما نباشد هیچ فایده ای ندارد. در واقع بسیاری از کلاسهای خصوصی به این دلیل کنسل می شود که شاگرد حس می کند مطالبی که در کلاس تدریس می شود به موفقیت او در امتحان و یا آزمون مورد نظرش کمکی نخواهد کرد. بسیاری از مدرسین بسیار با سواد هستند و عالی هم تدریس می کنند ولی خودشان را با شاگرد خودشان و هدف ایشان از برگزاری کلاس هماهنگ نمی کنند. در نتیجه در کار تدریس خصوصی موفق نخواهند شد. بهترین روش این است که اگر قرار است از درس ریاضی امتحانی از شاگرد شما گرفته شود، در کلاس تدریس خصوصی ریاضی از همان جزوه کلاسی ایشان که در کلاس اصلی خودش یادداشت کرده است درس را ارائه دهید.

2- کاری کنید شاگرد شما با درس درگیر شود.

در کلاس فقط به صورت مداوم تدریس نکنید. به صورت مداوم سوال بپرسید. این سوال پرسیدن شما باعث می شود شاگرد شما حواس خودش را جمع تر کند. هر از چندگاهی از ایشان توضیح بخواهید. بگوئید که به زبان خودش و خیلی ساده توضیح دهد چه چیزی را متوجه شده است و چه برداشتی از مطالب کلاس دارد. به این ترتیب شاگر شما بیشتر با کلاس درگیر خواهد شد و مطالب را بهتر درک خواهد کرد. این سوال پرسیدن باعث می شود خودتان هم متوجه شوید مطالب چقدر مفید بوده است.





مطالعه مقاله 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی هم مفید است.

3- سطح کلاس را متناسب با شاگرد خودتان در نظر بگیرید.

از همان جلسات اول سعی کنید با سوال و جواب و توضیح خواستن از شاگردتان در رابطه با اینکه چقدر اطلاعات دارد و چه میزان درس را بلد است آگاه شوید. اگر بدانید شاگرد شما در حد متوسط مثلا فیزیک را بلد است و یا اشکالات خیلی پایه ای دارد به این ترتیب خود شما بهتر عکس العمل نشان می دهید و مطالبی را درس می دهید که برای ایشان مفیدتر باشد. برای هر کدام از شاگردهای خودتان باید نسخه خودش را بپیچید. ممکن است یکی از شاگردهای شما با یکی دو جلسه کلاس تدریس خصوصی فیزیک درس را یاد بگیرد و دیگری 10 جلسه لازم داشته باشد. برای سایر دروس هم همینطور است. این فیلم مفید را هم ببینید:
فیلم آموزشی عالی در زمینه نحوه موفق شدن در کار و شغل تدریس خصوصی

4- بر درسی که تدریس می کنید به صورت کامل مسلط باشید.

در کلاسهای تدریس خصوصی بدون تعارف هر اشتباهی از طرف مدرس خصوصا در چند جلسه اول تعبیر به بیسوادی ایشان می گردد. در چند جلسه اول باید به خوبی اعتمادسازی کنید. تسلط بر درس باعث می شود در کمترین زمان ممکن به سوالاتی که از شما پرسیده می شود پاسخ دهید. در چند جلسه اول معلم خصوصی زیر ذره بین قرار دارد. در کلاس تدریس خصوصی شیمی هستید یا فیزیک، ریاضی درس می دهید یا عربی و یا زیست، در هر زمینه ای که فعالیت دارید همواره در اوج تسلط باشید. به بلد بودن درسها اکتفا نکنید. اگر در پاسخ دادن به سوالاتی که پرسیده می شود شک کنید و کمی تعلل به خرج دهید با مدرس دیگری کلاسها را هماهنگ خواهند کرد. به هر حال در کلاسهای خصوصی مدرس و معلم توسط شاگرد و یا والدین ایشان انتخاب می شود و از این امکان که می توانند معلم دیگری داشته باشند حتما استفاده خواهند کرد.



این مقاله را هم بخوانید: چگونه در کلاس تدریس کنیم

5- هر از چند گاهی سوال بپرسید.

همانطور که گفته شد، در کلاسهای تدریس خصوصی سوال پرسیدن در کلاسهای تدریس خصوصی خیلی مهم است. وقتی از شاگرد خودتان سوال می پرسید سطح درسی و تحصیلی ایشان را متوجه خواهید شد و متناسب با دانسته های قبلی ایشان مطالب مفیدتری ارائه خواهید کرد. وقتی سوال می پرسید متوجه خواهید شد که کلاس چقدر مفید بوده است و اگر نتیجه رضایت بخش نبود خودتان را و نحوه تدریس خودتان را اصلاح می کنید. در ضمن با سوال پرسیدن شاگرد شما حواسش را جمع تر می کند  و بیشتر با درس درگیری می شود و بهتر مطالب را خواهد آموخت. سوال پرسیدن باعث می شود کلاس تدریس خصوصی حالت دو طرفه پیدا کند و در نتیجه در کل هم کلاس متنوع تر خواهد بود و هم بازدهی آن بیشتر خواهد شد.



مطالعه کنید: مهمترین عوامل در موفقیت در تدریس خصوصی کدام است؟

6- برای فاصله زمانی بین کلاسها تمرین بدهید.

مهم است کاری کنید شاگردهای شما در فاصله زمانی بین کلاسها درس را مرور کنند و بخوانند. شاگردهای شما تا زمانی که خودشان درس نخوانند آن را یاد نمی گیرند. فقط با حضور در کلاس نمی توان درس را یاد گرفت. یکی از وظایف اصلی مدرس و معلم خصوصی هدایت شاگردهایش به سمت موفقیت است. باید به آنها مشاوره بدهید و در برنامه ریزی برای استفاده مفید از وقتشان به آنها کمک نمائید. با تمرین دادن و خواستن آن با جدیت در جلسه بعد باعث می شوید شاگردهای شما از زمانی که دارند بهتر استفاده کنند و درس بخوانند.

7- در ارائه درس تنوع داشته باشید و خسته کننده تدریس نکنید.

برای کلاسهای خصوصی خودتان برنامه داشته باشید. بخش از کلاس را درس بدهید. قسمتی از کلاس را تمرین حل کنید و حتی در بخشی دیگر از آن از شاگرد خودتان بخواهید تمرین و مسئله حل کند تا شما ببینید که چطور با مسائل برخورد می کند. اگر بخواهید از ابتدا تا انتهای کلاس فقط درس بدهید و تند تند حرف بزنید کلاس حالت یکنواخت و خسته کننده به خودش می گیرد. چه در کلاسهای گروهی و چه در کلاسهای خصوصی باید تلاش کنید کلاس را متنوع و جذاب برگزار نمائید.



مطالعه مقاله موفقیت در کار تدریس، تدریس خصوصی و آموزش خصوصی هم پیشنهاد می شود.

با در نظر گرفتن مواردی که با عنوان رموز موفقیت در تدریس خصوصی در بالا گفته شد می توانید در این کار موفق تر از قبل باشید. برای جذب شاگرد و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی می توانید در همین سایت (ایران مدرس) آگهی خودتان را درج نمائید. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام و ورود به کنترل پنل تبلیغ خودتان را ثبت کنید. ایران مدرس به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی از ابتدایی تا دانشگاه فعالیت دارد. برای اینکه بتوانید تبلیغات تدریس موفقی داشته باشید مقاله
10 راهکار برای ثبت آگهی تدریس بهینه از نظر گوگل و جذب شاگرد بیشتر را مطالعه کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2329 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image