ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی مهمترین عوامل در موفقیت در تدریس خصوصی کدام است؟

مهمترین عوامل در موفقیت در تدریس خصوصی کدام است؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق شوید و درآمد خوبی کسب نمائید مهمترین عواملی که در ادامه برای موفق شدن در کار تدریس ذکر شده است را مد نظر قرار دهید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

1- انتخاب مناسب دروس تدریسی: برای موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی باید دروس تدریسی خودتان را خوب انتخاب کنید. به هر حال هر مدرسی می تواند تعدادی از دروس را خیلی خوب تدریس کند. اگر به فیزیک خیلی علاقه دارید در زمینه تدریس خصوصی فیزیک فعالیت کنید. اگر ریاضی را خوب تدریس می کنید بیشتر اوقات کلاسهای تدریس ریاضی را بپذیرید. به هر حال سعی کنید بیشتر در زمینه ای فعالیت داشته باشید که به ان علاقه دارید و بهتر عمل می کنید. البته باید دروس تدریسی ای که انتخاب می کنید متقاضیان زیادی هم داشته باشند. به عنوان مثال تدریس زبان انگلیسی بسیار پرمتقاضی است. یا دروس ریاضی و فیزیک و زیست، دروس دانشگاهی، نرم افزارها و .... متقاضیان زیادی دارد.

2- تسلط کامل بر دروس تدریسی خودتان: هر درس و زمینه ای که برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کردید به صورت کامل بر آن مسلط شوید. هر چه مسلط تر بهتر. بین بلد بودن و تسلط داشتن تفاوت زیادی هست. باید به تمام ابعاد و جنبه های درس مسلط باشید تا در کلاس هر سوالی را بتوانید پاسخ دهید و در ضمن در کمترین زمان بیشترین حجم مطلب را با بهترین کیفیت ارائه دهید. وقتی خودتان بر درس مسلط هستید شاگرد شما هر سوالی که بپرسد نه تنها جواب آن را می دانید بلکه بهترین پاسخ را هم ارائه خواهید کرد و خیلی سریع متوجه خواهید شد که این اشکال از کجا برای شاگرد شما ایجاد شده است و کدام بحث را نفهمیده است. عملکرد موثر شما در کلاس خصوصی که در نهایت می تواند منجر به نتیجه گرفتن شاگردهای شما گردد به صورت کامل به میزان تسلط شما بر درس بستگی دارد.



حتما بخوانید: 30 راهکار برای موفقیت در تدریس خصوصی

3- باقی نماندن در یک حالت و پیشرفت دائمی: اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق شوید باید پیشرفت دائمی را سر لوحه کار خودتان قرار دهید. اینطور نباشد که آخرین مطالعه شما برای ارائه درس در کلاس به چند سال قبل برگردد. روشهای تدریس موثر را آموزش ببینید. به صورت دائم به فکر این باشید که چگونه می توانید کلاسهای پربازده تر و مفیدتری داشته باشید. به صورت مداوم روی خودتان کار کنید و تسلط خودتان بر دروس تدریسی را افزایش دهید.





تدریس موفق و معلم خصوصی موفق

4- ایجاد تمایز مثبت در زمینه نحوه تدریس و ارائه درس: اگر می خواهید درامد شما با مدرسین متوسط و معمولی متفاوت باشد باید کلاسهای شما هم متمایز باشد. در کلاسهای خودتان تنوع داشته باشید به گونه ای که حالت خسته کننده پیدا نکند. برای شاگردهای خودتان خلاصه جرواتی تهیه کنید که برای مرورهای بعدی مناسب باشد. در همین سایت (ایران مدرس) هم می توانید خلاصه جزوات خودتان را به اسم خودتان ثبت نمائید و شماره تماس خودتان را در آن قرار دهید. حتی می توانید در کلاسهای خصوصی خودتان به صورت صوتی تدریس را ضبط کنید و بعدا برای شاگرد خودتان ایمیل نمائید. کمی بیشتر در کلاس بمانید و مشاوره بدهید. شماره تماس خودتان را به شاگردهایتان بدهید و به آنها بگوئید هر زمان سوال یا مشکلی داشتند می توانند با شما تماس بگیرند. خلاصه اینکه تلاش کنید رابطه نزدیکتری با شاگردهایتان داشته باشید به گونه ای که در کنار ارائه درس بتوانند به شما برای برنامه ریزی و مشاوره و ... اعتماد کنند و در نهایت هیچ گاه فکر اینکه کلاسها را با یک مدرس دیگر داشته باشند هم به ذهنشان خطور نکند.

5- امتحان کردن روش های مختلف جذب شاگرد: مدرسین موفق تعداد شاگردهای زیادی دارند. برای موفقیت در کار تدریس خصوصی باید روشهای مختلف جذب و پیدا کردن شاگرد را امتحان کنید و بهترین روشها را برای خودتان مشخص نمائید. از جمله روشهای مختلف جذب شاگرد که در مقاله
چگونه شاگرد خصوصی پیدا کنم (10 راهکار جذب شاگرد) به صورت مفصل توضیح داده شده است می توان به تماس با آموزشگاهها، همکاری با سایر مدرسین، خواستن از شاگردهای فعلی برای معرفی شما به دوستان و همکلاسی هایشان، تبلیغات در روزنامه بخش نیازمندی ها و زیر بخش تدریس خصوصی، تبلیغات تراکتی و توزیع آن در محلات مورد نظر یا در دانشگاهها و مدارس، تبلیغات در سایتهای تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی مانند همین سایت (ایران مدرس) یا سایت www.tadris-riazi.com و یا سایت www.irankonkur.com، تبلیغات در سایتهای عمومی آگهی و تبلیغات اینترنتی مانند سایت سودایران www.soodiran.com ، برگزاری یکی دو جلسه کلاس رایگان در مدارس و دانشگاهها و جذب شاگرد در ادامه آن، ایجاد سایت و وبلاگ برای خودتان و ارائه مطالب آموزشی و در کنار آن تبلیغات برای تدریس خصوصی و .... اشاره کرد. از روشهای مختلف استفاده کنید و تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید. ثبت آگهی تدریس در همین سایت (ایران مدرس) برای جذب شاگرد می تواند کاملا موثر باشد. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک نموده و بعد از ثبت نام و ورود به کنترل پنل آگهی تدریس خودتان را درج نمائید.

6- باز کردن حساب جدا برای جلسه اول تدریس: اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی متوسطه، ابتدایی، کنکور، دانشگاهی و .... موفق باشید روی جلسه اول کلاسها باید حساب جداگانه ای باز کنید. جلسه اول کلاس خصوصی کاملا مهم است و در مقاله
اولین جلسه تدریس خصوصی و جلسه اول تدریس در دانشگاه هم در این زمینه توضیحاتی ارائه شده است. بسیاری از کلاسهای تدریس خصوصی به خاطر اینکه مدرس و معلم در جلسه اول نکته کوچکی را نمیداند، حین تدریس تپق می زند، بر درس مسلط نیست و مطالب را خوب ارائه نمی نماید، سوالی را نمی تواند پاسخ دهد و در کل خیلی مسلط نشان نمی دهد از دست می رود. دیدی که جلسه اول نسبت به شما پیدا می کنند بسیار مهم است. در جلسه اول کلاسهای خصوصی بسیار عالی عمل کنید.



موفقیت در کار و شغل تدریس

7- حفظ کیفیت کلاسها در طول ترم: علاوه بر جلسه اول کلاسهای تدریس خصوصی، برای موفقیت در کار تدریس در طول ترم هم کیفیت جلسات تدریس را حفظ کنید و خودتان هم مرتبا درس را مرور نمائید تا بتوانید با موفقیت در کلاس حاضر باشید. درست است که جلسه اول بسیار مهم است ولی به هر حال دغدغه اصلی شما در نهایت باید نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد که با ارائه تدریس با کیفیت و مفید در کلاسها حاصل می شود.



مطالعه کنید: چگونه در کار تدریس خصوصی موفق باشیم و درآمد بالایی کسب کنیم؟

8- ارائه راهکار مناسب برای هر شاگرد به نسبت وضعیت خودش: کار تدریس خصوصی به نسبت تدریس در دانشگاه و مدرسه کمی متفاوت است. در مدرسه و دانشگاه مدرس یا استاد درس خودش را باید خوب ارائه کند و شاید بیشتر از آن از ایشان انتظاری نمی رود. در کلاسهای خصوصی انتظاری که از معلم خصوصی می رود به نتیجه رساندن شاگردهایش است. تدریس خوب و با کیفیت لازم است ولی در نهایت اگر شاگردهای شما نتیجه نگیرند اصلا فایده ای ندارد. باید شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت در درس و تحصیل هدایت کنید. ممکن است یکی از شاگردهای شما ضعیف تر باشد و شخص دیگری در تمرین حل کردن خوب عمل نکند. در هر صورت، به نسبت وضعیت هر کدام از شاگردهایتان برای آنها برنامه ریزی کنید و به آنها مشاوره بدهید. تمرین بدهید و حل آن را بخواهید. باید شاگردهای خودتان را وادار به درس خواندن کنید. از معلم خصوصی نتیجه گرفتن انتظار می رود و خوب تدریس کردن بخشی از کار است.

9- حمایت و پشتیبانی کامل از شاگردهای خودتان: همانطور که گفته شد، سعی کنید در تمامی زمینه ها از شاگردهای خودتان حمایت کنید. در بسیار از اوقات افرادی که از کلاسهای خصوصی استفاده می کنند فقط مشکل فهمیدن درس را ندارند. بلکه علاوه بر آن در زمینه نحوه مطالعه و چگونگی حل تمرین و مسئله، راهکارهای مطالعه درست و ... هم اشکال دارند. باید پشتیبان و حمایتگر باشید و متعهدانه تدریس کنید. به شاگردهای خودتان توصیه های لازم را بکنید و از آنها تا روز امتحان برای موفقیت به صورت کامل حمایت کنید.



مطالعه کنید: ویژگیهای یک معلم و مدرس موفق کدام است؟



چگونه در تدریس موفق شویم

10- مداومت و پشتکار: مانند هر کار دیگری، برای موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی هم مداومت و پشتکار لازم است. اگر در شروع کار هستید خوب به هر حال ممکن است در اوایل تعداد شاگردهای زیادی نداشته باشید و در نتیجه درآمد شما از تدریس خصوصی هم خیلی زیاد نباشد. باید مداومت داشته باشید و با پشتکار روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان نمائید. همین شاگردهایی را که دارید خوب به نتیجه برسانید تا ترمهای بعد دوباره به شما برای سایر دروس خودشان مراجعه کنند و در کنار آن شاگردهای جدید هم جذب کنید و در نهایت تعداد شاگردهای شما و در نتیجه درآمد شما از تدریس خصوصی بیشتر و بیشتر خواهد شد.



7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی

با توجه به مطالب ارائه شده، از مهمترین عوامل موفقیت در تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از آن می توان به انتخاب درست دروس تدریسی به گونه ای که دروس پرمتقاضی باشند و در ضمن خودتان به آن دروس علاقه داشته باشید، امتحان کردن راهکارهای مختلف جذب شاگرد، حمایت و پشتیبانی از شاگردها، تعهد به کار تدریس و تلاش برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان و .... اشاره کرد. برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی شیمی، تدریس عربی و یا هر دس دیگری آگهی خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 752 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image