ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه ریاضی بخوانیم برای کنکور - 10 توصیه عالی برای موفقیت در ریاضی کنکور

چگونه ریاضی بخوانیم برای کنکور - 10 توصیه عالی برای موفقیت در ریاضی کنکور

به اشتراک گذاری

در این مقاله به سوال چگونه ریاضی بخوانیم برای کنکور پاسخ داده شده است و توصیه های عالی و فوق العاده برای موفقیت در ریاضی کنکور ارائه شده است.


اگر می خواهید در ریاضی کنکور عالی عمل کنید از مدرسین ریاضی کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید تا لیست اساتید ریاضی را ببینید.


نحوه مطالعه ریاضی برای کنکور


در این مقاله روش ها و توصیه های عالی برای مطالعه ریاضی برای کنکور ارائه شده است. اگر می خواهید در ریاضی کنکور موفق باشید و درصد بالا بزنید ادامه این مطلب را بخوانید.


1- در کلاس های ریاضی به صورت مرتب حاضر شوید


اگر هنوز کلاس های مدرسه تمام نشده است و پایه دوازدهم را به پایان نرسانده اید سعی کنید به صورت مرتب در این کلاس ها شرکت کنید. شما در ایام کنکور زمانی برای از دست دادن ندارید و باید بیشترین بهره را از کلاس های ریاضی ببرید. از معلم ریاضی خودتان سوال بپرسید و مهمترین نکات را یادداشت نمائید. در تصویر زیر یک تست کنکور ریاضی از مبحث نامعادله را می توانید همراه با پاسخ آن ببینید.



مطالعه 10 راز موفقیت در کنکور ریاضی هم مفید است.



2- کتاب درسی را بسیار عالی بخوانید


بهترین و مهمترین منبع برای موفقیت در ریاضی کنکور کتاب درسی است. سراغ کتاب های متعدد نروید تا سر در گم نشوید. خواندن کتاب های زیادی به موفقیت شما در ریاضی کنکور کمک نمی کند بلکه باید سعی کنید کتاب درسی خودتان را عالی بخوانید و آن را خوب درک کنید.


مطالعه روش صحیح و درست مطالعه ریاضی برای کنکور هم مفید است.


3- برای مطالعه ریاضی کنکور برنامه داشته باشید


هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. سعی کنید برنامه مناسبی برای درس خواندن در ایام کنکور داشته باشید. برنامه شما برای یادگیری و مطالعه ریاضی کنکور باید متناسب با عادت های شما باشد. از برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور الگو بگیرید اما دقیقا آن را کپی نکنید. اگر شما صبح زود بهتر درس را یاد می گیرید در برنامه درسی خودتان صبح زود را برای خواندن مطالب جدید و سخت ریاضی در نظر بگیرید.


4- ریاضی را خوب بفهمید و تمرین حل کنید


درس ریاضی را بدون تمرین حل کردن نمی توانید یاد بگیرید. در زمینه درست تمرین کردن ریاضی مقاله چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم و درس بخوانیم را بخوانید. بعد از خواندن کتاب درسی وسوسه برای اینکه سراغ تست زنی بروید بالاست. اما سعی کنید برای هر مبحث چند تمرین تشریحی هم حل کنید. البته باید محدود باشد تا زمان زیادی از شما نگیرد. یک تست کنکور ریاضی مبحث تابع را در تصویر زیر می توانید مشاهده نمائید.


حتما بخوانید: رياضي تجربي را برای کنکور چگونه بخوانيم؟



5- تست زنی صحیح را یاد بگیرید


به هر میزان ریاضی را خوب و عالی بخوانید در نهایت در جلسه کنکور مقدار دانسته های شما با تست زنی محک زده می شود. بنابراین باید سعی کنید در نهایت خوب بتوانید برای درس ریاضی تست بزنید. تست زنی اصولی دارد که باید خوب یاد بگیرید. برای درس ریاضی ممکن است سر یک تست سخت گیر کنید و زمان زیادی را از دست بدهید. البته نباید این اشتباه را بکنید و تست های وقت گیر را علامت بزنید و بعدا دوباره سراغ آن بروید.


مطالعه کنید: بهترین فیلم های آموزش و تدریس ریاضی کنکور 100 درصد رایگان


6- مشخص کنید ریاضی را می خواهید 50 بزنید یا 100 درصد؟


منظور این نیست که فقط این دو حالت وجود دارد. اما سعی کنید از قبل هدفی را برای خودتان در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر نزدیک کنکور است و ریاضی را خیلی خوب نخوانده اید و به درصد 50 هم راضی هستید باید مباحثی که بسیار اشکال دارید را کنار بگذارید. اما اگر زمان کافی در اختیار دارید و می خواهید ریاضی را درصد بالا و حتی 100 درصد بزنید روند درس خواندن شما متفاوت خواهد بود.


پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: 10 توصیه مفید برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور و دانلود رایگان تست و جزوه کنکوری ریاضی


7- تست های ریاضی کنکور استاندارد بزنید


برای اینکه در ریاضی کنکور درصد بالایی بزنید نه تنها باید به اندازه کافی مطالعه داشته باشید بلکه باید صحیح و هوشمندانه هم درس بخوانید. باید روی زمان و وقت خودتان حساس باشید و هر تستی را نزنید و هر کتابی را نخوانید. تست های کنکور استاندارد را بزنید و بهترین سوالاتی که می توانید برای آن وقت بذارید همان سوالهای کنکور سالهای قبل است. به عنوان مثال در تصویر زیر یک تست کنکور استاندارد را می توانید مشاهده نمائید.



8- مرور را در برنامه داشته باشید


جزوه کوچکی را در کنار دست خودتان داشته باشید و حین مطالعه یا تست زنی برای ریاضی کنکور سعی کنید مهمترین نکات و مطالب را یادداشت نمائید. این نکات مهمی که یادداشت می کنید در ایام جمع بندی و ایام نزدیک به کنکور برای شما بسیار مفید خواهد بود. برای مرور این روابط برنامه مشخصی داشته باشید و آنها را خوب به خاطر بسپارید.


مطالعه چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم مفید است.


9- کتاب کمک آموزشی معتبر بخوانید


اگر در بعضی از مباحث اشکال دارید و یا کتاب درسی را خوب متوجه نمی شوید می توانید از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی و یا کتاب های کمک اموزشی معتبر استفاده کنید. همان طور که گفته شد، در ایام کنکور باید نسبت به زمان های دیگر به مقدار بیشتری روی وقت و زمان خودتان حساسیت داشته باشید به گونه ای که هر کتابی را حاضر نباشید بخوانید. کتاب های معتبر را فقط مطالعه نمائید.


حتما مطالعه کنید: بهترین دبیر ریاضی کنکور، لیست 18 معلم و استاد برتر ریاضی کنکور خانم و آقا در ایران


10- تسلط خودتان را افزایش دهید


روش صحیح خواندن ریاضی برای امتحان با نحوه مطالعه ریاضی با کنکور کاملا یکسان نیست. در هر دو حالت باید ریاضی را خوب و مفهومی و کامل بخوانید اما در حالتی که ریاضی را برای کنکور مطالعه می کنید در نظر داشته باشید که سطح تسلط بالای شما خیلی مهم است. در امتحان ریاضی فرصت و زمانی کافی برای سعی و خطا و فکر کردن دارید اما در جلسه کنکور باید سریع سوال را متوجه شوید و راه حل را بنویسید. بنابراین سعی کنید تسلط خودتان بر مطالب را بسیار زیاد افزایش دهید. با کار کردن تست های متعدد و فراهم کردن شرایط مشابه با جلسه آزمون در منزل می توانید به این هدف نائل آئید.


پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: دانلود رایگان تست کنکور ریاضی


کلام آخر


برای موفقیت در ریاضی کنکور باید روند درستی را پیش بگیرید و از کتاب های کمک آموزشی معتبر، تست های استاندارد و برنامه ریزی درست استفاده نمائید.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4912 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
الناز ابروفراخ يکشنبه ۰۵ دي ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

عالی