ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تجربیات تدریس ریاضی

تجربیات تدریس ریاضی

به اشتراک گذاری

در این مقاله تجربیات تدریس ریاضی یکی از اساتید موفق ریاضی ارائه می شود. ایشان در رابطه با نحوه جذب شاگرد، چگونگی برگزاری کلاس ها و کسب درآمد خوب از تدریس ریاضی به صورت خلاصه توضیحاتی را ارائه نموده اند.

برای مطالعه بیشتر در زمینه تجربیات تدریس خصوصی مقاله تجربیات تدریس خصوصی یک مدرس و معلم موفق را بخوانید. به منظور مشاهده لیست کامل مدرسین ریاضی هم بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

تجربیات تدریس ریاضی یک معلم موفق: اینجانب در شروع کار برای اینکه بتونم شاگرد جذب کنم روش های مختلفی رو امتحان کردم. در روزنامه همشهری تبلیغ ثبت می کردم و با آموزشگاههایی که برای جذب مدرس آگهی داده بودن تماس می گرفتم. تبلیغ در روزنامه بعضا موثر بود و تماس هایی گرفته می شد اما در بسیاری از اوقات هم تماسی حاصل نمی شد. متن تبلیغ و موارد مختلف رو تغییر می دادم تا بلکه بازدهی آن بیشتر بشه. در همکاری با آموزشگاهها هم مبلغ زیادی دریافت نمی کردم. به هر حال ادامه دادم و سعی می کردم روند بهتر بشه. تراکت چاپ و توزیع می کردم و از این طریق هم شاگردهایی جذب می شد. صبح زود برای چسباندن تراکت های تدریس خصوصی خودم به چهار راه ولیعصر می رفتم. البته بعضا نیم ساعت بعد از من مامورهای شهرداری تراکت ها را پاره می کردند. در همین سایت ایران مدرس هم برای جذب شاگرد در زمینه تدریس خصوصی ریاضی تبلیغ می دادم و خدایش خوب بود. البته تبلیغ خودم رو خیلی خوب نوشته بودم و نظرات شاگردهای قبلیم رو هم گذاشته بودم. چون تدریسم هم خوب بود نظرات اکثرا مثبت بود و در نتیجه شاگردهای جدید جذب می شد. ریاضی یا هر درس دیگری رو که تدریس می کنید تلاش کنید شاگردهای راضی و موفقی داشته باشید تا به سرعت پیشرفت کنید. سعی کنید با تعهد تدریس کنید و حامی شاگردهای خودتون باشید.

مطالعه مقاله
تجربیات یک مدرس موفق در زمینه تدریس خصوصی هم مفید است.

علاوه بر تجربه هایی که در زمینه جذب شاگرد براتون گفتم در زمینه نحوه تدریس هم مطالبی رو ارائه می کنم. من از روش های مختلفی شاگرد جذب می کردم. چون تدریسم خوب بود شاگردهای قبلیم اکثرا ترم های بعد هم تماس می گرفتن. البته بعضا قیمت رو که بالا می بردم تعدادی از اون ها منصرف می شدن. اما از بابت نحوه تدریس راضی بودن. حتی شاگردهای جدیدی هم از طریق شاگردهای قبلیم معرفی می شد. اگر ریاضی رو خوب درس بدید و شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرن روی غلطک می افتید. من شاگردها رو جواب می کردم چون نمی رسیدم. حداکثر در یک روز 6 جلسه کلاس برگزار می کردم. بیشتر از اون رو نمیتونستم. چون در تهران بحث مسیر و ترافیک و ... هم هست. البته اگر تدریس آنلاین داشته باشید بهتره. در رابطه با نحوه تدریس هم نکاتی رو بهتون بگم. من درس رو خوب ارائه می کردم. چون هم خوب بلد بودم و هم اینکه فن بیان خوبی داشتم. همیشه حواسم به جلسه اول تدریس هم بود. جلسات اول رو عالی برگزار می کردم. شاگردی که داشتم وقتی می دید خیلی خوب درس می دم مطمئن می شد که می خواد کلاس رو با من ادامه بده. این نکته رو در نظر داشته باشید. همون جلسه اول که کمی درس رو پیش می بردم سوال می پرسیدم که آیا شاگرد من راضی هست یا نه؟ از ایشون می پرسیدم که نحوه تدریس و روند کلاس رو می پسنده یا نه؟ باید حواستون باشه که فقط خوب درس دادن مهم نیست بلکه مطالبی رو ارائه کنید که مد نظر شاگردتون هست.

مطالعه کنید:
چگونه در تدریس ریاضی موفق تر باشیم؟


تجربه ای رو در ادامه براتون تعریف می کنم. یک بار پدر یکی از شاگردهام با من تماس گرفت و گفت که فرزند ایشون پس فردا امتحان داره و درس رو نخونده و فردا باید کلا با ایشون کار کنم و درس رو به پایان برسونیم بلکه بتونه در امتحان نمره قبولی بگیره. روز قبل از امتحان حدود 12 ساعت روی جزوه کلاسی کار کردیم و روز بعد ایشون امتحان رو خوب نداد. یعنی تلاش ما فایده چندانی نداشه بود. البته مبلغ حق التدریس کلاس ها کامل پرداخته شده بود و حتی بیشتر هم پرداخت کرده بودند. بنده تمام تلاش خودم رو برای نتیجه گرفتن ایشون کرده بودم ولی به هر حال حجم درس زیاد بود و فکر می کنم سر جلسه امتحان قاطی کرده بودن. البته من با تمام تعهد و با هر روشی که می دونستم جزوه رو برای ایشون به صورت کامل تشریح کرده بودم. مشکل این بود که ایشون خیلی دیر به فکر افتاده بودن. با وجود اینکه ایشون هزینه زیادی کردن و در اون درس قبول هم نشدن، اما برای درس های دیگه شون دوباره با بنده تماس گرفتن و چون وقت کافی داشتن تو اون درس ها نمره خوبی گرفتن. حتی بعدا شاگردهای دیگری هم از طرف ایشون به من معرفی شد. تجربه ای که حاصل شد این بود، اگر شما با تمام تعهد تدریس کنید و تمام تلاش خودتون رو به کار ببندید، حتی اگر شاگردهای شما خیلی خوب نتیجه نگیرن باز هم به شما اعتماد خواهند کرد. البته اگر خیلی دیر کلاس ها رو شروع نکنن حتما نتیجه هم میگیرن. مطالعه مقاله درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.

با توجه به مطالبی که گفته شد می خوام به عنوان یک معلم ریاضی که فکر می کنم در کار خودم موفق بودم (چون هم شاگردهام راضی بودن و هم درآمد خوبی داشتم) تجربیات خودم رو به صورت خلاصه بگم. روش های مختلفی رو برای جذب شاگرد امتحان کنید و در این سایت ایران مدرس، سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com و یا سایت های دیگه تبلیغ بدید. از روش های مختلف استفاده کنید و نا امید نشید. اگر به ریاضی و به تدریس خصوصی ریاضی علاقه دارید حتما موفق می شید. اگر هم به کار دیگه ای علاقه دارید برید سراغ اون کار. ممکنه اوایل کار کمی شرایط مطلوب نباشه و تعداد شاگردهای زیادی نداشته باشید. ولی اگر خوب کار کنید و علاقه داشته باشید و تسلط خودتون رو بیشتر و بیشتر کنید حتما خیلی موفق خواهید شد. ُرمز موفقیت در کار تدریس ریاضی و یا هر درس دیگه ای اینه که شاگردهاتون راضی باشن و خوب نتیجه بگیرن. باید ببینید اشکال اساسی هر شاگردتون چیه و جوری براش برنامه ریزی کنید و به گونه ای هر شاگرد رو هدایت کنید که نتیجه بگیره. پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهاتون باشید و بهشون مشاوره بدید و ازشون حمایت کنید. خیلی از شاگردهای شما باید مجبور بشن درس بخونن و باید جدی باهاشون برخورد کنید. تمرین بدید و انجام تمرینات رو با جدیت بخواید. ریاضی برای یاد گرفتن به تمرین حل کردن نیاز داره.

مطالعه مقاله
موفقیت در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای اساتید ریاضی هم مفید است.

موارد بیشتری هم وجود داره و شاید در مقالات دیگه ای ارائه کنم. امیدوارم مفید بوده باشه. موفق باشید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2600 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image