ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه در تدریس ریاضی موفق تر باشیم؟

چگونه در تدریس ریاضی موفق تر باشیم؟

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با نحوه کسب موفقیت های بالا در تدریس ریاضی توضیح داده می شود. اگر می خواهید در تدریس ریاضی موفق تر از قبل باشید این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس های تدریس خصوصی

برای کسب موفقیت های بالا در تدریس خصوصی و گروهی ریاضی باید دو ویژگی اصلی در شما وجود داشته باشد:

1- به تدریس ریاضی علاقه داشته باشید: اگر خودتان در دوران تحصیل با اشتیاق ریاضی را می خواندید و اغلب نمره خوبی در این درس می گرفتید تا حدود زیادی می توان گفت به ریاضی علاقه دارید. اگر از حل کردن مسائل و تمرینات ریاضی لذت می برید بسیار خوب است.

2- بر درس ریاضی به صورت کامل و به صورت صد در صدی مسلط باشید: معمولا اگر به ریاضی علاقه داشته باشید مسلط شدن بر آن هم برای شما کار سختی نخواهد بود. سعی کنید همواره روی خودتان کار کنید و تسلط خودتان را بیشتر و بیشتر افزایش دهید. - این مقاله خوب را هم بخوانید:
راهکارهایی برای تدریس موفق ریاضی و سایر دروس

اگر دو ویژگی ذکر شده در بالا در شما وجود دارد فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی به صورت خصوصی و گروهی برای شما بسیار انتخاب خوبی است. وقتی به درس علاقه دارید هم حین تدریس لذت می برید، هم شاگردهای شما علاقه مند می شوند و هم اینکه کسب درآمد می کنید و این عالی است. در کلاس های گروهی اگر بر درس مسلط نباشید بعد از چند جلسه اعتبار خودتان را از دست می دهید و دیگر کسی شما را جدی نخواهد گرفت. در کلاس های خصوصی اگر بر درس مسلط نباشید و خوب تدریس نکنید و نتوانید به سوال ها پاسخ دهید، کلاس های شما چند جلسه بیشتر طول نخواهد کشید و کنسل خواهد شد. بنابراین تسلط بر درس ریاضی بسیار مهم است. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که بین کلاس های خصوصی و گروهی تفاوت عمده ای وجود دارد و باید آن را در نظر بگیرید. در کلاس های گروهی ریاضی و یا هر درس دیگری نمره دست خودتان است و سر فصل ها را هم خودتان مشخص می کنید و بنابراین در رابطه با اینکه چه مبحثی را تدریس کنید و چند جلسه کلاس داشته باشید و .... با چالشی مواجه نخواهید شد. در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی علاوه بر اینکه باید خوب تدریس کنید و بر مباحث مسلط باشید، اینکه چه مطالبی را ارائه کنید و چگونه تدریس کنید هم بسیار مهم است. باید مرتبا از شاگردهای خودتان در این کلاس ها بازخورد بگیرید و سعی کنید مطالبی را ارائه نمائید که مد نظر ایشان است و با اهداف ایشان همخوانی داشته باشد.


مطالعه مقاله موفقیت در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای اساتید ریاضی و مشاهده فیلم آموزشی - چگونگی کسب درآمد خوب و بالا از کار و شغل تدریس خصوصی هم مفید است.

برای اینکه در تدریس ریاضی از همیشه موفق تر باشید باید در کلاس های خصوصی زرنگ و فرز باشید. باید سریع تشخیص دهید اشکالات اساسی و پایه شاگرد شما کدام است و چه مطالبی را باید ارائه نمائید تا در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن ایشان را به نتیجه مورد نظرشان برسانید. شاگردهایی که در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی شرکت می کنند علاوه بر اینکه درس را بلد نیستند در رابطه با نحوه مطالعه درس و چگونه تمرین حل کردن ریاضی و .... هم معمولا روش درست و خوبی را بلد نیستند. یک مدرس خصوصی ریاضی خوب فقط به ارائه درس بسنده نمی کند و سعی می کند مشاوره هم ارائه دهد و به شاگردهای خودش در برنامه ریزی درست و نحوه درس خواندن و یادگیری ریاضی کمک کند. شاگردهایی که در کلاس های خصوصی ریاضی شرکت می کنند معمولا علاوه بر اینکه درس این ترم را خوب بلد نیستند اشکالات پایه ای هم دارند. یک استاد ریاضی خوب حین ارائه مطالب این ترم هر از چند گاهی گریزی به مطالب سال های قبل که اشکال وجود دارد می زند و پایه شاگرد خودش را کم کم تقویت می کند. البته می توان همان ابتدای کار هم یکی دو جلسه برای تدریس مطالب پایه ای ریاضی در نظر گرفت. برای کسب موفقیت های بزرگ در تدریس ریاضی باید موفقیت شاگردها را به عنوان یک هدف اصلی در نظر گرفت و از هر تلاشی برای به نتیجه رساندن ایشان مضایقه نکرد.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه معلم ریاضی خوبی باشیم؟ را هم بخوانید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی لینک تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

مواردی که در بالا ذکر شد برای موفق شدن در کار و شغل تدریس ریاضی بسیار مهم است. ریاضی یک درس پایه ای است و متقاضیان زیادی برای کلاس های خصوصی و گروهی دارد. در کنکور بسیاری از رشته ها هم درس ریاضی بسیار مهم است. بنابراین فعالیت در این زمینه به دلیل اهمیت آن و متقاضیان زیادی که برای کلاس های خصوصی و گروهی ریاضی وجود دارد می تواند بسیار درآمدزا باشد. باید سعی کنید در زمینه جذب شاگرد هم خوب عمل کنید. از روش های مختلف برای جذب شاگرد در زمینه تدریس ریاضی استفاده نمائید. می توانید با آموزشگاههای مختلف در ارتباط باشید و یا در شبکه های اجتماعی برای خودتان تبلیغ کنید. راهکار خوب دیگری که وجود دارد این است که در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. ایران مدرس بزرگترین سایت تدریس ایران است و تا سال 99 بیش از 20000 مدرس ثبت نامی دارد. سایت تدریس ریاضی به صورت تخصصی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارد. با حضور فعال در اینترنت، شبکه های اجتماعی، سایت های تخصصی تدریس خصوصی و .... می توانید در زمینه جذب شاگرد هم موفق عمل کنید و در نهایت یک مدرس و معلم موفق ریاضی باشید. در نظر داشته باشید به هر میزان شاگردهای موفق تری داشته باشید خودتان هم موفق تر خواهید بود و درآمد شما بیشتر و بیشتر خواهد شد.

مطالعه کنید:
نحوه تدریس خصوصی ریاضی و موفقیت در تدریس ریاضی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 845 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image