ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه تمرینات ریاضی را راحت تر حل کنیم؟

چگونه تمرینات ریاضی را راحت تر حل کنیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه حل کردن راحت تر تمرینات ریاضی مطالبی ارائه شده است. برای اینکه تمرینات ریاضی را راحت تر حل کنید باید مراحلی را پشت سر هم انجام دهید و مداومت داشته باشید. در ادامه در این زمینه توضیحات خوبی ارائه می شود.

در همین سایت ایران مدرس بدون اغراق بهترین مقالات در زمینه نحوه یادگیری و موفقیت در زمینه ریاضی و خوب امتحان دادن ریاضی و کسب درصد بالا در این درس مهم در کنکور ارائه شده است. به عنوان مثال اگر می خواهید امتحان ریاضی را خوب بدهید مقاله برای اینکه یک امتحان ریاضی را به خوبی بدهیم باید چه کار کنیم؟، اگر می خواهید در زمینه نحوه مطالعه ریاضی برای کنکور تجربی اطلاعات خوبی کسب کنید مقاله رياضي تجربي را برای کنکور چگونه بخوانيم؟ و چنانچه در زمینه نحوه مطالعه ریاضیات گسسته که اختصاصی رشته ریاضی فیزیک است سوال دارید مقاله چگونگی مطالعه ریاضیات گسسته فصول 1 تا 6 برای کنکور مقالات بسیار خوبی هستند. اگر موفق شدن در درس ریاضی و خوب تمرین حل کردن برای این درس برای شما مهم است مطالعه این مقالات خوب را از دست ندهید. در ضمن، در مقاله 15 راهکار برای حل راحتتر مسائل ریاضی در رابطه با نحوه راحت تر حل کردن مسائل و تمرینات ریاضی و در مقاله چگونه در درس ریاضی 20 بگیریم؟ هم در رابطه با چگونگی 20 گرفتن در این درس مهم توضیحات بسیار خوبی ارائه شده است. مقالاتی که معرفی شد تماما مقالات پربازدید و با کیفیتی هستند که یا از سایت های معتبر گردآوری شده اند و یا در همین سایت ایران مدرس برای بار اول ارائه شده اند. علاوه بر مقالات معرفی شده در بالا، در رابطه با نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی هم مقالات بسیار خوبی در همین سایت ارائه شده است که تعدادی از آنها را در ادامه می توانید مشاهده نمائید.

چگونه برای درس ریاضی تمرین حل کنیم؟



چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم و درس بخوانیم



چگونه ریاضی را تمرین کنیم



نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی


اما در ادامه به بحث اصلی خودمان بر می گردیم و آن هم این است که چگونه برای ریاضی راحت تر تمرین حل کنیم. اگر می خواهید تمرینات ریاضی را راحت تر حل کنید قبل از اینکه سراغ حل تمرین بروید باید بحث های مرتبط با هر تمرین و مسئله را به صورت پایه ای یاد بگیرید. شما اگر ندانید یک تمرین به کدام مبحث بر می گردد و مطالب مرتبط با آن و فرمول ها و روابط آن را خوب درک نکرده باشید مسلما در حل تمرین و مسئله هم موفق نخواهید بود. بنابراین، قبلا از این که سراغ حل کردن تمرینات بروید باید سعی کنید مباحث مرتبط با آن را خوب یاد بگیرید. اما این یادگیری چگونه می تواند اتفاق بیافتد؟ راهکارهای مختلفی وجود دارد. شرکت در کلاس های ریاضی و یا در کنار داشتن یک معلم خصوصی ریاضی خوب می تواند کاملا موثر باشد. باید در کلاس های ریاضی مباحث را خوب یاد بگیرید. در کلاس جزوه بنویسید و دقت کنید که معلم ریاضی تمرینات را چگونه حل می کند. همین که در کلاس با روش های حل تمرینات و مسائل آشنا باشید برای حل کردن تمرینات جدید هم می توانید از همان روش ها استفاده نمائید. بنابراین اول از همه به مطالبی که در کلاس ریاضی تدریس می شود خوب گوش دهید. به حل تمرینات توسط مدرس و استاد ریاضی دقت کنید و توجه کنید که چگونه تمرین حل می کند. بعد از کلاس درس و تمرینات حل شده را مرور نمائید و سعی ذکنید تمرینات کلاسی را یک بار دیگر خودتان حل کنید.

بعد از انجام کارهایی که در بالا گفته شد نوبت به این می رسد که خودتان هم برای حل تمریناتی که قبلا ندیده اید دست به کار شوید. اینجا قصد داریم نحوه حل کردن تمرینات به صورت راحت و آسان را تشریح کینم. اما قبل از این که به این مرحله برسید باید بر سختی های این کار غلبه نمائید. به این معنی که از هر مبحث چند تمرین که قبلا حل آنها را ندیده اید را سعی کنید خودتان حل کنید. برای هر تمرین به خودتان زمانی در حد 10 دقیقه تا یک ربع بدهید و سعی کنید راه حلی بنویسید. همین سعی و تلاش کردن برای پیدا کردن راه حل خودش باعث پیشرفت شما می شود. حتی اگر خوب نتیجه نگیرید باز هم مفید است. روی کاغذ بنویسید. نحوه حل تمرینات توسط معلم ریاضی را به یاد بیاورید و روابطی که در کلاس گفته شده است را روی کاغذ بیاورید. صورت سوال را یک بار دیگر بخوانید و معلومات و مجهولات را برای خودتان مشخص کنید. سعی کنید بین داده های سوال و خواسته های آن ارتباطی برقرار کنید. روی سوال فکر کنید و تامل نمائید. قبل از زمان تعیین شده سراغ راه حل آماده سوال نروید. از ذهن خودتان کار بکشید و فکر کردن و جستجوی راه حل ها را تمرین کنید. اگر چند سوال را به این ترتیب حل کنید و بعد از تلاش برای پیدا کردن راه حل به جواب نگاه کنید کم کم راه می افتید. باید ذهن خودتان را به فکر کردن عادت دهید. در نهایت بعد از طی این مرحله حل تمرینات برای شما راحت و راحت تر خواهد شد. برای هر مبحث تا جایی که وقت دارید تمرین حل کنید تا تسلط شما بیشتر و بیشتر شود. البته باز هم اگر تمرین جدیدی دیدید روی آن فکر کنید و از تمرینات سخت و چالشی استقبال نمائید. تمرینات سخت تر شما را قوی تر خواهد کرد.

با توجه به مطالب ارائه شده، برای اینکه تمرینات ریاضی را راحت تر حل کنید در ابتدای کار باید سختی های آن را به جان بخرید و در کلاس ها شرکت کنید و روی افزایش توانایی های ذهنی خودتان کار کنید. از روشی که توضیح داده شد استفاده کنید تا کم کم حل تمرینات و مسائل ریاضی برای شما راحت تر گردد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4361 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image