ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی

نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه درست تمرین کردن و تمرین حل کردن برای درس ریاضی توضیحاتی ارائه شده است. تقریبا همه ی افراد به میزان تاثیر حل تمرین در یادگیری ریاضی واقف هستند و می دانند ریاضی را بدون حل تمرین و مسئله نمی توان یاد گرفت. در حقیقت حضور در کلاس های ریاضی و کلاس های تدریس خصوصی ریاضی و یا خواندن کتاب درسی و مرور مطالب مانند این می ماند که به صورت تئوری درس ریاضی را خوانده باشید ولی اگر بخواهید عملا ریاضی را بخوانید و یاد بگیرید نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. وقتی تمرین حل می کنید به صورت عملی از مطالبی که یاد گرفته اید استفاده می نمایئد. وقتی تمرین حل می کنید مشخص خواهد شد که آیا مطالب برای شما جا افتاده است یا نه. حین حل تمرین و مسئله ممکن است اشتباهاتی هم پیش بیاید و این مفید است. چون اگر این اشتباهات در منزل اتفاق نیافتد سر جلسه امتحان اتفاق می افتد و باعث کم شدن نمره شما خواهد شد. بنابراین حل مسئله برای یادگیری ریاضی بسیار مهم است. به هر میزان بیشتر تمرین کنید بر درس مسلط تر شده و آن را بهتر یاد خواهید گرفت. البته هر تمرین حل کردنی هم مفید نیست و باید به صورت اصولی این کار انجام شود.

نحوه حل تمرین برای درس ریاضی بسیار مهم است. همانطور که ورزشکاران به تدریج وزنه ها را افزایش می دهند و از ابتدا با وزنه های سبک تر کار می کنند برای درس ریاضی هم باید از مثال های حل شده کتاب و تمرینات ساده تر شروع کرد و به تدریج سراغ تمرینات سطح بالاتر رفت. البته وقتی تمرینات ساده تر را حل می کنید باید به اندازه کافی روی آن وقت بگذارید و سعی کنید خودتان تمرین را حل کنید. حل المسائل بد نیست به شرطی که به درستی از آن استفاده نمائید. استفاده درست از حل المسائل به این معنی است که ابتدا خودتان روی تمرین فکر کنید و سعی کنید آن را حل نمائید. برای انجام این کار صورت سوال را که مشاهده کردید 10 دقیقه به خودتان فرصت بدهید و راه حلی بنویسید. همین فکر کردن باعث رشد ذهن شما می شود و می توانید مرحله به مرحله پیشرفت کنید. خیلی سریع سراغ راه حل آماده سوال از حل المسائل نروید. نحوه تمرین برای امتحان ریاضی هم باید به همین ترتیب باشد. البته اگر در طول ترم درس بخوانید زمان بیشتری در اختیار دارید و بدون استرس می توانید تمرینات بیشتری را حل کنید و روی مسائل تامل و تفکر نمائید. ولی به هر حال در ایام امتحانات هم حل تمرین را به روش درست آن مطابق آنچه در بالا گفته شد ادامه دهید. اگر ابتدای کار بر سختی های تمرین حل کردن غلبه نمائید به تدریج می توانید توانایی های ذهنی خودتان را گسترش دهید و بهتر و بهتر شوید.

مطالعه مقاله چگونه ریاضی را تمرین کنیم در زمینه نحوه تمرین کردن ریاضی مفید است. حل تمرینات اضافه ریاضی هم برای یادگیری بهتر این درس کاملا مفید است. البته در ایام امتحانات می توانید نمونه سوالات امتحانی هم حل نمائید. ممکن است برای بعضی از دروس اگر متن کتاب درسی را فقط مطالعه نمائید در امتحان بتوانید نمره خوبی بگیرید. ولی برای درس ریاضی تمرین حل کردن بسیار مفید و در عین حال لازم است. تمرین حل کردن در واقع استفاده عملی از آموخته های خودتان است. با حل مسائل مختلف هم درس مرور می شود و هم متوجه خواهید شد در کدام بخش ها اشکال دارید. ولی در نهایت درست تمرین کردن ریاضی هم بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید تمرینات را خوب مورد بررسی قرار دهید و روی نحوه حل آن فکر کنید. اگر 10 دقیقه به یک سوال فکر کنید و راه حل مختصری بنویسید در همین 10 دقیقه فکر کردن ذهن شما قوی تر می شود. حتی اگر به راه حل درست هم نرسید در نهایت این روند باعث تقویت توانایی های شما می شود.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3582 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image