ارتباط مستقیم با 30592 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه حل تمرینات ریاضی به زبان ساده

نحوه حل تمرینات ریاضی به زبان ساده

به اشتراک گذاری

در این بخش قصد داریم به زبان ساده نحوه حل تمرینات ریاضی را ارائه کنیم. همانطور که می دانید اگر هیچ درس دیگری برای یادگیری به حل تمرین نیاز نداشته باشد ولی باز هم ریاضی را بدون تمرین حل کردن نمی توان یاد گرفت. برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار حیاتی است و در بسیاری از مواقع 50 درصد از مطالب را وقتی تمرین حل می کنید آموزش می بینید. بنابراین با اطمینان می توان گفت که یکی از مهمترین مراحل یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله است. اگر بخواهیم خیلی ساده و راحت توضیح دهیم که تمرینات ریاضی را باید چگونه حل کنید مراحل زیر را باید در نظر داشته باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم و درس بخوانیم

1- درست است که در این بخش می خواهیم توضیح دهیم که چگونه به سادگی تمرینات ریاضی را حل کنید ولی خودتان هم حتما تایید می نمائید که نمی توان یک مرتبه و بدون هیچ مقدمه ای سراغ حل تمرین و مسئله رفت. اگر می خواهید خوب تمرین حل کنید و در امتحان و کنکور ریاضی موفق باشید، باید قبل از اینکه بخواهید تمرین حل کنید مقدمات آن را به خوبی فراهم نمائید و در خودتان آمادگی های لازم را ایجاد کنید.

2- یکی از مقدمات و مراحل اولیه لازم برای اینکه بتوانید تمرینات ریاضی را خوب حل کنید این است که متن کتاب درسی و مبحثی که قرار است برای آن تمرین حل کنید را خوب یاد گرفته باشید. اگر نمی توانید راحت تمرین حل کنید شاید به این دلیل است که اصل مبحث را خوب بلد نیستید. در کلاس های ریاضی حاضر باشید و به درس توجه کنید. جزوه بنویسید و متن کتاب درسی را خوب بخوانید. در کلاس سوال بپرسید. در صورت لزوم یک معلم تدریس خصوصی ریاضی خوب داشته باشید. درس را در طول ترم بخوانید و مرور کنید. به نحوه حل تمرین و مسئله توسط استاد ریاضی خودتان دقت کنید و راه حل ها را یاد بگیرید. در صورتی خودتان می توانید خوب تمرین حل کنید که این مراحل را خوب انجام داده باشید.



پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه تمرینات ریاضی را راحت تر حل کنیم؟ را هم مطالعه کنید.

3- برای اینکه بتوانید از پس تمرینات کتاب ریاضی بربیائید در مرحله اول باید تمریناتی که معلم ریاضی حل کرده است را خوب بفهمید. پس به روند حل تمرینات توسط ایشان توجه کنید و در کلاس نکات مهم آن را یادداشت نمائید. در منزل تمرینات حل شده را مرور کنید و سعی کنید بدون نگاه کردن به جواب سوال خودتان یک بار دیگر تمرین را مورد بررسی قرار دهید و حل کنید.


4- در مرحله بعد سراغ تمریناتی از کتاب درسی بروید که حل نشده است. خوشبختانه در کتاب های درسی تمرینات از ساده به سخت مرتب شده است. ازر اولین تمرین شروع کنید و صورت سوال را با دقت بخوانید. ببینید داده های سوال چه چیزهایی است و چه مواردی را از شما می خواهد. داده ها و خواسته ها را یادداشت کنید. به فرمول هایی که می توان استفاده کرد فکر کنید. روند حل تمرینات توسط معلم ریاضی خودتان را به یاد بیاورید. فکر کنید و صورت سوال را یک بار دیگر بخوانید. هر چیزی که به نظرتان می رسد را بنویسید. استدلال کنید و روی سوال تامل نمائید. خیلی زود سراغ حل المسائل نروید. حداقل 10 دقیقه به خودتان وقت بدهید. هر چیزی که به نظرتان می رسد را بنویسید. اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. نه سر جلسه امتحان هستید و نه قرار است نمره ای از دست بدهید. با خیال راحت در فاصله زمانی ای که به خودتان داده اید هر چیزی که به نظرتان می رسد را بنویسید. خودتان را متعهد کنید که راه حلی بنویسید. حتی اگر اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. همینکه روی تمرین فکر می کنید و سعی می کنید آن را حل کنید پیشرفت می کنید و این خودش ارزشمند است.



مطالعه مقاله نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی هم در این زمینه مفید است.

5- بعد از نوشتن راه حل سوال جواب درست را ببینید و راه حل خودتان را با آن مقایسه کنید. اگر درست است که بسیار خوب می باشد و اگر اشتباه است از اشتباه خودتان برای تمرینات دیگر درس بگیرید. به این ترتیب تمرینات بعدی بهتر و بهتر خواهید شد. اگر این روند را در نظر داشته باشید به صورت مداوم قوی و قوی تر می شوید و حل کردن سوالات برای شما آسان تر خواهد شد. ممکن است ابتدای کار کمی سخت به نظر برسد. ولی شما با تلاش و مداومت پیشرفت می کنید و حل تمرینات برای شما راحت تر خواهد شد.

6- علاوه بر تمرینات کتاب می توانید سراغ نمونه سوالات امتحانی ترم های قبل هم بروید و آنها را حل کنید. خودتان لذت خواهید برد که چقدر حل این سوالات هم برای شما راحت است البته اگر به اندازه کافی با روشی که گفته شد روی تمرینات اصلی کلاس و کتاب درسی وقت گذاشته باشید. وقتی نمونه سوالات امتحانی حل می کنید در نهایت اعتماد به نفس شما هم بیشتر خواهد شد.



مطالعه مقاله چگونه ریاضی را تمرین کنیم را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

7- در طول ترم در کنار مرور درس ریاضی و در کنار اینکه در کلاس ها شرکت می کنید برای حل تمرین هم زمان در نظر بگیرید و با روشی که گفته شد ذهن ریاضی خودتان را تقویت نمائید. در ایام امتحانات زمان زیادی برای تامل و تفکر روی تمرینات نخواهید داشت. در نتیجه طول ترم بهترین زمان برای تمرین حل کردن است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 7029 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
بشیراحمد يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

ما می خواهیم فیزیک رایاد ګرفتم