ارتباط مستقیم با 30607 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی اولین جلسه تدریس، جلسه اول تدریس چه بگوییم

اولین جلسه تدریس، جلسه اول تدریس چه بگوییم

به اشتراک گذاری

در این بخش نکاتی در رابطه با اولین جلسه تدریس (در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و یا کلاسهای تدریس خصوصی) و پاسخ به سوال در جلسه اول تدریس چه بگوییم ارائه شده است. جلسه اول کلاس بسیار مهم است و در دیدی که شاگرد یا شاگردهای شما نسبت به شما پیدا می کنند اهمیت بالایی دارد. بنابراین باید آن را جدی بگیرید و سعی کنید بهترین عملکرد خودتان را داشته باشید.

همانطور که گفته شده اولین جلسه تدریس در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و همچنین در کلاسهای تدریس خصوصی بسیار مهم است. اولین جلسه تدریس معمولا مدرس و معلم مورد ارزیابی قرار می گیرد و دانش آموزان و دانشجویان به تمامی حرفها و حرکات مدرس دقت می کنند تا دیدی نسبت به ایشان پیدا کنند و متوجه شوند که با چه استاد و مدرسی طرف هستند. اگر در جلسه اول کلاسها عالی عمل کنید، حتی اگر در جلسات بعد مطلبی را بلد نباشید، بلد نبودن شما را بر حسب اتفاق در نظر می گیرند (البته اگر خیلی زیاد تکرار نشود) و همان جلسه اول که بسیار عالی درس داده اید در ذهن شاگردهایتان تا مدتها باقی می ماند. اما اگر در جلسه اول تدریس عملکرد خوبی نداشته باشید حتی اگر جلسات بعد از آن خیلی هم خوب عمل کنید خیلی زیاد طول می کشد تا آن عملکرد نا مناسب از ذهن شاگرد یا شاگردهای شما پاک شود. به هر حال اولین جلسه تدریس اولین ارتباط شما با شاگردهایتان است و در همین ارتباط و برخورد اول نظرات در رابطه با شما شکل می گیرد. راهکاری که وجود دارد این است که با تسلط کامل در کلاس حاضر شوید و کاملا حرفه ای و مسلط نشان دهید. در همین سایت (ایران مدرس) مطالب زیادی در زمینه نحوه تدریس موفق در جلسه اول ارائه شده است.



به عنوان مثال مقاله اولین جلسه تدریس خصوصی و جلسه اول تدریس در دانشگاه را در این زمینه مطالعه نمائید.



جلسه اول تدریس چه بگوییم

محک زدن مدرس در جلسه اول تدریس: بعضی از دانشجویان و دانش آموزان در همان جلسه اول کلاس سعی می کنند با پرسیدن سوالاتی دبیر، معلم و استاد را محک بزنند. بعضی از آنها حتی از سرشیطنت هم این کار را انجام می دهند. در جلسه اول تدریس شما فقط به لحاظ علمی مورد ارزیابی قرار نمی گیرید بلکه از جنبه های دیگر هم دانش آموزان و دانشجویان شما را مورد ارزیابی قرار می دهند. مثلا، تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان که کمتر برای یادگیری در کلاس حاضر شده اند ممکن است سعی کنند کنترل کلاس را در دست بگیرند و نحوه عکس العمل شما را بررسی می کنند. در این شرایط باید با جدیت عمل کنید و در عین حال که کلاس خشکی ندارید تلاش کنید کلاس به صورت کامل در کنترل شما باشد. خلاصه اینکه هم با تسلط بالا درس بدهید و هم سعی کنید در عین حال که به دانش آموزان و دانشجویان آزادی عمل برای اظهار نظر و سوال پرسیدن و حتی بعضا گفتن مطالب خنده دار و ... را می دهید کنترل کلاس را کاملا در اختیار داشته باشید.

اولین جلسه تدریس در کلاسهای خصوصی: جلسه اول تدریس در کلاسهای تدریس خصوصی هم اگر مهم تر از کلاسهای مدرسه و دانشگاه نباشد کم اهمیت تر هم نیست. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه اگر جلسه اول پاسخ سوالی را بلد نباشید و یا حتی سوتی ای هم بدهید کلاس را از دست نخواهید داد. ممکن است دید شاگردهایتان نسبت به شما کمی خراب گردد ولی به هر حال شانس برای جبران آن دارید. در کلاسهای تدریس خصوصی اگر همان جلسه اول به گونه ای نشان دهید که تسلط کافی ندارید، پاسخ سوالات را خوب بلد نیستید و یا سوتی بدهید، به احتمال زیاد کلاسها کلا کنسل خواهد شد و باید به فکر شاگرد دیگری باشید. بنابراین در جلسات تدریس خصوصی جلسه اول بسیار بسیار مهم است و باید آن را خیلی جدی بگیرید. کاملا مسلط در کلاس حاضر شوید و اگر اتفاقا پیش آمد سوالی را بلد نبودید آن را ماهرانه به بعد موکول کنید و وانمود نکنید که بلد نیستید و یا روی سوال فکر نکنید و شاگردتان را منتظر نگذارید. این بدان معنی نیست که فریبکاری کنید ولی به هر حال ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیافتد که نکته ای را فراموش کند و یا پاسخ سوالی را بلد نباشد. عادلانه نیست به خاطر چنین مورد کوچکی کل کلاسها را از دست بدهید. پس باید کلاس را خوب مدیریت کنید و با فن بیان عالی و تسلط بالا درس را ارائه نمائید. اگر مورد کوچکی هم پیش آمد ماهرانه آن را به بعد موکول کنید ولی به هر حال جلسات بعد پاسخ سوال را به شاگردتان بگویید. علاوه بر اولین جلسه تدریس، در جلسات بعدی هم عالی عمل کنید ولی به هر حال حساسیت روی اولین جلسه بالاتر است و باید حتی به نسبت حالت معمول خودتان عملکرد بهتری داشته باشید.





مطالعه مقاله راهنمایی ثبت نام برای تدریس خصوصی و جذب شاگرد هم مفید است.



اولین جلسه تدریس

جلسه اول تدریس چه بگوییم: اینکه در جلسه اول تدریس چه بگویید به این بستگی دارد که آیا کلاس گروهی است یا خصوصی. این دو حالت در ادامه توضیح داده می شود.

در کلاسهای مدرسه و دانشگاه جلسه اول تدریس چه بگوییم: در کلاسهای مدرسه و دانشگاه معمولا در جلسه اول کلاس کار تدریس شروع می شود اما بخشی از کلاس هم به این اختصاص داده می شود که روند تدریس در طول ترم و ارزیابی و ... چگونه خواهد بود. در کلاسهای مدرسه کتابی که از روی آن درس ارائه می شود و درس باید خوانده شود کاملا مشخص است. اما در کلاسهای دانشگاه در این زمینه خیلی وضوح وجود ندارد و استاد یا مدرس در مرحله اول مراجع درس را معرفی می کند. معمولا یک مرجع اصلی معرفی می شود و سه یا چهار مرجع دیگر هم برای مطالعه بیشتر ارائه می گردد. در ضمن در رابطه با میزان اهمیت حضور و غیاب، بارم بندی درس و اینکه چند نمره به تمرینات، امتحان میان ترم و پایان ترم، کوئیز، پروژه و .... اختصاص داده می شود باید توضیحاتی ارائه گردد. انتظاراتی که مدرس و معلم از دانش آموزان و دانشجویان دارد در جلسه اول کلاس باید گفته شود.

در کلاسهای خصوصی جلسه اول تدریس چه بگوییم: در کلاسهای خصوصی از همان جلسه اول با جدیت درس شروع می شود و اتفاقا باید این جلسه اول حتی به نسبت جلسات بعدی هم پربارتر باشد. در اولین جلسه کلاسهای تدریس خصوصی مدرس باید تلاش کند حین ارائه درس با پرسیدن سوالاتی از شاگرد خودش میزان مفید بودن کلاس و انتظاراتی که شاگرد از کلاسهای خصوصی دارد را متوجه شود. در این کلاسهای مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه سر فصل های مشخصی برای تدریس وجود ندارد و سطح کلاس هم باید به گونه ای با میزان معلومات شاگرد تنظیم شود که در نهایت کلاس برای ایشان کاملا مفید و موثر باشد. در همان اولین جلسه تدریس در کلاسهای خصوصی مدرس باید تلاش کند به شناخت کاملی از شاگرد خودش برسد و مطالبی را که ارائه می کند هماهنگ با خواسته های ایشان و میزان معلومات شاگردش باشد.



مطالعه مقاله چگونه اولین جلسه تدریس خصوصی را با موفقیت برگزار کنیم؟ را هم پیشنهاد می کنیم.



جلسه اول تدریس

برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی در همین سایت (ایران مدرس www.IranModares.com) به عنوان بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران عضو شوید (در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید) و بعد از ثبت نام تبلیغات تدریس خودتان را درج کنید تا به صورت مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید. برای شروع و یا گسترش فعالیت خودتان در زمینه تدریس خصوصی ریاضی، علاوه بر ایران مدرس، می توانید تبلیغات تدریس خودتان را در سایت www.Tadris-Riazi.com هم درج نمائید. برای فعالیت در زمینه تدریس دروس کنکور و تدریس خصوصی کنکور هم سایت www.IranKonkur.com گزینه بسیار مناسبی است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 91507 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image