ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه اولین جلسه تدریس خصوصی را با موفقیت برگزار کنیم؟

چگونه اولین جلسه تدریس خصوصی را با موفقیت برگزار کنیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه برگزاری موفقیت آمیز اولین جلسه تدریس خصوصی توضیحاتی ارائه شده است. معمولا اساتید و مدرسینی که برای بار اول در زمینه تدریس خصوصی شروع به کار می کنند و می خواهند در این زمینه فعالیت داشته باشند نسبت به جلسه اول نوعی حالت ترس و استرس را تجربه می کنند. مسلما برای کار تدریس خصوصی جلسه اول تدریس بسیار مهم است و حتی از جلسه اول تدریس در مدرسه و دانشگاه هم مهمتر می باشد.



در کلاسهای مدرسه و دانشگاه وقتی مدرس، معلم و یا استاد در جلسه اول تدریس خصوصی نکته ای را خوب بیان نمی کند، پاسخ سوالی را بلد نیست و یا در کل عملکرد خوبی ندارد، در جلسات بعدی تدریس هنوز وقت برای جبران دارد و می تواند با مطالعه بیشتر دید دانش آموزان و دانشجویان را به نسبت نحوه تدریس خودش مثبت تر کند. ولی در کلاسهای تدریس خصوصی بسیار زیاد این احتمال وجود دارد که فرصتی برای جبران نباشد. به هر حال، دانش آموزان و دانشجویان برای شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی معمولا هزینه بالایی را پرداخت می کنند و علاوه بر آنخود شاگرد هم استرس زیادی دارد که نکند در امتحان نتیجه خوبی نگیرد. معمولا جلسات تدریس خصوصی در مواقع بحران تشکیل می شود و دانش آموزان و دانشجویان در بسیاری از اوقات وقتی همه ی روشهای دیگر را امتحان کرده اند و نتیجه خوبی نگرفته اند و همچنین خودشان نتوانسته اند درس را بخوانند به فکر استفاده از این کلاسها می افتند. در چنین حالتی که دانش آموز یا دانشجو برای برگزاری این کلاسها هزینه می کند و در عین حال خودش هم استرس زیادی برای نتیجه گرفتن در امتحان دارد، معمولا اصلا حاضر نخواهد بود ریسکی را متحمل شود و با معلم و استادی که به نظر می رسد بر درس مسلط نیست کلاس را ادامه دهد. حتی یک مدرس و معلم خصوصی خوب و با تجربه که شاید مثلا 20 سال سابقه تدریس دارد، وقتی جلسه اول تدریس در کلاس حاضر می شود به شدت مورد قضاوت قرار می گیرد و اگر عملکرد خوب و عالی نداشته باشد به احتمال زیاد شاگرد بهانه ای می آورد و کلاسها دیگر ادامه پیدا نمی کند.



اولین جلسه تدریس خصوصی

میزان اهمیت جلسه اول کلاس خصوصی: با توجه به مطالب ارائه شده باید در نظر داشته باشید که هر چند سال سابقه تدریس خصوصی که دارید و به هر میزان که به نحوه ارائه درس توسط خودتان اطمینان داشته باشید و شاگردهای قبلی خودتان خوب نتیجه گرفته باشند، باز هم جلسه اول تدریس خصوصی بسیار مهم است. حتی اگر از مدرسین و اساتید با تجربه و با سابقه بپرسید حتما به شما خواهند گفت که هر ترم تعدادی شاگرد تک جلسه ای دارند. یعنی شاگردهایی که بعد از جلسه اول کلاس را ادامه نداده اند. پس در نظر داشته باشید که در کلاسهای تدریس خصوصی جلسه اول تدریس همانطور که گفته شد به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مهم تر هم می باشد. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه اگر جلسه اول هم خیلی عالی نباشید باز هم وقت برای جبران وجود دارد در حالیکه در کلاسهای تدریس خصوصی اینطور نیست. - مطالعه کنید: اولین جلسه تدریس، جلسه اول تدریس چه بگوییم

موفقیت در اولین جلسه تدریس خصوصی: برای اینکه جلسه اول کلاسهای خصوصی را با موفقیت برگزار نمائید در مرحله اول باید بر درسی که قرار است تدریس کنید به صورت 100درصدی مسلط باشید. ممکن است شما 99% مطالب را خوب بلد باشید و در همان جلسه اول یک سوال از آن 1 درصدی که بلد نیستید پرسیده شود. بلد نبودن یک سوال در اولین جلسه به بیسوادی و بلد نبودن درس توسط شما تعبیر می گردد. ممکن است خودتان به نسبت سابقه کاری خودتان و نحوه تدریس و ارائه درس توسط خودتان دید بسیار خوبی داشته باشید ولی به هر حال شاگرد جدیدی که اولین جلسه تدریس را با ایشان دارید دیدی به نسبت شما ندارد و از روی همان مطالبی که در اولین جلسه ارائه می کنید شما را قضاوت خواهد کرد. حتی بعضا والدین هم در همان اطراف میزی که شما نشسته اید و در حال ارائه درس هستید با کاری خودشان را سرگرم می کنند و به نحوه تدریس شما دقت می نمایند. پس سعی کنید کاملا آماده و مسلط در کلاسهای خصوصی حاضر شوید. مطالبی که در این بخش گفته شد نباید باعث ایجاد استرس در شما گردد و فکر کنید که جلسه اول بسیار سخت خواهد بود. ولی به هر حال این نکات را مد نظر داشته باشید و سعی کنید کاملا مسلط و آماده در کلاس درس حاضر شوید بسیار به شما کمک خواهد کرد. سعی کنید اولین جلسه به نسبت حالت معمول خودتان هم عالی تر باشید. با آب و تاب درس بدهید و سعی کنید مطالب را عالی بیان نمائید.



جلسه اول تدریس خصوصی


ظاهر شیک و مرتب از همان ابتدای کار: نکته بسیار مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که با ظاهر شیک و مرتب در کلاسهای خصوصی حاضر باشید. ظاهر بسیار مهم است و داشتن ظاهر مرتب در کلاسهای خصوصی شاید یکی از مهمترین موارد باشد. به هر حال در بحث تدریس خصوصی و آموزش در منزل شما در منزل شاگرد حاضر خواهید شد و به محیط خانوادگی آنها وارد می شوید پس بهتر است شیک و مرتب باشید. در نهایت در کنار ارائه درس با کیفیت بالا داشتن ظاهر خوب باعث می شود شاگردهای شما حس بهتری به نسبت شما پیدا کنند و در نتیجه کلاسها با احتمال بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

بیان مطالب مناسب و به جا در جلسه اول کلاس: در کنار موارد ذکر شده برای موفق شدن در کار تدریس و برگزاری اولین جلسه با موفقیت بیشتر نکته دیگری را هم باید در نظر داشته باشید. دقت کنید که فقط خوب درس دادن مهم نیست اینکه چه مطالبی را بیان کنید هم بسیار مهم است. همانطور که گفته شد، دانش آموزان و دانشجویان روی مطالبی که در کلاسهای خصوصی ارائه می شود حساس هستند و اینکه مدرس خوب و مسلط تدریس کند بسیار برایشان مهم است. چون در بسیاری از اوقات این کلاسها در دقیقه 90 برگزار می شود و شاگرد شما وقتی برای از دست دادن و تلف کردن ندارد. اگر خوب درس ندهید ممکن است شاگرد شما احساس کند وقتش تلف می شود و از همان اواسط جلسه اول به این فکر می افتد که با مدرس دیگری هماهنگ کند. در حالت دیگری هم این اتفاق می افتد. اگر مطالبی که ارائه می کنید با چیزی که مد نظر شاگرد شما است خیلی فاصله داشته باشد و ایشان احساس کند الان این مطالب به درد بخور نیست باز هم ادامه کلاسها زیر سوال خواهد رفت. شما از همان جلسه اول حین ارائه درس باید سوالاتی بپرسید و از شاگرد خودتان نظر خواهی کنید تا متوجه شوید مطالب ارائه شده در راستای مواردی است که ایشان می خواهد یا نه. اگر ایام امتحانات است بهترین کار این است که از جزوه کلاسی خود شاگردتان در کلاس استفاده نمائید تا جزوات و منابعی که خودتان دارید. به هر حال امتحان از همان جزوه کلاسی خواهد بود. بنابراین توجه کنید که در اولین جلسه کلاسهای تدریس خصوصی باید خوب و عالی عمل کنید و در عین حال مطالبی را ارائه نمائید که در راستای اهداف شاگرد شما باشد و مرتبا از ایشان نظر خواهی کنید و سوال بپرسید تا میزان مفید بودن مطالب را متوجه شوید.



مطالعه کنید: جلسه اول تدریس در دانشگاه

چرا جلسه اول بسیار مهم است: با توجه به مطالب ارائه شده، اهمیت جلسه اول تدریس خصوصی و راهکارهای موفقیت در آن ذکر گردید. اگر در اولین جلسه دید خوبی برای شاگردهای خودتان ایجاد کرده باشید می توانید امیدوار باشید که کلاسها ادامه پیدا می کند و در کار تدریس به صورت کلی موفق خواهید شد. توجه کنید که در کار تدریس خصوصی یک شاگرد ممکن است برای چندین سال با شما کلاس داشته باشد و بنابراین مهم است که از همان ابتدای کار عالی عمل کنید تا شاگردهای خودتان را حفظ کنید و برای بلد نبودن یک نکته یا یک سوال پیش پا افتاده کلاسها را از دست ندهید.



موفقیت در تدریس خصوصی

برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) به عنوان بزرگترین سایت تدریس خصوصی ایران ثبت نمائید. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و پس از ثبت نام تبلیغ خودتان را درج کنید. درج اگهی در ایران مدرس رایگان است و تنها در صورت تمایل برای افزایش بازدهی آگهی خودتان می توانید آن را ویژه کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4206 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
فرزانه سلیمان زاده پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

تدریس کتابهای پایه اول ابتدایی