ارتباط مستقیم با 30562 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی پایه ریاضی ضعیف و روش های تقویت پایه ریاضی

پایه ریاضی ضعیف و روش های تقویت پایه ریاضی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با پایه ریاضی ضعیف و روش های تقویت پایه ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید در ریاضی قوی تر شوید مطالعه این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در ریاضی قوی شویم

دلایل پایه ریاضی ضعیف

قبل از آنکه در این مقاله به روش ها و راهکارهای تقویت پایه ریاضی بپردازیم به صورت مختصر در رابطه با دلایل پایه ریاضی ضعیف توضیح می دهیم. از جمله دلایل پایه ریاضی ضعیف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- آموزش نامناسب توسط استاد یا معلم کم تجربه: در بسیاری از موارد ممکن است دانش آموز یا دانشجو خودش به درس ریاضی علاقه مند بوده باشد ولی در بعضی از کلاس های ریاضی آموزش نامناسب توسط اساتید کم تجربه باعث شده باشد که ایشان به صورت کلی از درس زده شود و تمایلی برای مطالعه درس ریاضی نداشته باشد. در چنین مواردی پایه درسی از ابتدا ضعیف نیست و به مرور زمان با کم توجهی به درس پایه ضعیف می شود.

2- مطالعه نکردن درس ریاضی در سال های قبل و انباشت ندانسته ها: فرض کنید دانش آموز یا دانشجویی چندین سال درس ریاضی را زیاد خوب نخوانده باشد و برای یادگیری آن وقت نگذاشته باشد. در چنین حالتی حجم ندانسته ها و اشکالات به تدریج زیاد می شود و بعد از مدتی وقتی چنین فردی در کلاس های ریاضی حاضر می شود احساس می کند که اصلا زبان معلم ریاضی را نمی فهمد. این فرد ممکن است بسیار باهوش هم باشد ولی چون در زمان های مناسب برای یادگیری درس وقت نگذاشته است پایه ضعیفی دارد.


3- مطالعه سطحی و نادرست درس ریاضی: حالت دیگری وجود دارد و آن هم این است که استاد و مدرس ریاضی خوب درس می دهد و خود شاگرد هم برای یادگیری آن وقت و زمان مناسبی را در نظر می گیرد ولی چون درس را درست مطالعه نمی کند و یا فقط به صورت سطحی فرمول ها را حفظ می کند در نهایت به تدریج مطالب را متوجه نمی شود و علاقه اش را از دست می دهد. در نتیجه به مرور زمان پایه ریاضی این شخص هم می تواند ضعیف گردد.

پیشنهاد می شود مقاله چگونه ریاضی را خوب یاد بگیریم و قوی تر شویم؟ را هم مطالعه نمائید.

ممکن است موارد دیگری هم وجود داشته باشد که باعث ضعیف تر شدن پایه ریاضی گردد ولی به هر حال در این مقاله بیشتر هدف این است که روش های تقویت پایه ریاضی گفته شود. در ادامه در این رابطه توضیحاتی ارائه می شود.



روش های تقویت پایه ریاضی

روش های تقویت پایه ریاضی

برای تقویت پایه ریاضی و قوی تر شدن در این درس روش ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه این موارد مورد بررسی قرار می گیرد. اگر می خواهید پایه ریاضی خودتان را قوی تر کنید راهکارهای زیر می تواند مفید باشد.

1- شروع به مطالعه درس ریاضی از ابتدای ترم: برای اینکه در درس ریاضی قوی تر شوید باید این درس را از ابتدای ترم بخوانید و برای یادگیری آن وقت بگذارید. ریاضی درسی است که برای یادگیری به زمان نیاز دارد. با شروع مطالعه درس از ابتدای ترم زمان خوبی برای یادگیری آن در اختیار خواهید داشت.

2- تمرین حل کردن به اندازه کافی برای یادگیری درس: درس ریاضی را بدون تمرین حل کردن اصلا نمی توان یاد گرفت. خصوصا اگر شما قصد دارید در این درس قوی و قوی تر شوید باید بیشتر و بیشتر تمرین حل کنید. به هر میزان تمرینات بیشتری را حل کنید پایه ریاضی شما قوی تر خواهد شد.

3- حضور مرتب در کلاس های ریاضی و فعال بودن در کلاس: راهکار دیگری که می تواند به شما در قوی تر شدن درس ریاضی بسیار کمک کند حضور مرتب و فعال در کلاس های ریاضی است. در ردیف جلو بنشینید و سوال بپرسید. خوب گوش دهید و جزوه یادداشت کنید. به این ترتیب به تدریج بر درس مسلط خواهید شد.

4- مرور درس در طول ترم به صورت منظم: بسیار مهم است که مطالب به مرور و در طول زمان یاد گرفته شوند. بعد از هر جلسه تشکیل کلاس حتما درس را مرور کنید. هر از چند گاهی درسهایی که داده شده است را مورد بررسی قرار دهید و مرور نمائید تا فراموش نکنید. به این ترتیب در ایام امتحانات کار شما راحت تر خواهد بود.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم

5- درست تمرین کردن درس ریاضی و یادگیری عمقی آن: همانطور که گفته شد برای درس ریاضی تمرین حل کردن بسیار مهم است و باعث می شود از پایه ضعیف شما در این درس دیگر خبری نباشد و قوی شوید. ولی مهم است که درست تمرین حل کنید. مطالعه مقاله نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی در این زمینه مفید است. ابتدا سعی کنید تمرین را خودتان حل کنید بعد جواب را ببینید.

6- استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی: راهکار بسیار خوبی که برای تقویت پایه ریاضی وجود دارد استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است. اگر از پایه در درس ریاضی اشکال دارید حتما یک معلم خصوصی خوب را در کنار خودتان داشته باشید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

7- یادداشت کردن اشکالات حین مطالعه و تمرین و برطرف کردن آن: این روش هم می تواند موثر باشد. وقتی درس را مطالعه می کنید و یا تمرینی را حل می نمائید حتما اشکالات و سوالاتی که دارید را یادداشت کنید تا بعدا از استاد و یا معلم خصوصی خودتان بپرسید. اگر این اشکالات به تدریج برطرف شود شما در درس ریاضی بسیار قوی خواهید شد. -
چگونه در درس ریاضی قوی تر شویم

در این مقاله در رابطه با دلایل پایه ریاضی ضعیف و روش های تقویت پایه ریاضی توضیح داده شد. از دلایل پایه ریاضی ضعیف به مواردی همچون معلم نامناسب، مطالعه نکردن درس و یا درست مطالعه نکردن ریاضی پرداخته شد. برای تقویت پایه ریاضی هم روش هایی مانند شرکت منظم در کلاس ها، استفاده از کلاس های تدریس خصوصی، تمرین حل کردن و مرور درس در طول ترم، درست تمرین کردن ریاضی و .... توضیح داده شد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 25947 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
جودی چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

روزتون بخیر.من پایه ی ریاضی دبیرستان ضعیفه.و امسال کنکور دارم .برای شروع کنکوری خواندن از کدوم فصل ها شروع کنم که برای فصول دیگه پایه ام قوی باشه.رشته ام تجربیه

فاطمه آدينه ۲۷ امرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲

سلام من از پایه ریاضی رو مشکل دارم نیاز دارم یکی کمکم کنه میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم؟

مهسا موسویان سه شنبه ۳۰ دي ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

سلام خوب هستین؟؟من ریاضی رو خوب می فهمم وحتی خیلی خوب هم می تونم توضیح بدم اما برا امتحانات خیلی نمرم پایین شد...به این خاطر که فقط برای ریاضی مرور کردم.مشکل دیگه ای که دارم اینه که نمی تونم بیشتر از یک ساعت سر ریاضی وتمرین کردن بشینم.واقعا زود از در خوندن خسته میشم میشه کمکم کنید تا بتونم بیشتر درس بخونم و بیشتر از یک ساعت سر ریاضی باشم؟؟؟

علی چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

ولی معلمخصوصی از کجا بیارم