ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه ریاضی تدریس کنیم و نحوه تدریس موفق ریاضیات

چگونه ریاضی تدریس کنیم و نحوه تدریس موفق ریاضیات

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه تدریس ریاضی و چگونگی موفقیت در تدریس ریاضیات مطالبی ارائه می گردد. اگر به تدریس ریاضی علاقه دارید و می خواهید در این زمینه موفق باشید ... اگر قصد دارید از تدریس خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی ریاضی درآمد خوبی بدست آورید ... اگر قصد دارید به صورت جدی در زمینه آموزش ریاضی فعالیت کنید و درآمد خوبی کسب کنید .... در هر صورت ادامه این مطلب را بخوانید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: روش ها و راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی

برای اینکه در زمینه تدریس ریاضی فعالیت داشته باشید و در ضمن در این زمینه موفقیت های خوبی بدست آورید در مرحله اول خودتان باید به علاقه به این کار روی بیاورید. به عنوان مثال اگر از تدریس زبان انگلیسی بیشتر از تدریس ریاضی لذت می برید، بیشتر در زمینه تدریس خصوصی زبان فعالیت کنید. اگر فیزیک را بهتر تدریس می کنید در زمینه تدریس خصوصی فیزیک فعالیت کنید. اما اگر از آموزش، یادگیری و تدریس ریاضی خوشتان می آید بهتر است ریاضی را درس بدهید. برای موفقیت در هر کاری و از جمله تدریس ریاضی عشق و علاقه بسیار مهم است. وقتی به تدریس ریاضی علاقه دارید با صرف انرژی کمتری هم می توانید آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید. در ضمن در این حالت چون در ایام تحصیل خودتان هم درس را خوب خوانده اید بعضا حتی اگر بدون مطالعه در کلاس هم حاضر شوید باز هم بر درس مسلط هستید. وقتی به درس ریاضی علاقه دارید و با علاقه به این کار روی می آورید، در کلاسهای تدریس خصوصی هم با علاقه درس می دهید و شاگردهای شما از نحوه تدریس شما لذت می برند. این بسیار مهم است. پس با علاقه به این کار روی بیاورید تا به موفقیت های بالا دست پیدا کنید. اگر خیلی هم به ریاضی علاقه نداشته باشید مشکلی ندارد و می توانید درامد کسب کنید ولی رسیدن به موفقیتهای بالا کمی بعید است.



حتما بخوانید: چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق ریاضی)



چگونه ریاضی تدریس کنیم

در مرحله بعد باید روی این کار کنید که تسلط خودتان را بر درس ریاضی افزایش دهید. حتی اگر احساس می کنید خیلی خوب ریاضی را بلد هستید باز هم ایرادی ندارد به صورت مداوم مطالعه کنید و روشهای مختلف و نوین تدریس ریاضی را یاد بگیرید. خصوصا در کلاسهای تدریس خصوصی اگر بخواهید شاگردهای خودتان را حفظ کنید تسلط بر درس خیلی مهم است. بسیاری از مدرسین در همان یکی دو جلسه اول به دلیل اینکه در کلاس سوتی می دهند و یا نکته و فرمولی را فراموش کرده اند کلاسها را از دست می دهند. اگر می خواهید در این زمینه موفق باشید و خوب شاگرد جذب کنید و در ادامه شاگردهای خودتان را هم حفظ نمائید، سعی کنید در هر زمان کاملا بر درس مسلط باشید. اگر ریاضی کنکور درس می دهید که خیلی باید بیشتر کار کنید. در این حالت علاوه بر متن کتابهای درسی باید بر تستهای کنکور و نکات کنکوری ریاضی هم مسلط باشید. به هر حال و به عنوان جمع بندی می توان گفت بعد از علاقه به درس ریاضی، تسلط بر آن هم یکی از مهمترین پارامترها برای موفقیت در این کار است.





نحوه تدریس موفق ریاضیات

در نهایت باید سعی کنید خوب شاگرد جذب کنید. برای جذب شاگرد و پیدا کردن شاگرد خصوصی روش های مختلفی وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- تماس با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی و یا مراجعه حضوری و ارائه رزومه و اعلام امادگی برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی، هندسه، تدریس جبر، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، ریاضیات دانشگاهی و کنکوری و یا هر درس دیگری که توانایی آن را دارید. برای شروع فعالیت در زمینه تدریس ریاضی تماس با آموزشگاهها روش خوبی است و اگر آموزشگاه شاگردهای خوبی را به شما معرفی کند می توانید همکاری را ادامه دهید ولی به هر حال به نسبت این روش، روش های بهتر و پربازده تری برای جذب شاگرد وجود دارد.

- استفاده از شبکه ها اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و ثبت مطلب و تولید محتوا در این شبکه ها و تبلیغ برای جذب شاگرد

- ایجاد سایت و وبلاگ برای خودتان. اگر در زمینه آموزش و تدریس ریاضی یک شخص حرفه ای و متخصص هستید می توانید مقالاتی در زمینه نحوه مطالعه ریاضی، چگونگی خواندن ریاضی برای امتحان و ... در سایت و وبلاگ خودتان منتشر کنید و یا جزوه و نمونه سوال امتحانی و .... ارائه دهید و در کنار آن برای خدمات تدریس خصوصی ریاضی تبلیغ کنید.



حتما بخوانید: 15 ویژگی یک مدرس ریاضی خوب



تدریس موفق ریاضیات

- درج آگهی تدریس در سایتهای معتبر، پربازدید و پربیننده تدریس خصوصی مانند همین سایت www.IranModares.com سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com و سایت www.IranKonkur.com . ثبت تبلیغ در ایران مدرس (همین سایت) و سایتهای معرفی شده دیگر کاملا رایگان است و تنها در صورت تمایل برای حصول بازدهی بیشتر می توانید تبلیغ خودتان را ویژه کنید. در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام آگهی خودتان را درج نمائید. تبلیغات اینترنتی چون محدودیت زمانی و مکانی ندارد و در کل کشور قابل مشاهده است برای جذب شاگرد کاملا موثر و مفید است. خصوصا اینکه ایران مدرس و سایتهای معرفی شده دیگر برای عبارت های شامل تدریس خصوصی از نظر گوگل کاملا بهینه هستند و متقاضیان تدریس با جستجوی عبارتهایی مانند تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی و ... به سمت تبلیغ شما در این سایتها هدایت می شوند. وقتی از شبکه های اجتماعی، سایت و وبلاگ خودتان و تبلیغات در اینترنت برای جذب شاگرد استفاده می کنید نه تنها از شهر محل سکونت خودتان بلکه از کل کشور شانس جذب شاگرد خصوصی را دارید. بسیاری از مدرسین به صورت آنلاین و اینترنتی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس فعالیت دارند.



مطالعه کنید: چگونه در تبلیغ تدریس ریاضی موفق باشیم؟



تدریس موفق ریاضی

در این بخش در زمینه نحوه موفقیت در تدریس ریاضی و چگونگی ارائه درس ریاضی توضیحاتی ارائه شد. به داشتن علاقه به تدریس ریاضی به عنوان یک عامل اصلی اشاره گردید و گفته شد که مسلط بودن بر درس همواره برای موفقیت در این درس لازم است. در زمینه انواع روشهای مختلف جذب شاگرد هم توضیحات مفصلی ارائه شد و گفته شد که تبلیغات در اینترنت و در سایتهای معتبر تبلیغاتی که به صورت تخصصی در زمینه آگهی تدریس فعالیت دارند (مانند همین سایت: ایران مدرس) را به عنوان یکی از بهترین روشهای جذب شاگرد در نظر داشته باشید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2172 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image