ارتباط مستقیم با 30605 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی روش ها و راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی

روش ها و راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با روش ها و راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد. البته در همین سایت ایران مدرس به صورت مفصل به این موضوع پرداخته شده است و در این بخش هم حین ارائه مطالب مرتبط با همین مقاله، مقالات مرتبط که می تواند برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس کمک کننده باشد معرفی می گردد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه یک معلم خصوصی ریاضی خوب و پردرامد باشیم؟

برای اینکه در تدریس خصوصی ریاضی موفق باشید قبل از هر نکته دیگری باید این دو مورد را مد نظر قرار دهید:

1- اگر به درس ریاضی علاقه دارید در زمینه تدریس خصوصی آن فعالیت کنید. در غیر اینصورت درس دیگری را انتخاب نمائید.

2- برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی باید به صورت 100 درصد بر آن مسلط باشید.

در تمامی مقالات دیگری که در همین سایت ایران مدرس ثبت شده است هم این دو مورد ذکر شده است. اگر به این درس علاقه نداشته باشید کلاس های شما برای شاگردهایتان هم جذاب و آموزنده نخواهد بود و در نتیجه در نهایت خودتان این کار را کنار خواهید گذاشت. شاید حین تحصیل خودتان دیده باشید که مدرس یا معلم ریاضی شما یا هر درس دیگری با عشق و علاقه درس داده است و کلاس بسیار جذابی داشته است. در بسیاری از موارد شما به دلیل نحوه تدریس خوب و جذاب یک معلم یا استاد به درسی که ایشان تدریس می کند علاقه مند می شوید. چنین اساتیدی خودشان از ارائه درس لذت می برند و یا به آن علاقه دارند. این علاقه اگر بیان هم نشود در نحوه حرف زدن خودش را نشان خواهد داد و شاگردها آن را درک می کنند. به صورت کلی وقتی کار تدریس را انجام دهید که به کارهای آموزشی علاقه داشته باشید. در غیر اینصورت سراغ کار دیگری بروید. در ضمن، اگر کلا به تدریس هم علاقه دارید درسی را انتخاب کنید که خودتان همیشه در آن نمره خوبی می گرفتید و به آن علاقه داشته اید. این موارد مهم است. اگر شما به کار تدریس خصوصی به عنوان یک کار جدی نگاه می کنید و می خواهید آن را ادامه دهید از علاقه خودتان نسبت به آن مطمئن شوید.


پیشنهاد می شود مقاله چگونه در کلاس تدریس خصوصی ریاضی موفق و موثر عمل کنیم؟ را هم مطالعه نمائید.

نکته بسیار مهم دیگری که وجود دارد این است که متقاضیان تدریس خصوصی و شاگردهایی که در کلاس های خصوصی دارید مانند شاگردهای شما در کلاس های مدرسه و دانشگاه نیستند. شاگردهای شما در کلاس های خصوصی و یا والدین آنها با شما تعارفی ندارند و اگر نحوه تدریس شما انتظارات آنها را برآورده نکند ممکن است کلاس کنسل شود. در مدرسه و دانشگاه در بسیاری از اوقات اگر استادی خوب درس ندهد و اکثریت کلاس موافق باشند که نحوه تدریس ایشان خوب نیست معمولا در آن ترم کاری نمی توان انجام داد و در بهترین حالت ترم بعد این درس دوباره به ایشان داده نخواهد شد. در کلاس های خصوصی کوچکترین سوتی می تواند منجر به کنسل شدن کلاس گردد. البته این مختص مدرسین تازه کار نیست و مدرسین با تجربه هم که 20 سال سابقه کار دارند ممکن است در یک کلاس حضور ذهن نداشته باشند و سوالی را نتوانند پاسخ بدهند و در نتیجه کلاس کنسل شود. شاگردها در چنین حالتی معمولا بهانه می آورند که به مسافرت می روند و یا بعدا خودشان برای جلسه بعد تماس می گیرند و این اتفاق نمی افتد. البته این موارد نباید باعث ایجاد استرس شود. بلکه فقط با در نظر گرفتن چنین شرایطی باید همیشه در اوج آمادگی باشید و بر درس ریاضی و یا هر درس دیگری که تدریس می کنید کاملا مسلط باشید. خصوصا یکی دو جلسه اول خیلی مهم است و چون هنوز اعتماد سازی انجام نشده است شما به شدت تحت ارزیابی خواهید بود.

در رابطه با نحوه عملکرد خوب در جلسه اول تدریس مطالعه مقاله
چگونه اولین جلسه تدریس خصوصی را با موفقیت برگزار کنیم؟ بسیار مفید است.

خلاصه اینکه با عشق و علاقه به این کار روی بیاورید و همیشه مسلط باشید. به هر میزان تسلط شما بر درس بیشتر باشد وقتی برای کلاس هم با شما تماسی گرفته می شود با اعتماد به نفس بالاتری حرف می زنید و در نتیجه احتمال جذب شاگرد و هماهنگ شدن کلاس هم بالاتر می رود. مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی در ایران مدرس

یکی از پارامترهای مهم دیگر برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری این است که در زمینه جذب شاگرد خوب عمل کنید. مهم است که شاگردهای زیادی داشته باشید. البته اینکه قیمت کلاس های ریاضی را هم خوب تعیین کرده باشید مهم است. چون اگر قیمت را خیلی پایین گفته باشید با وجود داشتن شاگردهای زیاد درامد شما قابل توجه نخواهد بود. پس مهم است که با قیمت خوب تعداد شاگرد زیادی داشته باشید و نه با هر قیمت و هزینه ای. برای اینکه بتوانید شاگرد جذب کنید در همین سایت ایران مدرس می توانید تبلیغ خودتان را ثبت کنید (درج آگهی تدریس خصوصی در ایران مدرس کاملا رایگان است) تا اطلاعات شما نمایش داده شده و متقاضیان کلاس خصوصی ریاضی به صورت مستقیم با شما تماس بگیرند. ثبت تبلیغ در این سایت رایگان است. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و پس از ثبت نام آگهی خودتان را درج نمائید. ایران مدرس به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی فعالیت دارد و تا مرداد 97 بیش از 18400 مدرس در آن ثبت نام کرده اند. البته این روش وقتی برای شما جواب می دهد که آن را جدی بگیرید. مطالعه مقاله
چگونه برای جذب شاگرد در زمینه تدریس خصوصی ریاضی خوب تبلیغ کنیم؟ در این زمینه بسیار مفید است. در صورت تمایل می توانید تبلیغ خودتان را ویژه کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه اینجا را بخوانید) و بازدهی آن را افزایش دهید.

همانطور که گفته شد، یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده در موفقیت شما در تدریس خصوصی ریاضی این است که چه تعداد شاگرد داشته باشید. ثبت تبلیغ در ایران مدرس تنها راهکار برای جذب شاگرد نیست. روش های دیگری هم وجود دارد که از آن جمله می توان به تماس با آموزشگاههای تدریس خصوصی، ثبت تبلیغ در سایت تخصصی تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com، درج آگهی در روزنامه، استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، ایجاد سایت و وبلاگ برای خودتان، چاپ تراکت تبلیغاتی و توزیع آن در مدارس و دانشگاهها و یا محلات مورد نظر خودتان، همکاری با سایر اساتید و معرفی شاگرد به آنها و گرفتن شاگرد از آنها، تشکیل گروه آموزشی و .... اشاره کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله
روشهای نوین و الگوی موفق تدریس ریاضی را هم بخوانید.

مطالبی که گفته شد را اگر لازم است یک بار دیگر بخوانید. فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و یا شروع فعالیت در هر زمینه دیگری هم تا حد زیادی به سعی و خطا نیاز دارد. ولی به هر حال راهنمایی هایی که در بالا ارائه شد می تواند به پیشرفت سریع تر شما خیلی کمک کند. ممکن است اوایل کار با آموزشگاهها که کار می کنید قیمت پایینی برای کلاس های شما در نظر گرفته شود و یا ممکن است اوایل کار که می خواهید به صورت مستقل و بدون واسطه با روش هایی که گفته شد شاگرد جذب کنید کار شما کمی سخت باشد. ولی به هر حال باید مداومت داشته باشید. اینکه گفته شد اگر به این کالر علاقه دارید ان را انجام بدهید برای همین است که سختی های آن را بتوانید پشت سر بگذارید. البته ممکن هم هست که با توجه به توصیه های بالا خیلی هم خوب شروع کنید و از همان اوایل کار هم درآمد بالایی داشته باشید. به خودتان بستگی دارد که چقدر به خودتان باور دارید و چقدر خوب عمل می کنید. اگر در راستای استعدادهای خودتان حرکت کنید و تدریس را دوست داشته باشید و دروسی را برای فعالیت در این زمینه انتخاب کرده باشید که برای شما مناسب باشد و به آن دروس علاقه داشته باشید در نهایت خیلی سریع موفق خواهید شد. برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری مواردی که ذکر شد را در نظر داشته باشید و با قدرت شروع کنید و یا فعالیت خودتان را گسترش دهید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 998 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image