ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تجربیات یک مدرس موفق در زمینه تدریس خصوصی

تجربیات یک مدرس موفق در زمینه تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

اینجانب به عنوان یک مدرس موفق و مدرسی که از کار تدریس خصوصی درآمد بالایی کسب کردم دوست دارم تجربیاتم را در اختیار مدرسین و کاربران سایت ایران مدرس قرار بدم. شاید بگید که من از کجا میدونم که در کار تدریس موفق بوده ام و چرا به خودم میگم مدرس موفق؟



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم و شاگردهای بیشتری جذب کنیم؟



به هر حال من از تدریس و تدریس خصوصی درآمد خوبی کسب کردم و الان دیگر کار تدریس را انجام نمی دهم. در دورانی که به کار تدریس مشغول بودم اکثر دانش آموزان و دانشجویانی که به آنها درس می دادم راضی بودن و نتیجه هم گرفتن. در کنار آن خودم هم درآمد خوبی داشتم. بنابراین فکر می کنم در کار تدریس موفق بوده ام. اینکه هم شما از پولی که در میارید راضی باشید و هم شاگردهایتان راضی باشند و نتیجه بگیرند احتمالا ملاک خوبی برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی است. با توجه به توضیحات ارائه شده می خوام عواملی که به نظر خودم باعث شد در کار تدریس موفق باشم رو در اختیار شما قرار بدم.



پیشنهاد می کنیم مقاله 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی را هم بخوانید.

در مرحله اول سعی می کردم با آمادگی سر کلاس حاضر بشم. البته اوایل که استرس بیشتری داشتم درس رو قبل از کلاس تدریس می خوندم ولی سالهای بعد که بر مباحث مسلط تر شده بودم کمتر این کار رو انجام میدادم. برای دروس تخصصی رشته خودم چون درسها رو خودم قبلا خوب خونده بودم و پاس کرده بودم خیلی لازم نبود قبل از کلاسهای تدریس خصوصی مطالعه کنم. ولی برای بعضی از دروس واقعا وقت می ذاشتم. توصیه ای که دارم اینه که بیشتر دروسی رو تدریس کنید که خودتون خوب بلدید. چون اگر درسی رو بلد نباشید، باید علاوه بر تایم کلاس و زمان رفت و برگشت و ... خودتون هم برای یادگیریش وقت بذارید و به این ترتیب اصلا نمی صرفه. بنابراین به نظرم چند درسی که بر اونا مسلط هستید رو تدریس کنید. من در جلسات اول تدریس خیلی خوب کار می کردم. به قول معروف مخ شاگردام رو می زدم. البته جلسات بعدیشم سعی می کردم خوب باشم. ولی 80 تا 90 درصد قضاوتی که درباره شما انجام میشه در جلسه اول تدریس شکل میگیره. برای من هم دفعاتی اتفاق افتاده که بعد از جلسه اول تدریس کلاسها دیگه ادامه پیدا نکرده. دلیلش هم این بوده که یا خودم امادگی لازم رو برای اون درس نداشتم و یا اون جلسه اول رو خوب عمل نکردم. در جلسه اول تدریس خصوصی با انرژی حرف بزنید. با علاقه و انگیزه صحبت کنید. از شاگردتون بخواید که بگه اشکالش چیه و انتظارش از کلاسهای تدریس خصوصی چی هستش. دلیل تاکید من بر جلسه اول تدریس اینه که اگر نظر شاگردتون رو تو همون جلسه اول تدریس جلب کنید، این شاگرد ممکنه تا آخر فارغ التحصیلیش با شما کلاس برداره. این اتفاق برای خودم افتاده. حتی دروسی که تخصص من نبود رو می گفت که شما تدریس کنید. بنابراین جلسه اول تدریس خصوصی رو به دید جلسه عقد یک قرار داد مهم ببینید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: مهمترین عوامل در موفقیت در تدریس خصوصی کدام است؟


نکته دیگری که برای موفقیت در تدریس خصوصی باید مد نظرتون باشه اینه که خوب تبلیغات کنید. من خودم تو همین سایت (ایران مدرس) آگهی تدریس ثبت می کردم و واقعا هم راضی بودم. البته مسلما در بعضی از ایام سال کار تدریس کم میشه. در اون ایام زنگ خورهای من هم کم میشد. اواخر کار من واقعا فقط تو همین سایت تبلیغات تدریس داشتم و بعضا شاگردا رو هم جواب می کردم. یعنی تماسام انقدر زیاد می شد که نمی تونستم کلاسها رو برم. من در نهایت 6 جلسه تدریس در روز داشتم بیشتر از اون رو واقعا نمیتونستم برم. به هر حال باید خوب تبلیغ کنید تا شاگرد جذب کنید. در ادامه کیفیت کارتون رو حفظ کنید تا شاگرداتون رو حفظ کنید. به نظر من برای موفقیت در تدریس حفظ کیفیت کار و خوب تدریس کردن و همچنین مسلط بودن بر درس یکی از شروط اصلی و اساسی است. اواخر کار من با آموزشگاهها کار نمی کردم. چون هم قیمت پایین می گن و هم بخش زیادی از مبلغ رو باید به اونا می دادم. تو روزنامه م آگهی ثبت کردم حقیقتا خیلی نتیجه نگرفتم. نمی خوام تبلیغات بشه ولی خداییش تو این سایت (ایران مدرس) آگهی تدریس درج کردم نتیجه گرفتم. کلا تبلیغات اینترنتی به نظرم بهتره برای کار تدریس.



مطالعه مقاله تدریس خصوصی به عنوان کار نیمه وقت و تمام وقت هم پیشنهاد می شود.

اگر می خواید درآمدتون از کار تدریس خیلی بالا باشه باید خاص بشید. من اگر کار تدریس رو کنار نمی ذاشتم سعی می کردم خاص بشم. به این معنی که یک می خواستم مثلا فقط فیزیک کنکور درس بدم و معروف بشم برای اون. به این ترتیب درآمدتون خیلی بالا میره. درآمد تدریس دروس ابتدایی و دبیرستان و دانشگاه از حد مشخصی نمی تونه بالاتر بره. چون به قول معروف دست زیاده و همه می تونن این کار رو بکنن. اگر می خواید درآمدتون بسیار عالی بشه باید در یک زمینه بسیار مهم مانند کنکور آنقدر خوب کار کنید و منحصر به فرد باشید که جایگزینی براتون پیدا نشه. من که خودم کار تدریس رو به دلایلی گذاشتم کنار ولی اگر شما درامد بالا می خواید به این گفته من فکر کنید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به صورت حرفه ای

مهمترین عاملی که به نظر خودم باعث شد در کار تدریس خوب باشم و موفق باشم این بود که به کار خودم تعهد داشتم. جلسات تدریس خصوصی رو فقط به خاطر کسب درامد نمی رفتم. هر چند که می دونم انگیزه اولیه همه همین کسب درآمده. ولی در کنار اون سعی می کردم شاگردام نتیجه هم بگیرن. بهشون مشاوره می دادم. هر جلسه تمرین می دادم که تا جلسه بعد حل کنن و بیارن. این خودش باعث می شد بین جلسات تدریس درس رو مرور کنن تا بتونن تمرینها رو حل کنن. اگر در جلسات تدریس خصوصی می دیدم که اوصاع خوب نیست و سوالاتی که می پرسم رو بلد نیستن سعی می کردم یک راه حلی پیدا کنم که شاگردام درس رو بهتر یاد بگیرن و در نایت نتیجه مطلوب گرفته بشه. مثلا می گفتم که این بخش از درس رو باید جلسه بعد به صورت کنفرانسی برای من ارائه کنی. یا تمرینات بیشتری بهشون می دادم. به هر حال وقتی دانشجو یا دانش آموزی با شما کلاسهای تدریس خصوصی رو بر می داره تو اون درس ضعف داره و یا خودش نمی تونه از پسش بربیاد. بنابراین باید شما تلاش کنید که شاگرداتون نتیجه مطلوب رو بگیرن. من بسیاری از شاگردام رو شاگرداهای قبلیم بهم معرفی می کردن. ترمهای بعد هم همین شاگردها رو داشتم. پس از این که کار تدریس رو گذاشتم کنار تا یک ترم بعد هم با من تماس گرفته می شد. بنابراین اگر کیفیت کار رو حفظ کنید و به فکر نتیجه گرفتن شاگرداتون باشید حتما کار خودتون هم رونق می گیره و در کار تدریس موفق خواهید شد. با آرزوی موفقیت برای همه کاربران و مدرسین ایران مدرس.



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2601 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image