ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی راهکارهایی عالی برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک و کسب درآمد بالا

راهکارهایی عالی برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک و کسب درآمد بالا

به اشتراک گذاری

در این بخش در زمینه نحوه فعالیت در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک توضیحاتی ارائه می گردد چگونگی جذب شاگرد در این زمینه ها و کسب درآمد بالا از تدریس این دو درس مورد بررسی قرار می گیرد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: از تدریس خصوصی ریاضی درآمد بالایی کسب کنید!



ریاضی و فیزیک برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی کاملا پرمتقاضی هستند. درس ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه لازم است و درس فیزیک هم برای رشته های تجربی و انسانی در مقطع متوسطه اهمیت زیادی دارد. در مقطع دانشگاه هم اکثر رشته های علوم پایه و فنی مهندسی فیزیک عمومی 1 و 2 را دارند و بنابراین در دانشگاه هم متقاضی برای تدریس این دو درس وجود دارد. در دانشگاه دو درسی که بسیار زیاد برای کلاس تدریس خصوصی متقاضی دارد ریاضی عمومی 2 و فیزیک عمومی 2 است. این دو درس برای یادگیری کمی سخت به نظر می رسند و دانشجویان در یادگیری آنها اشکال دارند. بنابراین فعالیت در زمینه تدریس آنها می تواند کاملا درآمد زا باشد.



حقیقتی که وجود دارد این است که مدرسین زیادی متقاضی تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک هستند. اگر می خواهید در این زمینه موثر عمل کنید و شاگردهای زیادی داشته باشید باید بهتر از دیگران عمل کنید. برای کسب درآمد بالا در زمینه تدریس خصوصی در زمینه های مختلفی باید عملکرد خوبی داشته باشید که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد. فقط مسلط بودن بر این دو درس و خوب درس دادن کافی نیست و باید موارد دیگری را هم در نظر داشته باشید. برای فعالیت موثر در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک و کسب درآمد بالا موارد زیر را در نظر داشته باشید.




  • بر دروس ریاضی و فیزیک به صورت کامل مسلط شوید. رمز موفقیت در تدریس خصوصی دروس ریاضی و فیزیک این است که بر این دروس به صورت کامل مسلط باشید. مسلط بودن شما بر درس در نحوه بیان شما، چگونگی پاسخ دادن به سوالات توسط شما و .... خودش را نشان خواهد داد. خصوصا در جلسه اول تدریس اگر به صورت کامل مسلط نشان ندهید ممکن است کلاسها کنسل شود. به هر حال، وقتی بر درس مسلط هستید بهتر درس می دهید و در زمان کمتر حجم بیشتری از مطالب را ارائه می کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی اماکن جایگزین کردن مدرس برای متقاضیان تدریس خصوصی وجود دارد. بنابراین باید به گونه ای بر دروس ریاضی و فیزیک مسلط باشید که شاگردهای شما هیچ وقت فکر اینکه با مدرس دیگری کلاس را هماهنگ کنند به سرشان خطور هم نکند.

  • برای خودتان جزوات و خلاصه جزوه هایی تهیه کنید. برای موفقیت در زمینه تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی باید مطالبی را منحصر به فرد برای خودتان داشته باشید. تهیه جزوات و خلاصه جزوات که شماره تماس خودتان روی آن ثبت شده باشد می تواند موثر باشد. این جزوات را در کلاسهای تدریس خصوصی به شاگردهایتان بدهید و یا در همین سایت (ایران مدرس) به اسم خودتان ثبت نمائید. همین جزوات شما اگر در اینترنت پخش شود می تواند باعث شناخته شدن بیشتر شما و جذب شاگردهای جدید گردد.


  • به صورت مداوم تسلط خودتان را افزایش دهید. در زندگی معمولا سکونی وجود ندارد. شما به مرور زمان یا بهتر خواهید شد و یا بدتر. سعی کنید در یک سطح باقی نمانید و به مرور بهتر و بهتر شوید. خودتان به صورت مداوم مرور کنید و مطالبی که خوب درک می کنید را در جزوات خودتان بنویسید. روشهای تدریس موثر و کارآمد ریاضی و فیزیک را یاد بگیرید و درس را به صورت مداوم بخوانید. نمونه سوالات امتحانی مهم را می توانید به صورت نکته های امتحانی دربیاورید و در کلاسهای خودتان استفاده کنید. حتی می توانید با بررسی نمونه سوالات امتحانی موارد پرکاربرد را مشخص کنید و در کلاسها به شاگردهایتان ارائه دهید. همین کارهای اضافه ای که انجام می دهید و سایر مدرسین ممکن است انجام ندهند در شناخته تر شدن بیشتر شما و جذب شاگردهای بیشتر کاملا موثر است.

  • روشهای منحصر به فرد خودتان برای ارائه درس را داشته باشید. همانطور که در بخشهای قبل هم توضیح داده شد باید روش خاص خودتان را داشته باشید. این روشهای خاص تدریس و ارائه درس را چگونه می توانید داشته باشید؟ اگر به صورت مداوم دروس را مطالعه کنید ممکن است راه حلهای میانبر و ساده ای که بر پایه روابط است را بدست بیاورید. وقتی خود شما در جستجوی روشهای بهتر و موثرتر حل مسائل باشید و روی مسائل و تمرینات تامل و تفکر کنید روشها منحصر به فردی هم به نظرتان خواهد رسید. این موارد خصوصا در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کنکور خیلی مهم است. تلاش کنید کلاسهای شما منحصر به فرد باشد و ویژگیهای عالی خاص خودش را داشته باشد.

  • کلاسهای خودتان را متنوع و جذاب برگزار کنید. کلاسهای شما در دو زمینه باید عملکرد خوبی داشته باشد. در مرحله اول مطالبی که ارائه می کنید باید مفید و موثر باشد. باید با سوالاتی که در طول جلسات از شاگردهای خودتان پرسیده اید متوجه شده باشید که هدف انها از برگزاری کلاس چیست و چه اشکالات اساسی ای دارند و در نهایت مطالبی که ارائه می کنید در راستای برطرف کردن همان اشکالات باشد. مطالبی که در کلاسهای خصوصی ارائه می کنید برای هر کدام از شاگردهای شما ممکن است متفاوت باشد. در مرحله بعد مطالب مفید را باید به گونه ای ارائه کنید که کلاسی متنوع و جذاب داشته باشید. در کلاس هم درس بدهید، هم تمرین حل کنید و هم جوک تعریف کنید! سعی کنید کلاسهای شما خشک و بی روح نباشد. بعضا از شاگرد خودتان بخواهید درس را توضیح دهد و یا تمرینی حل کند.

  • مطالعه کنید: چگونه از تدریس خصوصی فیزیک درآمد بالایی بدست آوریم؟



درآمد تدریس ریاضی




  • هدف نهایی شما نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد. خیلی مهم است که در کلاسهای تدریس خصوصی هدف نهایی خودتان را نتیجه گرفتن شاگردهایتان قرار دهید. فقط همین یک مورد را اگر مد نظر قرار دهید و چنین دیدی اگر داشته باشید در مفید بودن تدریس شما و کلاسهای شما کاملا موثر است. حالتی را که مدرس فقط می خواهد درس را ارائه بدهد و حق التدریس خودش را بگیرد با حالتی که معلم ریاضی یا فیزیک تمام تلاشش را برای نتیجه گرفتن شاگردهایش انجام می دهد مقایسه کنید. نتیجه یا که در نهایت شاگردهای این دو شخص به ان می رسند کاملا با هم متفاوت خواهد بود. اگر شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند شما هم در کار تدریس موفق خواهید بود.

  • قبل از حضور در کلاس درس را مرور کنید. حتی اگر به صورت صد در صدی درسی که قرار است تدریس کنید را بلد هستید و بر آن تسلط دارید باز هم بد نیست قبل از حضور در کلاس درس را مرور کنید. در صورت امکان جزوه ای که قرار است در کلاس تدریس شود را کپی کنید و هر جلسه مطلبی که قرار است ارائه شود را مرور نمائید. به هر حال معلم و استاد اصلی شما ممکن است مطالبی را ارائه کرده باشد و یا تمریناتی را حل کرده باشد که شما قبلا ندیده باشید. البته در همان یکی دو جلسه اول از شاگردهایتان جزوه برای کپی گرفتن نخواهید. چون ممکن است فکر کنند درس را بلد نیستید و دید منفی ای پیدا کنند. در حالتی که به اندازه کافی اعتماد ایشان جلب شد می توانید این کار را انجام دهید.

  • به شاگردهای خودتان تمرین بدهید و حل آن را بخواهید. برای یادگیری دروس ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. درست است که در کلاسهای خصوصی تمرین و مسئله باید حل شود ولی باز هم حل تمرین توسط شاگردهای شما لازم است. وقتی شاگرد شما تمرین حل می کند شما متوجه خواهید شد که آیا درس را یاد گرفته است یا نه. در ضمن بسیاری از شاگردهای شما شاید فکر کنند همین که در کلاس خصوصی حاضر هستند کافی است ولی اصلا اینطور نیست. باید خودشان تمرین حل کنند تا اشکالات و سوالاتی که دارند معلوم و مشخص شود.

  • در کار تدریس جدی باشید و در عین حال به کار خودتان متعهد باشید. جدیت در کار تدریس خصوصی بسیار مهم است. خودتان باید کلاسها و درس را جدی بگیرید تا شاگردهای شما هم آن را جدی بگیرند. اگر شاگردهای شما کلاس را جدی نگیرند، به آن اهمیت ندهند و تمرینات و مسائل را حل نکنند، هیچ نتیجه مثبتی بدست نمی آید. در بدترین حالت اگر شاگرد شما تمرینات را انجام نداد می توانید ایشان را تهدید کنید که کلاسها را ادامه نخواهید داد. باید به کار خودتان متعهد باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان برایتان مهم باشد.

  • ارزیابی را در طول کلاسها برگزار کنید. در طول ترم و حین برگزاری کلاسها به صورت مداوم ارزیابی را انجام دهید. حین تدریس سوال بپرسید. بعضا خودکار را به شاگرد خودتان بدهید تا تمرین یا سوالی را حل کند. کوئیز و امتحان 10 دقیقه ای بگیرید. به شاگردهایتان تمرین بدهید و حل آن را بررسی نمائید. باید به صورت مداوم روند پیشرفت را چک کنید. اگر خوب نیست نحوه تدریس و ارائه درس را تغییر دهید و یا شاگردتان را به گونه ای هدایت و راهنمایی کنید که بیشتر وقت بگذارد.

  • حتما بخوانید: نحوه جذب شاگرد و کسب درامد بالا از تدریس خصوصی ریاضی



درآمد مدرسین ریاضی و فیزیک




  • روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید. علاوه بر موارد گفته شده، عامل دیگری که در میزان موفقیت شما در کار تدریس ریاضی و تدریس فیزیک موثر است تعداد شاگردهایی است که می توانید جذب کنید. انواع روشهای مختلف برای جذب شاگرد و پیدا کردن شاگرد خصوصی وجود دارد که در مقاله راهکارهای مختلف جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی به تفصیل توضیح داده شده است. برای کسب درامد بالا از تدریس خصوصی باید شاگردهای زیادی داشته باشید. البته جلب رضایت شاگردهایی که همین الان دارید هم بسیار مهم است ولی به هر حال به صورت مداوم با امتحان کردن روشهای مختلف که در مقاله معرفی شده توضیح داده شده است باید در جهت جذب شاگردهای بیشتر هم اقدام نمائید.

  • در همین سایت (ایران مدرس) تبلیغات خودتان را ثبت کنید. یکی از بهترین روشهایی که برای جذب شاگرد و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، تدریس خصوصی هندسه و ... وجود دارد ثبت تبلیغات تدریس در ایران مدرس (همین سایت) است. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است و درج آگهی در ان برای جذب شاگرد می تواند کاملا موثر باشد. در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام تبلیغات تدریس خودتان را درج نمائید. درج اگهی تدریس در ایران مدرس کاملا رایگان است و تنها در صورت تمایل می توانید آن را ویژه کنید و بازدهی تبلیغ خودتان را افزایش دهید. اگر می خواهید از طریق ثبت تبلیغات تدریس در ایران مدرس که در آن هزاران جزوه آموزشی و سوال امتحانی ثبت شده است شاگرد جذب کنید و در کار تدریس ریاضی و فیزیک موفق باشید، باید آگهی خودتان را خوب بنویسید. مطالعه مقاله 20 عامل موثر و کلیدی برای ثبت آگهی تدریس خصوصی پربازده در زمینه چگونگی درج تبلیغات موفق تدریس برای جذب شاگرد کاملا مفید است.

  • در همین سایت برای دروس تدریسی خودتان جزوه ثبت کنید. همانطور که گفته شد، یکی از راهکارهایی که برای شناخته تر شدن بیشتر شما و جذب تعداد شاگردهای بیشتر وجود دارد این است که به اسم خودتان جزوات و خلاصه جزوات خوبی را تهیه و منتشر کنید تا شاگردهایتان از ان استفاده کنند. همین جزوات را می توانید در این وب سایت (ایران مدرس) به اسم خودتان ثبت کنید. متقاضیان تدریس ریاضی و فیزیک جزوات را دانلود می کنند و با مشاهده اطلاعات تماس شما روی آن ممکن است برای کلاس خصوصی تماس بگیرند. ثبت جزوه و خلاصه جزوه در این وب سایت بازدید صفحه آگهی شما را افزایش می دهد.

  • آگهی خودتان را ویژه کنید تا بیشتر دیده شود. همانطور که گفته شد، ثبت تبلیغات تدریس خصوصی در ایران مدرس کاملا رایگان است. البته می توانید آگهی خودتان را ویژه کنید تا بازدهی آن را افزایش دهید. آگهی های تدریس ویژه همواره در صفحه اصلی نمایش داده شده و در صفحات داخلی هم بالاتر از آگهی های رایگان نمایش داده خواهند شد. در ضمن، وقتی در زمینه تدریس ریاضی و فیزیک آگهی ویژه تدریس ثبت می کنید، تبلیغات شما علاوه بر صفحه اصلی و بخش تدریس خصوصی در بخش دانلود و مقالات هم در کنار جزوات آموزشی و نمونه سوالات امتحانی ریاضی و فیزیک نمایش داده خواهد شد. برای مشاهده جزوات، سوالات امتحانی، تست کنکور و .... ثبت شده در ایران مدرس برای درس ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک کنید.

  • در سایت تدریس ریاضی و ایران کنکور هم آگهی ثبت نمائید. علاوه بر وب سایت حاضر، سایتهایی دیگری هم به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی وجود دارند که برای ثبت آگهی و جذب شاگرد شما می تواند بسیار مفید باشد. از جمله این سایتها می توان به سایت تدریس ریاضی www.tadris-riazi.com و سایت ایران کنکور www.irankonkur.com اشاره کرد. ثبت اگهی تدریس در این وب سایتها هم رایگان است و فقط در صورت تمایل می توانید آگهی خودتان را ویژه کنید. سایت تدریس ریاضی به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس ریاضیات فعالیت دارد و اگر ریاضی و فیزیک را به صورت کنکوری تدریس می کنید سایت ایران کنکور هم بسیار سایت خوبی برای درج اگهی شما است.



کسب درآمد بالا از تدریس فیزیک




  • آگهی های خودتان را خوب و قانع کننده بنویسید. خیلی مهم است که علاوه بر اینکه تبلیغ تدریس خودتان را در یک سایت خوب و پربازدید ثبت می کنید تلاش کنید متن آگهی تدریس خودتان را هم خوب و قانع کننده بنویسید. هر چه متن آگهی شما بهتر نوشته شده باشد و در رابطه با سوابق کاری، دانشگاهها و مدارسی که قبلا تدریس کرده اید، افتخاراتی که دارید و .... بیشتر و کاملتر بنویسید احتمال جذب شاگرد شما هم بیشتر خواهد شد. تلاش کنید متن آگهی شما حداقل 300 کلمه باشد و در سایتهای مختلف آگهی تکراری ثبت نکنید و برای هر سایت آگهی مجزایی را ثبت نمائید.

  • مطالعه این مقاله را از دست ندهید: درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی

  • تمایز ایجاد کنید و غیر قابل جایگزین شوید. در کار تدریس خصوصی هم مانند بسیاری از کارهای دیگر رقابت وجود دارد. مدرسینی برنده هستند و موفق خواهند شد که متمایز عمل کنند. به شاگردهایتان مشاوره و راهنمایی بدهید. به آنها کتاب کمک آموزشی و یا جزوات خودتان را هدیه بدهید. نمونه سوالات امتحانی پرتکرار برای آنها تهیه کنید و با انجام کارهایی که از شما انتظار نمی رود شاگردهای خودتان را شگفت زده کنید. متمایز باشید و در عین حال متعهدانه کار تدریس را انجام دهید تا غیر قابل جایگزین شوید.

  • مقطعی را تدریس کنید که به صورت کامل بر آن مسلط هستید. در کار تدریس خصوصی تسلط بر درس بسیار مهم است. اگر به عنوان مثال تدریس ریاضی دانشگاه را به خوبی نمی توانید انجام دهید ایرادی ندارد همان ریاضی متوسطه را درس بدهید ولی در عوض با تسلط در کلاس حاضر شوید. اگر جبر و احتمال را بهتر از هندسه تدریس می کنید سعی کنید بیشتر کلاسهای جبر و احتمال را قبول کنید.

  • شاگردهای خودتان را حفظ کنید و حمایت صد در صدی داشته باشید. همانطور که گفته شد، حفظ شاگرد اگر از جذب شاگرد جدید مهمتر نباشد کم اهمیت تر هم نیست. فرض کنید هر ترم شاگردهایی که جذب می کنید ترم بعد هم پیش شما برگردند (البته برای دروس دیگرشان در مقطع بالاتر). در ضمن، ترم بعد شاگردهای جدید هم جذب می کنید. در این حالت در ترم بعد و ترم های بعد از آن تعداد شاگردهای شما بیشتر و بیشتر خواهد شد و درامد بالایی در انتظار شما خواهد بود. اما اگر شاگردهای شما خوب نتیجه نگیرند هر ترم مجبور خواهید بود برای جذب شاگرد جدید خیلی انرژی بگذارید و کارتان سخت خواهد شد.

  • تدریس مفهومی و عمقی را انجام دهید و فقط فرمولی درس ندهید. درس فیزیک یک درس کاملا مفهومی است. در این درس باید تلاش کنید روابط و فرمولها را برای شاگردهایتان به خوبی توضیح دهید. در ضمن، در هر تمرین و مسئله خوب توضیح دهید که چرا از فلان رابطه استفاده می شود و معنای فیزیکی هر رابطه چیست. در ریاضی هم تلاش کنید مسائل و تمرینات را به صورت مفهومی توضیح دهید و فقط فرمولی درس را ارائه نکنید.



درآمد معلم ریاضی و فیزیک خصوصی



با توجه به مطالب ارائه شده برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک و کسب درآمد بالا از آن باید در زمینه های مختلفی عملکرد خوبی داشته باشید. به صورت خلاصه می توان گفت که در مرحله اول باید تسلط خودتان را بر این دروس افزایش دهید و تلاش کنید در کلاسها تدریس با کیفیتی ارائه دهید و در ضمن در زمینه جذب شاگرد و امتحان کردن روشهای مختلف برای پیدا کردن شاگرد خصوصی و در عین حال حفظ شاگردهایتان خوب عمل کنید.



منبع: ایران مدرس (بازنشر مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 1188 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image