ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تدریس خصوصی فیزیک راهکاری عالی برای آموزش پایه ای و عمقی فیزیک

تدریس خصوصی فیزیک راهکاری عالی برای آموزش پایه ای و عمقی فیزیک

به اشتراک گذاری

با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک، در کنار تلاش و پشتکار خودتان، می توانید درس فیزیک را به صورت پایه ای، عمقی و مفهومی یاد بگیرید و در امتحان فیزیک نمره عالی و یا در کنکور فیزیک درصد بسیار خوبی بزنید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه درس فیزیک را مفهومی و پایه ای آموزش ببینیم و یاد بگیریم؟

فیزیک درس بسیار قشنگی است. ممکن است در درسهای دیگر مانند درس ریاضی هم با فرمولها و روابط سر و کار داشته باشید ولی تفاوتی که وجود دارد این است که در درس فیزیک روابط و فرمولها معنی دارند. در این درس می توان نتایجی را که بدست می آید تصور کرد و مسائلی را حل می کنیم در عالم واقعیت دید. به همین دلیل است که در مقطع دانشگاه آزمایشگاه فیزیک وجود دارد ولی آزمایشگاه ریاضی نداریم. البته شاید در درس ریاضی هم در بعضی از مباحث مثالهایی زده شود که از درس فیزیک گرفته شده باشد و در کتابهای ریاضی چنین مثالهایی دیده باشید. مثلا در بحث آموزش مشتق ممکن است در همان کتاب ریاضی نیز معادله تغییر مکان به شما داده شده باشد و برای بدست آوردن سرعت از شما خواسته باشند که از آن مشتق بگیرید. به هر حال این یک مسئله فیزیکی است و مطالبی که در درس ریاضی می خوانید در حل مسائل فیزیک نیز کاربرد دارد. (برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک فعالیت دارند به ترتیب بر روی عبارتهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید). نکته ای که وجود دارد این است که مسائل ریاضی لزوما همیشه معنی فیزیک ندارد و نمی تواننتایج بدست آمده را درک کرد. مثلا ممکن است طراح سوال در امتحان ریاضی و یا طراح تست کنکور ریاضی یک تابع دلخواه را که توصیف کننده هیچ پدیده فیزیکی ای نیست به شما بدهید و از شما بخواهد از آن حد و مشتق بگیرید و یا انتگرال آن را محاسبه نمائید. در اینجا (درس ریاضی) هدف فقط تقویت مهارتهای ریاضی شماست. در درس فیزیک، همانطور که از اسم آن مشخص است، روابطی که ارائه می شود معنی و مفهوم فیزیکی دارد و برای شبیه سازی پدیده های که به صورت واقعی اتفاق می افتد استفاده می شود.



مطالعه کنید: چگونه در درس فیزیک نمره 20 بگیریم؟

با توجه به موارد گفته شده حتما خودتان هم به این نتیجه رسیده اید که درس فیزیک یک درس حفظ کردنی نیست و بلکه باید درک شود. تسلط بر روابط، حفظ کردن روابط برای استفاده در جلسه امتحان و کنکور و بلد بودن انجام عملیات های ریاضی برای حل مسائل و سوالات کنکور فیزیک لازم است ولی اصل مهم این است که اگر فیزیک را درک کرده باشید و تحلیل درستی از مسائل و تمرینات بتوانید ارائه نمائید نصف بیشتر راه را رفته اید و در حل مسائل به احتمال زیاد موفق خواهید بود. اهمیت درس ریاضی این است که در درسی مانند درس فیزیک هم باید از روابط ریاضی استفاده کنید و اگر مثلا در انتگرال گیری قوی نباشید در امتحان فیزیک هم هر جا که لازم باشد انتگرال بگیرید کار شما سخت خواهد شد. ولی به هر حال برای حل مسائل و تمرینات فیزیک فقط تسلط بر روابط ریاضی و انجام عملیات ریاضی و در کنار آن بلد بودن فرمولهای فیزیک کافی نیست. بلکه باید درس فیزیک را خوب یاد گرفته باشید و مفاهیم را درک کرده باشید.

برای موفقیت در درس فیزیک و امتحان و کنکور فیزیک در دو زمینه باید عملکرد خوبی داشته باشید:


1- متن کتاب درسی را خوب خوانده باشید و با شرکت در کلاسهای اصلی خودتان و یا کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک، درس را خوب درک کرده باشید به گونه ای که بتوانید فرمولها را خوب تشریح کنید و برای دوستانتان بتوانید روابط را خوب توضیح دهید به گونه ای که آنها هم درس را درک کنند. یعنی آنقدر خوب درس را فهمیده باشید که بتوانید به صورت پایه ای و عمقی برای دوستان و همکلاسی هایتان توضیح دهید.

2- روابط و فرمولهای ارائه شده در درس فیزیک را خوب بلد باشید و موارد استفاده آنها را بدانید و بر درس ریاضی مسلط باشید تا ضعف شما در انجام عملیات ریاضی باعث نشود در درس فیزیک و در امتحان فیزیک نمره ای از دست بدهید.



تدریس خصوصی فیزیک و یادگیری عمقی تر و مفهومی تر فیزیک

با توجه به موارد ذکر شده، واضح است که برای نتیجه خوب گرفتن در درس فیزیک، قبولی با نمره خوب در این درس و زدن درصد بالا در کنکور باید به صورت مفهومی و پایه ای درس را مطالعه نمائید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک در کنار سایر موارد برای رسیدن به این هدف می تواند کاملا موثر باشد. البته نباید از این کلاسها انتظار زیادی داشته باشید. کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک همانطور که گفته شد در کنار سایر موارد می تواند کاملا مفید باشد. برای اموزش بهتر درس فیزیک سعی کنید از همان اوایل یا حداقل از همان اواسط ترم درس خواندن را شروع کنید. درس خواندن در ایام امتحانات فقط برای قبولی با نمره پایین می تواند مفید باشد، آن هم اگر بتوانید قبول شوید. پس در طول ترم درس را بخوانید و با یک مدرس خوب فیزیک برای رفع اشکال هماهنگ کنید. البته اگر خودتان درس را بلد هستید می توانید در ایام فرجه ها برای رفع اشکال یکی دو جلسه رفع اشکالی از کلاسهای خصوصی استفاده کنید. البته باز هم این ریسک وجود دارد که نتوانید با یک مدرس خوب هماهنگ کنید چون در ایام امتحانات مدرسین خوب فیزیک و سایر دروس وقتشان پر است. به هر حال اگر درس فیزیک را خوب بلد نیستید و در کلاسهای خودتان در مدرسه و دانشگاه غایب بوده اید و اشکالات زیادی دارید زودتر شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی را شروع کنید و تلاش خودتان را هم مضاعف نمائید (مشاهده کنید: لیست مدرسین خصوصی فیزیک - لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی).

شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک برای یادگیری این درس کاملا مفید است. در کلاسهای خصوصی فیزیک می توانید تمرینات و مثالهای زیادی حل کنید. می توانید برای رفع اشکال و پرسیدن سوالاتی که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه وقت نبوده است از این کلاسها استفاده نمائید. در ایام امتحانات بعد از آنکه درس تمام شد می توانید با کمک مدرس خصوصی خودتان نمونه سوالات امتحانی حل کنید. خصوصا در ایام امتحانات که به مدرس، معلم و استاد اصلی خودتان دسترسی ندارید، استفاده از این کلاسها برای رفع اشکال کاملا مفید است. توصیه می شود روز قبل از امتحان حتما یک جلسه جمع بندی در نظر بگیرید. کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک این مزیت را دارد که سطح کلاس با توجه به وضعیت تحصیلی خودتان تعیین می شود. اگر در درس فیزیک ضعیف هستید، مدرس خصوصی فیزیک از مباحث ساده تر شروع می کند و بیشتر توضیح می دهد.  اگر قوی هستید، سوالات و مسائل سطح بالاتری را می توانید در این کلاسها حل کنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه معلم فیزیک مطالبی را به صورت ثابت ارائه می کند که ممکن است برای تعدادی از افراد مفید، برای بعضی دیگر سخت و برای تعدادی دیگر خسته کننده باشد. در کلاسهای خصوصی فیزیک چون فقط خود شما و مدرس حضور دارید درس سریعتر پیش می رود و هر سوالی را می توانید بپرسید.



مطالعه کنید: مهمترین عوامل برای کسب درصد بالای کنکور در فیزیک

با توجه به مطالب ارائه شده، اگر می خواهید درس فیزیک را به صورت پایه ای و عمقی آموزش ببینید، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک می تواند راهکار بسیار خوبی باشد. البته فقط به شرکت در این کلاسها اکتفا نکنید و خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. فیزیک درسی کاملا مفهومی است و برای یادگیری به زمان نیاز دارد. در نتیجه در طول ترم درس را بخوانید تا بتوانید درس را خوب درک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 514 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image