ارتباط مستقیم با 30607 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی: تدریس خصوصی شیمی

کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی: تدریس خصوصی شیمی

به اشتراک گذاری

درس شیمی یکی از دروسی است که متقاضیان زیادی برای کلاسهای تدریس خصوصی آن وجود دارد. اگر شما در رشته شیمی در مقطع دانشگاه تحصیل کرده اید و یا به تناسب رشته تحصیلی خودتان بر درس شیمی مسلط هستید می توانید با فعالیت در این زمینه درآمد خوبی بدست آورید. در این مقاله در قالب سوال و جوابهایی سعی می شود در زمینه نحوه کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی شیمی و چگونگی جذب شاگرد و .... مطالبی ارائه شود.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: قیمت تدریس خصوصی شیمی ساعتی

چگونه در زمینه تدریس خصوصی شیمی فعالیت خودمان را شروع کنیم یا گسترش دهیم؟ اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی شیمی متوسطه، شیمی کنکور، شیمی مقطع دانشگاه و دروس تخصصی مهندسی شیمی یا کارشناسی و ارشد شیمی و یا در زمینه آموزش خصوصی المپیاد شیمی فعالیت داشته باشید راهکارهای زیادی برای جذب شاگرد، شروع فعالیت و یا گسترش فعالیت شما در این زمینه وجود دارد. اگر به درس شیمی علاقه دارید و نمرات خودتان در دبیرستان و دانشگاه در درس شیمی خوب بوده است و از تدریس آن لذت می برید باید گفت فعالیت در این زمینه برای شما کاملا درآمد زا خواهد بود. البته تنها خوب تدریس کردن و داشتن علاقه به درس شیمی و یا هر درس دیگری نمی تواند منجر به کسب درآمد بالا گردد. شاید خودتان هم با مدرسین و اساتید شیمی زیادی آشنا باشید که کار خودشان را خیلی خوب انجام می دهند و به شیمی عشق و علاقه دارند ولی در عین حال از لحاظ مالی در وضعیت خوبی نیستند. نکته ای که وجود دارد این است که عشق و علاقه به کار به تنهایی منجر به کسب درامد نمی شود ولی پیش شرط موفقیت در هر کاری این است که از انجام آن لذت ببرید. حداقل می توان گفت که اگر به کاری علاقه داشته باشید و به عنوان مثال اگر از یادگیری، آموزش و تدریس شیمی لذت می برید، کار شما برای رسیدن به موفقیت و کسب درآمد بالا از آن راحت تر خواهد بود. وقتی خودتان از تدریس شیمی و آموزش دادن آن لذت ببرید و به این درس علاقه داشته باشید در کل طول روز اگر کلاسهای زیادی هم داشته باشید خیلی خسته نخواهید شد و شاگردهای شما این عشق و علاقه را در نحوه تدریس شما خواهند دید و خود انها هم به شیمی علاقه مند شده و از تدریس شما لذت خواهند برد. بنابراین در قدم اول، همانطور که در مقالات قبلی موجود در همین سایت (ایران مدرس) برای سایر دروس هم گفته شده است، در صورتی به تدریس شیمی بپردازید و آن را به عنوان کاری انتخاب کنید که می خواهید برایش وقت بگذارید و از آن درامد کسب کنید که به شیمی علاقه داشته باشید. بازار کار تدریس خصوصی شیمی خوب است و متقاضیان زیادی برای آموزش ان وجود دارد (البته ممکن است به اندازه دروسی مانند زبان انگلیسی و ریاضی متقاضی نداشته باشد). اگر شما در آموزش شیمی عالی عمل کنید و والدین بتوانند برای تدریس شیمی به فرزندانشان به شما اعتماد کنند مطمئن باشید که درامد بسیار خوبی خواهید داشت. خصوصا اگر بتوانید در زمینه تدریس خصوصی شیمی کنکور به یک برند تبدیل شوید و در این زمینه روشهای سریع و موثر برای تست زنی ارائه کنید و .... مطمئن باشید که در حرفه خودتان یکی از افراد پردرآمد خواهید بود.



مطالعه کنید: قیمت تدریس خصوصی شیمی دبیرستان، کنکور و دانشگاه

اگر در شروع راه هستید، برای جذب شاگرد و کسب درامد بالا از تدریس خصوصی شیمی باید راهکارهای مختلفی را امتحان کنید. برای هر کاری، شروع کار از ادامه دادن آن سخت تر خواهد بود. همان طور که از درس فیزیک می دانیم اجسام برای شروع حرکت اینرسی ای دارند که باید بر آن غلبه شود ولی بعد از آنکه حرکت اتفاق افتاد، در حرکت نگه داشتن جسم به نسبت شروع حرکت انرژی بسیار کمتری می خواهد. در هر کاری هم این قاعده صادق است. فرض کنید در محله ای بخواهید سوپر مارکت بزنید. اوایل کار ممکن است مشتریان کمی داشته باشید. اما اگر خوش برخورد باشید و مواد غذایی ای که ارائه می کنید تازه باشد و هوای مشتریان خودتان را داشته باشید کم کم راه می افتید و مشتریان بیشتری را جلب خواهید کرد و درامد شما افزایش خواهد یافت. در کار تدریس هم همین است. اگر شما همین امروز تصمیم بگیرید فعالیت در زمینه تدریس خصوصی شیمی را شروع کنید نباید انتظار داشته باشید که از همین شروع کار درآمد بالایی داشته باشید. اما اگر مداومت داشته باشید، بر درس شیمی کاملا مسلط باشید و هوای شاگردهایتان را داشته باشید و از هر روشی برای نتیجه گرفتن آنها استفاده کنید، ترمهای بعد همین شاگردهای شما برای درس شیمی پایه بعدی خودشان هم پیش شما برمی گردند و دوستان و آشنایانشان را هم به شما معرفی خواهند کرد. در کنار آن خودتان هم روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان می کنید و تعداد شاگردهای شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. حتی اگر این ترم یک یا دو نفر شاگرد دارید روی نتیجه گرفتن آنها متمرکز شوید و به تناسب وضعیت تحصیلی و ... هر کدام به آنها مشاوره بدهید و شاگردهای خودتان را به نتیجه برسانید. در ضمن برای جذب شاگردهای بیشتر تلاش کنید و تعداد شاگردهایتان را افزایش دهید. در همین سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه نحوه جذب شاگرد خصوصی ارائه شده است. به عنوان مثال مطالعه این مقاله و یا این مقاله در زمینه نحوه پیدا کردن شاگرد خصوصی کاملا موثر است. با آموزشگاههای تدریس خصوصی تماس بگیرید و تقاضای شاگرد کنید، با مدرسین ریاضی و فیزیک در ارتاط باشید اگر شاگرد شما تدریس فیزیک  یا ریاضی لازم داشت به آنها معرفی کنید و به انها بگوئید اگر شاگردشان به مدرس شیمی نیاز داشت شما را معرفی کنند، برای خودتان سایت یا وبلاگ بزنید، در همین سایت ایران مدرس که به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی فعالیت دارد اگهی تدریس خودتان را درج کنید (در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید) و خلاصه اینکه روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان نمائید.



مطالعه مقاله معلم شیمی برای تدریس خصوصی هم می تواند مفید باشد.








حداکثر درآمد مدرسین تدریس خصوصی شیمی چقدر است؟ همانطور که گفته شد، در ابتدای کار ممکن است درآمد شما از تدریس خصوصی شیمی خیلی بالا نباشد. شاید در شروع کار در طول یک ترم دو یا سه نفر شاگرد داشته باشید. البته اگر به کار تدریس و تدریس شمی علاقه داشته باشید نباید نا امید شوید و باید ادامه دهید. همانطور که گفته شد اگر کار خودتان را خوب انجام دهید همین شاگردهای شما هم ترمهای بعد بر خواهند گشت (برای درس شیمی در مقاطع بالاتر) و در عین حال شما شاگردهای جدیدی هم جذب خواهید کرد و در نتیجه وضعیت بهتر خواهد شد. با یک مثال می توان پی برد که درآمد یک مدرس تدریس خصوصی شیمی چقدر می تواند باشد (البته این فقط یک مثال است و بعضی از مدرسین کمتر از این مقدار و برخی دیگر شاید درامدهای خیلی بیشتری داشته باشند). فرض کنید شما به صورت متوسط در هر روز بتوانید با تعداد کافی شاگرد که جذب کرده اید 3 جلسه کلاس تدریس خصوصی برگزار کنید (هر چند در ایام امتحانات ممکن است در یکی روز 6 جلسه کلاس هم داشته باشید) و برای هر جلسه تدریس خصوصی شیمی مثلا مبلغ 70 هزار تومان را دریافت کنید (البته مدرسینی که در زمینه تدریس المپیاد شیمی، شیمی کنکور و یا شیمی دانشگاهی فعالیت دارند برای جلسات تدریس مبالغ بالاتری را دریافت می کنند و مدرسینی که در زمینه آموزش شیمی کنکور برند هستند و معروف شده اند مبالغ خیلی بیشتری را دریافت می کنند)، در این حالت در هر روز 210 هزار تومان و در ماه 6 میلیون و 300 هزار تومان درامد خواهید داشت. البته با همین قیمت کلاسهای خصوصی شیمی که فرض شد در ایام امتحانات درامد شما ممکن است به 10 میلیون تومان در ماه هم برسد و در ایام تابستان که تقاضا برای تدریس شیمی کم است درامد از این مبلغ کمتر خواهد بود. پس می توان به صورت متوسط، با فرضیات در نظر گرفته شده، درآمد تدریس خصوصی شیمی را حدود 6 میلیون تومان در ماه در نظر گرفت. البته این درامد از حقوق یک استادیار دانشگاه و بسیاری از شغل های کارمندی بیشتر است. نکته دیگر اینکه، همانطور که گفته شد این سقف درآمد تدریس شیمی نیست و بسیاری از مدرسین ممکن است درامد بالاتری بدست اورند و شاید برخی از مدرسین هم در ماه درامدشان از تدریس خصوصی به دو میلیون تومان هم نرسد. خلاصه اینکه به خودتان بستگی دارد و به اینکه چقدر در زمینه تدریس شیمی موفق عمل می کنید و در جذب شاگرد و حفظ رضایت شاگردهایتان چقدر عملکرد خوبی دارید.



مطالعه کنید: تدریس خصوصی شیمی در ایران مدرس

فعالیت در این زمینه به صورت پاره وقت هم ممکن است؟ اتفاقا یکی از مزیتهای کار تدریس و تدریس خصوصی شیمی و سایر دروس این است که هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت و نیمه وقت می توانید به آن بپردازید. در ایام امتحانات که تقاضا برای تدریس شیمی بالاتر است می توانید به صورت کامل به انجام آن بپردازید و وقت بیشتری به آن اختصاص دهید.  در سایر ایام سال هم می توانید اگر دانشجو هستید در کنار درس و تحصیل خودتان و اگر کارمند هستید در کنار کار اصلی خودتان به صورت نیمه وقت کار تدریس خصوصی شیمی را انجام دهید. مزیت کار تدریس خصوصی شیمی و سایر دروس به نسبت سایر انواع کارهای پاره وقت دیگر این است که در کار تدریس خصوصی زمان برگزاری کلاسها را خودتان با هماهنگی با شاگردهایتان تعیین می کنید و بنابراین انعطاف زمانی بالایی دارد. اگر در یک روز خودتان صبح کار داشته باشید کلاس را بعد از ظهر برگزار می کنید و برعکس. در روزهای تعطیل هم می توانید از فرصت استفاده کنید و کلاس ها را برگزار نمائید. وقتی به صورت پاره وقت در یک شرکت مشغول به کار هستید ممکن است برای ساعت حضور شما در شرکت محدودیتهایی را در نظر بگیرند که با کار اصلی شما هماهنگ نباشد. اگر به صورت جدی تری کار تدریس خصوصی شیمی را دنبال می کنید می توانید به عنوان کار اصلی خودتان روی ان حساب کنید ولی به هر حال فعالیت در این زمینه به صورت پاره وقت هم ممکن است.





کلاسهای شیمی کنکور یا تدریس تضمینی شیمی هزینه بالاتری دارد؟ تدریس خصوصی شیمی کنکور به نسبت تدریس شیمی متوسطه و حتی شیمی دانشگاهی سخت تر است. وقتی شما می خواهید در زمینه اموزش شیمی کنکور فعالیت داشته باشید، فقط بلد بودن درس و تسلط بر آن مهم نیست. بلکه در کنار آن باید یک برنامه خوب و برنامه ای که روی آن فکر شده است برای به نتیجه رساندن شاگردهایتان در شیمی کنکور داشته باشید. برای موفقیت در شیمی کنکور شاگردهای شما در مرحله اول باید درس را به صورت مفهومی بلد باشند و یاد بگیرند در ادامه باید با انواع روشهای تست زنی سریع و پربازده آشنا شده و نکات کنکوری شیمی را یاد بگیرند. روشهای میانبر برای پاسخ دادن سریع به تستها می تواند بسیار کمک کننده باشد. تدریس شیمی کنکور به راحتی تدریس شیمی متوسطه و دانشگاه نیست و والدین دانش اموزان هم در این زمینه سخت تر اعتماد می کنند. شما باید خودتان به صورت کامل هم بر درس شیمی و هم بر تست های کنکوری آن و نکات کنکوری و ... مسلط باشید. باید به صورت منسجم یک برنامه ریزی درست برای شاگردهایتان انجام دهید و روی مرور، جمع بندی، نحوه تست زنی، نکات کنکور فکر کرده باشید و یک پکیج کامل و مفید را ارائه نمائید. بنابراین فعالیت در زمینه تدریس خصوصی شیمی کنکور سطح آمادگی بالاتری می خواهد و در نتیجه قیمت و هزینه این کلاسها هم بالاتر است. اگر شیمی را به صورت تضمینی هم تدریس کنید، در این حالت نیز می توانید قیمت بالاتری برای کلاسهای خودتان تعیین کنید.



مطالعه این مقاله را هم پیشنهاد می کنیم: چگونه شیمی بخوانیم

آیا در کل طول سال می توان از تدریس شیمی درآمد کسب کرد؟ همانطور که در بخش های قبل هم گفته شد کار تدریس شیمی به صورت خصوصی ممکن است در بعضی از ایام سال تقاضای بیشتری داشته باشد و در بعضی از ایام دیگر تقاضا برای تدریس ان کم باشد. در ایام امتحانات و نزدیک به امتحانات تقاضا برای تدریس خصوصی شیمی بالاتر است. در این ایام دانش آموزان و دانشجویانی که در طول ترم نتوانسته اند به صورت کامل در کلاسهای اصلی خودشان شرکت کنند و یا به هر دلیل در طول ترم درس شیمی را نخوانده اند برای جبران درسهایی که نخوانده اند از کلاس خصوصی استفاده می کنند. البته تعدادی از دانش آموزان هم از اوایل یا اواسط ترم به فکر استفاده از کلاسهای خصوصی خواهند بود. در ایام فرجه ها و خصوصا ایام امتحانات تقاضا برای تدریس خصوصی شیمی برای رفع اشکال و جمع بندی خیلی بالا است و به تناسب آن درآمد مدرسین شیمی هم بیشتر خواهد شد. اگر در زمینه تدریس خصوصی شیمی کنکور فعالیت داشته باشید، در این حالت تقریبا در کل طول سال شاگردهای خودتان را خواهید داشت چون به هر حال تقاضا برای تدریس شیمی کنکور و معلم خصوصی شیمی کنکور همیشه وجود دارد. به طور متوسط کار تدریس درآمد خوبی دارد ولی به هر حال در طول سال درآمد آن در مقاطعی بیشتر و در مقاطعی دیگر کمتر خواهد بود.

با توجه به موارد ذکر شده، واضح است که فعالیت در زمینه آموزش و تدریس خصوصی شیمی می تواند یکی از بهترین زمینه ها برای کسب درآمد باشد. روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید، بر درس شیمی مسلط باشید و تمام تلاش خودتان را برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان انجام دهید.



مشاهده کنید: دانلود رایگان تست های کنکور فصول اول تا سوم شیمی 1 اول دبیرستان

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 3722 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image